1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775726 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Lööke är het i Almtuna just nu. Två nya assist ikväll i segermatchen mot Vita Hästen.

Sv: Brynäs IF-HV 71 to 19/11
Huge: Ett litet språkfel från herr magistern kan (kors i taket!) noteras...
" ...när både Vrana, Enterfeldt och Westerholm är tillbaka."
Man använder ej ordet "både" när man syftar på tre st personer.
Olycksfall i arbetet?

Det är klart att de här "miniuppehållen" är dryga för oss supportrar men ur ett sportsligt perspektiv är de nog nyttiga. Lagen får några extra dagar att rehabilitera och träna.

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 14/11-15
Konstigt att AB/GD inte har en matchrapport skriven sv en journalist på plats. Den som är i tidningen är skriven hemma i Gävle framför skärmen, med citat från CMore-intervjuer. Pinsamt.

Järnkrok tvåmålsskytt inatt och Ekholm målade också i Nashville kross med 7-0! Även Lindholm blev målskytt inatt!

Jaha, Brynäsbröder! Härliga matcher i Skåne som Brynäs spelar. 3 poäng senaste tre bortamatcherna, man blir stolt!! Idag får alla backar ett plus, i övrigt gör Nick, Alcén, Lindblom, Brodecki och framförallt Blomman en riktigt bra insats! Känns ganska bra att vara Brynäsare nu va? Fan vad Brynäsare det var på plats i Malmö, vi finns överallt:) Säger lite som den kritiserade kommentatorn (Göteborgaren som "håller på Frölunda") att: "förra året kändes det som Brynäs redan förlorat när dem kom till bortaplan men något har hänt till denna säsong". Kan inte annat än hålla med:) (Tycker han är en bra kommentator förövrigt). Nu ska vi bara se till att slå Danmark så kan detta bli en riktig superkväll!! Skål Brynäsvänner, vi är starka nu, månde det vara för evigt!!!

Pettisbif: Just nu är vi 24 poäng före Modo som är bättre än oss, imponerande.

Jag tror minsann Modo hade lite otur ikväll!

Igen.

Markström startar för Canucks inatt

Skrubben: Man blir ju helt varm i kroppen när man ser Scott säga saker som
"Spelar jag i Sverige finns inget annat lag än Brynäs"

KulaShaker: "Två månader i rad för Brynäs stjärnor
MÅNADENS STJÄRNOR 2015/2016
September Anton Rödin Brynäs
Oktober Greg Scott Brynäs "

På sin plats att ge Sundlöv och den som scoutade (minns inte vem?) heder för värvningen av Greg Scott 2013. Jag erkänner utan förbehåll att jag i flera fall var kritisk till Mickes inköp, men Scott har jag hela tiden bejakat.

Brynäsgubbe: Rakell var dominant idag. skönt med vinst! Såg båda matcherna i helgen och jag måste säga att Järnkrok syns mycket på isen. Han tar för sig. Han spelade bra mot LA och nu fick han sätta ett snyggt mål också!
Härlig upplevelse var det!

Sv: Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]
Ruskigt bra jobbat av grabbarna, vända mot Modo sen vinna mot ett överlägset Frölunda. Inget stoppar oss!

Ikväll bär det åt mot Honda center. Där man får skåda våra gamla hjältar. Silfverberg, Järnkrok och Ekholm.
Må Silfverbergs lag vinna ;)

Skål Brynäs bröder!

pjåtor: Samma här !!=) började fira med en virre..uppe i fler nu tillsammans med öl.😂
Mitt kära IFK Norrköping tog guld, Brynäs vann, jag vann bowlingen mot svärfar, 12 rätt på stryktipset. ..1 mål på stryktipset ifrån livets bästa dag..otrolig:) SKÅL

rafalski: Kan inte komma någon spelare som var dålig idag.

Ollas gör ett hästjobb. Johnson kan tillsammans med Scott mycket väl vara de bästa tvåvägsspelarna i SHL. Helt fantastiskt.

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
Och för att spinna vidare på Lindblom så leder han Brynäs +/- statistik på +9. Med den siffran ligger han nia i hela SHL. Oskar är nitton år, spelar oerhört klokt och moget. De som hojtar om att han inte ska spela i förstakedjan vet inte vad de pratar om. Han är ett perfekt komplement där.

Väldigt imponerande spelare i mina ögon!

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
{7510}: 6512

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Skrubben: tydligen, snart är alla övre sektioner fullsatta i matchen mot modo, lär ju bli 7000 då skulle jag tro eftersom att det är också börjar bli fullt på alla mittersta sektioner. Två rader lediga på båda familjeläktarna också! Finns snart bara platser i hörnen. Blir kul detta :)

Vi kan i alla fall glädjas över att Brynäs J20 maler på och ligger som ohotad etta nästan 10p före SAIK med en match mindre spelad dessutom. Vilka grabbar.

Jesses kusin: Det enda tragiska är väl isf DITT uppträdande. Finns det nåt värre än en dålig vinnare som dessutom sparkar på den som redan ligger? 😠👎

SÅJA! Sandström i målet idag med och Kilas spelar idag! Viktigt!
Dessutom finns Alcén med som extra.

Qvarre: Det kan vara smeten till pappersmassa.

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15
Det har fan gått för långt det här med avstängningar nu... Inte bara Salmelas straff som är helt sjukt, det har spårar ur helt ju...

Huge: Komisk läsning härinne. Antingen är det himmel eller helvete. Efter fem raka segrar och nu en förlust så dyker domedagsprofeterna upp och börjar yra om att nu minsann är det nog på väg utför. Man räknar in förluster de kommande matcherna innan de ens spelats, i syfte att få utbrista "vad var det jag sa"...

Jag såg en match igår som Brynäs dominerade ganska så tydligt i ungefär 50 minuter. Laget var bättre på allt, efter halva matchen hade Örebro skjutit hela fem skott på mål!

Sen börjar laget tumma lite på arbetsinsatsen, ödmjukheten inför det hårda disciplinerade arbetet saknas. Visst är det slarvigt och jävligt illa det som hände i tredje, men man kan också se det som en nyttig erfarenhet. Bulan kommer vara väldigt tydlig med vad som gäller i fortsättningen.

Vi ligger tvåa i serien, det är visserligen jämnt mellan många lag, men det finns inget som tyder på att vi tar hissen neråt i tabellen. Laget är alldeles för bra.

Kul att se olden och Blomqvist så bra. Men framförallt försvaret. Utan Bertilsson och salmela ska vi komma ihåg

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15
Zappaholic: I Modos bok är stämningen dock på topp. Det spekuleras hejvilt att Modo blir en utmanare i slutspelet, eftersom man bara förlorade med 1-0 mot Malmö.

Jag är dock villig att instämma. När Modos kolossala otur väl vänder så kommer Sveriges övriga lag inte ha en chans.

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15
4-2. UP YOURS, PEHR CLAESSON. Hoppas aset blir granskad (tyvärr världens mest skyddade yrkeskår dock). Salmela; räknar med Noll matchers avstängning.

I den bifogade länken kan man läsa lite om herr chefredaktör.

Man kan se (i en av länkarna) till höger att han har en historia av
att slå ihop redaktioner, på bekostnad av den journalistiska mångfalden.
Genom att vara med om att slå ihop sportredaktionerna på hans
gamla tidning.

Han är med andra ord en duktig lakej som ser till att mer
av presstödspengarna i stället hamnar i ägarnas fickor.

Det var ju lite debatt om liknande saker i somras
också gällande tidningarna i Gävle.

För att använda lite av Arbetarbladets retorik mot dem själva.

Han har alltså för vana att se till så att skattepengar (presstöd)
inte används till vad de är till för. Utan ser hellre gärna till så att
en större del av de skattepengarna i stället kan hamna i ägarnas
fickor. Med andra ord. Han tar skattepengar som istället kunde
gått till barnen. Med andra ord. Han stjäl från barn.

Dagens "avslöjande" i Arbetarbladet är alltså att Brynäs bytte
sponsorstrategi för att kunna öka sina inkomster.

Oj, vilket avslöjande.
Det hade vi ingen aaaning om.
Såvida man inte läst tidningarna de senaste året.
Och fy så fult av Brynäs.

Brynäs borde naturligtvisa ha sagt:
"Vi väljer nu att byta sponsormodell för att kunna
minska våra inkomster så att vi på sikt kan bli
ett bottenlag i allsvenskan. Vi känner att Gävle
är mogna för det nu. Vi tror att Gävle länge önskat
att vi ska spela i allsvenskan. För då blir vi också
likvärdiga med Gefle IF. De spelar också i allsvenskan."

För övrigt måste chefredaktören på Arbetarbladet vara rejält
besviken nu. Dyngan från hans tidning tycks inte längre nå
ut i riksmedia. Hur ska han nu kunna få ett bättre jobb
i Stockholm?

Har VÄLDIGT svårt för att släppa det här med AB. Men men..tack Wikegård som rycker ut till försvar direkt, mycket pga podden med Johan angående En bra start, så han vet vad Brynäs sysslar med. Hoppas hela tidningen konkar inom en snar framtid..

Förlängde Lottot för nån timme sen. Om det trillar in massa miljoner senare ikväll så köper jag upp AB för att sedan lägga ner skiten och göra samtliga arbetslösa,=)

Ny match imorgon, ska sviten mot Modo hålla??

En liten sågning av både Nordström och AB...

Skrubben: märkligt att något man varit helt öppen med och som kommunen haft full insyn i kan bli ett "avslöjande" och en "granskning".

Det jag inte för mitt liv kan begripa är vad Arbetarbladet har att vinna på detta bortsett från några snabba "klick".

Hoppas skitblaskan går i graven snart.

Daniel Nordströms hyckleri är fullständigt skrattretande.

munkas: Va fan? Har du börjat med lyckopiller eller? ;-)

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
munkas: Ändå lite orättvist att kritisera Lööke för hans insats i just den här matchen, han spelade ju en hel J20-match i förmiddags. Men det märktes verkligen att Mannberg var borta.

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Dalrt: Fan vad gött!!

Kan någon upplysa mig om när Brynäs spelade så här sjukt stabilt senast?

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 8/10-15
70 Rodrigues: Du menar att en poäng slarvas bort? Vi tog ju två...

"Jag visade upp min skadade hand, eftersom den blödde, för domaren. Men han bara skrattade och sa till mig att åka och sätta mig och att han inte ville se mig. Jag fattade ingenting, men det är vad det är."

Stämmer det så är det riktigt dåligt av domaren!

Clarence:
Du utgår väl alltid ifrån hur bra laget är nu, det är ju nu matchen är? Kan väl inte välja att gå på matcher utifrån om laget är bra någon gång i framtiden. Vad spelar det för roll.

Lööke får chansen i morgon istället för Ölund

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Riktigt sköna 2 poäng idag. Ingen bra match av Brynäs men som ni säger hittade laget en väg att vinna. Bulans envishet och djävlar anamma har spridit sig till spelarna. Om laget kan undvika kollapser och istället plocka 1-2 poäng i matcher kommer man garanterat att ta en säker slutspelsplats.

Någonting mer som Brynäs har förbättrat från ifjol är att man inte blir frustrerade och tar onödiga utvisningar när motståndarna gör mål och får momentum. Rödin var ju den värsta syndaren ifjol men Bulan och C:et verkar gjort att han har vuxit bort från det. Förra säsongen var det ett stort problem, och då inte endast från Rödin utan även andra spelare.

Ett litet minus i coachingen i dagens match var att Kilas-Sundqvist ofta var inne tillsammans med förstakedjan. Sundqvist försökte följa med i anfallen men saknade spelsinne och skicklighet när han fick pucken i offensiv zon. Hade varit mycket smartare att matcha in annat backpar där. Är det verkligen ett balanserat backpar? Jag skulle gärna få in den törstiga norrbaggen där.

Kul att laget fortsätter att producera i powerplay, hur viktigt som helst i jämna matcher. Salmelas mål var en delikatess. Tycker även att man ser Johnsons klass i powerplay. Vore spännande att se Johnson tillsammans med Scott och Rödin men samtidigt kanske osmart eftersom förstakedjan ändå levererar och en av förra säsongens svagheter var att man var för beroende av en kedja.

Starkbaum övertygade inte. Felix känns som given etta i dagsläget.

Bellman 6,0: Det är är väl egentligen ett fåtal spelare som står för en väldigt stor andel av de farliga tacklingarna. Ligan borde vara stenhårda mot "återfallsförbrytarna". Och jag tycker även att spelare som inte tidigare spelat i Sverige, men som har varit avstängda i andra ligor, också borde räknas som återfallsförbrytare. När HV mfl värvar sina galningar gäller det att sätta ner foten och omedelbart utdela hårda straff.

Blir lite fundersam på hockeykulturen nere i Jönköping. För några år sedan blev Lance Ward en "hjälte" och "legend" trots att det enda han var "bra" på var att skada motståndare. Nu senast mot Brynäs var deras coach förbannad på domarna efter matchen. Om man går igenom de situationerna som kommer att resultera i avstängningar:
1) Karalahti tacklar sönder käken på en icke-tacklingsbar spelare. Karalahti hade precis kommit tillbaka efter avstängning. Varför sågade inte HV-coachen honom efter matchen? Karalahti skiter uppenbarligen fullständigt i om han försätter laget i svåra situationer i matcherna och även om han blir avstängd, verkar det som. Tar han verkligen HV seriöst?
2) Berglund sätter in en crosschecking i ansiktet på Brodecki när matchen redan är avgjord. Givetvis extremt onödigt. Sett ur lagets perspektiv var ytterligare ett avbräck (avstängning) det sista de behövde. De har massvis med skador och hade redan fått ett matchstraff som alla fattade skulle leda till avstängning. Ändå tog sig Berglund friheten att ta ut sin frustration med ett överfall på Brodecki. Vad säger det om disciplinen? Vad säger det om coachens ledarskap? Berglund försätter HV i en ännu svårare situation inför kommande matcher.

Min slutsats blir att Johan Lindbom inte klarar av att leda ett lag på SHL-nivå. Spelarna som stod för överfallen var extremt egoistiska, hade noll disciplin och ingen respekt för motståndarna. Att Lindbom sågade domarna istället för Karalahti och Berglund efter matchen får mig att tveka lite om honom; fattar han inte att han har tappat kontrollen, eller vill han helt enkelt att HV ska bli ligans fulaste lag genom tiderna?

Carl Lejonkräk: Har dom någon Svensk? :-)

modomille: Nej, vi har förstått att ni anser att Bobby Butler är seriens bästa spelare och Larry Huras bästa tränare. Ni har bara haft otur än så länge. Ungefär som att ni är bättre än motståndarna i varje match men ändå förlorar...

modomille:
Samtidigt tror ju du fortfarande att Modo är bästa laget. ;)

KulaShaker: Känns riktigt bra. Brodecki förtjänar verkligen en chans i andrakedjan så bra som han var under försäsongen.

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Vad har hänt här inne. En nu version som känns mer antik än föregångaren. Ibland kan man undra varför man ska in och pilla bara för sakens skull.

I övrigt är allt som vanligt. Modo förlorar.

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Skrubben: Underbart att se ett Brynäs som vill anfalla, som vill vinna och också vågar göra just detta även på bortaplan. Vi klarar oss faktiskt bra utan Silfverberg, Järnkrok, Gunderson och Larsson. Dax att lämna gamla spöken bakom oss och börja tro å oss själva igen, nu Jävlar kör vi!!!!!

Leksand torskar mot Pantern och denna kille tror att Leksand "kickar ut" Brynäs i kvalspel denna säsong. Jag finner inga ord för hur dum den människan måste vara...

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
Skrubben: Lindblom är den i förstakedjan som ska skymma målvakten och peta in returer precis som johnson gör i andrakedjan. Lindblom på 87kg är inte allt för lätt att flytta på när han parkerat sig framför nätet. Sedan gör han även fina sidledspassningar som kan vara matchavgörande. En bra spelare helt enkelt, snart så kommer han igång och jag tror att han är god för en 25-30 poäng den hör säsongen om han gör det bra!

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
Vi gör en mycket bra första- och andraperiod. När vi släpper in målet i tredjeperioden orkar vi inte riktigt samla kraft.

För övrigt känns det som att vi har en mycket större tyngd bland vår anfallsbesättning denna säsong. Vi har två stycken förstakedjor och en andrakedja (som ju egentligen är vår tredjekedja med Westerholmarna och Mannberg). Alla dom kedjorna känns som stora hot när dom är i anfallszon. Jag undrar om vi någonsin haft den bredden på forwardssidan senaste fem åren?

På backsidan vill jag verkligen plussa för Zanetti. Otroligt stabil i egen zon. Han har inte riktigt fått till det i sitt offensiva spel, men spelar å andra sidan spelar han inget PP. Här har Bengtzén verkligen visat på fingertoppskänsla. Ett riktigt fynd.

Sedan tycker jag att Sunken gjorde en bättre match idag. Spelar han på detta enkla sätt kommer han bli nyttig att ha i vårt lag. Kilström ser å andra sidan ganska kantig ut i sitt spel. Han behöver nog ett par matcher i benen.

Trots att vi förlorar idag kan jag ändå somna utan några större bekymmer. Spelar vi på detta sätt varje match kommer vi bli en obehaglig överraskning för många. Vi pressar verkligen ett starkt Färjestad till sitt yttersta på bortaplan. Matchen hade egentligen kunnat sluta hur som helst. Likadana insatser mot Djurgåden och HV nästa vecka kommer ge poäng. Inget snack om saken.

Redigerad kommentar