1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776483 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{8399}: Absolut! Hade vi inte sparkat någon tränare de senaste 5 åren hade PA fått foten, förmodligen runt jul... Sen om det varit bra eller dåligt låter jag vara osagt. Men faktum är att vi har sparkat tränare tidigare säsonger, som resultatmässigt varit mycket bättre...

Brynäs problem nu är att hitta sitt spel igen sen vi blev skadefria. Med Anton och Greg mfl borta var vi extremt trubbiga framåt men det fanns ändå en identitet i spelet. En tydlighet där alla visste var och hur de skulle spela. Det var tråkigt att se på men vi tog en del poäng. Nu med komplett lag börjar vi flytta upp positionerna på isen. Då rubbas roller, vi hamnar i nya situationer med en massa flygande spelvändningar mot oss. Det bemästrar vi inte och Ersson blir orolig... En osäkerhet sprider sig i laget där man hela tiden hittar vägar att förlora.

Självförtroendet kört i botten... Osäkerheten total..

bradberry: Angående Lorenz kommentar om man har nån plan för om man trillar ner i Ha?
-Tänker inte ens den tanken.. Vilket svar..
- Såg intervju med GM Eklund i HV där de hade planer på ifall man trillar ur, proffsigt.

Men har inte styrelsen förstått allvaret eller ska de utveckla personer i sista timmen så klämtar klockan fort för mitt Brynäs

Billins näst minst speltid på sex backar. Berglund spelade 12 sekunder mindre. Vad ser PA som ingen annan ser?

Ingen som följt Brynäs senaste 20 åren kan vara överraskad att vi kvalar igen. Trots ett par succéår har trenden varit hur tydlig som helst. Att vi fixat 4 kvalspel plus ett ständigt bottentrålande utan att åka ur är mer tur än skicklighet. Det kan inte hålla hur länge som helst.

Kung_Sjödin:
Vem har rekryterat Styrelsen? Där snackar vi AVGÅ ALLA!

{9179}: Men dessa meningslösa jävla uppställningar dag ut och dag in. Du skrev ju tammefan bara här om dagen att Gunler inte alls håller i SHL, nu bara måste ”måltjuven” in i laget.

Och skulle inte du säga upp HS? Herregud.

Zappaholic: tveksamma rykten eller tvärsäkra sanningar, det är små marginaler ibland

Det bör kanske tänkas lite mer på vad som skrivs här inne på forumet.

{8399}: ...att gå och vänta en hel dag på några timmars ångest och frustration... Vilken självplågare man är...🤷‍♂️

mk: Nu kör ni för 3 pinnar mot LHC!

KulaShaker: Det är så bedrövligt att i en livsviktig derbymatch med fullt manskap i omgång 43 släppa in 6 mål och dessutom bjuda på x antal frilägen. På hemmaplan. Ett fett jäkla underbetyg till coacherna. Makalöst dåligt.

Ett hån mot Sjödin, Melin, Sundquist m fl att vi sitter här med PA 43 matcher in i säsongen...

Helt sjukt vad onyanserade en del är. Det är små marginaler som avgör den här matchen. De marginalerna hade Leksand på sin sida ikväll. Efter andra perioden borde det varit vi som haft ledningen.

Hade de tagit den solklara utv på Desch hade vi inte haft detta resultatet nu.

mattias - 74: Samt kommentaren:
”Men när det börjar dra ihop sig så är det bottenlagen som hörs.” Appropå kval.

-> Ja va f-n tror han? Om t ex FBK eller LIF - eller vilket lag som helst som nu råkar befinna sig på säker mark - istället nu riskerade kval denna säsong, tor du inte de skulle ha ”ha hörts”? Tror du de skulle varit tysta (googla *hycklare*).

Med covids SLUMPMÄSSIGA påverkan på sportsliga förutsättningar, med flera 10-tals miljoner back för samtliga lag p g a detta, innebär ju det att en nedflyttning denna extrema pandemisäsong innebär att man troligen raderar ut den klubben (kapitalet blir utraderat p g a Covid-relaterat publikbortfall, att då gå in i en nedflyttning med covidrelaterat superminusresultat = kk, bye juniorsatsning, bye damlag, bye all personal o s v). Skulle inte även FBK eller LIF ”höras då”???

Och sen att att LIF själva förra året slapp kvala...!! Makalöst! Googla på ”hycklare” och ”guldfiskminne”. Kombinera svaren med att googla på ”LIF”.

Tror och hoppas på att brynäs vinner ikväll -

Mvh från en supporter ifrån ett " bottenlag "

Sv: Örebro - Brynäs 210305 18:00
Brooklyn forever: Rödin såg ändå riktigt bra ut efter förutsättningarna, nyttig uppstart för honom. Scott lite blek idag, fick en tackling mot huvudet(?) som såg otäck ut. Hoppas den inte påverkat honom, där finns det annars mkt att ta av.
Jävligt starkt att ta poäng mot seriens bästa hemmalag. Utan rinkrosten i första hade vi bärgat 3p idag, som det känns.
Dom poängen får masarna ge ifrån sig istället...

Silfverkroken: 8 hemma, 2 borta kvar. 49 poäng inspelade. Sett till hur vi snittat hemma/borta så här långt så lär vi landa på 63 poäng och klara skivan!

Zappaholic: Tabbe av Ersson, tyvärr.
Plus onödigt högt checkande av Rödin.
Surt men 1 pinne hade man ändå tagit efter första.
Bra genomkörare inför viktigare matcher, nu tar vi masarna på lördag...👊

Sv: Rödin
Vi kan förhoppningsvis hjälpa BIF genom att vi tar tre poäng mot LHC och Oskars.

Thias30: Hoppas Ni Brynäs-Djävlar håller tummarna för MoDo -Frida på slutsträckan i morgondagens stafett. Vi ska väl krossa Johaug o Co

mattias - 74: Helt fantastiskt om Anton kommer tillbaka redan nu. Vilken boost för laget!

ante08: jäkla helvetes covid... det räcker nu, varför kunde dom bara inte låta denna säsong inte ens startats från första början

har själv fortfarande sviter av covid, sen har jag tappat 2 nära vänner i covid.. räcker för min del iaf

sweet_times: Tycker för det första det är intressant att du reggat dig som Brynäsare.... Måste ligga något freudianskt i det... Att inte våga stå för att man är leksing? Eller kör du undercover? Sen är det som det skrivs. Leksand är ett bättre lag 20/21 än vad Brynäs är. Tjomme har med stor skopa flyt och stor skopa skicklighet fått ihop ett lag som jackar i, mycket tack vare Hellqvists ledarskap. Vilka har då bäst förutsättningar på sikt? Ja för Brynäs handlar det i första hand om att överleva den här säsongen sportsligt. Men sen gör du det väl enkelt för dig när du skriver att man gjort sig av med alla pengar osv. De långsiktiga förutsättningarna beror ju på organisation, omsättning osv. Brynäs går igenom ett stålbad och balanserar på något slak lina. Klarar men det behöver man göra om lite i leden... Men visst finns det förutsättningar att lyfta igen och det var bara fyra år sedan man spelade sm-final....

Leksand då? Ja det är ju kul för klubben och dess supportrar att man slipper bottenträsket i SHL för en gångs skull. Förutsättningarna på sikt är ju mer svårbedömda då man haft förmågan att klanta till det för sig om och om igen. Ofta har man kunnat haft en mittensäsong när man gått upp, för att sen falla ur igen. Det är häpnadsväckande vad illa föreningen lyckats faktiskt och det är lika häpnadsväckande att skåda den hybris som klubbens anhängare plötsligt besitter. Skadeglädje, kaxighet och ren hånfullhet. Ganska osmakligt i mina ögon...

Texten nedan om Ove Molin och sexårsverksamheten är bland det roligaste jag har läst. Önskar er lycka till ändå! Till syvende och sist vill jag ha leksand i SHL då jag tycker om ”derbymatcherna”. Hoppas vi klarar oss kvar i år och att ni kan bryta trenden att åka ur senast år två...

Men kom ihåg en sak...

Högmod går före fall....

Enaranger: De lär förlänga säsongen. Positivt! Då kanske vi kan lira med ordinarie lag till slut.

Hur ska de få in matcherna som är kvar för oss?
Om vi kan spela nästa lördag, då ser det ut så här.

lördag
tisdag, torsdag, lördag
måndag, torsdag, lördag
(måndag eller tisdag), torsdag

Icke schemalagda: Färjestad, Leksand och HV.

Det är oacceptabelt om de inte förlänger säsongen.
Annars kan de lika gärna avbryta och säga att de beslutat att vi ska spela kval, och att vi inte ska få en sportslig chans att vinna i det kvalet.

Alla kan ju förstå att det inte funkar att spela 4 matcher per vecka i två veckor på rad, och sen tre matcher på 4 dagar veckan efter. Sen påbörja ett kval efter 4 dagar. I så fall har de bestämt att vi får offras, för att säsongen till varje pris ska vara klar till den 25 mars.

majk: Som jag förstod så utspelades de ÖMSESIDIGA förolämpningarna mellan mattias och kvinnan ”för en massa år sedan”. Han har inte angripit någon på detta forum nu eller tidigare med detta uttryck. Ska han straffas för att han berättat vad som utspelat sig i ett tjafs för länge sedan? Spänn av. Har du sagt eller gjort något dumt någonsin??? Berätta så kan alla ”oskyldiga” snöflingor på forumet fördöma dig. Spänn av.

Charles: Minns när jag var i Luleå,nyår 2016, 30 december närmare bestämt. Iklädd full brynäsmundering kliver jag på en lokalbuss från Coop arena, knökfull med Luleåsupporters. Detta efter en 4-0-seger med Bulan i vårt bås... Kommentarerna haglade, men var av den hjärtligare sorten... Kanske ska nämnas att jag hade fru och 7-årig dotter med mig, oxå i brynäsmundering. Det var hursomhelst en speciell känsla där på bussen...😅

Bratwursten : Tack!
Ja även herr kotten kanske ska fundera på vad vi säger till varandra, med andra leksingar som är här inne och skriver.
Vi hade inte heller velat att ni Brynäs supportar skulle komma och vara dryga i vårat forum.

Med det sagt så hoppas jag vi kan diskutera sportliga händelser från någon jämn kul match framöver istället 🙂

Sv: Ny på sidan
Zappaholic: låt han vara! Han är leksing, vad förväntar du dig som svar? Han ligger sexa i finrummet! 😂 Det är typ större än ett guld!

Jalapeno: "det säger jag inte för att hetsa utan för brynäsare som dig ska sluta vara så nöjda och bekväma med att "mäktiga klassiska Brynäs aldrig kommer åka ur"

Du har läst mig helt fel. Jag är oroad över Brynäs och har flera gånger varit rädd att vi ska åka ur, särskilt denna säsong. Hela min poäng var att det är ganska osmakligt med hur Leksand beter sig, och inte för första gången. Många skamfläckar i den föreningen. Man tycker som sagt att en ödmjukhet borde finnas då ni med stor sannolikhet hade åkt ut förra säsongen.

Er trend är förvisso positiv, men eran nuvarande mittenplaceringen är än så länge höjpunkten i den trenden. Att göra en resa från klappkasst åtlöje till mittenlag i SHL är bra, men en fluga gör ingen sommar. Leksand har mer att bevisa innan nån respekt ges ut.

Jalapeno: Skador och trötta stjärnor har vi 52 matcher om året, så det biter inte på oss.

Jag köpte en stödbiöjety inför Brynäs - Leksand. Fan att man inte kan få se hockey live.

munkas: Hur många är sålda på Petter Rönnqvist? Finns det ingen ny förmåga att skola in i cmore-studion?

mattiask: Nänä, det kom väl nyss ut... Madhawk som grävt... Obekräftat än så länge men brukar ju ha substans. En poängspelare på väg upp. Kul! Känns spontant som en bra värvning..

bradberry: blev någon grogg själv för nerverna. I 3e kommer Desch-Palve-Harper igång. De måste hålla högre nivån från start. Desch kanske skulle vila en match och köra Kvist eller Gunler.
Mycket viktigt att Scott är tillbaka. Nu har han en match i benen.
Men viktigast som vanligt är Ersson grymt bra och viktig spelare

Nibbe: Tycker Palve växt väldigt mycket de senaste 3 matcherna. Hoppas han fortsätter så här. Gillar hans spelstil.

Hoppas det släpper för Palve nu,tycker han vart ganska dålig sedan han kom men tycker mig se att han börjar komma in i Brynäs spel mer och hittat sig en roll,nu går vi för 10 e platsen! Sen skrällar vi därifrån

brynäs08:
Tack för de 2 poängen , Brynäs förtjänade det , jobbade sig in i matchen jävligt bra
Palves måltorka är över 👍

mattias - 74: Vicks blå var inte heller dumma på den tiden: Man tog 1 st 75 cl vodka - vill minnas att konstigt nog trots att flaskan var full från början så knastrade det inte som det skulle när man öppnade korken ”första gången” - tipset var väl att hosta till ljudligt just som man premiäröppnade för att avleda uppmärksamheten... :-).
Sedan tog man en påse med Vicks blå-tabletter och hällde i. La sedan flaskan på ett element i typ 1 timme, Skakade och hällde upp till kompisarna: UPPFRÄSCHANDE helt utan alkoholsmak... En klassiker. Ojdå kanske lite OT med detta.

Chanzone: Faktiskt, jag noterade inga värre domargrodor. Tycker att domarna hade säsongsbästa den här matchen.

{8399}: Kollade repriserna på våra baklängesmål. Andrén gör EXAKT samma "move" varje gång ett skott kommer: säckar ihop på isen och drar in armarna framför sig så att han blir så liten som möjligt och lämnar ca 75% av målet öppet. Han skiter i om pucken kommer högt eller lågt, till vänster eller höger, samma "move" varje gång. OBEGRIPLIGT.
För övrigt spelade vi exemplariskt och hade lätt tagit 3 pinnar om vi haft en åtminstone medioker målis.

bradberry: Ja, känns ju bra att vi sitter så jävla lugnt i båten då. Här ska jävla inte chansas på att förstärka laget. Sen att 4 nyckelspelare råka dra på sig skavanker m.m under vår vila...äsch, det reder sig.

Oögle - BIF 16 feb 2021
Ny matchtråd. Mot alla odds börjar jag bli taggad på kvällens match. Ingen tror på oss, fullständigt kravlöst att gå ut på isen idag. Andren kan spela avslappnat, kul att se vad ynglingarna kan göra, kul att se vilka som lyfter nu när affischnamnen saknas... Själv kan man sitta och titta helt avslappnat för en gångs skull. Allt bättre än 0 p och utspelade är bonus.

Ständig: Rätt val tycker jag om vi nu ska vila nyckelspelare.
Få se nu. Rögle har i princip alla spelare tillgängliga och får tillbaka Brithen.
Ett sargat Brynäs åker buss låååån väg ner med en B-betonad uppställning.
Bästa upplägget för en rejäl skräll med inga förväntningar på våra killar.
Hoppas ungtupparna kliver fram och vågar visa att de ska vara med och leda laget. Heja heja!!

xxxx BIF xxxx: Oavsett så måste Sundlöv bort. Klubben kommer aldrig bli en vinnare med honom.

Berge: Ja till exempel Malmös värvningar har ju blivit oerhörda succéer...🤷‍♂️ Herregud! Vilket jävla liv det hade blivit om Sundlöv värvat såna kalkoner....

Nyans nu för fan...

Nisse på Mon or: Fy fan! Äcklig hybris på dig! Just i år, med den jämna bottenstriden i SHL är bottenlagen starkare än vanligt. Timrå är ett mycket bra lag i allsvenskan. Hade ni kvalat mot ett SHL-lag, vilket som helst, tror jag ärligt på 0-4-torsk i matcher. Möjligen hade ni knipit en eller två matcher av Oskarshamn...

Zzz: Förhoppningsvis får Ersson vila imorgon. En mörbultad Ersson mot HV efter 80-90 skott från Rögle imorgon är nog inte optimalt. På torsdag måste vi kunna mönstra fyra femmor och pigg målvakt. Viktig match!

{8399}: Ser inge vidare ut med tanke på att även målskillnad kan bli viktig i slutändan. Vad gör de under uppehållen egentligen??

{8399}: Jag har personligen inget problem med att pengarna jag ger bort används på ett bra sätt. Det ger ju utrymme för att bygga ett bättre lag nästa år om inte annat.

Lemp: Våra spetsar Scotts och Rödins skador inträffade väl inte igår. Värvningsdeadline 15 feb är väl inte heller något som plötsligt ploppat upp som en överraskning.

Måste finnas lite framförhållning för att handskas med sånt här. Har man 1 mille att erbjuda för 2 månaders jobb kan man nog väcka liv i även en död marknad.