1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776366 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Självklart ska Ölund vara med sin fru, ingen som har skrivit något om detta men om Alcén haft kompetens så hade han haft plan B i fall någon blir skadad eller sjuk. Du snackar skit, som vanligt.

Sv: Saknas karaktär!
Den här boken har inte en skruv lös den har en Bult lös! HA HA HA

Nisse på Mon or: Monten har väl iaf rutin ifrån tränaruppdrag?
Vi anställde en sportchef direkt från gatan, till A-laget!
Den snackar man inte bort.
Av alla dumma värvningar och rekryteringar som görs runt om i hockeysverige så vet man ändå att Brynäs med lätthet slår de flesta.
Jag såg något inlägg här om att Rolf Lassgård borde stå som coach i Brynäs nu under kvalserien.
Fullkomligt vansinnigt, ett skämt tänker du. I Brynäs skulle det kunna inträffa. Det finns inga galenskaper som förvånar längre.

mattias - 74: Du är lika skeptiskt som alla Brynäsare å det med all rätt . Själv orkar jag inte bry mig spec har liksom gett upp , har min egna kamp å foka på. Är lite konstigt å se kvalet nästan helt oberörd . Besvikelsen är monumental på ledare å spelare . Så blir nog bäst med .EN BRA START . i as för shl är dom inte värdiga .

Timashov är en jävla primadonna som ramlar så fort det blir fysiskt, tar oerhörda risker i egen zon och dumma utvisningar i offensiv zon. Han kan inte lämna mitt älskade Brynäs fort nog…

Anders Berg: Brynäs kommer inte att vinna massa matcher i Hockeyallsvenskan heller. Det finns ju absolut ingen ledare i klubben som besitter ett "know how" om den serien och antagligen är man för arroganta för att rekrytera någon därifrån. "Vi vet bäst" osv.

Farsang: Jag tycker inte att Brynäs är särskilt ojämna. Man är ju konsekvent dåliga.

lapad: Ja, Malmös ledande spelare är klart bättre, därtill har de sett till att ha mycket bättre bredd i laget... Men ALLA i SHL har ju mycket bättre bredd än Brynäs den här säsongen.

Forsberg 1978: Malmö har scoutat Johanesson och insett att han alltid försöker spela sig ur situationerna. Han måste lära sig att slå sarg-ut när det behövs.

Sunken måste prata Johannesson till rätta. ASAP

{8399}: OVE, OVE, OVE MOLIN! Nu backar vi Ove och boysen.

Huge: "Och vad har gett dig intrycket att jag skulle tycka nåt annorlunda än den där panelen, när det gäller frågan om det var rätt eller fel att sparka Manner?"

Ja, vad har jag fått det ifrån?

Kan det kanske vara från det du skrev i torsdags?

"Finns inget i vårt spel och efter uppehållet som gör ett tränarbyte motiverat, så att den åtgärden blir verklighet kan du glömma."

Eller kanske det du skrev i fredags?

"Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om"

Man behöver inte vara Einstein för att se din ståndpunkt direkt.

Men du menar alltså att du HÖLL med om att det var rätt att sparka Manner?

{8399}: Det säger du bara för att provocera, Eller?

Jockster : Det här är den hybrisen som genomsyrar hela Brynäs. Vi tror vi är bättre än andra lag för att vi har några fler år på nacken.

Brynäs behöver en dos verklighet och ödmjukhet, och det gäller både förening och fans.

Så ledsamt ändå. Pga av ETT felbeslut som sabbat allt. Fina killar som förtjänade ett bättre öde, men roddaren av helheten fuckade upp.
Uppladdat:

500x0-d70e73f9-2b83-464a-bf30-166cb1b42fd3.png

{8399}: Tycker det är ganska tydligt vad jag menar, men du verkar tolka det på annat vis.
Orkar inte förklara ännu en gång.

Brynäsgubbe:"Undrar hur dialogen går när den här videon ska filmas. Tillfrågas ens kapten Rödin? Blir han tillfrågad men vill inte? Går man direkt till Blomqvist?"

- Ööh, nä ja venne

{8399}: Varför då? Är det viktigare att du och andra supportar får reda på alla detaljer än att Malmö inte får det?

Brynäsgubbe: Det är underligt egentligen för man slutar ju inte bara älska en förening man hejat på sen man var liten, oavsett hur illa den sköts och av vilka kunniga eller okunniga personer.

Man lever på hoppet, att nästa säsong då blir det ordning och reda. Men oavsett utfall står man ändå där säsong efter säsong med denna hatkärlek. Det går inte att bara sluta att älska Brynäs, oavsett om man försökte så mycket det bara gick, så då är det väl bara att pallra sig till rinken ändå oavsett hur leds man är på haveriet?

För man vet ju likväl att man står där om ett halvår på premiären ändå så det är det bara att sluta upp på plats nu när det behövs som mest. Förhoppningsvis bidrar man i form av hejarop till en premiär mot Timrå istället för en premiär mot Kristianstad.

Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Det är förstås helt sinnessjukt om inte Alcén får lämna efter säsongen nu när Manner fått gå. Haveriet är Alcéns fel, men Manner få bära ansvaret, som han fått göra hela säsongen när Alcén gömt sig.

Jockster : Spelarrådet har alltid ett stort inflytande innan tränare sparkas. Innan PA åkte satt Rödin, Berra, Ölund och Scott i möte bland annat.

Klart att spelartruppen har ett stort ansvar i att så många tränare sparkats från Brynäs de senaste åren. När det stora problemet i själva verket är den ruttna truppen…

Huge: Var inte så snabb med att avfärda fansen som "okunniga" och "utan kunskap" Huge. Folk här i forumet ser ALLA tänkbara hockeymatcher, att avfärda alla som du gör är direkt felaktigt.

Faktum är att passionerade fans ofta ser vad som är fel med ett lag utifrån och kan påverka och förändra.

Huge: 😂😂😂😂 inte? Det är väl nästan det enda du skriver om…

Så oändligt trött på den korkade analysen att det skulle vara något "djupt fel i Brynäs organisation". Som något osynligt spöktäcke över hela föreningen. Att det varit så många tränarbyten menar man är ett bevis på det, dvs spelar ingen roll vem som är tränare.

Prova lägga skulden på spelarna. De som spelar på isen. De har varit för dåliga och är inga offer.

I andra hand sportcheferna.

Men släpp skitsnacket om att varenda kotte i föreningen är pestsmittad.

Buddha: För övrigt märkligt att Svedman säger att han och Alcén med en enad styrelse bakom sig tog beslutet att kicka Manner. Vad hände med SHL-sportchefen Grahm?

Sportnisse: "Huge har också fått sparken vad det verkar."

Han sitter hemma och grinar, som ett dagisbarn som inte fått lördagsgodis, över att brynäs styrelse fattar så dåliga beslut.

Jag håller till fullo med Sanny Lindström i denna artikel. SPELARNA måste ta sitt ansvar. 6 tränare på 6 säsonger. Vill någon verkligen försöka lura sig själv och säga ”det är tränarens fel..”?

www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2023/03/12/vem-kommer-ens-vilja-trana-brynas/

Sjödin: Tycker det är helt rätt att låta Manner gå! Det spelsystemet han vill spela fungerar inte i SHL, du har väl sett hur ofta backarna blir sönderpressade istället för att snabbt vända spelet.

Nej jag gillar inte alls Manners spelidé, gillar inte alls att han inte ifrågasätter domslut, står knäpptyst i båset. Jag tror laget behöver en tränare med känslor likt Bulan där den energin smittar av sig på spelarna

Brynäsgubbe: Ja absolut det har jag, jag har även varit den största förespråkaren att Rödin måste väck då jag är ganska övertygad om att det är ett mission impossible att vara tränare i Brynäs med han i laget. Jag har även varit en av dom större förespråkarna att det måste rensas ur totalt i denna misär till förening!

Hoppas innerligt att Alcen och Grahm åker ut med huvudet före som nästa steg....

Jadu Sanny, bra fråga.

SaggeBoy: Frågan är hur hårt Mikkos egna mannar kommer att jobba nu för att inte spela ner Brynäs i HA nu när Mikko inte är kvar längre. Han har väl handplockat åtminstone Björninen, Friman, Niemälä och Olki.

Rätt eller fel det får fframtiden avgöra, men det är då fan att det ens ska behöva funderas på
Jag tycker spontant synd om Manner utan att eg veta nåt från insidan
Känns så jävla sunkigt hela soppan
På hemsidan står ursäkta röran vi bygger om jo tack

Eftersom det är Svedman som uttalar sig så har man troligtvis kört över Alcen eller så har spelarna ett finger med i leken, kanske snackade ihop sig på fyllan..

Såg den här på dagens sändning.

Vi var 10:a 5v5 off, 10:a 5v5 Def, 14:e målvakter och 11:a I målskytte. I PP och BP var det desto bättre med 4:a och 5:a. Inte bra placering på något förutom PP/BP, men som han sa på Cmore så är det målvakterna som sänkt oss.

Det finns en målvakt jag vill se i kvalet och det är inte Lindbäck.
Uppladdat:

500x0-20230311183930.jpg

Ove Myling: ”Uppenbarligen har inte Manner nåt fram till spelarna iaf. Helt rätt att hans ledarskap ifrågasätts.”

Säger ingenting om att Manner inte skall ifrågasättas. Manner har flertalet minst sagt märkliga uttagningar och övriga ageranden genom säsongen.
Med det sagt. Att Manner ifrågasätts är en självklarhet, men att påstå att Manner iprincip driver en fritidsgård och att allt är saft och bullar är rent skitsnack.

Huge: Jaha, och vad tror tuppen i strutsfarmen om kvalet då? Skönt att alla kunniga yrkesmän får fortsätta sina jobb. Allt går helt enligt planerna eller hur?

Och nu ska grabbarna få lite välbehövlig vila med bastu och fiske, helt rätt. Sen kanske dom kan göra som senast det var ett uppehåll: snacka ihop sig! Det blev ju riktigt lyckat under förra uppehållet.

Kanske att man kan göra några bra prestationer i kvalserien även om det blir 4 hedervärda förluster. Det viktigaste är att grabbarna mår bra och de kunniga yrkesmännen får jobba på efter sina förutsättningar.

Från twitter: Spelarna "Nubben" tagit in under säsongen.

Joey LaLeggia 33 p på 40 m, +9.

Radan Lenc 19 p på 37 m, +3.

Nick Shore 18 p på 25 m, +7.

Oliwer Kaski 10 p på 20 m, +2.

Kalle Maalahti 5 p på 10 m, +4

Niklas Hjalmarsson 3 p på 17 m, - 2.

Detta på en död marknad

Ove Myling: Kanske är orättvist, men jämför bara med Växjös kunniga yrkesmän. Är det någon som tror att Evertsson hade tillåtit Jönsson att komma in och värva ”sina gubbar” och rita om spelidén? Det hade inte varit på kartan. Man har en plan och en röd tråd och det ändras inte för att man tar in en ny tränare. För Brynäs ritas kartan om varje gång en ny tränare kommer in och så fort Manner lämnar är antagligen hela den här finska touchen som bortblåst.

Rodrigo: Brynäs har 0 till 2 sportchefer beroende på hur man väljer att se på saken…

Om Brynäs inte trott att jobbet var gjort efter HV-matchen hade LHC spelat kval nu.

👏🏻👏🏻👏🏻

Sv: Kvalet
Sportnisse: Trots allt så finns det vissa som sitter nöjda med J. Alcéns arbete. Sjukt!!!

Farsang: Sjukt ändå att LHC torskar sina två sista matcher! Hade vi lyckats vinna de två sista matcherna som HV gör så hade LHC fått kvala. Bara den lilla detaljen att man måste vinna matcher.

Detta känns inte bra🥲

Min åttaårige son sa några värmande ord nu när jag kom hem från sjukhuset:

”Jag kommer alltid hålla på Brynäs och åker de ur kommer de gå upp direkt igen”

Ögonen tårades…

Peja: Han hade varit ligans mest tillgängliga om det gått bra för laget.

Huge: "Därför att jag inte gillar oinsatta och okunniga
gnällkärringar som tror att dom vet bättre än
kunnigt och insatt yrkesfolk."

Du klarade dig inte länge. Av dina 33302 inlägg på Hs har 99% av dessa sett ut som ovan.

Huge: Ja det är väl ganska rimligt att du varit tyst. Du som pratat om Alcéns, Manners, Honkens, Lindbäcks m.fö kompetens och yrkeskunnighet. Nu när det visat sig bli totalt jävla fiasko.

Du vet vilket tjat jag syftar på. Så fort du skriver något här inne. Så det var väldigt komiskt att det kom från just dig.

Jag kommer nog att försöka ta mig upp till Gävle under kvalet och stötta från ståplats. Vi måste fan försöka gjuta mod i de här grabbarna nu. Sen får lien svepa över de kontrakten och positionerna vi måste åtgärda.

Dom ska fan inte bli av med oss denna gången heller.

Det är väl ingen tvekan om att det är det svajiga målvaktsspelet under stora delar av säsongen som lett till kvalplatsen. Det har enligt min mening kostat mellan tio och femton poäng. Med de poängen hade det varit play in!

Nu finns en riktigt bra målvakt på plats och tänker jag rätt har Brynäs hemmafördel i en eventuell sjunde och avgörande match. ...Och man har ett väldigt mycket bättre lag än man hade förra gången man kvalade. Jag tror trots allt på ett lyckligt slut på säsongen.

...Men det retar mig att Sanny Lindström fick rätt. Minns jag rätt tippade han inför säsongen att Brynäs skulle hamna på 13:e plats och få problem med målvakterna.

Brynäsgubbe: Nytt rekordvärsta från Rödin vad gäller intervjuer. Till och med junisarna vi har luftat den här säsongen är bättre mediatränade än honom. Ryck C:et nu för helvete.

nittontolv: "Vi har inte haft någon tanke..." hade han avslutat meningen där istället så summerar det hans insats ganska bra för den här säsongen. Notera också hur han alltid svänger sig med termen "vi" i varenda intervju. Det är väl för helvete han som är ansvarig för lagbygget och planeringen? Att Grahm sitter på Hovet ikväll när vi spelar årets viktigaste match i Timrå säger väl allt om hur pass involverad hon är i herrlaget.