1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776539 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Nu är det dags för Campese att visa musklerna. Målet har han kommunicerat - det var det enkla, få se vad han går för då det gäller, för nu gäller det..

MS Dackel Sundlöv Campese ,,, Ni dödar vår förening .

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Mattson:

Det slutgiltiga beviset på att Cmore styr disciplinnämnden.

Varför inte lägga ner den och spara pengar, och låta CMore "experterna"
döma ut straffen i direktsändning. Allt enligt SHL:s policy att ishockey
inte längre är idrott, utan enbart underhållning.

Låt gärna CMore "experterna" få ha skyltar de håller upp, med antal
matcher som spelare ska stängas av.

Fick med mig denna hem idag också 👍🥳
Uppladdat:

500x0-127dd4d0-b0ab-494c-8749-1b3e1d173735.png

Forsberg 1978: Två raka segrar för första gången denna säsong i alla fall. Nu i bilen på väg tillbaka mot gbg!

Helt ärligt Brynäs vad fan liknar detta?

Brynäsgubbe: Uppenbarligen ett felbeslut av Kilas, men förstår inte varför du tycker det är så roligt att du brister ut i gapskratt när en Brynässpelare gör misstag?

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Får hoppas det blir en härlig match i morgon å att det är Ersson som skyddar buren . Ser fram emot lite mer nu än känslan varit tidigare . Ses i hallen i morgon Brynäsvänner . Forsa Brynäs

Blå grottan: Brynäs, fullsatt, höga förväntningar... Hur brukar det sluta? 😳

Skrubben: Kul att du skriver skrubben. Saknar dina konstruktiva och vettiga inlägg ibland. Du håller en hög nivå. 👍

{7981}: Man jobbar ju på det:
Skjut bättre och mer folk framför mål.
/HC Brynäs 2019

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Charles: Får hoppas att firma Sundlöv, Dackell tänker värva spets och inte nöja sig med andra lags leftovers....

spolaisen: Missar man en hel säsong så sätter det nog större spår i utvecklingen än vad du verkar tro.
Att en spelare som inte kunnat träna på ett år helt plötsligt skall börja dominera igen direkt i säsongsinledningen är ett ytterst smalt tänk och knappast troligt för någon.

Att leverera som han gjorde i Modo kanske inte heller är helt troligt men jag skrev ingen om det utan om att hittar han tillbaka till formen innan skadan så är han en av dom bästa och mest kreativa centrarna i shl.

Sen spelar omgivningen stor roll, en sk. Stjärnspelare i ett lag behöver inte per automatik ha samma utväxling i en annan klubb, Malmö var kanske inte den klubben som spelade ett spel som passade Molin trots det stod han ändå på 4+1 på 10 matcher innan skadan, i den takten hade han kunnat hamna på +20 mål vilket jag kan tycka är riktigt bra ändå!

Molin är en guldklimp, putsa till den och han kommer glänsa i shl

ellis: Varken jag eller någon annan(?) har väl sagt att Molin kommer höja lagets slagkraft på ett avgörande sätt. Det vi säger är att han är en förstärkning eftersom han är bättre än många andra av lagets kedjespelare och att det trots allt rör om lite i grytan när man tar in en spelare, som signaturen "33" är inne på.

Tror alla fattar att Emil Molins inträde inte kommer ha samma påverkan som om Sundlöv hade hämtat hem Bäckis :-) ... men någonstans är det ändå bättre att Sundlöv värvar Molin än att han inte gör det, om du förstår vad jag menar.

#33: Jepp, det är nog förändringen som eventuellt kan göra laget lite bättre. Ökad konkurrens. Att en kille med stukat självförtroende, som ska hitta spelet och ta det lite lugnt i vändningarna, ska komma in och lyfta laget ser jag inte hända.

spolaisen: Satan vilket märkligt inlägg.

Jan Grismöbel: Skamligt tyst från Sundlöv?

Sundlöv har ju intervjuats i flera timmar den senaste veckan. Mycket material i mittmedias podd och på Brynäs hemsida. Har aldrig hört Sundlöv prata så mycket som nu på slutet.

Det är kul med Hockey .. Har längtat så sen förra fina säsongen .

Soffdomaren:
chl en flopp i hockeyvärlden, vem bryr sig

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
bradberry: Kul med ett "Mannbergmål". Brynäs klasser bättre än IKO.
Intressant match på lördag, chansen finns om vi får snurr på Växjö i deras egen zon.

Spajderman:

Samtidigt har någon pajas i Brynäsboken tagit sig friheten att döpa sig till Mormor i ett försök att håna Sundlöv. När 90% av Brynäsfansen lider är det julafton för resterande 10%.

Det var välkommet med Ölund in i dag, gjorde en del av skillnaden. Klent motstånd dock.

bradberry: Problemet är att det är en jäkla massa nödlösningar i föreningen ständigt. Dacke var ju en nödlösning efter Campese men har blivit kvar. Sjödda var nödlösning som blev kvar, Sundgvist var en nödlösning som blev kvar, Ove återanvändes osv.
Rekryteringen av Dacke var ett skämt....kompisar kontrakterar kompisar tyvärr.

Peja: Kan vi kalla detta ett fall framåt?
Tycker mig se tendenser till ett bättre spel emellanåt, andra perioden var faktiskt helt OK. Men det görs alldeles för många individuella misstag för att vinna en match av denna karaktären.

Sigalet - vad sysslar människan med? Vad har han i månadslön? Hur kan man gå från att vara dominerande back i Frölunda till att vara klappkass i Brynäs?

Förövrigt tycker jag Sallinen var bäste Brynäsare tillsammans med Ersson.

Tråkigt att medge, men jag har faktiskt resignerat.

Det får gå som det går.....

Huge: Men vad kan du göra för bedömning huruvida folk här är okunniga eller inte? Antagligen känner du rätt få här och har ingen aning om vilka de flesta är och vad de har för kunskaper och erfarenheter. Du kan ju inte hävda att folk är okunniga bara för att de inte håller med dig eller för att de inte försvarar exakt allt Brynäs gör. Det är en sak att inte hålla med och komma med motargument. Men att börja kalla folk för okunniga och läktarcoacher pga det känns synnerligen olämpligt på ett diskussionsforum.

Vad som än händer inom Brynäs. Så ska varken spelare eller ledare behöva utstå hat-sms.
Det är en sak att skriva eventuell konstruktiv kritik(ej personangrepp) på ett forum.

Men att som "supporter" ta sig friheten att skicka privata sms till spelare. Då tycker jag att man på ren svenska kan dra åt helvete.
Låt spelarna vara i fred för fan. Som att dom inte själv går och funderar på en massa saker.

Man ska tydligen få det nedtryckt i halsen också av vissa slutsteg som har tomtar på loftet.
Sånt här skit vill jag inte veta av.

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
Lesky: Samma här! När Dackell gav Magnus detta kontrakt tänkte jag att det var det märkligaste som hänt på länge i föreningen men samtidigt....att det är mycket man inte vet och att de känner till saker som man inte vet som motiverar denna kontraktsförlängning. Nu när man ser det bekräftande resultatet av detta tränarval börjar man på allvar ifrågasätta kompetensen i föreningen.... Detta i kombination med nyförvärv som Z och stjärnans brorsa gör en ledsen....

Apropå absolut ingenting...

Linus Videll är klubblös och tränar med SSK. Han har väl ett juniorförflutet i BIF...?

Hugg Mormor!

Brynäsgubbe: inte ens ombytt inatt. Nu går devils kräftgång, men tror att ledningen där fattar och förstår att en ung prospect inte utvecklas av att sitta på läktaren. Tror inte Jesper njuter av det heller.

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Emil9783: Tycker en tendens är att Brynäs har svårt att hantera motgång i matcherna. När man släpper in ett mål uppstår helt plötsligt perioder i matcherna där spelarna tar en kavalkad av irrationella beslut som absolut inte finns i gameplanen. Det är då som motståndarna avgör matcherna. Visst har spelarna ett stort ansvar men det är Sundquists jobb att få till ett lag som är mentalt balanserat i matcherna. Sundquist måste coacha fram en balans där, så att det blir varken övertaggat eller passivt.

{8846}: Det som gör mig mest upprörd är att Brynäs visar prover på att kunna spela riktigt bra. Mot Frölunda och första mot DIF är bland det bästa jag sett på väldigt länge. Problemet är att jag haft samma känsla tidigare år. "Om vi bara kan få ihop det så", men det händer ju aldrig. Den jämna nivån infinner sig inte. Brynäs har länge varit ett jojo-lag och det är det man måste arbeta bort.

Men jag vet inte om jag har förtroende för att Brynäs kan göra det med tanke på hur länge det sett ut såhär.

JanT:
Jag håller med dig nästan 100 %igt.

Det som är värre än du skriver är att det inte är visioner från Campese och dackell.
Hade det varit en vision hade denna placering kunnat varit helt ok då förväntad placering och vision om placering inte behöver konvergera alls.
Dock är det nu satta mål, vilket ÄR det samma som förväntad placering. Minst.
Därför bör något hända snart!
Och då ska ingen kickas, precis som du säger, utan BIFs chefstab SKA redan nu ha identifierat bristerna och utifrån de handlingsplaner man gjort tidigare i riskanalysen (eller liknande verktyg) NU agera.
För för djup dalgång kommer tom att knäcka spelare som rödin och sigalet mm med tiden.
DET FÅR INTE HÄNDA.
Därför är förarbetet med olika handlingsplaner där identifiering hur man ska agera vid div problem och hur man arbetat med det arbetet nu parallellt i det dolda en mycket viktig komponent.
Dackell och sundlöv ska redan nu veta hur de ska agera, och det är redan avstämt och okat med Campese för länge sedan.
Händer inget nu påvisar det inkompetensen kring satta mål och ledaregenskapen hos ledning.
Mål är det lätta att sätta.
Det är INTE att sätta målen som är den stora utmaningen utan att kunna agera agilt då det behövs, när det behövs.

Framtiden ligger bara i kompetensen hos Campese, Dacke och sundlöv.
Det är deras grundarbete vi ser nu, och det är deras ledarskapskompetens vi kommer att få se genom ageranden och arbetet framöver..

Forsberg 1978: Man måste ju även fundera på fysträningen. Varje år är vi enligt fystränarem starkare- men på plan mjuka som fågelungar. Ingår det i en bra start att man ska vara snälla med andra.
Faktisk behövs värvningar !

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
GAMEDAY x 2. Ny dag, ny match, nya tag! UPPMANING - STANNA OCH STÖTTA DAMERNA efter matchen mot HV71. Brynäs damer möter regerande mästarna Luleå med start 18.15 i Gavlerinken. GRATIS INTRÄDE för de som stannar kvar efter herrarnas match. Låt oss ge tjejerna det publikstöd de egentligen förtjänar varje match! Ett bättre tillfälle att kolla in damerna kommer inte! Luleå må ha halva finska landslaget men bara att ta tjuren vid hornen och visa att Brynäsandan slår finsk sisu!

SDHLs stjärntätaste möte med ligans TRE senaste poängligavinnare på planen Michela Cava, Michelle Karvinen, och nuvarande ledaren Lara Skills Stalder. Den förlorade trotjänaren Sara Grahn återvänder dessutom till Gävle ånyo. Se till att bänkgrannen också stannar kvar och ser damerna lira, detta är enda matchen för säsongen där damerna lirar direkt efter herrarna så ta chansen. Kamratkompaniet har lovat att stanna och leda klacken, bara att haka på! DUBBELSEGRAR blir det idag, finns inget annat!
Uppladdat:

500x0-43187017101566902733368662454168265967009792o.jpg

bradberry: Jag måste säga att jag tycker synd om MS faktiskt. Kan inte vara enkelt för honom att utföra den sportsliga ledningens önskemål om ett spelförande lag med offensiv hockey med det spelarmaterial som finns att tillgå.

Typ såhär: Magnus fixa en riktigt bra fest för 20 pers. Här får du 50 kr....

pekka85: Nåja, Alcen håller högsta SHL klass i att sitta på sargen och käfta med moståndarna.
Iofs kräver det varken skridskor eller hög lön. En snabb omskolning till materialare vore bra.

Clarence: Hade nästan glömt hur plågad man blir av detta... Storstryk mot Leksand och Örebro... skojar ni med oss???

Captain_fantastic: Snart har vi Ove, som fick sparken för inte så länge sen...
Fortsätter vi kräftgången sjukskriver sig Sundlöv
Sen knackar Sjödins fru på och vill att Tommy blir vik sportchef
Rundgång?..

Fan den där tacklingen... ingen rolig repris att kolla på. Domarna är vidrigt dåliga som bedömer den som ok.

Blir så förbannad..

Solem avgjorde i sudden när Karlskrona vann mot Västerås.

Lööke satte 2 i Timrås 3-2-seger mot MODO.

mattiask: Det är inte bara du. Det har slagit mig också. Dom är lika som bär 😋

Fruktansvärt roligt för Norin att göra sitt första shl mål. GWG när det behövdes som mest. Puuuh! 🥰

Sånt älskar jag att se, när spelare som man inte "förväntar" sig att kliva fram, går in och gör det.

Leonardo: Kallt av Norin med det avslutet i det läget av matchen.

Viktigaste perioden denna säsong nu. Torskar vi detta efter ledning 3-0 tror jag laget rasar ihop. Gör vi en bra tredje och vinner så stärks vi... En riktig vattendelare...

Tycker vi kan lägga ner sporten ishockey.. för domarna och svenska ishockeyförbundet försöker i alla fall.

{8399}: Är väl bara skrolla förbi om man inte orkar/klarar av att läsa dom. Vissa skriver mer än andra och vissa skriver defintivt mer intressant än andra.
Men som sagt - bara skrolla förbi.

Huge: "Du skryter över att ha kommit på nåt som MS naturligtvis redan funderat på: testa med att byta plats på ND och JD.
Tålamodet hos MS (4 matcher) är iaf betydligt längre och mer förståeligt än ditt eget: 4 byten. Typ..."

Nu lanserade jag detta för en vecka sedan, dvs efter 3 matcher inte efter 4 byten. MS gjorde förändringen efter 4 matcher...

Men då har vi iaf lärt oss följande:
Förändring efter 3 matcher = Inget tålamod
Förändring efter 4 matcher = tålamod

Jag har alltid undrat vart gränsen gått och nu vet jag!

Charles: Ser ingen anledning att matcha Z med toppspelare i 5mot5, men i PP skulle han kunna få en betydelsefull roll på blå. Bara och Danielsson som är riktigt bra högerskyttar där, och Danielsson är ju redan borttagen från formationen. Tror speltid i första PP vore värt ett försök, både för att få igång Z och få igång lagets PP.

munkas: Nu ska iaf grabbarna få lite väl förtjänad ledighet över helgen så dom kommer revanschsugna till matchen mot djurgården. Efter dyngtorsken mot leksand så ska dom ta djurgårdsmatchen som en slutspelsmatch, det har dom redan snackat ihop sig om.

Plumpen mot Leksand kommer aldrig att upprepas, det har ju Rödin lovat.

vi ligger 5:a i Corsi i SHL, dags för den jävla statistiken att stämma också.

xxx BIF xxx: Linköping känns riktigt risiga i år. Om inget oväntat tillskott kommer in i den truppen tror jag vi har en räddningsplanka där. Sen får man hoppas att Oskarshamn faller ihop och rasar ner till den andra kvalplatsen. I slutet av oktober har vi Leksand, Malmö och Oskarshamn. Där tror jag stor del av säsongen avgörs. Kniper vi två av dessa matcher tror jag vi undviker kvalet. Förutsatt att ingen i förstafemman blir långtidsskadad, då är vi rökta big time.