1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776154 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Då kan man konstatera att vi har 2 fina målvakter denna säsong.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Bra period av boysen! Tungt emellanåt men tycker vi står väldigt bra första 20.

Sv: A proposito de nada
AB: ” Miljönämnden gjorde en upptäckt i Färjestads hemmarena. Döda möss och musbajs.”

Nån som har koll på om AIK spelade någon försäsongsmatch i Karlstad?

Gavve: Hade förstått resonemanget att värva från HA istället för en AHL-spelare med Bobbys typ av CV, men löjligt att dra in division 1...

Tycker egentligen Hockeynews var helt offside i sin analys av träningsmatchen mellan AIK och Brynäs också, som de till stor del använde till att dra sina slutsatser ifrån. Det som hände var att Bobby hade 3-4 eleganta pucktransporter och därefter fick lite hybris och tappade pucken, han underskattade AIK-spelarna efter i princip ha haft lekstuga flera byten innan. För mig är det ett tecken på att det är träningsmatch snarare än att han skulle hålla div1-nivå, tvärtom såg man ju kvalitéer hos honom i den matchen.

KalleTeodor: Det jag saknar mest med allsvenskan är Fredrik Söderström. Tycker han är riktigt bra!

Sanny är bra men skulle behöva ha ett tränar CV för att höja sig ännu mer

mk: Nåja, har har hyllat rätt många som blivit bra och är bra. Man kan tycka vad man vill om Sanny, som definitivt inte har Brynäs som favoritlag, men jag håller nog honom som den bäste s k experten i media trots allt. Och i detta fall, just med tanke på att han inte älskar Brynäs, så känns det värdefullt att han är så positiv till både "Chuckie" och Victor.
Sen behöver man ju inte höra från Sanny att de är bra. Man kan ju se det alldeles på egen hand.

När Djoos är tillbaka ska det bli förresten bli otroligt spännande att se hur man ska formerar backarna. Här är några frågeställningar:
- Om Victor o "Dastå" fortsätter så här kan/vill man splittra dem?
- Fortsätter man spela Kinnvall och Bertilsson ihop?
- Om man särar på K&B blir Kinnvall 7:e då?
(K&B är -2 Lindstein och Axel är +2 hittills...)

En inte helt osannolik uppställning med nuvarande form skulle då kunna bli:
- V&Chuckie
- Djoos&B
- L&AA
K(med spel i PP2)

En av fördelarna med detta är att bara ett backpar förändras vilket jag tror prioriteras om vi fortsätter att spela bra.

Silfver: Och när som helst kan en nyckelspelare bli långtidsskadad och då kan man falla som en sten, så ständig ödmjukhet i alla led krävs.

honken21: Ohlsson har tagit kliv framåt, jag tycker han har visat det flera matcher nu. han har utvecklats i båda riktningarna. Mindre farliga misstag defensivt och skapar mer i anfallszon.

Vill se fler matcher, men just nu är jag försiktigt optimistisk.

Sen Axel Andersson, han har överraskat mig rejält. Mer än Ohlsson faktiskt. Med Djoos tillbaka har Brynäs plötsligt en riktigt spännande backsida.

Såg intervjun med Silfverberg i TV4. Det blir lite tröttsamt att höra Fridas tjatande om han inte ”känt pressen”. Vet inte om det är typiskt svenskt men det känns ofta som att svenska journalister vill fokusera på den ”negativa känslan” när man intervjuar idrottare.
Siiver verkar dock vara lugnet själv och det känns otroligt skönt att han har fått en bra start!

Några tankar några timmar senare. Började se mitt barndoms-Brynäs igen säsongen vi åkte ut och har inte missat en match sen dess. Även fast det bara spelats några matcher tycker jag det finns vissa givna skillnader man kan ana redan nu.

-Ledarskapet i truppen känns tydligare än tidigare med Silver, Larsson mfl.
- Målvaktsspelet, vid det här laget hade väl Lindbäck och Veven redan gjort flera tavlor. Det här går inte att underskatta.
- Fjärdekedjan. Då Kvist och Birgersson väl. Nu Scott och Olsson. Vet vilka jag tar alla dagar i veckan även fast jag alltid gillat Kvist. Nya fjärdekedjan har väl tangerat förra SHL-kedjans poäng redan nu.
- Klacken. Det var riktigt trist stämning för några år sedan men dagens stämning såg grym ut.

Då var vi ju ändå sjukt nära att klara oss kvar. Ser inte att det här laget ska behöva vara indraget i kvalkriget. Känns positivt kring BIF!

Zappaholic: Får fortsätta på inslagna vägen då.
Grattis till ännu en seger och fjärdeplats trots en match mindre spelad.

Hörde dessutom rykten av att en målskytt hette Silfverberg

Silverberg ut med oknutna skridskor och shorts 😂

Brynäsgubbe: Vilket jävla MÅÅL av TRIVAGO.🥰

Lindström: "0-3 sista i tom kasse, kom ihåg vart ni läste det först."

Det sket sig du ;)

{10522}: Noll respekt för Frida Nordstrand som försökte genomföra en intervju.

Trivigno alltså! Bra att han redan nu kryper under skinnet på motståndarna.

Spelarbetyg från hockeysiffror.se. Tredjelinan och Chucky bar oss till seger ikväll.
Uppladdat:

500x0-screenshot2024-09-26-23-21-55-413combravebrowser.jpg

havre: ...och vi har Djoos kvar

Tre fina, fantastiska poäng i en bortamatch där vi ser ut som allt annat än nykomlingar.
Fy fan så lycklig man är eller hur Munkas? 😉

havre: Bobby är en en dryg jäkel på isen, tycker han alltid kör fullt ut. Och ligger nära spelarna hela tiden. Gillar det jag ser av han, hoppas han får igång produktionen med.

Mattson: Vilken överkörning i andra. Det här kan bara sluta på ett sätt.

Mål i röven😎

Edit: Eller så gör vi mål.

parks: Jag snackar om att Örebro är ett plastlag utan själ. Även om dom varit etablerade i SHL ett tag nu känns det fortfarande som att man möter typ Kalmar. Det enda som skiljer är tempot.

Cobbel: ”Fixar ni matchen ikväll, eller tror ni att Öret är storleken för stor?”

Om boysen stampar gasen i botten och allt klaffar så tror jag vi kan ta det till förlängning.

saile39: taggade dessa på X. Får se om det blir något svar.
Uppladdat:

500x0-img8466.png

Peja: Det verkar gå bra för Boqvistarna..

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Om t ex Kopacka gör succé och han var på 1 år så hade Örebro kunnat tagit honom nästa säsong. Lex Palushaj.

mk: Jag tror vi alla kommer att behöva ha lite tålamod de första 5-10 matcherna. Det blir lite mer intressant att se hur vi står oss mot motstånd som Örebro, Malmö, Modo, Hv och kanske Timrå, eftersom det är dom lagen vi mest troligt slåss längre ner i tabellen.
3-2 förlust mot Lhc ser jag garanterat som godkänt.
Jag tror vi växer in i säsongen. Men jag tror det är viktigt att ha samma förväntningar och kravställning som du har. Målet är att undvika kval och hålla oss kvar. Allt över det är en bonus. Det är nog lätt att dras med lite väl med de namn vi fått in.

Gavve: Jag är tveksam till både Schroeder och Indrasis som spetsspelare i SHL. Förhoppningsvis kan de göra OK säsonger, jag tror att Brynäs har för avsikt att ersätta de med yngre/bättre spetsspelare till nästa säsong.

Schroeder var ju lite av en nödlösning när man var sena in på marknaden och Indrasis kontrakt förlängdes automatiskt när Brynäs gick upp. För att få Indrasis i HA behövde man liksom ha med honom i SHL också, det var dealen. Båda är riktigt bra spelare, men jag är skeptisk till att man verkligen kommer vilja ha kvar de som SHL-spetsspelare till nästa säsong.

Med det sagt var både Schroeder och Indrasis rimliga rekryteringar sett till omständigheterna. Om man jämför med andra centrar som andra SHL-lag har värvat, så står han sig OK i den konkurrensen. Jag hoppas att Brynäs håller koll på Chad Yetman i den tjeckiska ligan, om han funkar där också skulle jag gärna ta honom till SHL nästa säsong.

Kollade om matchen och efter att ha gjort det ändrades min uppfattning något. Igår kändes det som att vi mest trampade vatten och var ganska ihåliga, lite Hockeyallsvenska liksom men det andra intrycket är ändå att det syns att vi har någon slags SHL-grund i oss, okej borta-spel för det mesta egentligen. Å andra sidan när man kollar vilka backar de spelade igår med Rissanen och Myrenberg borta och noterar att Worge-Kreü och Erik Norén svalde de stora minuterna för deras del (efter Fantenberg), så tänker man ju bara att vilka fan är dom? Får en att undra hur matchbilden ska bli när vi ställs mot vad många kallar ligans bästa backuppställning på lördag..

Spelare som behöver vara lite bättre:
-Schroeder (Får såklart ge honom ett gäng matcher)
-Indrasis (kanske samma där)
-Berra-Kinnvall behöver hitta en högre nivå
-Sen blev man lite avundsjuk på energin från deras fjärdekedja, undra om våran kan bli tillräckligt bra..

För övrigt jävla härligt att få se grabbarna kriga på i SHL-matcher igen!

Silfverkroken: är väldigt positivt överraskad av Kopacka visade att han är redo för SHL sen att han fick näta med ett riktigt klassavslut.Det kommer att bli en trevlig säsong.

mk: Håller med. Brynäs PP-mål var ju också en konsekvens av att Söderström genom stor skicklighet lyckades hålla kvar pucken i offensiv zon.

Peja: Som nån skrev tidigare.
VS såg väldigt len ut i slutminuterna när man jagade.
Dansade på blå, med kontroll och hittade pass perfekt.
Bra gjort med tanke på att det är första matchen sen slutet av april.

Aja, förlust i premiären. Men vi är väldigt nära att vända. Och tycker absolut att vi har mycket att växa på.

Kommer bli en bra säsong! Framåt Brynäs!

Rödin1912: Skulle aldrig lirat Indrasis på slutet. Han ser seg ut idag

Tycker verkligen Trivigno har visat att man kommer ha nytta av han i vinter 💪🏼

Älskar ju att se repris på Silfverbergs målgest eller ska man kanske kalla det målgester så många gånger som han gjorde den😂

Samma glädje som när Jacob Blomqvist gjorde mål

Där ser vi varför #33 kommer göra många mål även om folk tycker han är gammal och trött. Skottet finns ändå där och blir inte sämre med åren.

Slaven82: Lycka till nu! Kör hårt

Tycker det är rätt instressant att folk säger att Silfverberg bara är gammal. Samtidigt sitter Joel Lundqvist i studion och säger att ”han har många år kvar” för han själv lade av vid 41 😂💪🏼

J-S: Det ska bli så spännande att se framförallt Silfverberg i skarpt läge.

Allsvensk hockey är extremt underhållande!

mattias - 74: jag tycker nog faktiskt att det är en 5:a.

Hade det vart på en spelare i Brynäs så hade jag till och med skrikit matchstraff, men då hade jag vart partisk😂😂

Bra intervju med Silfverberg. Tycker det är kul att höra att han saknat pressen (på sig, inte press som i journalister) och att han känner sig mer taggad än på länge.
www.shl.se/article/nmbask3-403dd/view

Några utdrag:
"Jag har haft en avsaknad av den där pressen de senaste åren. Det har varit lite slentrian då, jag har varit nöjd med ett göra ett bra defensivt jobb och har inte ställt de höga kraven på mig själv"

"det driv som jag haft i inledningen av den här säsongen var det längesedan jag hade. Nu finns också helt andra förväntningar utifrån, nu har jag något att bevisa. Det finns en hel del som är oroliga för hur jag ska prestera, och det är nyttigt för mig att få chansen att visa vad jag kan."

"Jag har haft min bästa sommar på länge. Jag känner mig stark på isen och ska få en större roll inledningsvis. Spela upp mot 17, 18 minuter per match, det var längesedan jag låg på de minuterna i Nordamerika. Det känns väldigt bra."

mk: han bokade en tripp för att se 3-5 matcher (både borta och hemma) redan när spelschemat släpptes så han lär dyka upp på Monitorn?👍🏼👍🏼

Daniel Widing högaktuell för att ta över svartvadets jobb i radio sporten💪🏼

mattias - 74: Oj, det är du nog rätt ensam om att tycka. Nu såg jag långt ifrån alla Modos matcher förra säsongen men när man läst i Modo-boken låter det ju som att han varit rätt utskälld där. Lever nog på rätt gamla meriter om han fortfarande platsar i din topp tio.

Sportnisse: ”Hörde de klunkas på Gavlerinkens restaurang idag att D,Astous ryktas borta 6 månader pga av inre meniskskada. Nån som vet mer? GD verkar ju inte veta men de är ju inte blixtsnabba direkt.”

Meniskskada brukar ju inte ta alltför lång tid att komma tillbaka från och utförs med artroskopi. Jag har själv opererat menisken i båda mina knän tidigare. Trasiga ledband eller korsband är det däremot längre rehab på.

Men bara dumt att spekulera till Brynäs gått ut officiellt.

Gavve: Hedberg gjorde en personlig lista över de bästa backarna, han är Brynäsare, tro fan det blir lite färgat. Tycker liksom bara det blir löjligt att snacka om hybris.

Scerban: men Norlinder är bättre va?

*OBS ironi*

Farsang: Gillar även att Silfver, Rödda, Larsson mfl verkar ha tränat så hårt och tar uppgiften så ödmjukt med så stor motivation och hunger.