1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776538 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2019-12-17
Kevin47: Men för helvete människa, du är ju på gränsen hysterisk med dina påhopp! Lugna ner dig för fan!!!

Sv: A proposito de nada
Kevin47: och hur orkar du vara som en ilsk terrier på alla som sprider rykten, om Nyb trollar så matar du trollet och du är förloraren.

om han tror på det och det inte blir något så behöver nog han inte höra någon spy galla över det

och om det stämmer och kommer något inom 0-2 dagar så kanske han hade rätt.

inget alternativ gör det bättre att sitta och bli förbannad över rykten

Huge: Det är felaktigt det du skriver Huge att vi alla är oinsatta.
De flesta av oss här inne vet om att marknaden är död vid denna tidpunkten på året och att det i det närmaste skulle bli omöjligt att hitta en ersättare för Boqvist nu.
Detta har yrkesmän och historien lärt oss så att säga att vi är helt oinsatta är direkt felaktigt.
Det finns även de skribenter som har skrivit detta tidigare här inne på forumet så att du inte har koll på den saken är häpnadsväckande.
Det är därför jag är av den åsikten att det inte skulle väntas på en spelare som tillhör ett annat lag Boqvist tillhörde New Jersey i Juli,Augusti och gör så även idag.

Därför står vi där vi står och idag utan en fungerande förstakedja på en hedrande tioende plats som kan ta oss till kvarten problemet är som varken du eller yrkesmännen i Brynäs vägrar inse det är att vi är en långtidsskada på fel spelare ifrån att hamna i Allsvenskan förra året räddades vi av det faktum att vi hade sju poäng mer än i år och en buffert neråt när Kjellman gick sönder.

Alla vet att skador kommer under en säsong det har historien visat att då återigen ställa upp ett lagbygge helt utan bredd vad gäller toppspelare är enligt mig inte ett så proffsigt agerande av yrkesmännen.

ellis:

Finns rätt många här som tycker att ditt, munkas och Mylings eviga jävla gnäll är precis lika sjukligt.

Makita: Det är ta mig f...n i otroligt att vi har en "sportchef" som lyfter en lön utan att ha kontakter och anser att "Marknaden alltid är död". Han jagar enbart spelare som han känt sedan tidigare. Är det bara jag som inte har förtroendet för sportchefen eller?

Kevin47: Om så är fallet rekommenderar jag dig att vara källkritisk, inse att personen som skriver informationen är anonym och därav bör tas med en nypa salt. Att naivt tro på all information och sedan bli upprörd när det inte visar sig vara sant är inte hälsosamt.

Huge: -7 poäng jämfört med samma tid förra året är iaf en tydlig indikation på att föreningen inte har revolutionerat ishockeyn sen debaklet förra säsongen. Åtgärderna som vidtogs har inte haft önskad effekt. De ansvariga har inte lyckats vända på skutan.

ellis: Behövs inte många extra hemmamatcher i ett slutspel för att en bra spelare skulle betalat sig själv.
Har inte svår att tänka mig att om Brynäs värvat en ersättare för Boqvist till förstakedjan så hade laget legat på en sjätte plats i dagsläget.
Men det är klart det är bättre att snåla och hoppas på det bästa det är ett under att denna strategi inte har inneburit att vi åkt ur Shl med tanke på hur många säsonger vi har legat här ner i botten på serien och harvat under 2000-talet.
De åren som Brynäs gjort bra ekonomiska resultat är de åren vi gått förbi kvarten trots detta snålas det på truppen alternativt om vi har lika mycket pengar som topp de flesta andra att lägga på spelartruppen så har lagbyggarna gjort ett mindre bra jobb.

Bengtzen kunde skylla på Sundlöv nu är det ombytta roller men ingen av dessa herrar har övertid lyckats få Brynäs att stanna högt upp i tabellen.

xxx BIF xxx: Det enda oseriösa är väl när du som oinsatt och okunnig soffbedömare sitter och försöker framstå som nån sorts enväldig domare när det gäller vad som ev är seriöst eller oseriöst agerande av ledningen.
Herregud, du verkar ju fortfarande inte ens fatta att målet den här säsongen är kvartsfinal, till att börja med. Och vem fan i ledningen har ”lovat” nånting öht? Som Chanzone säger: höga mål är bra att sätta, siktar man på himlen så kan det vara helt Ok om man bara når trädtopparna, till att börja med.
Så här långt verkar det mao som att kommunikation och handling har funkat bra hos ledningen.
Även om du nu inte verkar kunna se det...

Captain_fantastic: Dackell känns fortfarande väldigt grön och orutinerad i sin roll. Hur ofta hör man sportchefer öppet i media berätta vad spelare kostar?

Sv: Brynäs -Växjö 2019-12-07
Honken: nu kan Växjö och dess supportrar åka hem och äta bajsmackor 🤪

Huge:
Men Huge,
Campese och Dacke var tidigt ute med information.
De har identifierat att tex marknaden brukar vara död och dyr en bit in i säsongen.
Att då aktivt välja att chansa med att vänta på boqvist, vilket man tydligt kommunicerat att man gjort, så är det väll uppenbart att de valde bort att värva en spets då boqvisten stack.
Utifrån den spets som fanns kvar då, var det väll tydligt att våra två första linor saknade etablerad spets.
Då har man väll tillräcklig info för att vara kritisk då och nu att man tog det valet, istället för att agera och i större utsträckning ha etablerad spets att välja på och på så vis ta kontrollen om sin situation, istället för att chansa och vänta på en chans man saknade totalt kontrollen över.

”Alla förutsättningar finns i och runt Brynäs IF, så det är helt upp till oss själva att nyttja det och växa med det.”

Med det blir det riktigt löjligt att fjanta som du gör.
Förutsättningarna finns där, LÄS,
bara läs någon gång innan du svarar.
Det spelar väll ingen roll om det är x eller y kronor vi pratar om.
De finns där i tillräckligt mängd för att nå målen.

”Vem har påstått att det skulle vara nåt fel i att påtala brister som man anser föreligga?”
Ja vem sitter här och argumenterar om och om igen på ett sådant sätt att han tom lyckas dumförklarar sig själv i sin iver att försöka lägga munkavel och trycka ner de som har åsikter som strider mot hans egen övertygelse,
om inte Huge?

Huge: ”Ja, allt är fantastiskt dåligt när man sitter som soffcoach med noll koll hemma i soffan och har facit i hand.
Det mest dåliga är väl isf att inte du eller nån annan av alla soffcoacher härinne med kristallkula i hand, redan i september kunde berätta för Sundlöv att Devils i slutet av november med säkerhet skulle ge beskedet att man behåller Boken säsongen ut..”

Men vilket ben ska du stå på?

Det är fel att proaktivt påtala brister innan man har facit i hand och det är fel att påtala att chansningarna inte slog in.

Sedan vad spelar det för roll om man sitter i soffan och analyserar, identifierar och påtalar brister - eller någon annanstans?
Det är väll bara en fråga om hur lätt rövslickaren vill få möjligheterna serverat.

Huge: ”However, the Devils’ hope and expectation at this point is to keep Boqvist in the NHL for the entire 2019-20 campaign.

“It’s something that we’d like to do, yes,” Devils coach John Hynes said. “I mean I don’t want to sit here and tell you that it’s for sure, but right now, our plan is, yes, to have him here.””

Lite mer än en månad före deadlinen för att skicka hem Jesper var det här sedan. Signaler skickades hela tiden om att man skulle behålla honom. För mig var det inget snack om att han skulle stanna kvar där borta.

Trist att det inte finns några bra spelare att tillgå. Om ändå någon hade tänkt på det innan säsongen började :(

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
ellis: Är mer än gärna naivt godtrogen när det gäller att Brynäs kommer att värva och att dom förmodligen är ute med ljus och lykta och scannar av vad som finns tillgängligt på marknaden.

Hellre blåögd och naiv, än att bara se sämsta tänkbara scenario hela tiden.
Är stolt Brynäsare i med och motgång 🖤💛❤️

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Lindström: Jag älskar denna kommentator, han gör tråkiga matche underhållande

Ove Myling: Men vi är nära ett nyförvärv nu...
Nästa silly börjar ju snart. 👍

Sv: HV71 - Brynäs IF -2019-11- 30
xxx BIF xxx: Vadå missa poäng? För att det inte stämmer på eliteprospects? Menar du att hans hockey cv blir sämre?

Huvudsaken är ju att det är uppdaterat på shl.se, så nog tror jag att han får sina poäng som han har presterat.

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 2019-11-28
mattiask: Ölund är ju centertypernas centertyp... Han ska spela.......center....

Formtabellen senaste två veckorna:
(4 matcher)

1. Luleå, 11p
2. Brynäs, 10p
3. Frölunda, 10p
4. Örebro, 9p
5. HV71, 8p
6. Färjestad, 7p
7. Djurgården, 7p
8. Skellefteå, 6p
9. Rögle, 4p
10. Malmö, 4p
11. Linköping, 3p
12. Oskarshamn, 3p
13. Växjö, 2p
14. Leksand, 0p

Kollar tillbaka på 4-1-målet. Brodecki nuddar ju honom på hälen med sin skridsko men kan det verkligen rättfärdiga en tripping/interference? Sådan kontakt sker ju konstant. Att den senila kommentatorn sedan inte har en aning om vad som händer (han säger till och med att LHC-spelaren vräks omkull med av Brodeckis klubba???), och han verkar inte ens fatta av publiken burop att domaren gjort en felbedömning, gör bara situationen ännu mer frustrerande.

Här kan jag tycka att Sundquist måste göra mer väsen av sig. Helt bedrövligt enligt mig att domarna inte ens granskar.

MEN! Skön-t med seger.

Tycker att Sundlöv och Dackell gjort helt rätt i att invänta svar från Devils och Boqvist.
Boqvist vet vi ändå vad vi får i och är en toppforward i SHL.

Tycker även att det är/var en väldigt bra text klubben gick ut med igår och jag stödjer Dackell & Sundlöv till 100% i detta fall. Tycker att de har gjort helt rätt.

Sen tycker jag även det låter väldigt lovande vad gäller en ny spelare in. Vilken typ av spelartyp de vill ha. Ska vara en väldigt rörlig, snabb, offensivt skicklig spelare. Precis exakt vad vi behöver ha framåt.
Sen är det klart som fan att vissa människor här inne ska gnälla och kasta skit på ledningen bara för att Sundlöv nämner 15 Februari som deadline (som alla vet om).
Tror ni i er enfald att de kommer vänta så länge?
Är ganska övertygad att Brynäs gör klart med en ny spelare redan kommande alternativt om två veckor.
Men framförallt gillar jag vad jag läser ang vilken spelartyp de vill ha in.
Det tycker jag låter väldigt lovande.

Blixt1980: Tror nog att spelarna inte tar illa vid sig om det värvas? Är det en förolämpning menar du?

Sundlöv har ju gått ut och sagt att en till ska in. Antingen Boqvist eller någon annan. Så som professionella idrottsmän så får man nog acceptera och kanske till och med uppskatta att man stärker upp laget.

Mycket konstigt resonemang tycker jag.

Leksand faller ihop, trevlig helg Brynäsare!

Årets bästa match. Hatten av.
💪💪💪

Anders Berg: Vi är klassen bättre idag. Kul.

Brynäs spelar 60 min totalhockey!
Bara synd att dom inte får peta in ett par kassar till, det var bl a Rödin värd!

Mattson: Ger inte ett förbannat dyft för KK ett gäng lättkränkta svin är vad dom är!!!

{8399}: Känns som den där stickade offerkoftan har tagits fram nu igen i vanlig ordning.
Brynäs finns i mitt hjärta och jag har rätt så mycket mer tilltro på dem än på KK, som sätter jaget före laget.

Brynäsgubbe: Damlaget är duktiga men glöm inte att de här utländska världsstjärnorna är motsvarande NHL-stjärnor på damsidan. De tillhör den absoluta världstoppen bland spelarna, medan de svenska kvinnorna - lika svenskarna i SHL - trots allt är några klasser efter världstoppen. De bästa damspelarna i Brynäs är lite "Marian Hossa i Mora"-vibbar. Individuellt sett mycket bättre än många spelare de möter, men visst är det kul att Brynäs har så skickliga damspelare.

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2019-11-16
Davey85: Personligen tycker jag Hotkitty17 är lite onyanserad i sina sakfrågor. Helt klart en läktarcoach.

mk: Vi går vidare. Tre poäng ikväll är det enda som räknas

JanT: Molin har varit en klar tillgång sedan han anslöt till truppen. Klart bättre än senast han var i Brynäs.

Brynäsgubbe: Förbered dig på följande:
Brynäs kommer ut revanschsugna och skapar bra tryck i första perioden, skjuter 20 alibiskott och perioden slutar 0-0. I andra får Saik ett PP och gör 1-0. Brynäs öser på och Saik backar hem i tredje perioden. Vi lyckas dock inte få hål på, en för kvällen omänskligt bra målis i Saik-kassen.
Efter matchen förklarar Sunkan att det finns väldigt mycket bra intentioner i spelet, att stämningen i truppen är på topp och att Saik är ett mycket bra lag. Typ.

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 2019-11-14
xxx BIF xxx: "Så då är alla förluster hedersamma för ligans sämsta lag? Och varje vinst en bragd?"

Nu ska jag inte tjata om läsförståelse men det var ju överhuvudtaget inte vad jag skrev. Det jag säger är att en uddamålsförlust efter en jämn bortamatch mot ligans bästa lag är att betrakta som en hedersam förlust i min bok.

Att du får det till att jag skulle skrivit att alla förluster är hedersamma är bara trams från din sida.

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 2019-11-14
{7981}: Desch såg riktigt lovande ut i början av säsongen. Sen har det bara blivit sämre och sämre och sämre. Kan nog bli foten snart. Är det nån spelare som kommer till Brynäs som blir bättre? Blir de hämmade av okarheten angående game plan eller är det för att game plan ändras efter varje bottennapp, dvs 6-7 ggr hittills? Nåt skit är det iaf.

Berge: Zetterberg har tyvärr inte fått spela på sin riktiga position i särskilt många PP. Enda gången jag kan komma ihåg att han fått det, tillsammans med Rödin & co i PP, är senaste gången han fick spela PP och då gjorde ju Brynäs ett ovanligt mål i spelformen.

xxx BIF xxx: Min poäng är att Brynäs inte har använt Zetterberg på rätt sätt. Jag tror inte att det är en slump att Zetterberg har misslyckats under Sundquist i både SHL och Allsvenskan.

Zetterberg har exakt de kvalitéerna som han värvades in för. Inte felscoutad. Bara felanvänd. Sen är han ingen fullfjädrad SHL-spelare som håller toppklass i ligan, men det förstod ju alla som hade sett honom i Allsvenskan.

munkas: Vem som är Zetterbergs ersättare? Emil Molin? Eller ”gills” det inte pga att han kom in för flera veckor sedan? Trots det faktum att man vid den tidpunkten inte valde att släppa en enda forward?

munkas: ifrågasätter precis allt. Så fort det går lite motigt så ska det grinas och skickas mejl till höger och vänster och grina lite till. Väx upp istället och lär er ha tålamod.

Eller kanske hitta något annat som kan ge dig lite glädje. Men i för sig, du lever på ditt raljerande av Brynäs. Du har ju trots alltid gnällt om allsvenskan sen hockeysnack tog fart 2001.

Peja:
Det är en pedagogisk utmaning att sätta in gamla kända namn vid en nystart/omstart.
Har tex Sundlöv uppgraderat sig till Sundlöv 2.0 för att kunna leverera "4 guld på 10 år"?
Vad ger det för bild utåt? Märker "man" nån skillnad mot läget innan?
Hittills ser jag inga tecken på nyskapande i linje med "4 guld på 10 år". Men det kanske finns nåt som sker bakom kulisserna?

gytare: Inga problem isf. Rödin ut, Solem in. Status quo.

Huge: Hälften så obegripligt som att du agerar stenstod härinne, år efter år...

Hörde en rolig anekdot från Luleå. En jag känner stod i bilkö vid ett rödljus. Ur bilen framför rusar föraren plötsligt ut till en bil längre fram i kön och stänger tanklocket/luckan som de glömt. Tittar sedan in i bilen, gör tummen upp och rusar sedan tillbaka till sin egen bil.... Det var Bulan. Undrar hur man skulle reagera om man står i en bilkö och plötsligt tittar Bulan in i bilen och gör en tumme upp varpå han rusar iväg igen... 😀 Säger en del positivt om hans personlighet.

Skrubben: ojoj Då hade Huge väl fel igen då..med sina spekulationer! Tur det finns fakta;)

God morgon!

Adam slog Jesper och blev först av bröderna att göra mål i NHL. Snyggt mål dessutom och ett typiskt mål för honom som det lär komma många fler av...
Grattis Adam!

www.nhl.com/video/boqvist-snipes-first-nhl-goal/t-310110032/c-70106903

Sv: Brynäs - Frölunda i ERP
Mattson: 13-6 i skott till oss i tredje. Tycker vi var det bättre laget andra halvan av matchen

Brynäs går in och räddar helgen.

Shl är nog den petigaste ligan på bortdömda mål

Lemp: Löjligt att skylla på Danielsson hela tiden som många gör... Han är en sniper med bra spelsinne, pannben och hygglig fysik. Dock beroende av andra för att prestera poäng och mål. Han gör nu sin andra säsong i ett uselt lag. Spelade laget bättre skulle Danielsson vara en viktig pjäs.

Han har dessutom spelat ganska ok i de flesta matcher och gjort en del poäng trots lagets miserabla spel... Han känns lite som en hackkyckling här inne...