1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776358 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Det kanske hade varit lättare att förstärka forwardssidan om man inte hade haft dyrast(?) målvaktsuppsättning i hela serien? Det var en dum prioritering, totalt hade man 4 etablerade målvakter i truppen under säsongen. Lägg därtill att man kickade en kontrakterad målvaktstränare. Alldeles för mycket pengar som gick åt på målvakterna och det mest tragikomiska är att man kanske hade både dyrast och sämst målvaktsuppsättning i hela ligan.

vonDöbeln: Håller med! Vilket jävla fullblodsproffs han är, utan att blinka så säger han ”jag vill alltid representera Brynäs IF oavsett serie”

Däremot Kinnvalls tårar, ger jag inte ett skit för sålänge han inte stannar och gör rätt för sig nu!!

Drar han till Timrå, så har han skämt ut sig ordentligt hemma i Gävle.

Kärlek till er! ❤️❤️

Rodrigo: Jag tror att Rödin är en väldigt stor anledning till den skeva självbilden som Brynäs haft. Han ser sig fortfarande som en toppspelare i ligan, vilket han inte är. Det har ju varit en massa personer i Brynäs, både spelare och ledare, som varit ute i media och sagt ”vi är för bra för att spela kval”…

Brynäsgubbe: låter Anton Rödin oberörd?

Själv tycker jag han låter helt uppgiven och ledsen. Hade vi sett video på samma intervju så är jag säker på att han ser helt förstörd ut också.

Skulle för övrigt precis sortera i ämnen på Sportbladet för att få fram endast saker om Brynäs. Blev ännu mer ledsen när jag kom på mig själv med att sitta och tveka på att klicka på ”SHL” eller ”Hockeysllsvenskan”…. :(

Wasp77: Inge Hammarströms kommentar i sportexpressen summerar den obefintliga självinsikten på ett bra sätt; "Det här har inte funnits på kartan."

Kommentarer överflödiga!

Anders Berg: ingen överraskning det här, vi har varit ett bottenlag i 10 år undantaget 2017. Tillslut åker man ut.

Anders Berg: Jag beklagar ert öde. Det är rakt igenom vidrigt. Ni kommer tillbaka!

Nu ska vi knyta nävarna. Igen….

Lider med er brynäsare, ta det lugnt några dagar nu och börja med en plan till att bygga upp föreningen så är ni tillbaka snart igen!

styrke kramar till er alla

SuneMangs: Ja, det är märkligt hur det kan ses på olika spelare med helt olika ögon. Många verkar tycka att Larsson har en misslyckad säsong. Lika ofta tycker jag mig höra hur oerhört viktig Anton Lander är för Timrå och att det är en av SHLs bästa spelare. Han har alltså gjort 1p mer än Larsson men samtidigt spelat 6 matcher fler… Sen har Lander helt andra lekkamrater också…

Hank81:
JL har levererat efter förväntan rent poängmässigt.
Att tro att han skulle komma hem efter att ha brunkat i fjärdelinor i NHL för att sen vräka in poäng i SHL är ju sjukt naivt.
Samma gäller Björninen, varför skulle han vräka in poäng?
Han har spelat i 3 el 4 e kedjan i KHL. Inget mera så.

Förövrigt så hoppas jag att Luleå och Bulan går skilda vägar efter denna säsongen och att han oavsett liga coachar Brynäs från nästa säsong

Jag har mailat lite med Simon Brändström som har hockeylabbet på Cmore efter hans inslag om målvakter. Jag har tagit del av hans statistik han visade på Cmore (som jag dock inte lägger upp då jag lovat att inte sprida denna). Denna mäter förväntade räddningar på antal skott målvakterna fått emot sig. Som jag förstod på Simon mäts även hur svåra lägen målvakterna haft emot sig.
Jussi ligger på prestation -2.4 med arbetsbörda 18
Anders på prestation -1.1 med arbetsbörda 83
Karhunen -6.8 arbetsbörda 13
Werner -0.35 arbetsbörda 52
Summa sumarum har både Anders och Jussi haft svaga säsonger, Jussi dock svagare än Anders. Anders haft fler skott emot sig.
Jag vet att statistik aldrig kan säga hela sanningen, men detta kanske iaf ger lite perspektiv på debatten.
Sen med dagsform röstar jag på Jussi i mål imorgon.

Bulten: Tycker inte vi har någon som helst press på oss nu eftersom vi redan varit uträknade och all statistik talar emot oss.

{8399}: Det är kört,
Brynäs har blivit en clownshow där ledning spelare behöver bytas ut,
Vi kommer tillbaka men det är om ett antal säsonger när vi fått in ledare som brinner för hockey och vet hur man bygger ett lag,
En gång i tiden var vi ledande i svensk hockey med bra lag i både SHL och HA.
Nu är vi bara sorgliga,
Så en stor kram till alla Brynäs fans och jag vet vad ni känner en enda stor sorg,
❤️❤️🙏🏻

Forsberg 1978: Timashov är ju inte ens samspelt med sig själv

Nu Gävlar kör vi!!!

Vad som än händer ikväll, bara kärlek ❤️❤️❤️

Olkinuora står!! Gud hör bön

Ibland kan jag tycka att hockeylaget Brynäs är lite för stort för Gävle. Gävle är en jättefin stad med jättebra människor - men mentaliteten är inte den bästa.

När HV startade sin upphämtning fanns det nästan bara teoretiska chanser att hänga kvar i SHL. ...Men HV:s ordförande, Anders Wilander, tog fram stora plånboken och köpte sent under säsongen de spelare som krävdes för att hänga kvar. Chanserna var ändå små - men man lyckades få både laget och publiken att tro att det omöjliga var möjligt. Ett klockrent mindset.

Brynäs? Gävle? Ja det är ju bara att kolla på forumet. Här har man tagit ut den förlorade SHL-platsen i förskott och i Monitorn stod ekande tomma stolar i de första två hemmamatcherna. Mindset: "Det är ingen idé att försöka för det går ändå åt h-e".

Tack och lov verkar Molin tänka annorlunda och ha det mindset som krävs för att ha chansen att lyckas. Direkt efter slutsignalen i tredje matchen sade han att "Vi ska bli första laget i SHL att vända 3-0 i matcher. Jag älskar det! ...Och inga intervjuer ges, svepskälet är skadegörelsen hos Rödin och Alcén - men jag är säker på att det mer har att göra med att man vill bygga upp en "vi mot Världen-känsla". Underbart!

Heja Brynäs!

Silfver: Oja, det kommer bli ett stålbad utan dess like, och finns nog ingen sämre tid att åka ned än i en lågkonjunktur. Trots det gäller det för Brynäs att tänka stort, finns Brynäsare i varenda liten liten vrå i det här landet.

Så fort kansliet rensats på gamla brynäsare och en ny sportslig ledning, huvudtränare, ass och målvaktstränare tagits fram så är det helt klart dags för en insamling modell större. Men då måste bitar sitta, fans, sponsorer måste vara övertygade om att this is the way.

Bulten: Men asså gör du dig till eller går hissen alltid bara halvvägs upp i ditt huvud?
Sponsorerna vill inte tvunget att pengarna skall gå till damerna eller delas lika för den delen!
Däremot så vill sponsorerna INTE förknippas med en förening som INTE satsar jämställt!
JA det är delvis "for the show" att sponsorerna vill att damverksamheten skall finnas kvar, de vill förknippas med jämställdheten.
Men sedan delas deras pengar säkerligen mer än gärna 90/10 i herrarnas favör. Fult men sant!
Dumt att ge dig in i diskussion kring ämnen du uppenbarligen har noll koll på...

Bulten: Hörru Bulten, kan du inte klargöra för oss alla vad du tycker om Lindbäck och Honken?
Vi är väldigt nyfikna eftersom du inte uttalat dig om den saken….🤣

Olli Nomadinen : Ni får gärna diskutera det någon annanstans. Den drogen som vi diskuterar här inne är Brynäs IF.

Om det blir HA tycker jag laget ska byggas kring Ölund. Rätt ålder, rätt attityd, utvecklas fortfarande. ...Och Blomqvist bör få vara kvar - han håller i HA, har rätt attityd och sannolikt det största Brynäshjärtat av alla.

Palve och Timashov - och även Rödin - har emellanåt sett ut som om de varit på allmänhetens åkning. Ett nytt lag måste byggas på spelare med en helt annan karaktär.

Huge: ledtråd: din kommentar bedömdes i bästa fall som bara olämplig.

Hur gammal är du? Du beter dig som ett barn, bekräftar bara än en gång din verklighetsbild i förnekelse. ”Alla andra har fel, inte jag”…

Så, nu ska jag göra något intressantare än att försöka ha en vettig dialog med dig, blir inte svårt.

Huge: tror inte många tycker som du i denna fråga ….eller någon annan fråga heller.

Varken hockey eller detta forum är inte din grej helt enkelt.

Vill gärna ha se vad Huge skrivit om jag ska anmäla det som förtal. Varför i hela helvete skulle någon triggas av vad folk skriver här? Folk har egna ögon att se haveriet med, ah förutom Huge då förstås

Fyboda: Hoppas dom tar fast idioterna som gjort detta och att barnen kommer att repa sig fint. Tycker verkligen synd om sambon och barnen. Han kanske väljer att avsluta sin resa i Brynäs nu när vi nått allsvenskan.

Davey85: Frågan är om det går att lösa Dennis Hall från hans kontrakt med Karlskoga. Där har vi Sam Hallam 2.0. Extremt noggrann och ambitiös 33-åring.

Bulten:
"Molin ska absolut ställas till svars för målvaktsval och resultatet i kvalserien. I min bedömning har Molin fuckat upp detta helt på egen hand."

Är du på riktig?

Asterix:
Att sparka Manner var ett tecken på desperation av Alcén.
Att ge Ove ansvaret för laget 2 dagar innan kvalstart och helt utan förutsättningar att göra ändringar ..... ja vad ska man säga om det liksom.....
Men det var det slutliga beviset på att Alcén inte behärskar rollen som SC i en professionell organisation.
Jag tror ärligt talat inte att det hade sett annorlunda ut med Manner kvar vid rodret heller för det som laget visade upp i matcherna mot Timrå och Växjö var total uppgivenhet.

Asterix:
Det mesta som kunde gå fel har gått fel för Brynäs denna säsongen och det finns så många syndabockar i det hela men den största av dem alla är utan tvekan Alcén som rört ihop denna soppan.
De har en bra målis i form av VV men likt förbannat skall han ha in en otränad AL som oavsett hur jävla kass han är match efter match får fortsätta att stå.
Alla ser att Scott och Rödin inte längre skall leda en topplina i SHL och att det behövs minst 2 riktigt bra forwards. Detta åtgärdas aldrig utan det bara rullar på. Visst att det ofta ser ganska bra ut i matcherna men de läcker som ett såll bakåt och gör inga mål framåt.
Manner lyckas inte få fason på spelet och uppvisar NOLL förmåga att coacha i matcherna.
Sen fortsätter målvaktscirkusen deluxe.
Alcén erkänner att de letar spets på back och forwardssidan och då värvar han ytterligare en målvakt precis när AL faktiskt visar gryende form med bra siffror......

Börjar faktiskt undra om Alcén är dum i huvudet på riktigt

Helvete vad deprimerad man är. Man försöker intyga sig själv att man inte bryr sig men man är så investerad att det inte går. Hela tillvaron påverkas av det här. Man går på moln när det går bra, man är sänkt och likgiltig gentemot allt när det går dåligt.

hajraj: Lägg ner förfan. Vi var hårsmån från att kvala i år, kunde lika väl varit oss, och då hade vi åkt ut med huvudet före.

Jävlar vad Brynäs har svikit sina fans.

Det började med att ta in Roger Melin efter Bulan. Sedan dess kan jag inte påminna mig om ETT ENDA beslut som gjort Brynäs bättre. Hur är det möjligt att år efter år efter år efter år vakna upp på morgonen och vara okej att vara sämst på allt man gör.

Jag tror vi hade tagit de här med Manner i båset. Min åsikt dock.

Precis som Tord säger. Samma jävla spelare varje gång som ska hålla på och stila göra misstag. 1 minut kvar, och Palve kliver upp som back och ska fabbla med pucken, dumpa ned. Tycker faktiskt inte att man ska beskylla Lindbäck för 3:e. Se det så här. Hade vi missat den målchansen hade vi blivit tokiga.

SnowKing: KOM IGEN Brynäs. Jag tro på vinst i kväll.
Från Tikare som vill ha er kvar.

#33: Jag såg min första Brynäs match 1974 åtta år gammal,
Då farsan var vän med flera spelare så var vi utanför omklädningsrummet efter matcherna,

Där vi fick både signade klubbor och autografer,
Har själv spelat hockey och har haft Tigern Johansson i seminarium, Världens bästa Tiger.

Men efter en massa säsonger i en nedåtgående trend så är det dags för ett stålbad.
Brynäs har en icke fungerande juniorverksamhet,
Där J20 är på väg ut och återväxten är på noll, något överdrivet men vi tar inte hand om våra lovande juniorer utan släpper dom till andra föreningar.

Så alla Brynäsare ställ in er på ett harvande i HA för ett antal säsonger tills någon kompetent med Brynäs hjärta tar över och vänder den negativa trenden och det kan ta år innan det händer.

Deprimerad är bara bara förordet men vänder jag ryggen i mot älskade Brynäs NEJ.

Utan jag fortsätter följa mitt Brynäs

❤️❤️❤️❤️

Buddha: Hoppas ni vinner i dag. Jag vill ha kvar klassikerlagen i SHL.

Skrubben: Alcén är en mega soff Sportchef! Kaxig och inkompetent.

Jag får åka upp. Kan inte minnas när jag åkte hem med NOLL pinnar. Så jag får tag saken i egna händer! Sambon har Inge val att hänga på.
Jag löser det här ?

Bulten: Kan du inte skriva en gång till att du tycker att Alcén borde få kicken?
Tycker nämligen inte det har framgått tydligt nog ännu.

Svedman är given att behålla.
Den enda i hela föreningen som inger någon som helst form av framtidstro.
Det funkar inte att sparka ALLA i en förening, även fast det låter coolt att säga det på ett forum så fungerar det inte i praktiken.

{10065}: Att ha möjlighet att åka och stötta imorgon och välja att inte göra det, är för mig otänkbart, en seger imorgon så är vi med igen, jag ger fan inte upp än!

Avgörandet skedde inte nu utan när man "bänkade" Veini för oraklet Lindbäck. Ser fortfarande hur han sprattlar bakom mål och passar till Skelefteåspelare eller ett antal passningar som motståndarna gör över cengrallinjen och Limpan inte hinner med att täcka andra stolpen. Många jämna matcher där dessa missar kostade oss 10-15p. Sedan har vi Manners totala okänsla med matchcoaching att plocka de bästa spelarna för dagen i slutskedet av matcherna? Och att ta TimeOut när det var hönsgård fanns inte på kartan! Det vi ser nu är egentligen ett ganska hockeyskickligt lag men med 0 motivation och självförtroende, bara ängsliga för att misslyckas! Kunde lika gärna ha gått vidare ifrån PlayIn.... Små margonaler

Brynka: Laget känns jävligt tunt utan Rödin och Ölund.
Sen att vissa spelare totalhavererat är oroväckande. Kinnvall, Johannesson, Bertilsson, Eklind, Olesen, dessa har ju varit groteskt dåliga. Hur fan skall vi vända detta?

Zappaholic: Det finns inte längre ord att beskriva hur illa läget är, men vi är ju många som har sett det här komma länge. Jag har bara gått och väntat på det här sedan det långa årsmötet för ett par år sedan.

J-S: Molin sparkades en gång i tiden som tränare, han hyllades i vintras för att sedan blir tillfrågad om han vill leda laget i kvalet.
1. Fel att fråga Molin
2. Fel av Molin att tacka JA

Vem bär huvudansvaret i haveriet?

Sv: Kval
Ibland är nivån här inne riktigt låg.

Självklart ska Öland vara med vid förlossningen, och är väl svårt att räkna huller om buller med när det inträffar och vart vi är någonstans i säsongen då.

Fokusera på det viktiga nu. Vi har de spelare vi har för kvällen, och de får göra det som krävs för att ta oss tillbaka på banan.

Huge: Självklart ska Ölund vara med sin fru, ingen som har skrivit något om detta men om Alcén haft kompetens så hade han haft plan B i fall någon blir skadad eller sjuk. Du snackar skit, som vanligt.