1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776480 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: ÅT HELVETE MED PA, CAMPESE OCH RESTEN AV STYRELSE!!!

Honken72: Det vore inte fel om ett antal supportrar kunde ”möta upp” spelarna vid samlingen, allt enligt restriktionerna såklart, lite ramsor och bengaler, så de vet att vi är med och stöttar oavsett, ge dem energi osv. Finns det ingen som bor i Gävle som kan lösa detta???

lapad: det svåraste som finns är att leda med 3-0

Forsberg 1978: Bort med PA innan kvalet. Största skämtet till tränare genom tiderna.

Pigalle: Emil Larsson vill jag inte se i Brynäströjan någonsin, han verkar så sjukt bitter, så han lär inte vilja heller:)

munkas: ...nu blir jag överraskad! NIO POÄNG???

Munkas har alltså siktet inställt på slutspel?

mattias - 74: Jag finner det absurt att ligan utsätter alla sina "anställda" för covid19 på det sätt de gjort i år. Det känns grymt bittert för det lag som åker ur i år när två lag slapp kvala förra året.

Det är orättvisa sportsliga förutsättningar, det borde alla med lite vett i skallen begripa.

Jag tror att här i forumet är många irriterade på Leksand pga av en del fans. En bra säsong och så är många dryga och hånfulla. Minnet är kort, det svänger snabbt i den här sporten...

{7044}: "Sjuk fakta: Om LHC förlorar ikväll och Brynäs tar 9 poäng på dom 3 återstående matcherna så ... går vi till play-in!!!"

Haha man kan alltid drömma! DOCK! Det finns en liten men ändå inte orimlig chans att vi tar 6p de 3 sista matcherna och LHC 0 deras sista 2. Vilket resulterar att vi hamnar på 63p och LHC på 62.
Chansen att vi klarar oss pga detta istället för att vi slår OIK i sista omgången känns större. Rätt beskrivande över vilken skitig sits vi sitter i med andra ord!

Kom igen Brynäs, 3 vinster så är vi mycket högre upp

Enaranger: Du har insett att Campese, MS, PA&Co har varit en riktig katastrof. En anrik förening har körts ner i botten.

Enaranger: Även om våra spelare är ”friska” så har de självklart inte återhämtat sig helt. Vi pratar inte om en vanlig snuva, det är Covid. Men det är ju inte så noga, det är ju bara Brynäs som ska spela för sin överlevnad. 😡

Silfverkroken: Något som oroar är hur dåligt synkade olika personer inom Brynäs är. Campese, Dackell och styrelsen kokade ihop målsättningen om 4 guld på 10 år, men det är ju väldigt uppenbart att varken Sundlöv eller Peter Andersson står bakom det när frågan kommer upp. Med tanke på att Sundlöv har varit mer eller mindre öppen med att Stråhle och Hansson har valt ut nyförvärven under säsongens gång kan man också undra varför klubbledningen vill ha kvar Sundlöv överhuvudtaget. Man kan ju inte ta bort en persons huvudsakliga arbetsuppgifter och bara behålla denne som ingenting? Mycket märkligt. Det känns som att klubbledningen bara försökte förlänga med Sundlöv av bekvämlighetsskäl och att Campese bilr kvar av samma anledning.

Ett alternativ på klubbdirektörsposten hade kunna varit Eva von Schéele-Frid. Hon var tidigare klubbdirektör i Gefle och jobbar som näringsutvecklare nu. Tyckte hon gjorde ett förtroendeingivande jobb i Gefle och har en helt annan framtoning än Campese. Självklart är hon inte expert på hockey, men det behöver inte en klubbdirektör vara heller.

Sundlöv nobbar förslaget – och lämnar Brynäs

Brooklyn forever: Ett lag skall ut, kosta vad det kosta vill, det finns ingenting viktigare för SHL under denna pandemi.

PuckkcuP: Det vore väl inget konstigt med om Brynäs ville spela torsdag istället för fredag. Torsdag är en vanlig speldag i SHL, fredag är det inte. Så det skulle passa in bättre i den normala rytmen. Det som jag betvivlar, om någon har sagt det, är att Brynäs skulle fejka ett coronautbrott. Dels skulle det antagilgen krävas falska provsvar, vilket före olagligt och förkastligt på alla sätt och vis, dels är det svårt att se vad Brynäs skulle tjäna på att planera in Växjö-matchen en dag och helt plötsligt vilja ställa in den dagen efter.

Det komiska med alla glåpord och kommentarer från motståndare är att dom tror att detta faktiskt hjälper Brynäs och därför håller man på att ”mygla”. Det är snarare tvärtom, detta försämrar möjligheten till att träna, både på spelsystemet, BP och PP. Spelschemat för de återstående återstående matcherna kommer troligtvis tryckas ihop ytterligare. Så att det skulle finnas någon sportslig fördel i det är ju befängt. Brynäs har inte ens några skador på vitala spelare.

Sen kanske det finns någon grund i att vara upprörd eftersom det är tredje gången, men värt att komma ihåg hur drabbat Gävleborg har blivit. Inte bara spelarna som ska hålla sig hemma heller, många har familj med flickvänner/fruar som oxå jobbar och kanske inte kan jobba hemma alla gånger.

Vad är detta? Tuppfäktning mellan klubbar på dekis, skärpning vi är alla riktiga pissföreningar just nu förutom Leksand då men de fick ju viss hjälp att inte åka ur av sina polare på förbundet.
Timrå, Leksand, Björklöven, Brynäs och framförallt Modo är sportslig misär medan Leksand fuskat sig till (relativ) framgång genom fusk och inställt kval.
Det var bättre förr.

Lunkan: Jag tycker vi släpper allt vad slutspel heter. Klara kontraktet till SHL är absolut primärt, inget annat betyder egentligen någonting.

Sedan är det dags att göra om och göra rätt. Vad var det som gjorde att vi hamnade där vi är? Åtgärda problemen och komma igen till nästa säsong. Vi borde inte ligga där vi ligger.

ellis: Alltså Malmö är ju fortfarande inte klara för slutspel. Nog vill man väl säkra det så fort som möjligt? Att de skulle gå ner lite i tempo pga geografiska skäl, det går inte ihop för mig överhuvudtaget.

ellis: Tvivlar på att Malmös spelare och ledare reflekterar över geografiska avstånd till olika motståndare. De kommer att gå in för att vinna matchen. Många spelare tänker inte längre än till nästa match. Nästa säsong är väldigt långt bort.

OIKs Nichlas Torp stängs nu av två matcher vilket ju är bra nyheter för oss.

Lemp: Parodin fortsätter. Jag har stor respekt för framförallt Sundlöv men det är dags att gå vidare nu. Om man inte kan se det inkompetensförklarar man i princip sig själv som beslutsfattare.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
Hank81: Håller med P. Berglund måste vara en av de största besvikelserna i Brynäs någonsin..
Obegripligt dålig även i matcher vi vunnit..

bradberry: Att det dessutom verkar finnas någon slags diskussion om Sundlöv ska vara kvar eller inte är helt ofattbart. Det håller inte.

Forsberg 1978: efter 2 vinster så tror man att man är världsmästare. En jävla lättja och dålig inställning i det här laget. Brynäs lägstanivå saknar botten

Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
{8399}: Game day! Idag vinner ni mot DIF.

{8399}: SHL borde göra det med. Lika bra att börja om nästa säsong. Detta blir ju inte bättre av ett slutspel.

Vågade inte kolla sista perioden. Mår ju illa av det här.

Tack som fan Brynäs. Och Frölunda.

Charles:

Grattis Brynäs 😃

Huge: 2-1!!! 😀😀

Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
GaaaameDay!
Törs man hoppas på att Brynäs spelar lika gediget som dom gjorde förra gången mot Örebro på hemmaplan?

Vill verkligen tro på att segern sist mot Frölunda, gav Brynäs-laget lite luft under vingarna och att axlarna på spelarna sjönk ner lite, och självförtroendet fick sig en liten boost.

Riktigt underbart för Andrén att spela stabilt och hålla nollan sist, gläds med honom.
Vi får se om han får stå ikväll igen.

Forza Brynäs!
Låt jakten fortsätta i arbetet om att undvika kvalplats. Jag tror att det kan gå men då krävs 3-poäng idag, jag hoppas innerligt att så blir fallet.
🖤💛♥️

3-0 till Nashville just nu. Järnkrok har 1+2

Brooklyn forever: Palve var en bra värvning.

Detta snack det hade igår gav verkligen effekt! Nu måste de hålla i denna arbetsnivå! Tyckte man såg en mer aktiv PA i båset som klappade om spelarna. Bra siffror idag (corsi på +, inga insläppta mål, bra BP) förutom PP. Grymt viktigt att Andren fick hålla nollan. OIK torskade stort och vi får hoppas att Örebro kan göra om det imorgon.
Nu får de några dagar att träna. Sedan vill vi se samma inställning nästa match. Att de inte kunde tagit detta snack för några matcher sedan då de låg bättre till!

{8399}: Ha, ha det vänder fort. Hur som helst får jag tacka Peter och laget för en skön eftermiddag med Brynäs och en attityd i laget vi inte varit bortskämda med. Han får vaska om i laget hur tusan han vill om det lyfter så här. Hoppas nu att laget inte tror oss vara förbi kvalspöket utan håller i alla sista matcherna i serien lika bra. Hoppas allt är bra med Scott, för vi behöver en tänd och frisk Scott för att få igång mer än en producerande kedja.

SWEATT:

Jösses vilket bra Brynäs

Hade ni spelat såhär under hela säsongen hade ni varit längre upp i tabellen

Grymt hittills

mattiask: Jocke Lindström gjorde ett mål på oss för några omgångar oss där det var kontakt mellan Jocke och Ersson. DET målet godkändes...

Jag köper att de dömer bort såna här mål, men de kan väl för fan vara konsekventa

Skrubben: Förmodligen har Scott nån känning. Petad betvivlar jag att han är.

Sv: Cmore
spolaisen: Var hälsad Corona, vårt enda hopp.

eltifoso: Travelling Wilburys första skiva är ett mästerverk i rockhistorien... Har första på CD å andra skivan på LP. Den andra kom inte upp i nivå...som Brynäs typ... Men Dylan, Petty, Harrison, Orbison och Lynne.... Vilken förstafemma!

{8975}: Det värsta med den här säsongen är att man lärt sig hur det måste kännas att hålla på Leksand.

Vilken jävla ångest år efter år efter år efter år...

Zappaholic: Intressanta är ju att vi blivit sämre sen vi fick tillbaka våra nyckelspelare!!! Lägger allt detta på PA som ändrade spel när Rödin etc kom tillbaka. Otroligt naivt!!!

Bara att inse att fuskbygget Brynäs är straxt slår i botten. Skönt att se Mannberg, Alcen mfl på isen nu när laget är skadefritt.
PA ska skämmas och framförallt våran backtränare.

Finns NOLL moral i laget, sköra som små porslinskatter.

Kotten81: Ni är fan ett speciellt folk ni leksingar..

Att räkna formen på 35(!) matcher är helt omöjligt. Finns hur mycket som helst att vrida på men man kan konstatera att Leksand ligger i den absoluta mitten av SHL.
Att ni spelar bra ser alla som gillar hockey. Men att få hybris efter att ha fått en gratisbiljett in i ligan efter en katastrofsäsong som vi var bättre än er i och hålla på och jiddra i vårt forum är så "Leksand" det bara kan bli.

Leksand har aldrig varit, är, och kommer aldrig vara bättre än Brynäs i helhet.

Zappaholic: Mata inte trollen - Ignorera bara

Sv: Dam semifinal 3
Silfverkroken: En normal säsong så hade en SM final också kunnat dra några tusen besökare. Damerna förtjänar såklart uppmärksamhet och jag försöker lyfta dem lite här i alla fall.

Stefan R 63: Seriöst, vem bryr sig om Huge. Det har blivit uppenbart genom åren att han inte bryr sig nämnvärt om Brynäs.

Tänk dig att aldrig kunna bli besviken, ledsen eller upprörd när ens lag presterar så dåligt, år efter år, och istället välja att käfta emot folk som blir det. Allt talar för att han bara har ett begränsat intresse, för någon med ett brinnande intresse hade iallafall kunnat sympatisera med folk som blir besvikna och förstått frustrationen som många fans upplever.

Det gör inte Huge. Han kan inte begripa varför folk blir förbannade av att se laget underprestera gång på gång, år efter år. För han bryr sig inte.

Huge: jag tycker inte synd om mig själv...jag tycker synd om alla de tusentals brynäsare som lider i dessa dagar. Det är ett förbannat hån av dig att inte ta detta på alvar utan du har i år nu sutiit o kallat oss gnällspikar och att vi inte kan hockey osv..o vart fasen är vi Huge?? Lååångt ner i tabellen med ett felbyggt lag. En icke taktik och en coach som inte verkar veta vad han gör!!
Vi har sett detta i flera år nu men har haft förhoppning av det ska gå bra men det gör inte det Huge! Det blir inte bättre av vårt gnäll och definitivt inte bättre av din naiva syn på Brynäs!

Supportern: Jo, det är märkligt hur det i analysen låter typ "vi var jättebra, sen släppte vi helt plötsligt in 2-2 på en tekning och hamnade i chock". Ungefär som att det är en rimlig förklaring på elitnivå. Det är inte direkt första gången som man släpper in enkla mål den här säsongen heller.