1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776381 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Inte över riktigt än
Det är väl ingen tvekan om att det är det svajiga målvaktsspelet under stora delar av säsongen som lett till kvalplatsen. Det har enligt min mening kostat mellan tio och femton poäng. Med de poängen hade det varit play in!

Nu finns en riktigt bra målvakt på plats och tänker jag rätt har Brynäs hemmafördel i en eventuell sjunde och avgörande match. ...Och man har ett väldigt mycket bättre lag än man hade förra gången man kvalade. Jag tror trots allt på ett lyckligt slut på säsongen.

...Men det retar mig att Sanny Lindström fick rätt. Minns jag rätt tippade han inför säsongen att Brynäs skulle hamna på 13:e plats och få problem med målvakterna.

Brynäsgubbe: Nytt rekordvärsta från Rödin vad gäller intervjuer. Till och med junisarna vi har luftat den här säsongen är bättre mediatränade än honom. Ryck C:et nu för helvete.

nittontolv: "Vi har inte haft någon tanke..." hade han avslutat meningen där istället så summerar det hans insats ganska bra för den här säsongen. Notera också hur han alltid svänger sig med termen "vi" i varenda intervju. Det är väl för helvete han som är ansvarig för lagbygget och planeringen? Att Grahm sitter på Hovet ikväll när vi spelar årets viktigaste match i Timrå säger väl allt om hur pass involverad hon är i herrlaget.

Har varit mentalt inställd på kval sen vi lyckades sumpa 10 poängs försprång. Ska inte bli långrandig med analyser nu, men det var givetvis ett totalt hål i huvudet att släppa Roy, Alcén trodde att vi skulle vara immuna mot skador och sjukdomar trots att vi har spelare som de senaste säsonger varit väldigt skadebenägna. Underkänt, Alcén.

Så vad fan gör vi nu? Kicka Manner? Jag vet inte...tror inte jag vill det, rent objektivt tycker jag att han har misslyckats och ska lämna Brynäs oavsett utgång på kvalet, men jag vet inte om det är rätt tidpunkt. Osäker.

Nu handlar allt om att få våra skadeskjutna spelare Rödin, Bertil, Kinnvall och Scott redo för nya krig.

Det här kommer bli en jävla mardröm igen.

Alla Helvetes Kval
Jag har tittat lite på Malmös matcher nu på slutet
Jag är inte orolig för dom har spelat helt utan press o bara inväntar kvalspel.Det kommer att sättas press på dom också när kvalet startar.Bäst av sju mot Malmö grejar brynäs även med manner eller inte i båset

Ove Myling:
Men varför?
Nu när det är "dålig stämning " härinne, måste du vara å peta på han så det blir ännu jävligare?
Nu kommer man inte kunna läsa nåt relevant på en vecka ju.

Skicka ut Malmö, ni ska vara kvar i SHL!

Ja, som Oldén säger i HV-sändningen... 10 poäng hade vi på HV.

Vilket totalt fiasko.

Forsberg 1978: Om vi skulle klara oss och man väljer att förlänga med Eklind då slutar i alla fall jag att titta på hockey

lapad: Alvarez har noll respekt för motståndaren i den situationen. Ser dessutom ut som att han fullföljer precis allt han kan när han redan ser att Kinnvall är illa ute. Matchstraff så det bara skriker om det.

Trist att se Timråtränaren stå och flina när en spelare uppenbarligen är skadad.

Jockster : Brynäs uppspel 9 ggr av 10:

vänsterback har pucken bakåt eget mål.

Passar stillastående högerback (som 3-4 meter bort)

Högerbacken försöker hitta forward.

Så lättläst, tom med från coachsoffan…

SuneMangs: Tufft med Rödin borta, tyckte han gjorde en av sina bästa matcher för säsongen förra matchen.

Supportern: Häxjakt? Det finns regler att förhålla sig till på det här forumet, dessa har på flera punkter brytits mer än en gång det senaste dygnet. Kan man inte bete sig civiliserat utan att gå till personangrepp osv så har man i både min mening och framförallt enligt forumets regelverk gjort sig förtjänt av en avstängning. Moderator har modererat och gett folk chansen, men det fortsätts ändå att tjafsa till höger och vänster om icke relevanta saker som inte rör Brynäs IF.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-03-06-19-57-30-061comduckduckgomobileandroid.jpg

Bulten: Såg du möjligtvis inte moderatorns inlägg två inlägg nedanför det du skrev här?

SuneMangs: Hoppas de blir en jämn o trevlig match! Må bästa lag vinna och utan skador på ngn 💪💪🇺🇿🇺🇿🤗👍

Bulten: "Ett litet axplock signerat Tigerhjärta om mig, håll till godo."

Men nu får du allt ta och ge dig! Ska du klistra ut citat så ska det fanimej vara rätt kontext också. I detta fall snudd på förtal.
Inlägget till Lars-Göran som lyder:
"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar. Bara att ignorera!", syftar inte ens till dig!

Detta inlägg syftar till en "porrbot"(!) som Lars-Göran hade fått ett meddelande ifrån och som han undrade vad det var för något trams. Alltså ren och skär lögn att detta inlägg åsyftar dig.

Tänk att du är småbarnsförälder och inte vet bättre än att sitta och sprida falska budskap i hopp om att försöka vinna en diskussion på ett hockeyforum, jag tror jag kräks..

Bulten: ”gillas inte av massan noterar jag. Då har du träffat rätt.. ”

Bara den meningen och inställningen säger egentligen allt om dig. ”Ju fler fiender desto bättre” i princip.
Den inställningen kommer du långt med på ett forum, NOT!
Det är knappast en slump att just du behöver sitta och försvara dig dagarna i ända.
Se dig i spegeln och försök förstå varför det blir som det blir, istället för att dra på dig offerkoftan.

Malken: Du pratar om att "vända skutan rätt. När gick det snett då? Under vilken ledning?

Kan det inte vara så att Sundlöv, Dackell mfl kanske skulle ha fått vara just legender och inte ansvariga för sporten?

Håller dock helt med om att respekten för legenderna ska vara kvar, där stöder jag er.

J-S: Det är ingen som pissar på legendarer.

Men det är en väldig skillnad på vad man gjort på isen och vad man gjort på kansliet.

Ärligt, har Inge varit relevant senaste 10 åren?

Jo, han och Dacke styrde verkligen upp skutan sist dom var inne..

Det är sånt människor minns. Inte vad som hände på 80-90t talet.
Då var han relevant.

Men allt har ett slut. Bara att acceptera.

{10065}: I mina ögon ingen direkt superuppgradering😅
Givetsvis vore Silfverberg en dröm och grym ersättare till Dima, men jag är inte lika säker på att firma Ljunggren/Persson skulle kunna göra det ofantligt mycket bättre än Palve och Olesen faktiskt.
Men men, där kan man se på saken olika.

Jugge: Limpan, precis som all andra målvakter, behöver coachas hårt. Padel-Honken må ha varit en bra målis, men något målvaktstränarämne är han inte.

Buddha: En match i taget bara nu, HV må vara i bra form och har ryckt upp sig men nu tror jag de får känna på en press som de inte känt tidigare under säsongen. Den som överlever natten får se.

Bolle81: HV har klarat att vända underlägen mot många lag den senaste tiden. Vi stod ändå pall.

GRYMT starkt att mentalt vara såhär påkopplade och modiga på isen, trots det prekära läget!
HV har ingenting fram till en riktig slumppuck i sista minutrarna som letar sig in.
Forza Brynäs!

Mattson: För ett par dagar sen undrade jag var Huge var, han var helt osynlig.
Men nu undrar jag bara om man kan vrida tillbaka tiden till då jag undrade..

Det är svårt att vara på ett forum när i princip alla är oroade över Brynäs existens i SHL.
Och hur ledningen har skött sig.

Men så är det 1 som bara säger "att sköt det bättre själv då"

Nästa uppdatering på HS vill jag se en funktion där man kan banna vissa att svara en, om man så önskar.
Gud va skönt det skulle vara..

Huge: Jag håller på er i dag......Krossa HV! Brynäs ska vara kvar i SHL, kämpa!

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Visar även på en enorm arrogans inför föreningens medlemmar och supportrar. Hur kan man genomföra ett sån avgörande rekrytering inför ett årsmöte där dom vet att det finns ett stort missnöje och sedan har dom även mage att presentera rekryteringen under pågående årsmöte.

Peja: Man kan tycka att en f.d. lagkamrat skulle se problemen tydligare och lokalisera behoven men det blev snarare tvärtom, polarna glorifierades och de spelare som värvades hade inte rätt egenskaper för att komplettera resten av laget.

Lakim1912: Själv tycker jag att inställningen har varit vårt minsta bekymmer.
Visst att prestationerna och viljan har dalat i vissa perioder, men så är det för samtliga lag. Tycker att spelarna visar stor vilja och vågar verkligen spela hockey, trots situationen vi befinner oss i.
Som jag ser det förlorar vi hockeymatcher enbart pga för dåligt spelarmaterial. Ett spelarmaterial som Alcén är högst ansvarig över.

{9682}: hellre sist i högsta ligan än först i andra ligan.

{9682}:

Du är säkert en bra person privat men tycker du att det är rätt läge att gå in och provocera hos Brynäsarna nu?

Hur hade du reagerat om massa leksingar kommit in i eran gästbok och provocerat efter matchserien 2016?

Ett råd i all välmening. Tänk dig för

Nu får du ta konsekvenserna av ditt handlande ;)

Trevlig helg.

Zappaholic: "Underhållande är ju fel ord. Det är tragiskt som ska in på vågrätt 8."

Strutsfarmen sticker som vanligt huvudet i sanden och vill att vi övriga ska lita på de "kunniga" yrkesmännen som styr Titanic rakt ned i avgrunden.

Spelar ingen roll om så Brynäs kör in i 15 isberg. Tror man inte på framgång är man en loser.

Och sen när klubben väl åker ut så rycker strutsarna på axlarna och konstaterar: "vi gjorde vad vi kunde"

Tragiskt var ordet. Vilka är dom egentliga förlorarna här?

Wesel: ja fiaskot kan såklart helt tillskrivas Alcén. Med urusla beslut som att ta in Padel-honken, Simpa Veini, inte ta in spets osv. Och hans fel att vi nu MÅSTE sparka Manner om vi ska rädda säsongen

Huge: Flåt Huge ...Du har rätt..Vi kunde ju ha legat på 14 plats...Tack Alcen..Manner..Honken...
Du är en pellejöns..Du ser inte trädens för skogen..Sitter med Norskt huvudlag...eller forumets Stevie Wonder..Blind!!...

Stefan R 63: senast det blev kval bytte vi tränare och det var troligtvis tungan på vågen.

Redan vid uppehållet var slutspelet borta och säsongen var där och då ett fiasko och jag föreslog att manner skulle gå redan då, något som iaf skulle ske efter säsongen.

Det kunde kanske ha räddat Brynäs från kval.

Men en grön sportchef och i övrigt impotent ledning gjorde inget.

Nu står vi där igen. Manner kan inte få leda laget i ett kval.

BIF Kungen: ”: bra period, Brynäs bättre. Utifrån denna period, hur kan ÖIK vara topp 4?”

- Tycker denna period visar just det. De tar vara på sina chanser… Vi spelar kollektivt bra men saknar spetsegenskapen målskytte…

Felbyggt lag får man lov att säga…

{8399}: Eller tidigt.. inför nästa säsong.

En stor framgång för Brynäs den här säsongen är väl i alla fall att Sören Persson går i pension. Bör rendera i 5-6 poäng ytterligare bara det, i händelse av fortsatt SHL-spel nästa säsong….

Groggfinken: Ny match imorgon. Det var ju inte särskilt oväntat att det skulle bli så att vi förlorar en match och HV vinner en match. Kan bli vice versa imorgon och jämt skägg inför lördag.

Det är nog ren självbevarelsedrift att tänka det värsta, men det är inte över än. Långt ifrån. Det är bara att hoppas att det inte avgörs i sista omgången.

Horace76c: Karma kallas det visst. Det är i det närmaste ett under hur en klubb kan misskötas på det viset som Brynäs styrts de senaste 6-7 åren. Modo eller snarare VIK all over again. Det borde göras fallstudier på dessa lag för att se var den nedåtgående spiralen började och vad som gjordes fel därefter. Det accelererade fallet till botten kom under den sämsta styrelsen genom alla tider som inte bara tömde kassakistan och lämnade en massa skulder utan tillsatte oerfarna sc:er i parti och minut. Svedman fick över ett sjunkande skepp.

Back: Det blir nya fräscha reklamtröjor i Allsvenskan. Något att se fram emot. 👍

Lunkz: En rensad trupp, en flyttlåda och ett par banankartonger på Alcens kontor. Sen kör vi igen

J-S: Westfält var direkt dålig i Brynäs. I nivå med Kvist och Birger. Inte heller Lööke höll SHL-klass även om man såg att det fanns vissa offensiva kvalitéer i honom, och jag betvivlar att du beklagade dig mycket för sisådär 5 år sedan när de släpptes (Lööke ännu tidigare).
Att se dessa två som lovande juniorer, där Brynäs gjort ett misstag som släppt dom känns endast som en efterhandskonstruktion för att du ska kunna klaga på någonting. Brynäs har släppt massor av unga spelare som inte hållt SHL-klass vid tillfället, men ytterst få har lyckats klättra tillbaka till denna nivå. Att just Lööke och Westfält skulle vara dom två som lyckades, ja hur skulle någon veta det?

Metalman: Efter ha läst på deras forum efter flertal matcher så är det verkligen drömmen.

Spacebb: Väntat, otroligt fult och onödigt

SuneMangs: Riktigt dåligt av Högberg.

Nu blandas även framför allt Luleå in i bottenstriden. Kan vi ta dem på bortaplan skiljer bara tre pinnar. Tror det är nervöst uppe i Norrbotten

Tisdag 28e är man på bortastå i Luleå 💪💛🖤❤️

BIF Kungen: Kvalitetsmässigt så kanske det är där vi hör hemma då med tanke på hur 2000-talet har sett ut. För inte fan kan man väl direkt säga att Brynäs höjer kvaliteten på SHL…?
Topp-6 i Allsvenskan håller nog minst Brynäsklass.

Ikväll förtjänar laget gott betyg. Mycket viktig match på torsdag nu. Att se till att Malmö inte får halvkontakt.

Med tanke på hur många klara läggen vi missat den senaste tiden så var detta MER än rättvist!
Denna match skall följa med spelarna resterande matcher nu. Kan man slå serieledarna borta så kan man slå ALLA!