1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776158 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Farsang: Gillar även att Silfver, Rödda, Larsson mfl verkar ha tränat så hårt och tar uppgiften så ödmjukt med så stor motivation och hunger.

Hoppas verkligen det här kan bli säsongen som gör att Schroeder hittar tillbaka till kärleken för hockey. (OBS, spekulation från mig)

Men känns som han oftast i klipp och bilder verkar ha ett väldigt skadat självförtroende/lite låg efter några tuffare år.

Hade vart fantastiskt att se han växa och få den där glöden i ögonen💪🏼

Om det nu är så såklart.

Aaaa: Med alla backar friska hoppas jag att Gälla formerar backparen så här:

Djoos - Andersson
D’Astous - Söderström
Berra - Kinnvall
Lindstein - Persson

Skicka både Larsen och Johannesson på HA lån, alternativt bryt kontrakten. Ingen av dom kommer klara SHL spel den här säsongen ändå.

Med ovan uppställning har vi en rightare/en leftare i varje backpar och har man ”råd” att ha förra HA säsongens överlägset bästa backpar i 3:e backpar så har man det jäkligt gott ställt som jag ser det.

OveJärnkrok: Jag såg matchen i efterhand. Har äntligen skaffat hockeyn..
Mina plus.
Rödin. För hans spelglädje och iofs alltid uppoffrande spel. Men nu så finns en annan glöd och glädje i hans aktioner. Så här glad och intensiv var det länge sen jag såg honom iaf.
Indrasis. Vet att forumet var oroliga för hans nonchiga spel. Instämde, men man ser att han har fattat vad som krävs.
CEDA. Hoppas att han inte är skadad. Skönt med en spelare som är ett hot från blå.
Silfver. Hans agerande som back i tredje..
Sen tycker jag Anton O var bra, bättre än i tidigare matcher.
Sen var det försäsong. Men jag tar hellre detta som Brynäsare än som Modoit.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

biff1: Bra comeback förresten haha.."Utspelade? Luleå spelade ut oss ÄNNU mer"

gwl: 100% enig och jag tvivlar på att någon säger emot. OM det inte är så att det står mellan honom och Söderström (det tror jag inte på själv). Men Söderström och Persson in i laget med Djoos tillbaka och D'Astous skadefri... Då ser backsidan rätt trevlig ut.

"Flera SHL-klubbar och klubbar i Schweiz är beredda att betala högre lön, men uppgifter säger att Victor Söderström vill spela för Brynäs."

♥️

OveJärnkrok: Tycker Persson känns som en rätt given värvning av det vi sett. Han har spelat bra, men arbetsprovet är litet. Förmodligen kostar han bara en spottstyver också.

Svensson på Expressen var inne på det också, ett korttidskontrakt för Persson tills Djoos är tillbaka är en win-win för både spelare och klubb. Vi får en extra kropp som förmodligen håller lite högre kvalitet än ynglingarna vi har och Persson får visa upp sig och potentiellt öka sitt marknadsvärde lite. Sen om han blir kvar eller signar i HA får vi väl helt enkelt se. Men ett korttidskontrakt tycker jag absolut vi kan skriva.

Jacob Markström var tydligen en trött rackare förr i tiden.

Jugge: karlskoga är konsekvent underskattade varenda år. aldrig nån som lär sig:)

Farsang: Brukar mest läsa på olika forum här men tog mig tid att regga konto nu också. Nye sportchefen Fröberg sa så här i NSD kring Laakkonen: ”Luleå Hockeys sportchef Thomas Fröberg säger till Sporten att det i dagsläget inte aktuellt med en värvning för att ersätta backen, men håller ändå den dörren öppen.

– Vi tittar i första hand på de juniorer vi har och vill ge dem chansen. Men vi håller också på koll på vilka backar som finns på marknaden, även om det inte är någon som vi aktivt söker efter, säger Fröberg.”

Tråkig nyhet men det känns som man kommer testa befintlig trupp först. Så kanske inte någon konkurrent om backar med er just nu iaf.

Berge: ”Kan inte ha varit lätt att kombinera hockeykulturen i Polen och Skottland med att vara trans.”
Fast i Skottland är de ju vana med kilt i o f s 🙂

Svensson_62: Blev årets första 6:a hos GD för Larsson
Silfver och Indrasis på 5.
Bertilsson, Schroeder och Viktor Persson på 4.

Resten av laget (alla) fick 3 i betyg.

Silfverkroken: "Vi bör vara numret större än två HA-lag, om än två tippade topplag."

13-38 i skott i denna match.
37-20 (Fördel BIF) mot DIF
25-48 (Fördel BIF) mot AIK

Skottstatistiken säger så klart inte allt men vinner man skotten med 38-13 är det oftast så att man dominerar i matchen också. Det är alltså 4-5-4 skott som Löven sköt i varje period.

Något annat som jag vill lyfta fram är att vi inte drar på oss utvisningar på samma sätt i dessa 2 matcher. I dag 2 stycken, mot DIF 2 stycken. Mot AIK var det 7 stycken.

JawKee: Finns mycket bättre backar än Cukste på marknaden. Är även tveksam till om han verkligen skulle hålla i SHL.

Bland kontraktslösa forwards noterar jag att Wännström är tillgänglig. Ingen superspelare, men han är bra på skridskorna, backcheckar hårt och har en bra bössa. Verkligen ingen drömvärvning men till en billig peng vore det värt att överväga, även om det naturligtvis finns bättre alternativ där ute.

xxx BIF xxx: Du ser alltså Brynäs och laget som en produkt/tjänst? Låter som ett ganska deppigt supporterskap kan jag känna men du gör så klart som du vill.

munkas: Sedär en negativ nyhet uppstår, då är Munkas snabb på kommentera-knappen.

Peja:
Lugna sig lite nu, Rödin är 33 år, och den som åker mest och rappast oftast 😅, (ålderns höst) 🤣🤣 han är i sin prime, klart bäst ikväll 🤘😊

Slaven82: Jag tycker det är intressant att Gällstedt fortsätter att spela Rödin i boxplay. Han spelade ju en del BP förra säsongen, framförallt i slutspelet. För några år sedan hade det känts otänkbart, han kanske har tappat offensiv spets, men han har utvecklat andra delar av spelet på ålderns höst. Precis det som behövs från spelare när de åldras och inte är lika explosiva som tidigare.

Tuff smäll på Linus Lindblom. Där var han väldigt oskyddad. Hoppas han inte fick hjärnskakning. Tycker inte han bör spela något resten av matchen som en försiktighetsåtgärd.

lapad: Är väl knappast någon som sagt att man inte får vara kritisk. Jag är har varit och är kritisk till saker som Brynäs gjort, men jag tar inte alltid första bästa chansen att sabla ner föreningen jag säger mig stötta.

Förresten, vad är poängen med att ha 13 sm-guld om man inte får skryta om det? Då kan vi ju skita i att vara stolta över vår historia.

Farsang: En återkomst av Björk känns ju inte helt otänkbart.
Hade inte tackat nej heller, som man säger nu för tiden.

Sådär. Nu har modomille och övriga Modoiter lyckats med att få diskussionerna här och i ett par andra böcker att handla om dom. Nu ger jag upp försöken att hitta något even remotely läsvärt här. Återkommer vid seriestart.

Berge: JFK är alltid som mest aktiv när Timrå och/eller Brynäs förlorat.

Mattson: Det har aldrig varit så här stor skillnad spelmässigt mellan Brynäs och AIK. Och då har jag nog sett minst 5-6 träningsmatcher mellan de här lagen.

OveJärnkrok: Tycker jag hade varit rätt hårt. Man måste ändå ta hänsyn till deras unga åldrar. Oavsett vad, de blev straffade av Brynäs genom att de stängdes av några veckor eller vad det var, och har sedan länge avtjänat straffen. Tycker det känns otroligt långsint att hålla på att älta det nu, vare sig du tyckte Brynäs gjorde rätt eller inte. Och fan, skit i att kolla på klippet om du har så svårt för henne?

Gavve:
Finns ingen anledning att stuva runt igen och sätta press på Silfver. Han kommer bidra med sitt ändå och han ser ingen prestige i det.

Jugge: Allvarligt vilken låg nivå har du så svårt att acceptera en annan åsikt än din egen banjoland,kusiner? allvarligt är du fem år gammal eller?

Peja: Ser bara inte riktigt poängen i att ta in spelare som inte är rätt lämpade för rollen de är tilldelade. Visst, de är säkert bättre spelare än Lejon/Lindblom men det gör inte laget någon avsevärt mycket bättre om de ändå inte kan bidra med sina styrkor.
En offensiv Pistek kommer inte lyfta laget i att gå från en framträdsnde roll i BIK till att lira 5-7 minuters sarg ut i en fjärdekedja, det är min syn på det.
Jag hade gärna sett en breddning av truppen, tro mig, men jag är lite emot tanken att bara ta in kroppar som egentligen inte är lämpade för uppgiften.

brunkaren: Hampus Plato har ju spelat i SHL tidigare och inte direkt imponerat. MEN då var han också väldigt ung och jag vet inte alls i vilken omgivning han fick spela i.

Måns Carlsson gick ju till Modo och där hoppas jag så klart att han misslyckas totalt för vår skull men jag är också väldigt nyfiken på att se om han håller i SHL och vad han kan uträtta i en tredjefemma (där han spelade mot Löven senast).

Sen vet jag inte alls hur Brynäs ställer upp vid säsongsstarten (går efter senaste träningsmatcherna gällande positioner nu så ni vet ifall jag gjort något fel)... Men är det så säkert att Linus Lindblom går in på 3 femmor?

Centrarna känns ju ganska givna. Är väl första/andra som man inte vet än när man inte vet vilken nivå Schroeder håller. Själv sätter jag Vesel framför Ölund MEN det är nog mest för att jag ser Ölund i en checkingline mer än Vesel, lite olika roller liksom.
Centrar: Schroeder, Larsson, Vesel, Ölund.

För forwards känns det som att alla dessa går före Linus (så länge inte han utvecklats extremt mycket över sommaren) vilken roll de än har.
RW/LW: O. Lindblom, Silfverberg, Rödin, Kopacka, Indrasis, Scott & Trivigno (lite osäker men jag gillar det jag ser på försäsongen).

Sen blir det så klart lite tunt om någon är borta (det har vi alla skrivit nu tror jag). Men jag ser det inte som att han nödvändigtvis går in i tredjefemman om vi är ett ordinarie lag. Att det experimenteras under försäsongen är nog inget konstigt. Det är väl ingen som på riktigt tror att Brynäs skulle ställa upp så här vid seriestarten (Detta var mot Timrå enligt Brynäs egna hemsida). Finns väl inte en chans att Ölund går före Larsson heller tänker jag.

Andrafemman: #24 Linus Lindblom #36 Linus Ölund #52 Jack Kopacka
Tredjefemman: #70 Miks Indrasis #10 Johan Larsson #18 Anton Rödin

Eller där fjärdefemman i Örebromatchen såg ut så här (åter igen, enligt Brynäs laguppställning på hemsidan):
Fjärdefemman: #40 Anton Ohlsson #20 Tyler Vesel #33 Jakob Silfverberg
Då saknade vi dessutom Kopacka & Indrasis (av FW).

Jag kan tänka mig att man testar Linus Lindblom (t.ex.) tillsammans med bra omgivning nu på försäsongen för att se vilken nivå han håller mot bättre motstånd. I Örebromatchen fick han ändå spela med brorsan och Larsson t.ex. Svårt att ge honom bättre förutsättningarna i Brynäs.
#24 Linus Lindblom #10 Johan Larsson #23 Oskar Lindblom

Sen har han ju faktiskt imponerat på försäsongen sett till de låga förväntningarna jag (och alla?) andra hade på honom MEN han var ju ruskigt bra även förra försäsongen ska vi komma ihåg.

Edit: Han ligger tillsammans med Larsson i toppen på 2p på försäsongen (alla har inte spelat 2 matcher ska vi komma ihåg dock) i interna poängligan. Man hoppas ju att han får en raketutveckling även om jag själv är skeptisk till det. Men jag tycker inte att han skämt ut sig under försäsongen ÄN.

Silfverkroken: Syftet, kanske otydligt formulerat, var inte bara den här uppkomna situationen som vi har idag där vi saknar fyra A-backar, den är såklart speciell, och ingen klubb kan hantera det utan att fylla på med juniorer (även om dom flesta från början då också har SHL-kapabla sjunde - och åttondebackar).

Min poäng är snarare, att eftersom Brynäs saknar en åttondeback från början, så är den platsen vigt åt en junior, och så fort det blir en eller två backar som måste står över så består 1/3 eller nästan hälften av backsidan av juniorer. Vilket har skett ganska ofta nu i början av säsongen, utifrån min bevakning av träningarna. Det anser jag är problematiskt.

Man kanske inte ska dra några växlar av en plojmatch men tyckte juniorbacken Aron Dahlqvist hade några fina aktioner. Hade inte sett honom tidigare men tyckte han såg spännande ut. Bra storlek och spelskicklig.

{10071}: kom och tänka på också nu när Coreau kom till Gävle, då Clara bjöd ut honom på middag för att prata om deras partnerskap! Väldigt snyggt gjort😮‍💨

JawKee: Silfverberg är fullblodsproffs och sätter nog störst press på sig själv. Han vill visa alla att han inte kommit hem för att varva ner. Han verkar hursomhelst vara i grym form fysiskt, stark som en oxe i närkamperna och bra klipp i åkningen.

Mycket som var ett fall framåt idag mot Timrå matchen trots att vi saknade flertalet tongivande spelare. Tror både spelare och tränare åkte den korta vägen hem från Sandviken med en ganska god känsla.

Tycker en spelare som Schroeder spelade upp sig rejält i 2:a perioden och framåt. Stark i tekningarna och med några fina pass som borde (kunde) resulterat i mål. Han hade ju dessutom ett gäng avslut själv.

Men målen kommer att komma, där är iaf inte jag orolig. Gäller bara att vi släpper in färre än vi gör…

Farsang: Stort steg framåt, bröderna Lindblom imponerar och Silfverberg visar att han kommer bli en tillgång. Dastous blek och svajig. Källgren godkänd men inte mer.

Farsang: Tycker vi gör en jävligt bra andraperiod. Vi bor i princip i deras zon och släpper inte mycket bakåt. Fortsätter det såhär i tredje tror jag vi hämtar ikapp och går om.

Haha visste hur det skulle se ut här inne efter första perioden 🤣

Bra tryck och passningarna sitter bättre än sist. Resultatet är väldigt sekundärt på försäsongen

Lindblom - Larsson - Lindblom
Rödin - Schroeder - Scott
Trivigno - Ölund - Kopacka
Silfver - Vesel - Ohlsson

Djoos - D´Astous
Lindstein - Andersson
Larsen - Kinnvall

Biljettsläpp idag för medlemmar så nu kommer vi upp från Småland.
Vi ses i Gävle och skybar 10-12 oktober.. (Leksand och Malmö).
Underbart med SHL hockey i ERP igen..

{10473}: Ibland? Går ju aldrig att ta honom seriöst

Charles: Var myckat slarv och sköna flipps som inte kommer att finnas om 1 månad men över lag så såg det faktiskt bättte ut än vad jag trodde att det skulle göra.
Hyffsat tempo också.

Det alla måste förstå här inne är att Brynäs kan bara ha ett mål med säsongen och det är att undvika negativt kval.
Allt över plats 11 - 12 är enbart positivt.

Vet inte om ni (som jag) missat det men Hugo Lejon spelade i J20 i dag mot Timrå. 4-1 vinst och 1 mål från Hugo och 1 från Leo Sundqvist.

Brynäsgubbe: Usla domare, noll känsla för spelet

Någon som faktiskt imponerat lite på mig (sett till förutsättningarna) är Linus Lindblom. Trodde inte han skulle göra särskilt mycket rätt mot SHL-motstånd men tycker inte han gör en särskilt dålig match alls.

Synct: Jag tycker han ser otroligt fin ut, ni är bara rädda

D’Astous ser plötsligt ruggigt fin ut!!🔥

Tycker man även kan se vilken jädra back Djoos blivit dom här åren.. Det är ruggigt fin klass på honom och känns som en riktig stöttepelare som kommer kunna äta massor av minuter i samtliga spelformer

Där FLÖG Trivigno fram, den där farten kommer vi verkligen kunna ha nytta av i vinter, Kopacka kanske blir utmanad som snabbaste skrinnaren i laget

{5647}:
Ah, skämtet flög (motsatt till vad man kan tro kopplat till ditt namn) över ditt huvud!

Hoppas på en sju helvetes match av Oskar Lindblom idag när han fyller år 😌

Någon som står på fel sektion? Trötta människa
Uppladdat:

500x0-screenshot20240815-094956.png