1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776412 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
waker: Satan vilket jobb du gör med statistiken👍👍

Även med att ta fram olika spelare.
Gött jobbat😀

Tigerhjärta: vore ju jävligt ballt om de kritade på JL på svarta mot vita

Tigerhjärta: Armalis är ju så överskattad..tycker han är riktigt dålig ofta..

xxx BIF xxx: jag ser det mer som att vi måste bli bättre på att ta hand om juniorer istället så de inte känner att de behöver spela i juniorligorna i USA/Kanada för att utvecklas. bättre ekonomiskt också så kan man ha ett par juniorer i truppen. och få mer pengar till de absoluta toppspelarna

Detta är ytterligare en anledning till att man inte kan ha juniorer som strategi. Det går inte garantera att de man satsar på som j16spelare når shl-nivå, och det går inte att garanterat att de som visar potential att kunna nå dit stannar tills de är mogna att bidra.

Dock ska vi ha juniorspelare i juniorligor men att ha juniorer som en strategi med givna platser och viss istid i shl-laget är inte hållbart.

{8399}: Om du lovar att köra din skit ut härifrån.

{9873}: SLUTA SKRIV DÅ. Varje gång du skriver blir det bara mer och mer. Hade kukmätartävlingen slutat omgående hade ni inte hållt på som 3 åringar längre. End of discussion.

{9873}: Skönt omoget med personangrepp. Hur gammal är du? På riktigt? Jag anmäler dina inlägg om du fortsätter.

Skärp dig.

Måtte Alcén presentera något snart, inget bra tecken när vi börjar diskutera politik m.m.

Ska man döma av intrycket Manner gav i intervjun häromdagen så verkar vi ju tyvärr inte vara nära någon ny. Det är ju såklart helt baserat på hur jag personligen läser honom.

Samsung: Ja.
Med tanke på att Ryssland invaderade Ukraina för 8 år sen, så blir denna plötsliga omtanke egentligen lika idiotisk som typ Jerebko.

Men, det blir ju så här när det inte drabbar en själv.
Vem hade eg koll på var Ukraina låg? Långt jävla borta i gamla Ryssland låg det, typ.

Orka bry sig om det..
Men sen så börjar det kosta för svensken.
Å jävlar, ligger det såå nära.
Oj. Blir bränsle och el så jävla dyrt.
Oj nu måste vi gå med i NATO, igår..

Var finns den oerhörda omtanken om Ukraina nu i alla medier?
Ojdå, bomba man nu igen. Jaja, vad blir det för väder idag?

Till och med Bertil har tjänat " blodspengar"
Men skrek jag/vi då?

Såklart inte. För då drabbade denna konflikt inte vår egen plånbok.
Och så länge det inte drabbar vår plånbok, och det är tillräckligt långt bort så skiter vi alla i den konflikten.

Var bara ärliga och erkänn det för Er själva. ( Dömer ingen som har avikande åsikt om detta)

Jaja.
Nu vill jag ha ett nyförvärv av klass😀

Kan Einar Emanuelsson vara nått för oss?
Tände till ordentligt i slutspelet och var precis så bra som han var året innan och höll den nivån jag vet att han har i sej.
Bra rightare med avig spelstil, orädd, bra skott och jävligt rapp.
Han tillsammans med Justin Bailey och Johan Larsson vore väl nått?

{8399}:
Ingen skräll kommentar av dig din pajas.

Oskar Kvist har bytt nr till 76.
Sklenička har 90.
Friman 3.
Johannesson 13.
Kinnvall 28.
Björninen 24.
Lindbäck vet jag inte än.

Pettisbif:
Sjukt att vi har 5 Brynäs fostrade målvakter i NHL.
Ersson, Johansson, Sandström, Markström och Dansk.

Luddf: Missade du rubriken ”NHL-spelare, PRELIMINÄRT”?

Pettisbif: Anders B. har varit negativ sedan 2003, typ.

Sv: Nyförvärv?
Filtrerat 25 - 32 år UFA
EJ endast center position
EJ Ryssar
- 42 spelare totalt -

--- NHL SPELARE (poängsnitt) ---
(0.52) Evan Rodrigues
(0.52) Sonny Milano
(0.49) Johan Larsson
(0.45) Victor Rask
(0.42) Tyler Ennis
(0.38) Sam Gagner
(0.35) Alex Galchenyuk
(0.33) Alex Chiasson
(0.32) Daniel Sprong
(0.31) Tyler Motte
(0.28) Anton Blidh
(0.25) Riley Sheahan
(0.22) Jimmy Vesey
(0.22) Zach Aston-Reese
(0.20) Juho Lammikko
(0.18) Dominik Simon
(0.17) Kyle Turris
(0.15) Antoine Roussel
(0.13) Tyler Pitlick
(0.10) Brett Ritchie

--- AHL SPELARE (poängsnitt) ---
(1.18) Rocco Grimaldi
(1.00) Brendan Perlini
(0.97) C.J. Smith
(0.96) Kyle Rau
(0.90) Justin Bailey
(0.85) Sam Anas
(0.78) Nick Merkley
(0.75) Ryan Fitzgerald - skadad föregående säsong, spelade knappt. snitt = 20/21
(0.73) Hudson Fasching
(0.69) Jayden Halbgewachs
(0.65) Brayden Burke
(0.60) Remi Elie
(0.58) Michael Chaput
(0.56) Michael Dal Colle
(0.51) Zach Senyshyn
(0.50) Stefan Matteau
(0.48) Tyler Sikura
(0.48) Shane Gersich
(0.31) Sam Miletic
(0.25) Kole Sherwood
(0.12) Kurtis Gabriel
(0.10) Blake Speers

Hoppas och tror att nyförvärven är 25-32 år, Ryssar drar oftast till KHL så dom tas bort från listan. Svårt att se varför vi ska ta in en ren center så tog bort även dessa, därför MacInnis inte är med. Men ja, man har haft fel förr :)

mk: Honken klar 1år mvtränare

Davey85:
Nej jag är absolut inte orolig. Tror nog Brynäs kommer hitta 3 fina guldkorn. Men som sagt ordentligt otålig. Eftersom jag inte hört nått namn förutom JL så blir jag ännu mer otålig.
Vill ha namn eller klara nyförvärv. Helst igår!

Jag skulle vilja ha dessa:
Johan Larsson
Justin Bailey
Ryan MacInnis

Typ bara 2 veckor till laget går på is liksom.

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
Edit:
Förövrigt, i brist på annat.
Här är en spännande spelare med utgående kontrakt med näsa för målet! Rightare dessutom!

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
Davey85: Jag tycker att Olesen borde vara gjuten i ett 2:a PP. Han har ett jäkla fint skott som borde utnyttjas.

bradberry: Men om det nu verkligen är en Jonas han golfat med och som är hans säkra källa så vore det nästan lite tragikomiskt på nåt vis

{8399}: Jag tror som dem flesta andra inklusive mig själv att vi måste missuppfattat ditt inlägg om att en matris skulle sitta inne med sån info, ditt inlägg kändes formulerat så helt enkelt. Jag håller även med dem flesta att de är skit kul att Pettis delar info han får höra. Mer sånt vill man ju ha🙌🙌

Khall92: Försök inte med mig.
Läs igen vad du skrev och försök sedan få till det att det var något annat än rent jävla gnäll. Här kommer din kommentar igen:

” Att han dessutom bara outar all info på en golfbana, ännu mer överraskande.
Att brynäs hade problem med läckor tidigare (även nu?) är nog inte så konstigt 😅”.

Ja det uppfattas som negativt gnäll serrö!

Charles: Hur f-n tänker Caps enligt artikeln. Ersätta JL med Axel Jonsson-Fjällby??.. Till att börja med är dom ju inte alls samma typ av spelare sen är inte den senare ens i närheten av JL’s nivå i form av mångsidighet.

Tror att Caps storhetstid är över och dom lär få harva några år framöver. Kan Bäckis spela vidare? Ovechkin blir heller inte yngre direkt..

Johan A sa ju tidigare att han har nära kontakt med Jeremy Colliton - kanske kan få en del tips om nordamerikanska spelare via honom också.

Anders Berg: Både Manner och Alcén har uttryckligen sagt att två forwards ska in men visst, lita på en slarvig formulering i en trött artikel från GD du.

Mrassarson: magkänslan säger att Brynäs värvar två Nordamerikaner under de kommande två veckorna. En floppar och lämnar runt jul och den andra gör succé och hamnar tvåa i poängligan efter Rödin.

Tekvarianten: Jag tror dig!
Skall tilläggas jag ej menar att vara otrevlig eller spydig.
Jag tror dig helt angående din källa och trovärdighet egentligen. Men självklart ser det inte bra ju med två ”fel” i rad!
Du gör precis som du vill om du vill fortsätta med dina avslöjanden. Men låt inte mig hindra dig!
Det är rykten som dessa som förgyller forumet hela sommaren!
Däremot kanske det kan vara bra att gardera sig något med ”nästintill klar” eller ”bara detaljer ifrån” istället för ”helt klar” !:)
Som sagt, aldrig menat som något elakt trots kritiken!

Metalman: ”Saku M numer helt klar för oss.”

Jag vet inte hur du tolkar denna mening. Men jag tolkar det som att Saku är helt klar?
Är det muntligt så skriver man inte HELT klar, enkelt.

{8399}: Gliringarna slipper han ju inte ändå. Du kommer ju med gliringar så fort du har chansen.

Svensson_62: (är igång nu) Vill minnas att jag såg Brynäs möta Tre Kronor i en vänskapsmatch i Gavlerinken och där Brynäs ändå fick låna ut några spelare till Tre Kronor. Så bra var vi.

Davey85: HV:s backsida är svag. Definitivt en av de sämsta backuppsättningarna i ligan. Men fw-sidan ser vass ut och Ortio kommer säkert göra det bra mellan stolparna. Svårbedömt lag, men blir definitivt undre halvan av tabellen.

Khall92: Jag förstår vad du menar men samtidigt har Pettisbif släppt namn före någon annan och det har stämt , så han har insight och lite rykten friskar upp , ta inte allt så allvarligt håll diskussionen på en bra nivå , vi är alla Brynäsare och spända inför kommande värvningar .

Saku??
Känsla av att saku presenteras imorgon🙏👍✌️

Pettisbif: Jag gillar verkligen dina silly-rykten men att inte ge namnet och sen säga att du kommer bli nöjd gör det ju omöjligt för oss att sticka hål på en ev bluff😂 Släpp på bromsen nu och ge oss namnet! Eller en ledtråd åtminstone👍🏻

Jugge: Håller med både när det gäller Stenlund och Oskar men vill bara tillägga Oskar är helt friskförklarad och han har gått sin absolut hårdaste match vilken kämpe.

lapad: Oskar har lägenhet i samma hus som Alcen.

lapad:

Han handlade möbler alltså? I Sverige?

Känns inte som att de tar med sig möbler på planet till USA. Jag skiter i vad alla andra säger och konstaterar att Oskar e klar!!!!

lapad: Tänk om han lyckats locka hem ett paket.
Lindblom/ Larsson eller Lindblom/Järnkrok.

Ska Brynäs äntligen få betalt för sina spelare i NHL.

Nästa år kommer Silfver..

Fan va man spånar iväg.
Håll i mig någon innan jag hamnar i omloppsbana🤪

{7981}: Lite off topic: besökte en fabrik nära Salt Lake City. Ute på fabriksgolvet bland de andra godisautomaterna fanns en till synes vanlig godisautomat men där fabriksarbetarna istället fick kvittera ut Coromants vändskär allteftersom de behövde nya till svarven/fräsen/fleropen. 🙂 Så yes, Coromant finns utanför 026-området 👍

Jugge: Jag tycker att Sallinen håller hög klass och klarar att spela i högre kedjor också. Han kan vikariera på olika platser vid frånvaro, till och med i förstakedjan. Helt ok om han blir kvar säger jag.

Mickis: Ett hall of fame med brynässpelare kräver ett Globen.

Svensson_62:
Borde gjorts för 10 år sen!!
Tycker det är riktigt bedrövligt att inte det gjorts ännu.

Honken: Kommentarer i från MM i GD , vi ser starkare ut, men vi behöver få in ett par namn till på forwardssidan, säger Mikko Manner.
Och det handlar om att ha is i magen.
Vi kan vänta till augusti, då vet vi mer om hur allt ligger till med killarna som har Brynäs bakgrund och varit i Nordamerika ? så alla brynäs fans behöver chilla så får vi se i Augusti vilka vi spelare som kontrakterats upp .

ellis: Luktar flopp lång väg om HV, jag tror de får det tufft…

Glad midsommar😀

DanneBif1912: Hahah hade inte dom ett top 6 lag när de bar av mot Allsvenskan? xD

Jugge: Jag vet en till skillnad!
Tedenby och Petersson skulle framstå som två bajspåsar med skridskor om de skulle dela is med Järnkrok och Larsson ;)

Luddf: Jag hoppas att det INTE är Wännström. Alcén pratar om klass och inte utfyllnads spelare

Tigerhjärta: Backsidan ser mycket lovande ut inför säsongen, även målvaktssidan.

Saknas nu bara minst två vassa naturliga målskyttar till i forwardsbesättningen.
Sen börjar vi snacka, riktigt intressant silly nu.