1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775776 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Ett stycke bild på gårdagkvällens tifo.

Sv: A proposito de nada
HitTheLights: Zanetti har varit väldigt bra under försäsongen och igår hittade han helt grymma passningar som kunde gett 2 mål till om skyttarna var lite bättre.

Dessutom gjorde f.d Brynästalangen Daniel Ljunggren Almtunas första mål :)

1000 biljetter! Wow! Brynäs gör verkligen det dom kan för att fylla arenan. Snyggt av Mittmedia att vara med på detta också. Frågan är vad Mittmedia får tillbaka av detta?

Davey_22: Senaste gången Modo slog oss var 2013! Det är helt fantastiskt hur Modo lyckats med den bedriften. Speciellt med tanke på hur uselt vi spelat senaste åren.

Brynäs har nu 8 raka segrar mot Modo. Ändå tycker vissa Modo-fans att Brynäs ALDRIG är bättre. Det är fantastisk komik.

munkas: Att du kan läsa in mellan raderna att Olden inte direkt är sugen på att spela är ju imponerande.

Chris11: Herregud vilket jävla ryggdunkande det är i svensk hockeymedia. Inte fan är Wallson bäst. Vem som helst kan gå in i den föreningen just nu och sedan bli utsedd till bästa tränare. Jag menar, under Anders Forsberg gick de som tåget. Sedan gick han till Modo som hamnade sist. Om tränaren förfogar över ett bra lag så betyder det inte att han är bästa tränaren. 

Vad är det som händer? Renberg tokhyllar Brynäs. Framför allt hyllar han Bulan, där han tror att Brynäs kommer bli ett jobbigt lag att möta i vinter. Han säger även att Andersén inte blev den försvarschef man hade hoppats på, och att Salmela är en bättre ersättare.

"Brynäs är ett lag för övre halvan", säger han.

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Det blev alltså Salmela! Fantastiskt. Perfekt för Bulans hockey. Grymt skridskostark och följer gärna med upp i anfallen. Att han kan spela omkring 25 minuter per match kommer också bli hur nyttigt som helst. Rutinen och meriterna är grymma tillskott till gruppen. 

ellis:

Nja du brukar ju ha fel så vi kan med andra ord kännas oss tämligen trygga med denna värvning också.

Orutinerat att dra några slutsatser av försäsongen. Har sett försäsonger där Brynäs varit fenomenala och hamnat i kvalserien och även tvärtom. 

Hehe. Man går in här och förväntar sig att alla brynäsare borde vara positiva efter andra raka vinsten mot SHL-motståns. Istället är det samma diskussion, som redan dragits här tusen gånger, om den nya backen som ska in.

Jag håller givetvis med er. Det borde vara bra att få in den nya backen åtminstone en vecka innan premiären. Men samtidigt ska man väl få glädjas lite åt en vinst? Och framför allt åt att försvarsspelet har sett stabilt ut trots en del skador.

Det kunde trots allt se värre ut. Färjestad med sin monsterbacksida (som en del uttryckt sig) agerar hönsgård för femtioelfte gången. Holös ser ut som ett rundningsmärke. Allting är trots allt inte vilka namn som står på tröjorna. Det kan se förjävligt ut i spelet ändå.

Bifbiffen: Modos transatlanter borde i alla fall trivas. Klubben har ju till och med anställt en butler för att göra alla nöjda. 

Lördagsgodis Highlights från gårdagens match.

ellis:" Stefan Bengtzéns tankevärld som sportchef. Han borde verkligen ställas mot väggen nu av pressen och, en gång för alla, ge ett slutgiltigt besked till offentligheten om det blir någon adekvat ersättare för Andersén eller inte. Och motivera sitt svar, i vilken riktning detta nu än "

Stefan har ju flera gånger i intervjuer berättat att han letar en klassback som ersättare för Anderse'n.

Sv: match på webben

Apropå skador, Bäckis borde väl veta bättre än att köra rehab i Gävle.... :-)

ellis: klart den inte är relevant idag. Det är ju imorgon som är relevant.

Huge: Skyll på det, det märks att du ofta spelar 18 hål ;-)

ellis: Om du har följt Brynäs så länge som du påstår, varför har du inte hittat hit till hockeysnack tidigare än 2015?
#kandetvaraclarenceandraacc?

Haha jag tycker detta är hyfsat komiskt. Nu när Brynäs satsar och sänder matcherna på webben för 99 ynka kronor, som de dessutom förmodligen får behålla själv så sitter alltså sk. brynäsfans och snålar och inte vill betala.

Vi fick se en produktion med två kommentatorer, scoreboard, flera kameror och informativ grafik under pauserna. Vad kostar en match på cmore.se? 170kr? Näe jag tycker det är grymt pinsamt faktiskt, nu när Brynäs levererar.

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!! Det hängde i luften. Porseland dundrar på mot en förlupen puck och Brodecki styr i mål. Snyggt!

18:40.

Redigerad kommentar

Sv: Försäsong 2015
Skitstöveln: förstårligt att ett besök av ett elitserielag drar mer folk än ett besök av ett allsvenskt lag....

Svarta mot Vita - Försäsong 2015
Min första tråd! 😃 Här kan vi diskutera kvällens internmatch så vi slipper få alla intryck utspridda i flera trådar. Jag antar att Brynäs lägger upp sin Live-stream i länken nedan strax innan nedsläpp.

Håll till godo!

Saik får redigt med pisk av LHC 5-0 efter 2 perioder😂😂👍🏻👍🏻

ellis: Frågan är vad hans arbetsuppgifter är. Att bygga ett lag eller blidka otåliga supportrar som du.
Jag ger mig fan på att du skakar och klämmer på julklapparna med.

Sv: Brynäs Tifo

SWEATT: Vad är felet på min mentalitet? Jag LOVAR dig att jag följt fler kvalserimatcher än dig live. Sen har jag sett två guld bärgas live också men jag har så pass långt avstånd till Gavlerinken att jag får prioritera vilka matcher jag skall välja.

Hur många matcher en supporters ser live i Gavlerinken tycker jag att vi skall få välja själv utan att någon moralnisse skall komma och ha åsikter. Allt handlar ju om vilka möjligheter man har att se laget live, avstånd, ekonomi, tid, familj osv. Allas liv ser olika ut och vi bör acceptera varandras val och vägar till ett individullt supporterskap.

modomille: Jadu, skriv det på Modos sida istället du.. Jag tror faktiskt inte någon här inne bryr sig om när det kommer upp nyheter om Modo.

Jesse:"...och hjälpte er till ett guld."

- Nu är du ute å hojjar rejält. Janne har inget guld med Modo!

Skrubben: med flera

Jag tycker ni är lite orättvisa mot J F K..... han tillhör ju dom som oftast, i.v.f. på senare tid skrivit i en saklig o vänlig ton!

I ett hockeyforum tycker jag att även andra lags fans får plats... t.o.m. med en liten provokation nån gång! ;-)

Sv: Back
HitTheLights: Följer forumet stadigt med intresse, skriver sällan men känner att det är på sin plats nu. Varför jämföra spelare med "gamla farmor"? Att ge sig på en spelare som Westlund är ren mobbning från er sida, grabben var junior förra säsongen, JUNIOR!

J F K:

Hela diskussion om legoknektar från Färjestad är ju ganska komisk. De har ju byggt det mesta av sin framgång på att knyta till sig bra spelare från andra klubbar. Både från utlandet och från SHL- konkurrenter. Inget ont om det, men när man varit ovilliga att satsa på någon egen juniorverksamhet så får man ju förlita sig på legoknektar. Så den gropen har man ju själv grävt.

J F K: Skröder har kommit till åren nu. Förra säsongen började han dala. Att han helt plötsligt ska bli en topp 6-forward av klass tror jag inte på förrän jag ser det. Possler nådde inte upp till förväntningarna förra säsongen. Oskar Lindblom är två år yngre, och gjorde bara ett mål mindre. Vilken av dom två borde rent logiskt producera mest mål nästa säsong?

Sen fattar inte jag att ni värderar Ritchie så högt. NLA är en sämre liga än SHL. Sedan är han 38 bast. Vettefan hur många 38-åriga forwards som levererat bra med poäng i SHL senaste 5 åren.

Sedan hade jag aldrig bytt bort Rödin, Johnson och Scott mot Wilson, Butler och Thomas. Inte ens du kan påstå att er förstakedja (på förhand) är bättre än vår.

Silfver: "Klubben blöder och ett par miljoner mer i sponsorpengar är lika med två slutspelsmatcher hemma. Den stora uppsidan för en klubb som äger sin egen arena ligger i att publiken kommer och att laget går långt i ett slutspel"

Du borde lära dig faktan innan du häver ur dig saker till höger och vänster. Klubben gick sju miljoner kronor back förra säsongen. Drygt två miljoner av det berodde på sjunkande publikintäkter. Resten av förlusten berodde på att man ersatte dom skadade spelarna och tränarbytet. (Källa: Hans Göran Karlsson på årsmötet 2015).

Sen förstår jag inte vad du menar med att man borde ta bort alla utgifter som Unicef-samarbetet innebär för att istället satsa på ett slagkraftigt lag som går långt i slutspelet. Här har du missuppfattat hela grejen. Johan Cahling anställdes för att han skulle komma på en ny strategi inom marknadssidan, eftersom man med en dåvarande sponsorstrukturen hade slagit i taket med sponsorintäkter. Därmed startade man "En bra start" där tanken är att man ska få större sponsorintäkter tack vare att företag vill satsa på förening som sysslar med samhällsengagemang. (Källa: Johan Cahling i Wikegårds podcast)

Nu har denna nya sponsorstruktur redan burit frukt, då man ökat sponsorintäkterna med 1,6 miljoner kr. Jag har för mig att man sa på årsmötet att man redan nästa år räknar med 5 miljoner i ökade intäkter.

Kan du förklara för mig på vilket sätt detta är negativt? Argumentet att "man borde istället satsa på ett slagkraftigt lag som går långt i ett slutspel" håller inte. Det är ju precis tvärt om. Det är tack vare detta som man KAN satsa på ett slagkraftigt lag kommande säsonger. Som jag skrev tidigare: medan dom flesta lagen måste skära ner på spelarbudgeten pga utökningen av ligan, kan Brynäs istället utöka sin spelarbudget tack vare detta.

J F K: han var med i truppen tre matcher. Resten av säsongen var han på skadelistan vilket gör att hur mycket du än vrider och vänder på dina papper så ska Ollas ses som en förstärkning till årets trupp. skrivet på skithuspapper eller ditt påhittade papper eller vilket papper som helst. Det förstår du naturligtvis.

ellis:

På vilket sätt har han varit suddig och oklar menar du? Utveckla gärna. Jag tycker ju tvärtom att han varit ganska tydlig med vilka spelartyper han vill ha, och vilken ishockey man vill spela till hösten.

Kopparjimmie: Tack för att du lagt ned sån tid på alla klipp. Uppskattas!

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
BIF96: "PS. det kommer fler spelare"

70 Rodrigues: God morgon.

Jaken:Håller du på Brynäs? Du känns mer som nån som bara är inne för att sänka nivån i boken.

Welsh ansluter i slutet av okt, kan missa 15 matcher
Ingen lösning jag e sugen på t Brynäs

Jajjen:

Jag har sagt det förr.
Gör som i NHL. Flytta Brynäs från Gävle till en annan stad.

Kanske kan någon ta upp det på årsmötet.
Om inte för att få de i Gävle som påstår sig gilla Brynäs att vakna upp.
Och stå upp för Brynäs mot alla grinollar som finns i Gävle.

Är det fortfarande patetiska personer som håller på Gävle GIK och
Strömsbro, som inte kan släppa att Brynäs blev bättre än dem?

Men är man så dåliga på hockey som GGIK och Strömsbro är nu.
Då ska man inte komma och mopsa upp sig. Senast jag läste en
serietabell med de två lagen så var de sämre än Lindefallet.
En liten liten by söder om Hudiksvall.

Hade någon sagt åt dem i mitten på 80-talet, att om 30 år kommer
ni att vara sämre än Lindefallet. Då hade man blivit intagen.

Brynäs säsong 2014/2015! Om någon av er har lite tid över och  skulle vilja se tillbaka på förra säsongen!

Huge: "Wesley: "Men med Bulans uppstyrda höga press och checking spel så blir det mindre tankeverksamhet för spelarna.
Där gäller det mer att erövra tappad eller förlorad puck snabbt än att ställa upp och räkna in."

Ja, där har du väl egentligen kärnan i det jag försökt säga om tvillingarna."

På tal att ta saker ur sitt sammanhang...

Det roliga är att DU finner en förklaring till ditt eget inlägg, i ett inlägg som sågar din åsikt.

"Ove Myling: Det är nog den sämsta analysen jag läst här på hs. Alla, som iaf sett fler än två hockeymatcher, ser ju att bulans hockey är bra mycket mer uppstyrd än Tj:s

Det stämmer. TJ sa själv att han hade vissa ramar. Men anfallsmässigt så lät han spelarna ha ganska fria tyglar. Det märktes. Stundtals blev det mycket förvirrat defensivt spel eftersom backarna inte visste hur forwards skulle agera i defensiven."

Stor humor. Wesley försöker förklara för dig varför du har fel i din åsikt om tvillingarnas uppstyrda spel, och du finner i den sågningen en förklaring till din egen åsikt.

Jag tror nog att ALLA skribenter härinne är överens om att sedan Bulans intåg har Brynäs, inklusive tvillingarna, spelat en mer uppstyrd hockey... ja, utom du då förstås.

Huge:

Nåja nåja. Lite självkritik kanske du kunde ägna dig åt. Som man bäddar får man ligga. Du är inte heller sen att dra fram gammal skåpmat när det passar. Om du nu tycker att det är så besvärande med mylingar så kan du ju ignorera dem. Men jag tror nog att du egentligen inte upplever det särskilt besvärande. Stödjer detta på de hundratals ickediskussioner du deltagit i tidigare.

Anledningen att jag vänder mig till dig, är att jag faktiskt finner dina hockeyrelaterade inlägg på forumet läsvärda. Det är helt enkelt synd att du ödslar så mycket tid och energi på dessa meningslösa diskussioner. Jag har också hundratals av liknande kontroverser. Men dessa har jag med min 3 åring här hemma.

Jaja nu har jag gett min syn på saken.

Skrubben: Härmed kan jag lugna dig och din spefulle beskyddare Huge med att jag i och med detta skriver mitt absolut sista inlägg här på HS. Jag finner inget som helst "nöje" längre med att emotta beskyllningar som att jag "smutskastar" och "hånar" och egentligen inte håller på Brynäs bara för att jag, när jag tycker det är berättigat, framför kritik mot laget och klubbledningens sätt att jobba. Kör vidare ni med er oreserverade medstrykarstrategi - men den kan ni fr o m nu sluta rikta mot mig. Trevlig sommar.

Huge: Du ligger nog farligt nära en tvåminuters utvisning just nu.