1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776394 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Gunderson: Tack! Jag tror att både Alcén och framför allt Manner har stenkoll på Palmu och hans situation i Öret.

Davey85: hade det varit Shinimin så hade det varit 10 och en rad artiklar. Häng ut little också.

{7981}: Läste att Apoteket inte hade sålt så mycket sobril, oxascand och annan psykofarmaka de senaste två veckorna…

Vänner. Vi ligger sexa!

Zappaholic: Sett till de fem senaste matcherna så har vi 13 poäng av 15 möjliga och leder tabellen.

Våga hylla Ove varje match!

J-S: ja och folk vela sparka honom efter 6 omgångar... haha otroligt

Fy åt helvete va GÖÖÖÖÖÖÖÖTT!

BIF Kungen: ÄNTLIGEN EKLIND!!!

pinsamt jävla agerande av Little, hoppas nån sätter in en ordentlig jävla bröstvärmare på han under matchen… äckliga silverköping

Forsberg 1978: Shinnimin klass på utvisningen

Men för helvete domarjävel!

mk: min som visade ett klipp med Börje, sååååå sorgligt😢😭

Brynäs bästa genom alla tider, Canada cup mot USA 76, jag var 10 år då, största hockeyminnet för mig, gåshud…

Ni yngre som ev inte har sett det, gör det👍

Hittade en artikel om bla Sakkari Manninen som är nedskickad i AHL. Det kan nog vara en spelare som vänder tillbaka till Europa om han inte får chansen i NHL om han inte bara ser rent ekonomiskt på det och nöjer sig att harva i AHL ett år.

J-S: ”När Veven kommer igång…”

- Min omedelbara respons på det blir ju hur i all världen han ska kunna komma igång när han inte får spela…🤷‍♂️ Räcker det med att det blir jul så går han upp en nivå…? Tveksam…

Vad gäller Kvist: Han har ju potential killen. Bra driv i åkningen, bra storlek och stark på pucken… Hans akilleshäl är att han söker den svåra passningen för ofta och när han gör det går det hem 1 gång på 5 ungefär… Och när det inte går hem blir det livsfarliga spelvändningar… Det första han behöver jobba på är att polera bort detta. Sen bygga underifrån så att säga… Han kan bli bra…

Idag förlorar vi på att vi tappade ödmjukheten från de 3 tidigare matcherna. Att det ska vara så jäkla svårt. Vi spelar svårt och naivt gång på gång i egen zon och det är Limpan som räddar poäng åt oss i den här matchen. Dom som tycker att han ska ta dom 2 första målen har uppenbarligen aldrig spelat hockey.

Otroligt viktigt och skönt att Rödda fick göra 2 mål. Alla spetsspelare behöver prestera framöver. Nu hoppas jag på en återgång till inställningen under de 3 föregående matcherna på torsdag! Den här matchen borde vi haft 3p, jag tycker att HV är sämsta laget vi mött hittills

Alfred : Ja, en poäng är ändå helt ok med tanke på att vi inte var värda någon. Om nu bara Manner börjar coacha lite under matcherna och Alcen ser till att göra sitt jobb och får hit den där spetsen som talats om sen mitten på augusti så kan det bli en hygglig säsong.

FAAAAAAAAAAAAAAAAN VINN NÅGON JÄVLA OT NÅGON GÅNG!!!!!

Pehr Claesson din jävla smålandstattare

Sportnisse: 2 38 kvar å publiken i kör skriker "vi hatar Brynäs". Stor respekt man har för dom

Horace76c: yeeeeeessss, skönt & snyggt, grymt pass av Scott, osjälviskt

Gunderson: Rööööödin, äntligen!!!

Nu vänder viiiiii!!!!

Peja: Skriver under på allt, jag tror inte ett dugg på Hedberg. Där ska man absolut inte förlänga till nästa säsong.
Kolla istället på Johannesson, han är ju brutalt bra och har fått en jäkla utveckling som bara fortsätter stiga!

Semic:
Fortsätt köra med Limpan!
För att sen sätta in Veven mot LHC.

Nu börjar tabellen sätta sig en aning, bortsett från Luleå och Rögle, som säkerligen kommer stiga i tabellen, så är väl de förväntade "blocken" som man på förhand kunde ana, HV, Timrå, Oskarshamn, Malmö, Brynäs Linköping, botten sex. Hoppas dock att Brynäs kan hålla sig här i mitten ett tag...

Lite intressant att kolla interna poängligan också, Björninen 8 p och Johannesson 7 p på 9 matcher är ju ganska så bra faktiskt. JL har lite i det tysta fått ihop 6 p. Tycker att det ser ganska bra ut ändå. Hoppas att lägstanivån är högre i år och att vi inte klappar ihop t.ex. mot HV på lördag.

Lite anmärkningsvärt att Hedberg som anses vara en offensiv back med över 17 min per match har 0+0.

{9684}: Ska vi gissa på 5000 i böter igen och att han filmar vidare i nästa match som att ingenting har hänt?

Kom igen!
Säg ”O A Timrå-troll”
Säg ”O A Timrå-troll”

Kollar slutet av silverköpings match, såklart hör man en av deras kära supportar skrika ”horunge” och massa annat skit. Är ju inte förvånad!

Goa 3P idag, mot nästa på lördag 👍🏻

Blå grottan: Har aldrig sett honom så här bra som i denna upptakten av säsongen

Huge: Ölund och Larsson kliniska.

Gunderson: Det värmer kroppen när Olesen gör mål är som ett glas starkvins glögg efter all kritik han fått av otåliga supportrar.

Fint hemjobb av Olesen med ca 3 min kvar, åker ikapp och petar bort pucken.

Men Palves pet innan 1-0, varför??

Forsberg 1978: Jävla byten! Kul för Olesen!

bifsydväst: Dom är två vuxna människor vilket gör det ännu mer pinsamt…

bradberry: Träffade Tommy när Brynäs firade 90 år och på middagen så kom han och gick förbi vårt bord och jag frågade- Inget tuggummi Tommy? :)
- Bara på match svarade han :)

Jacke08: Otroligt att besitta 5 SM-guld vilket är mer än 8(!) elitklubbar (inkl. Leksand, hehe) i Sverige och ändå inte hänga i taket!

Idag möts man av rubriken ”Företagare miljonsatsar på Brynäs: ”Jobbet är en livsstil” på Gefle dagblads hemsida. Besvikelse uppstår när det visar sig att han byggt ett växthus på Brynäs.

munkas: Börjar lossna rejält borta i NHL nu. Bara en tidsfråga innan flertalet nya spelare landar i SHL, inkl. Brynäs!

Tycker att det är väldigt klantigt av Brynäs.

Typen av dessa utrustningar använder 2.4ghz för att kommunicera (sändare & mottagare). Klart det fungerar i en tom arena när man testar, däremot om det sitter 7000 på läktaren där alla har en telefon som är en potentiell klient till trådlöst internet (wifi) och vissa kopplar upp sig, stör de ut övrig utrustning också.

Vet sedan tidigare erfarenhet att vissa arenor stänger av 2.4ghz på wifi och kör enbart 5ghz för att inte störa ut trådlös kommunikation till övriga styrningar i arenan.

Svensson_62:

Jag vill bara säga att jag också blev omnämnd i Sannys och Svenssons podd idag. Det var kul, de tog upp min fråga.

Jag tror Brynäs förlorar mot Örebro med 5-1. På lördag är jag på plats i Jönköping och ser Brynäs trycka till ett nervigt HV71 med 4-1.

Som nöjd Brynäsare i ett missnöjt Husqvarna Garden så blir jag och mina medresenärer måltavla för diverse kostym-yuppies i hemmaklacken. Men det tar jag så gärna med ett hånfullt leende.

Hv:s publik är ju nästan lika vidriga som Linköpings.

mk: Haha tack så mycket! Nu har jag peakat, kan bara gå utför härifrån ;)

bradberry: han fick för många pm om rödins krigsföring i omklädningsrummet, så kontot exploderade.

Peja: svårt att jämföra då spelte har förändrats. Men Gunde var grym på blå i Brynäs. Men det jag sett av Sklenicka tycker jag han är bättre över hela planen. Fortsätter han så här lär han rynkat till NHL är jag rädd för

Nu njuter vi av vinster, plötsligt så har spelet kommit igång vilket bäddar för att hela laget lyfter framöver. Palve av alla gjorde mål och han såg överlycklig ut. Det säger det mesta.
Tyckte att Anton var en av dom bästa i Brynäs i kväll.

brunkaren: Blir stora kalla öl på stan nu!

JonteD: JAJAJJAJAAAAAAAAAA, FYFAAAAANNNN.... ORGAAAAAAAAAASSSSM

Gunderson: Ja domarna är sämst ikväll, till och med sämre än vepahissaren.

{8399}: Jag brukar aldrig klaga på domarna men ikväll äckliga

xxx BIF xxx: Säsongens bästa byte hittills av Rödin. Domarna vill verkligen inte ta Skellefteå för holding där.

Räven: Vilken otrolig sopa om det är ett misstag som ligger bakom detta.