1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776284 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huss888: Tycker också Larsen har visat en del lovande sidor, en intressant spelare jag gärna skulle se mer av. Men kan vi landa Jordie Benn och han inte har gått ner sig totalt så...för bra att passa på.

gwl:
Jag är på och tycker det kan vara värt några hundringar bara för att se honom i vår vackra matchtröja..

Danne66: Lägger ut numret här om nån inte har det. 123 350 06 75

Lite märkligt att kommentatorer ska gnälla över en delaying the game på Karlskoga, men de 6000 hakningarna och holdingarna domarna släppt på sistone är helt OK..

Tycker det är en bra och stabil seger av Brynäs, särskilt med tanke på att Larsson, Rödin och Ölund saknades. Hoppas inte det är nåt allvarligt på Ölund nu.

Jäkligt kul att se våra unga killar Olsson, Nordh och Kvist göra mål. Clara gjorde det väl bra, men första målet ska han ha.

Björklöven torskar, bra för oss.

Lindström: Oskar Kvist, målskytt, igen. Otroligt! Kul för honom!

Blomgrens: Om tv-bilderna stämmer med ljudet är det ju ett solklart mål.

Domarna tänkte inte ens ringa på det…

{9233}: Glöm inte att shoppa loss i Brynässhoppen!

Jag gick in i den här säsongen med inställningen att Lindbäcks förra säsong var ett undantag, att han skulle studsa tillbaka och visa en godkänd/bra nivå.

Såhär långt ser det tyvärr mest ut som att detta är Limpans nya nivå. Jag är inte beredd att skriva av honom ännu, men han måste få ordning på grejerna NU. Han måste sätta ihop ett antal bra matcher utan svajigt agerande.

Silfver: ” Men med serien igång och årets Lindbäck ser ut som fjolårets”

Tycker du verkligen Lindbäck spelar lika dåligt som förra säsongen så får du nog tänka till lite.

Känns som många åkt på en kronisk sjukdom att klaga på Lindbäck enbart p g a förra säsongens insats.

Själv tycker jag han är kvickare i sidled, bättre positionerad och bättre med plock och klubba.

Visst att han släppt in ett par lite tveksamma mål, men det gör alla målvakter, ALLA.

Problemet ligger dock mer hos utespelarna som inte kan spela jämn hockey i 60 minuter, som inte kan låta bli att hålla sig från utvisningsbåset, som inte kan vrida på huvudet och hålla deras markeringar.

I dem två matcherna vi ”bara” fått 2 poäng har laget spelat rent ut sagt skitdåligt periodvis. Inte lätt för en målvakt att veta när laget presterar som dem ska eller inte.

och kom inte och säg ”det är ju det att han aldrig tar pucken i viktiga lägen”. 2 mot 0 den här säsongen några 2 mot 1 och han kommer rädda poäng för oss i straffläggningar framöver.

Lindbäck är en av dem bästa vid frilägen och det lär vi få rätt många mot oss i en sån här serie.

Svensson_62: Kan tillägga att South Broadway ligger precis mitt emot hockeyarenan - 1 minuts promenad - bilden nedan är i princip tagen från hörnet på arenan.
Visar en liten, liten gnutta av det bästa bar distriktet jag någonsin testat.
Uppladdat:

500x0-0699285d-ecbf-4e42-b2cd-8764f5c9de67.jpeg

modomille: Du är inte en bot? Källa på det.
Dina föräldrar är inte syskon? Källa på det.
Solen skiner ibland? Källa på det.
O s v? Källa på det.

Anders Berg: Din ledarstil skulle alltså vara att förstärka det negativa men det positiva behöver man inte kommentera😂😂

Hoppas du inte sitter i någon chefsposition eller i någon tränarstab någonstans…

Ibland, om jag känner att jag inte kommer vidare i en diskussion, släpper jag den och går vidare.

Man måste inte alltid ha sista ordet.

Makita: Om Brynäs kan snitta över 6000 i Hockeyallsvenskan så är det makalöst bra. HV snittade 5101 sin säsong i HA, Djurgården hade 6204 ifjol men då ska man komma ihåg att de hade två supporterstarka motståndare (AIK och Södertälje) inom närområdet.

Huge: Så med ditt argument, menar du att Lindbäck skulle ha 100% räddningsprocent om Brynäs försvarsspel skulle vara felfritt? Att enda sättet för en målvakt att vara grym på isen är att försvaret är helt ogenomträngligt? Vilket lag spelar så? Då kan ju vilken målvakt som helst stå i SHL med räddningsprocent på 98% om försvaret gör rätt i alla lägen?

Modo verkar f.ö gått och fått sig en vinnarkultur. Eller går de fortfarande på energin av att vara tillbaka? Piskade Frölunda idag och ligger 3a.

Jag tror de har kommit tillbaka till SHL på "rätt" sätt. Det tråkiga men kanske nödvändiga sättet för klubbar utan identitet och dålig självbild. De har fått genomlida ett antal år i HA men har under den tiden byggt upp en vinnarkultur där föreningen fått lära sig vad som krävs för att vara ett vinnande lag igen. Fått in lite positiva känslor och lärt sig vad en acceptabel lägstanivå är.

Se på HV. De var tillbaka året efter de åkte ur men något verkar fortfarande ruttet. Ångesten kanske är kvar från året de åkte ur? Ett bra år i HA kanske inte kan rädda en förening på lång sikt.

Matchen idag tycker jag visar att Brynäs fortfarande har stora, stora problem. De anpassar sig efter motståndet, sänker farten och begår rent amatörmässiga misstag. Sett till spelarna lagen emellan är det genant att tappa poäng mot dem.

Tråkigt nog tror jag Brynäs måste göra samma resa som Modo. Behöver bara se highlights från deras match idag för att se hur frånåkta Brynäs blivit.

Guldtigern: lindbäck måste vara väldigt bra kompis med alcen. Bedrövlig målvakt

Honken72: veckans bästa nyhet! Scott och Larsson in i laget... ursäkta min hybris, men vi måste väl ändå ha tidernas bästa ha-lag?

Måste säga att jag inte direkt saknar SHL.. just nu.

Zzz: Ja, det är faktiskt helt otroligt att Carlsson inte får chansen hos Panthers. Speciellt med tanke på att både Ekblad och Montour är långtidsskadade också.

Tror han ger upp i vinter och spelar klart säsongen i Schweiz. Förhoppningsvis kan vi gå upp till nästa säsong och plocka hem honom.

xxx BIF xxx: ”Jag tror majoriteten av oss förstår detta problem så jag har inte brytt mig om att förklara. Men för vissa behövs det tydligen. ”

Skön attityd.
Jag skulle nog inte påstå att du sitter i majoritet här, tvärtom. De flesta står nog på ’Jugges’ sida, varesig du vill tro det eller inte.

xxx BIF xxx: Tror du att det är klubbdirektören som gör prognoserna?

Svensson_62: Det finns nog tillräckligt med Brynäsare bara i Uppland för att fylla AIS islada.

Davey85: Oskarshamn - Leksand borde är det rättvisaste kvalet, med tanke på covid-säsongen i färskt minne.

Härlig seger igår och nu känns det som att hela laget är igång (undantaget möjlightvis andremålvakt Clara). Tredjekedjan (som jag tycker var rätt blek i två första) bidrog ordentligt igår och sjundebacken Kasper Larsen fick pricka in ett snyggt mål. Inget konstigt att Larsen behöver tid för omställning men hans mål var nog inte dåligt för självförtroendet.

"Juniorkedjan" hade det kanske lite jobbigare igår än i två första men tycker sammantaget att de överraskat positivt, särskilt Anton Ohlsson som jag hade väldigt liten koll på.

Negativt: Vårt gamla problem men att bjuda på för mycket i form av enkla mål och dåliga utvisningar verkar väldigt svårt att slipa bort. Det är den stora utmaningen nu. BP och PP kan också förbättras.

Intressant hur Gällstedt gör nu med Larsson och Scott på väg in i laget. Känns inte som Ölund haft samma kemi med Indrasis/Kopacka som Larsson hade i försäsongensmatcherna och skulle bli väldigt förvånad om inte Larsson återtar platsen där. Rödin - Vesel - Kelleher lämnas nog orörd och sedan kanske en spännande tredjelina med Scott - Ölund - Tärnström? För fjärde skulle jag gissa att det blir Kvist, Blomqvist och Nordh men jag skulle inte ha något emot att se Anton Ohlsson.

HV vann 40 stycken plus två övertidsförluster 21/22. Vi borde kunna göra bättre än så. Larsson och Scott har ju inte kommit ens och vi har gjort 17 mål på 3 matcher vilket är helt absurt mycket. Rödin har 6 poäng på 3 matcher! Kommer nog inte hålla upp det men alltså han nog göra 70+ poäng skadefri.

Man vet att det är dåligt när Mora tränaren säger ”De första 2-3 bytena var bra.”

Erat: precis, inte ens 100% i boxplay, Hur kan Limpan enbart ha 95+% i räddningar... bara ge upp denna säsong

lapad: så deras assist på 1-0 och 2-0 var inget att tillföra?

Davey85: Kan det inte vara så att han gjorde illa sig när han tränade på att knäcka klubbor över knät?

Huge: Släpp allt gnäll. Lång säsong. Det går upp och det går ner. HA är en liga med seniorer. Försök att ha kul. Går inte att vinna varje match. Titta framåt. Bygg långsiktigt. Sen är det bara att öka.

Davey85: Limpan gjorde nån miss yes, men huvudorsaken till missad poäng ikväll var att utespelarna inte hade rätt inställning efter första perioden. Var som dag och natt från start av andra.

EXAKT det som man varit orolig för före säsongen - topplag på papperet men brist på ödmjukhet och inställning att man kan glida på en skridsko - DET var det som gjorde att vi slarvade bort poäng och målskillnad idag.

Känns helt overkligt att sitta och se på en hockeymatch där Brynäs är det klart bättre laget. Minns inte när jag gjorde det senast.

Jugge: precis tippat 5-1 till er, klasskillnad

Janne G: Sånt här skit ska inte behöva pröjsas av hederliga skattebetalare, det ska ni enbart ni som klubb behöva stå för.
Det är just bristen på avståndstagande och förakt mot beteendet som gör att detta fortgår i er förening, svagt är det.

Davey85:
Är fortfarande i extas!
Så glad att det äntligen är igång. Kommer bli en rolig säsong detta!
Var på plats och tycker faktiskt det känns rätt lovande på hemmastå.

Ett citat som gjorde mig extra glad:
– Det var häftigt. Det var som att jag ville hoppa upp i publiken och fira när jag satte pucken. Det var helt magiskt att spela inför den här publiken, sa Linus Lindblom.

Tigerhjärta: Widing kommer för alltid ligga nära hjärtat.

Farsang:
Hej, härlig match idag. Tyckte det såg bättre ut bakåt än vad de gjorde förra säsongen. Nyförvärven såg bra ut. Så kul med fullt hus. Är rätt nybliven nygammal Brynäsare men en jäkla skillnad att vara på plats idag jämfört med kvalet mot Malmö, vilken inställning på läktaren trots att AIK lät en hel del. 2 frågor.

1. Hur fan gör man ett inlägg här utan att ”kommentera” någons annans inlägg?

2. Tifot var snyggt men jag ser inte vilka det ska va. Ungarna uppe till höger känner jag igen. Är det Bertilsson ner till vänster? Känner inte ens igen han i mitten, är det Blomman eller? Och vilka är de andra.

Lite småkul idag var att det blev en jävla utskällning från rullstolsplats när alla reste sig sista minuten då de de sittande inte såg. Blev högljutt mellan några men efter matchen förbrödring med kramar i sann Brynäsanda. Var fint att se.

{10364}: Hört talas om förtal. Du kanske ska tänka till lite innan du postar sånt där.

Danne66: men omöjligt att klaga på Lindbäck efter den här matchen! Tycker han gjort det riktigt bra!

Gavve: De visiterar inte invärtes , skulle tro att de tog in den i 2:an

2 riktigt fina mål!
Kopackas talar för sig själ.
Men gillar Johannessons drop+screening på 2:a målet, och snipern Lindblom fortsätter vara kall i sina avslut!

Peja: Är väl egentligen inget märkligt alls?
En extraforward som kostar nada och utan direkta krav på speltid. Alltid bra att ha någon som kan täcka upp vid skador.
Finns ingen anledning till att redan nu lägga onödiga stålar på en konkurrerande breddforward..

Mickis: ” Men nu slipper Brynäs stå för snöröjning och sånt på parkeringen.”

Snörödjningen menar du?

Svensson_62: Yes! Vägen vid Röjningen, bakom mackarna. Där stod vi i 20 år… Farfar hade ficklampa med sig…😅

Kort intervju med Svedman inför premiären.

Aaaa: Lite inne på samma spår. Undrar om det blir Öla som ersätter Larsson i förstalinan, eller vågar man lyfta upp Tärnström och köra honom som förstecenter en hel match? Vet att han fick ta Larssons plats sist och han gjorde väl inte bort sig vad jag kunde läsa mig till (missade matchen).

Jag hoppas på Tärnström, det finns verkligen hockey i den killen, även om man inte sett så mycket av det på försäsongen. Jag minns matcherna mellan Rögle och Färjestad i slutspelet för två(?) år sedan, han blixtrade till ordentligt och dominerade stundtals.

Tror inte heller att Tärnström är en kille som ska spela på kanten i en tredjelina hela säsongen, känns mer som en center av det lilla jag har sett av honom förut. Det återstår att väl att se hur den värvningen faller ut hos oss, men jag tror han skulle komma mer till sin rätt som center.

Hoppas i vilket fall att det lossnar för honom inom en snar framtid, gärna på fredag mot sin moderklubb.

SuneMangs: Ojojoj.
Larsson sågar tidigare Brynäs vid fotknölarna.

Peter Andersson var nått på spåren iaf..

Som Sanny sagt tidigare. Träningarna har varit slöa...

spolaisen: ” Har studerat "huvudtacklingen"

Larsson ser djurgårdaren och håller upp sin vä arm för att dämpa tacklingen, om målvakten struntat i pucken bakom målet hade aldrig situationen uppstått. Målvakten hindrade Larssons puckhämtning bakom målet...”

Vilken expertanalys… Det är alltså Limpans fel att Larsson åkte på tacklingen 😂 Däremot så börjar ju Grewe göra sig känd som en Anton Hedman light. Vårdslös i de flesta situationerna. What goes around comes around…