1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776272 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Visar även vad för kaliber vi är ute efter.

Huge: Om Alcén hade haft kompetensen och fingertoppskänslan att lösa målvaktsbiten så hade Brynäs aldrig hamnat i den här situationen. Nu kommer han att tvingas välja på en marknad som är mycket mer begränsad än den inför säsongen. Så det känns ganska naivt att tro att Alcén kommer slå till med ett genidrag, men vi får väl se vad som händer.

Jag tycker att Moras målvakt vore en riktigt bra värvning. Är het i kläderna har bra ålder och har bevisat att han är mycket bra på HA nivå. 92,3 % och 2,28 i insläppta mål är sjukt bra stats i ett lag som ligger 8a.

Skulle han även vara bra i Brynäs skulle det även kunna vara en målvakt som man tog med upp om det blir SHL nästa säsong.

Även om han har kontrakt med Mora borde det inte vara omöjligt att få honom. De har ju ändå ingen riktig chans att gå upp i år och han lär inte vara kvar nästa säsong med de här statsen. Så att om de skulle kunna få en ganska bra slant vilket jag förmodar att Brynäs har så tror jag de definitivt skulle kunna tänka sig ta det.

Peja: ”Det intressanta är hur Brynäs löser målvaktssidan NU.”
Håller med dig till 100 %. Det blir ett elddop för Alcen att fixa till detta svåra läge.

Passar också på tacka Lindbäck för visad passion och hjärta och för den härliga persona han har. Så oerhört trist att det inte funkade. Men vad du än gör framåt så önskar jag (dig lycka till.

Samsung: Vet inte om någon skrivit det men, Adam Boqvist gjorde 2 assist på sin (tror jag) första match tillbaka från sin skada. Fint!
Jesper Boqvist är även uppkallad till Bruins igen. Håller tummarna!
Lucas Carlsson går som tåget i AHL och ligger #4 i backarnas poängliga med 25p på 33 matcher.
Även Victor Söderström kör rätt bra, med 19p på 32 matcher.

Hockeytorsk jag med, följer inte Ettan särskilt mycket men försöker flitigt följa NHL och AHL så gott jag kan, sen Brynäs i HA och SHL för fantasyleague. Mer hockey till folket!

Och just det, Elias Lindholm uttagen till Allstar-laget!!

xxx BIF xxx: "Sen att Limpan klappar igenom som klar förstaspade kan ju ingen ha förutsett"

Att han inte skulle "stå på huvudet" i år var väl ingen överraskning efter förra årets dåliga insats. Förstod aldrig hur ett nytt avtal kunde tecknas :-(

{10375}: Något lär man ju ha gjort rätt då vi har 21 vinster och 9 förluster, vi har gjort flest mål med 116st och vi har släppt in 75 mål vilket sätter oss på en delad andraplats i minst insläppta mål (Med Södertälje på 75, och Mora på förstaplats med 70 insläppta.)

J-S: Så man får inte längre skriva vad man vill göra för förändring men att man inte tror att en tafatt Brynäsledning kommer att göra det?

Du är helt osammanhängande i det du skriver. Masken har historik som sportchef, det hade knappast Alcén när han fick jobbet.
Masken har jobbat som GM och som scout i nästan 20 år. Ganska övertygad om att han hade gjort ett bättre jobb än det vi upplever i realtid av Alcén.

{10375}: Jag har svårt att se att svedberg skulle komma till oss med tanke på hur han uttryckt sig om Alcen.
Uppladdat:

500x0-fbimg1704660624421.jpg

{10375}: ”skicka Alcén och låta Masken sköta värvningarna säsongen ut”

Vilken parodi till skribent ena sekunden ska vi absolut inte ha in några gamla Brynäsare i ledningen eller laget i nästa sekund ska vi ta in en ännu äldre Brynäsare till sportchef…
Vad blir nästa Inge som sportchef…
Börjar bli dags att bestämma sig nu…..
🤔😂

Silfverkroken: En skadefri Svedberg hade jag tagit före Brattström alla dagar i veckan. Om man nu måste välja mellan de två herrarna.

JawKee: grejen är ju att vi inte släpper "någon extra puck" om man tittar på statistiken när Clara står (han har också haft skitmatcher, I know). Med honom i mål släpper vi in 2.28 mål per match i snitt och vi vinner 81.25% av våra matcher. Det är delad andraplats i GAA (för att vårt lag är bra då hans svs% är lite sämre pga dålig start) och överlägset bäst i vinst%. Det blir nog svårt att få tag på någon målvakt som är bättre statistiskt än honom just nu.

Clara har liksom 13 vinster och 3 förluster totalt vilket är extremt bra. Det är fler vinster än Ignatjew har (12) trots att Clara stått 9 matcher färre än honom.

Det vi behöver är någon som kan avlasta honom vare sig det är på "samma" nivå eller högre, så ser jag det. Har ingenting emot att testa J20-målisen i någon match heller innan vi hittar någon för att avlasta Clara lite.

Sen förstår jag att vi självklart hade haft ännu bättre statistik om vi haft en målvakt som nosade på 92% i svs, jag är inte dum liksom. Men vi måste ändå acceptera att vi släpper in väldigt få mål och att statistiken också blir lite missvisande när vi släpper till så få skott men de vi släpper till är farliga. Typ som 15 skott som Västervik sköt och 3 gick in vilket gjorde att han fick typ 80% i den matchen.

Auchinleck: Tycker Theo blivit bättre med direktpass efter att Benn kom in i laget. Tror att han har mycket att lära sig från honom med hans erfarenhet.

Kapten Larsson: ”dom får träna lite handledscurls”.

Kul.
Kan ändå inte smälta att domarna ALLTID hittar fler utvisningar på serieledarna än motståndarna. Ungefär som att Manchester United skulle få alla straffar mot sej.

Crosschecking på rödin, missad tripping i 5v4. Enögda jävla pissdomare. Blir inget kul slutspel såhär

Klassavslut av kapten Larsson!

Spännande ändå att det finns sofftyckare här inne som såg detta komma och som såg detta som det enda alternativet!
All eloge till er!!(oss) 😅😅

Sorgligt men nödvändigt! Du var grym när du var som bäst 🖤💛❤️

Gavve: "Det är ju Lindbäcks 88.92 som är helt horribelt dåligt. Bara 2 målvakter (som stått mer än 40% av tiden) har sämre räddningsprocent än Lindbäck och det tror jag ingen kan försöka prata bort."

Jodå, det finns en som försöker. Han har försökt i cirka 2000 inlägg sen säsongsstart.

{10375}: ” vad har det med saken att göra? Med din filosofi har de bästa spelarna redan valt toppklubbarna.”

Spelar du bara korkad eller förstår du verkligen inte hur marknaden fungerar?? Låt oss säga att Lucas Carlsson i februari flaggar för att han vill hem till Sverige igen. Alcén kontaktar så klart Carlsson och lovar en topproll och topplön, så klart beroende på att vi går upp till SHL igen. Vilket vi inte kommer få svaret på förrän om 2,5 månad fram i tiden.

Samtidigt får Carlsson ett liknande erbjudande från FBK. Likvärdig roll och lön, vad tror du Carlsson väljer? Finns absolut inga garantier att roll/lön finns kvar på marknaden om Carlsson har is i magen att vänta ut Brynäs och dom blir kvar i HA. Speciellt om han skulle ha ett erbjudande i Schweiz. Då går nog den importplatsen till en annan.

Ett annat exempel, en av de absolut hetaste spelarna i SHL vars kontrakt går ut efter säsongen är Anton Lindholm i Leksand. Du kan lita på att han har ny klubb klart långt innan den här säsongen är slutspelad.

Brynäs serietillhörighet kommer bli klart sent och vi kommer få slåss om de spelare som finns kvar. Ett som är säkert är att Alcéns scoutingverksamhet kommer sättas på hårda prov, inte ett ämne där Brynäs briljerat tidigare. Pejas kommentar om vad MoDo tog in för spets utifrån var fullständigt relevant…

Jan Grismöbel: För att ha en stor chans att gå upp behöver BIF i slutspelet:
1) En topp HA-målvakt ersätter Limpan. Om han är sjuk eller skadad en mycket bra ersättare på plats så om FBK dealen lämnar öppet för att Clara kan lämna på FBKs villkor krävs ju värvning av två! Får inte misslyckas p g a medelmåttig/dålig målvakt
2) En solid forward för att täcka upp för skador/sjukdomar som GARANTERAT kommer att komma

Så en topp eller kanske alltså två målvakter plus en duktig forward.
Dessa värvningar ska ställas mot att spela ytterligare ett år i HA med ännu sämre ekonomi - och säkert publiktapp år 2

lapad: Precis. Försvinner Clara så kan ändå inte Lindbäck vara kvar ens som backup.
Det är exakt så här det blir när man är kompisar med varandra.
När man hänger på fritiden och sambosarna är vänner med varandra.
B e d r ö v l i g t.
Bara i en förening nära dig.
Brynäs if.

Tommy: Gott nytt år alla Brynäsare, o extra Gott nytt till dig Tommy. Tänker på dig! ❤️💛🖤

Tommy: Jag förstår vad du menar.

Hoppas att du mår så bra du kan.
(Googlade upp det du skrev för ett tag sen, och blev jätteledsen när jag såg vad det var)

Njut så mycket du kan och styrkekramar från Mikael.

Stefan R 63: Det är inte lönt att försöka få golfbollen att förstå hur lagsport fungerar där lagets enskilt viktigaste spelare gång, på gång, på gång sätter laget i skiten med sin oförmåga att rädda helt oskymda skott…

Hela hockey-Sverige ser att inte Lindbäck fungerar på den här nivån längre, förutom en person… Kanske ska fortsätta att fokusera på golfen…

JawKee: jag tycker att Brynäs spelar minst lika fult och uppvisar topplagsbeteende i negativ bemärkelse, vill och förväntar sig hela tiden att domarna ska döma för Brynäs, just för att man är Brynäs och serieledare. Det får man lägga av med om det ska bli avancemang. Man måste göra mål om man ska vinna hockeymatcher, simple as that..

Wesel: Man kunna se på Larsson specifikt att han blev less vid 2-0.
Syns på isen med, hur osäkert de spelar. Lindbäck står inte vara för tabbar, utan en oro på isen.

Grundproblemet är Lindbäck.

J-S: Det är väl helt ok att man som luleåsupporter är lack men sättet att utrycka det på är ju en nivå som är skrämmande låg...

Andy Tiger:” TV4-experten Niklas Wikegård menar att Luleåsupportrarna har all rätt att känna som de gör.
– Jag förstår irritationen. Det är en spelare som de har lagt mycket energi på, de har rehabat hans knäskada och lagt ekonomi på honom. Han har spelat överallt i hela världen, Nordamerika, Ryssland hit och dit men nu trivs han plötsligt inte i Luleå som har givit honom möjligheten. Jag förstår att man då är lack, säger Wikegård i TV4:s hockeystudio.”

Finns mer att läsa om denna infekterade historia vilket bara handlar om deg, så om nu Kempe går till Schweiz, detta för bättre pengar trots att han har kontrakt med Luleå så är det jävligt fult,
Kempe gjorde 400000 i mån förra säsongen + signing bonus1,5 mille
Den här säsongen 200000 kr mån,
Efter karjala turneringen i slutet av November där han var bästa svenska poänggörare så trivdes han plötsligt inte i Luleå,
Ligger nära tills hand att han fått ett anbud i från Schweiz som han inte vill tacka nej till, vilket framtiden får utvisa.
🤔

Kivelä: Senast hade du hört att Rautio var klar, nu är det Kempe istället.
Vad är din källa egentligen? Den känns inte direkt pålitlig rent spontant, utan att vara oförskämd.

11 av 12 forwards i poängprotokollet…

Erat: Lägg märke till att den typen av personer lyser med sin frånvaro efter en 10-2 seger och folkfest på läktaren.
Peja uttryckte det bra. Dessa är konsumenter, inte supportar.

{10071}: "Hahaha jaa, du tror dig verkligen kunna hockey 🤣🤣

Ser du inte strukturen/grundspelet ska du inte uttala dig heller 😅🤘"

Nu var jag ironisk och anspelade på vissas tjat om saknad av grundspel/spelidé, som har varit på tapeten efter nästan varje match och att vi vinner matcherna med indivuell skicklighet 😂

Älskar detta. Fortsätt gasa! Detta tillskriver jag Gälla, som markerade när boysen slappnade av.

Bertilsson tillbaka, fan så stabil han är och alltid varit.

Blå grottan: Monsterbyte av Scott!

Blir lite irriterad att man lyfter upp Lindblom att spela i första när Rödin är borta. Ge Noel Nordh chansen att visa upp sig istället. Eller varför inte Tärnström, som gått bra på slutet? Fan, man hade till och med kunnat lyfta upp Ölund, så bra som han har varit, petat ut Larsson på en kant eller bara bytt rakt av och kört Nordh/Tärnström på kanten.

Både Tärnström och Nordh är större talanger och har varit bättre än Linus i år. Lindblom har väl inte uträttat något alls på länge? Rätta mig gärna om jag har fel.

mössan: en tränare som får sparken från HAs sämsta lag? Vad ska han till Brynäs, som har målet att direkt ta sig tillbaka till SHL, och göra?
No way säger jag iaf...

{9684}:

Ändå rätt coolt att Benn spelar på 6 backar och att Laleggia är sjundeback. Säger en hel del om Benns skicklighet och betydelse för laget.

God Jul på er

Jansson precis klar

Gött skit 😎
Uppladdat:

500x0-img1980.jpeg

Samsung: Med Lindbäck i mål vet man att risken är stor för en bogey på banans enklaste hål. Risken för dubbelbogey finns där också.

Huge: Antingen fattar du inte vad vi menar, eller så vill du inte förstå.
Vad jag och många menar är att han tar nätt o jämt det han ska ta.
Det kan jag nånstans ändå ta. Men det som gör en galen är ju alla uppenbara grodor. Iår har jag ingen riktig koll på poängtapp, men förra året kan man nog räkna in lätt 10 poäng, som hans spel var orsak till.

Se när han ska plocka pucken över huvudet. Varför? Stå upp och få den i bröstet. Skott går "igenom" honom.
Sådana ingripanden gör mig och andra galen.
Sen så måste det hänt nått med alla touchar oxå. Dom verkar inte finnas kvar heller..

Nu lämnar jag denna diskussion.

JawKee: Jag skulle säga så här:

Målvaktssidan: Där behöver man förstärka, trots att Clara varit bra nu på slutet. Blir dock ganska selektivt att bara ta ut hans 5 sista matcher, det är ett litet urval, särskilt när exempelvis Almtuna borta var en match där han nästan omöjligen kunde släppt in fler mål.

Backsidan: Måste inte förstärkas, men jag noterar att Rögle kanse kommer att göra sig av med Brandon Davidson. Han var riktigt bra förra säsongen, men har inte fått till det i Rögle. Det är verkligen inte Brynäs topprioritet, men han skulle ändå vara en stor tillgång och göra att man kan låna ut Johanesson till någon mindre klubb. Det är en lockande tanke att se Johanesson få mycket istid i ett allsvenskt bottenlag och kommer tillbaka som en bättre spelare nästa säsong, samtidigt som man skulle ta höjd på backskador på ett annat sätt om man tar in Davidson.

Forwardssidan: Spetsen är bra, men man behöver ett par "vuxna" forwards som breddar laget. Här tycker jag egentligen inte att det behöver vara svindyra spelare, men några "vuxna" och lite mer "ärrade" spelare som även kan spela boxplay ser jag gärna att man tar in där. Skulle givetvis inte klaga om man tar in potentiella spetsspelare, men ser egentligen inte det som ett måste.

SuneMangs: "Vi kan omöjligt chansa bort den enda säsongen, där vi har fördel av större budget, på att låta en ung målvakt med en formtopp gå in som en uttalad etta i ett slutspel. Tvåa kan han absolut få vara om han fortsätter såhär."

Precis så är det. Utgången av säsongen kan inte hänga på om en 18-åring pallar trycket och är formtoppad i slutspelet. Det vore inte rättvist mot någon inblandad, och jag tror inte att Byrnäs vill hamna i den situationen heller.

Anders Berg: Du tror alltid att vi förlorar, så det var inget nytt

Forsberg 1978: Lika underhållande som en 0-0 match i fotbollsallsvenskan..

Lunkz: Man kan förstå varför IP- tv är så populärt.
Själv nekar jag det pga den uppenbara kopplingen till organiserad brottslighet.
Men det är jag..

SaggeBoy: Samtidigt är väl en sportslig förändring hos en potentiell finalmotståndare ett ganska givet debattämne, även om han tillträder först efter slutspelet. Men det är uppenbart att vissa gillar hockey och allt runtomkring mer än andra.

Stenis: Clara har varit bra ikväll!!!!
Clara har växt med uppgiften så nu är det bara att köra med honom som etta resten av säsongen,
Snyggt mål av Benn jävlar vilken värvning av Johan.