1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776576 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Anledningen till Brynäs kyla med nyförvärv är så klart att man har långt gående dialog med William Nylander, hans agent, pappa Micke och farbror Peter... Tidsfristen för NHL löper ut i natt och har det inte löst sig då så blir det inget NHL. William vill ändå spela på en hög nivå denna säsong och här är Brynäs det självklara valet...

Bra Brynäs skeppa iväg en målvakt som spelat bra... Händer bara i Brynäs IF!!!

Skrubben: Man borde ju jobba på att få bort Rautios lönekostnad när Jocke kommer tillbaka. Vore logiskt såväl sportsligt som ekonomiskt.

{8628}: Ja ni har gjort en imponerande resa under den korta period ni varit i SHL. Men tack vare den korta tiden så är ni inget mer än en parentes inom svensk ishockey. Brynäs är och har varit kulturbärare i årtionden. Visst Brynäs är inte den maktfaktor de var under 60-och 70 talet. Men hur många fans har Växjö utanför småland? Jämför det med Brynäs så förstår du.
Kika på de spelare som Brynäs fostrat under de senaste 10-15 åren.

När kommer Stanley på besök i er islada?

Dominanta i första perioden.

Zappaholic:

Tycker Andersen är riktigt bra idag med. Inte bara för målet. Han gör det mesta rätt, och det är väldigt viktigt. Han är en viktig pjäs för oss nu, där han ger en trygghet i försvaret och avlastar Gunde och Bertil. Även Kilström gör en bra match och plötsligt ser försvaret så bra ut som man hoppades inför säsongen.

Och en stor fördel med det är att Ersson och Söderström får förtroende som billiga löneposter som gör sitt jobb och utvecklas, på samma vis som exempelvis Lucas Carlsson gjorde när Bulans försvarsspel såg stabilt ut. Ersson och Söderström kan redan nästa år vara på en hög SHL-nivå om spelet fortsätter se ut så här. Bra försvarsspel föder fler bra försvarare.

En spets eller två på det här, så kan vi få en lång och fin vår. Det trodde man inte för en månad sen.

Boqvist vet hur man nätar på Sandström. Innanför stolparna och under ribban, där finns en lucka.

Huge: Grundspelet är på en helt annan nivå nu än tidigare, in med spets nu så kan det faktiskt bli en ganska rolig säsong.

Skrubben: Jag har en känsla att GM-posten redan är tillsatt. Men att man väntar med att offentliggöra tills dess att sportrådet också är klart. Då kan man presentera hela paketet, strategi och treårsplan på en gång utan att få massa besvärliga frågor om sådant som inte är klart...

Rodrigo: Jag tror att du missförstår Sundqvist en aning här, han tycker säkert inte att det är bra att det kommer skott som behöver täckas men att när det behövs så gör man det för laget vilket visar på en fin moral hos spelarna.
Det kan vara så att Sundqvist väljer att fokusera på någonting positivt i här istället för på någonting negativt. Jag tycker att du måste öppna ögonen och se annat än bara det som står i statistiken.

Huge: Jag försvarar allas åsikt att föra fram sina tankar i ett öppet forum, helt utan nervärderande epitet.

Sv: Värvninscirkusen
Charles: gillar också att Campese svarar en besviken på twitter med "Vad har vi missat ? Vi jobbar med vår plan."

Värvningarna på isen finns det mycket att säga om men värvningarna utanför i Campese och Kevin Johansson är 5 solar

Wännström utanför HV:s laguppställning igår, inte skadad enligt HV fans. Han skulle vara perfekt att få in i en tredjekedja. Hoppas Dackell tar kontakt med HV och försöker lösa det, nu när även Sandberg ska in så har som kanske inte plats för honom.
Han är inte den spets vi behöver sen skadan men skulle han och Ölund kunna komma loss är jag riktigt nöjd.

Söderström har 3 pinnar nu på 11 matcher. Rätt hyfsat av en 17-årig back, i synnerhet med tanke på hur mycket han bidrar i spelet.

Bara en tidsfråga innan första målet kommer!!

Davey85: Har faktiskt suttit och funderat på just det hela matchen. Tyvärr är det väldigt genomskinligt kring just Rönnqvist. Han har svårt att vara opartiskt.

Det som är äckligare än domaren är Edlund och Rönnqvist. Fan vad de r****r över Dif.

Tycker Rönnqvist kan ta och hålla sin käft faktiskt.

Huge: Utvecklar Ölund sitt spel genom att spela några få minuter per match i en fjärdekedja? Tycker det är ett konstigt resonemang. Det enda sättet han utvecklar sitt spel är att han få spela på liten rink, men om man knappt får spela ändå så får han knappt någon tid att vänja sig. Hade varit en sak om han fick spela i en av toppkedjorna. Utanför isen är givetvis en annan sak, därför jag endast skrev på isen i mitt inlägg.

Treklövern1912: Linus Ölund snart klar?

{8399}: Nilsson gjorde en mycket bra insats senast. Klart bäst av alla bakom toppkedjorna.

Jaken: Vi har ju iofs gjort vissa förändringar i laget. Vi kickade Kristo, vilket gjorde truppen lite sämre och lite tunnare. Kanske ingen jättebra förändring men alltid något. Sen bytte vi coach, så nu är det Manges tur att spraya blomdoftande guldspray på bajskorven ett tag framöver. Allt medan Dacke sitter och funderar på om vi verkligen behöver fylla på med nån spelare. Dacke ser nog namn på sin laguppställning som saknas på hemsidan. Så måste det vara.

Bratwursten : Rakt igenom bra match av Brynäs och det var ju snubblande nära 0-2 samt brynäsmål i förlängningen. Spemässigg så höll vårdade laget pucken mer och vågade sig på lite mer vågade uppspel...jag är optimistisk.
In med ett par anfallare av god klass och Jocke i mål så blir det kanske en rolig vår trots allt

Jag håller med om att tre mot tre är clownigt, bort med det.

JAAAAAAAA blev så till mig så jag anmälde mitt förra inlägg!

Intressant omstart. Definitivt högre press som stressar Malmö. Känns också som en del nya uppspelsvarianter och betydligt mindre dump and chase, gillar det jag ser!

Sv: Bra läge!
Petrov: Porseland är ju nästintill episk här i boken!:) Var dock i Brynäs för kort tid för att komma upp på samma nivå som Danne Johansson:)

Morningstar: Fantastiskt reportage, som en välproducerad TV dokumentär. Dessutom gör ju Sundqvists ett fantastiskt bra intryck, han säger precis det jag vill höra och gör det med självförtroende och pondus. Det är lätt att förstå att det blev lite tokigt då Sjödda skulle stå över Sundqvist...

Pettisbif: du skojar nu va? Vad du säger nu är att du förtjänade att få skit efter dig efter Bud historien..

Det var, precis som nu. Rykten. Tar man rykten för sanning så är det lätt att bli besviken.

Brynäs -Färjestad (U16) 9-5 👍

Jaken: ”...men man är osäker då han varit knäskadad...”

- Då passar han ju ännu mer perfekt in i Brynäs A-trupp...#fredagsironi

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
ellis: Väldigt märkligt resonerat, varför? Det är inte alls ovanligt i NHL. Steve Yzerman med hela spelarkarriären i Detroit, har varit en extremt bra GM i flera år - för Tampa Bay.

Sv: Välkomna
OveForShow: Kul att Brynäs publiksnitt ökar

Brynäs Nu: 4884 Då:4747 Ökning + 2,9%

www.shl.se/artikel/1443ajo5t-403dd/okat-publiksnitt-fram-till-landslagsuppehallet

Om det stämmer, varför Molin? När ska man sluta ge tränarjobb på personens meriter som spelare? Karlskrona har varit en slagpåse dom senaste säsongerna i SHL och visst har spelarmaterialet var av rejält dålig klass, man har inte bara haft liten budget utan även varit rätt usla på att värva. Alla lag som ger David Printz ett jobb på SHL-nivå verkar tro att hockeyn ej har utvecklats ett dugg på 20 år (bra jobbat Timrå). Men deras sätt att spela har knappast gjort saken bättre heller. Även det rätt omodernt.

Det räcker aldrig att ha hjärta för klubben eller en bra spelarkarriär bakom sig för att vara en bra tränare.

Peja: Roade mig med att se Örebromatchen i repris. Det bestående intrycket är; Vad har hänt med Niclas Andersén? Han står definitivt inte att känna igen....

Pettisbif: Herregud, kom ner på jorden lite... du har ju haft minst lika mycket fel som rätt här i forumet. Och det är fler som kan hockey härinne. Det var väl en självklarhet att tränarna satt löst, det behövdes ingen "källa" för att dra den slutsatsen. Alla saker du nämner om BZ och Sjödda är självklarheter som majoriteten här inne också har konstaterat.

Pettisbif: ”Vill inte spela bessevisser men jag kan hockey. Kanske man skulle satsa på sportchefs jobbet? 😉”
Exakt VAD gör dig till nån slags hockeyguru när du endast förmedlar vad din källa säger sig ha hört för rykten?
Så hoppa ned från dina höga hästar. INGEN är imponerad.

Skrubben: Jävlar vad Dacke står rak i ryggen och inte viker i blicken eller slingrar sig, underbart att höra.

Stefan R 63: Med Palushaj i laget hade vi tagit ett par segrar till. Så avgörande är han. Lek med tanken att slänga in honom i andrakedjan. Hade blivit ett helt annat hot mot motståndarna än vad den varit hittills.

Steenm: Du glömde att vi också passerade Saik i tabellen. Lite lök på laxen.

Om man bara lär sej acceptera att Brynäs är ett bottenlag har vi gjort en bra bortamatch så här långt. Har man förväntningar på att leda svensk hockey, då har föreningen lite jobb kvar.
#bitter

Godkänt defensivt, horribelt offensivt. Satan vilket tråkigt lag att se på. Fruktansvärt lojt.

Haha underbara Nilsson. Helt plötsligt blixtrar han till och visar kyla & håller i pucken, några snygga dragningar, sen åker han in i zonen och slänger iväg pucken på måfå och allt förgäves.

Jan Grismöbel: Vi lyckas vinna, men herregud vilken usel match, finns inget som var bra förutom att vi lyckades vinna, och vinsten är jag väldigt glad för:)

Lindström: Skönt med vinst.
Liket lever men nyförvärv och ny ledning behövs pronto.

Här kan vi fan snacka om en LIVSVIKTIG seger, ingen överdrift där.

Att Nicklas Danielsson äntligen vaknat kan bli vår räddning.

Khousal ruggigt förbannad på domarna, med all rätt.

Andra anfallsformationen verkar ikväll bli
Kousal - Blomqvist - Rhodin

Pettisbif: "Har kollat alla andra lags hemsidor och det råder ingen tvekan om att Brynäs lägger alldeles för stor vikt på damerna när herrarna är lediga."

Jag måste bara fråga, hur tänkte du här? Jag tycker nästan att Brynäs lägger alldeles för lite vikt vid damerna oavsett dag och vecka.
Damerna spelar trots allt i högsta damserien likt våra herrar gör.
Tycker ändå att bevakningen av damerna är bra - även om jag personligen inte är lika intresserad som herrarna givetvis. Men självklart ska bevakningen av damerna vara både kraftig och stor.

Pettisbif: Fansens kritiska mail är säkert typ likadana så copy+paste fungerar nog fint där.

honken21: Instämmer - truppen håller absolut för en högre tabellposition, framförallt backsidan. Det som inte håller är vår tränarstab - Tommy Sjödin har inte rätt kompetens för att vara headcoach i ett SHL-lag! Däremot skulle han kunna vara en utmärkt back-coach....Vårt nuvarande spelsystem håller ej måttet! Kolla gärna in hur långt MIF och LHC har nått med sina ”budgettrupper”. Rätt coachning är A och O i hockey!