1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776567 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Hade 33 Silfverberg haft dom här frilägena hade Brynäs haft 4-1.

Tycker Brynäs ser bättre ut än mästarna. Bara turen som skiljer.

Huge: Du tycker tacklingen är klumpig, onödig, går direkt mot huvud och att straffet 5 matcher står i proportion till handlingen. Du tycker också uttalandet är onödigt och klumpigt.

Jag tycker uttalandet är briljant som sagt och dessutom befriat från sedvanliga klyschor. Tacklingen går tydligt mot axel direkt för att sedan också träffa huvud. En tvåminutare tycker jag helt ärligt hade varit på sin plats. Westerholm blev ju heller inte skadad och uppsåtet var ju med all önskvärd tydlighet inte att skada....

Vi tycker så olika om dessa saker som man överhuvudtaget kan. Nästan lustigt...

Kommer ihåg den här situationen där man tydligt ser att ståhlberg vinklar upp axeln mot Bertilsson. Den samlade "expertisen" tyckte bara att det var en liten olycka. Då var det minsann inget snack om att visa respekt. Totalt inkonsekvent.

Bisset: 96,97% på Rautio........Så j-a gött!

SvennEG: Haha, årets citat av Sunkan.

Sunkan har gjort mycket bra saker sedan han tog över (vill inte på något sätt förringa det), men hans laguttagningar är jävligt suspekta emellanåt. Jensen har fått chans på chans på chans, utan att tagit den. Han får ändå lira hur mycket som helst och det verkar finnas ett oändligt tålamod med honom. Imorgon får Bjurström starta som extraforward. Varför inte åtminstone ge honom chansen i andrakedjan samtidigt som man ger ett wake up call till Jensen? Jag vet att många här inte förstår varför så många tjatar om Bjurström, men om vi vänder på frågan: Har spelarna som just nu går före verkligen gjort sig förtjänta av sin plats?

Roger Rönnbergs ansikte efter att Timrå vänt 4-2 till 4-5 på en minut: Priceless!

{7603}: tagit 6 poäng av 6 mot köpe-SAIK.

{7603}: du bör oroa dig mer för att dig eget lag ska gå i konkurs.

Kan inte vara lätt för ett lag med Olimb, Aaltonen, Lindström, Möller och Holloway på lönelistan att hamna i allsvenskan.

Tror inte de budgeterat för allsvenskan.

{8656}: Jag tror Westfält hade behövt ta ett steg till i sin utveckling innevarande säsong och exempelvis spelat JVM för att på allvar ha varit med och konkurrerat om en plats i A-laget. Tyvärr verkar han ha varit långt i från en plats i JVM-laget och har även haft svårt att bidra i A-laget. Förhoppningarna var nog större från Brynäs sida när kontraktet skrevs......tråkigt, men jag tror det här är den bästa lösningen.

mk: Detsamma till dig mk från de enögda värmländska skogarna! Och grattis på bemärkelsedagen🎉

{8656}: Det är kul för mig som Frölundait att Sunkan levererar!! Träffade honom i lumpen då han var polare med en lumparkompis till mig och då han spelade i Frölunda!

Mike.F

Vinst efter OT/Straffar.
Sallinen gör en "släkten är värst"
Söderström..

Idag är man nöjd. Skål på er!

pekka85: Rautio+Söderström i straffläggning.
Kan aldrig bli fel.... 😀😀😀😀😀😀😀

Söderström, vad säger man?

måste ses av alla Brynäsare. Skönt gäng endå

Huge: Tror också detta kan bli en riktigt bra värvning. Det förändrar hierarkin i laget, till det bättre, och vi får en stabil center av hög SHL-klass om han återhämtat sig från skadan.

Skrubben: Blir en förstärkning till en tunn forwardsuppsättningen

Hoppas han gör succé

ellis: Om du inte tycker att Magnus gjort ett enastående jobb hittills så undrar jag vilket lags matcher du suttit och tittat på.

Davey85: Självklart att du ska hålla på ditt Brynäs precis som jag håller på mitt Timrå.....men visst kan jag hålla lite på andra lag också utom när dom möter Timrå. Jag gillar inte Modo men jag vill att dom tar sig upp i SHL om det inte blir på Timrås bekostnad. Den här säsongen hoppas jag att Luleå blir SM vinnare eftersom chanserna att det blir Timrå i år är ganska små.
Igår var det väldigt många Brynäs supportrar i Timrå som gjorde att det blev lite derbystämning ......trevligt tycker jag och visst måste väl du tycka att det är lite kortare resa till Timrå än Karlskrona.

Lycka till Brynäs och jag hoppas vi får mötas i SHL i många år framöver..

{8399}: De två spelare som underpresterar mest i förhållande till förväntad kapacitet är utan tvivel Jensen och Lundgren, även om Lundgren piggnat. till något de senaste matcherna. Jensen får tyvärr inte mycket uträttat och ser allmänt trög ut på isen. Kommer ihåg att jag blev förvånad över hans prestationer första säsongen.....sedan dess är formkurvan i stadigt sjunkande. Har oerhört svårt att se en kontraktsförlängning där...,

KulaShaker: Vi har blivit av med löneposter för Kristo, Larsson, Karhunen och till viss del Melin. Sen har vi fått in en slant för att vi hyrde ut Lundgren några veckor. Nog fan måste det väl finnas medel till att värva in nån överbliven stackare iaf?? Eller kanske till och med vara med i budgivning?

Kopenga Kickass: 1. Vi har precis slagit en icing med sex sekunder så vi får EJ byta spelare.
2. Danielsson, Kellman samt Gunderson är inne med sex sekunder kvar. Så vitt jag vet så är Gunderson back.

Vafan små marginaler i matcher, vissa matcher går marginalerna med sig och vissa matcher går de emot oss. Det enda vi ska vara jävligt arga över idag är domarens beslut att hålla kvar tekningen i egen zon.
I övrigt tycker jag att Timrå utan tvekan sett till sista perioden var värda en pinne. Sista tio var vi knappt ur egen zon.

{8649}: Varför regga ett nytt konto och skriva skit? Du har ju redan växjököp där du producerar smörja.

Använd inte brynässidan på hockeysnack som din personliga latrin.

Tack på förhand.

Nu fyller vi hallen nästa fredag och hälsar Aaron Palushaj välkommen tillbaka till Gävle. (En straffmiss idag.)

Mattson: precis som Wille Löfqvist tror har sagt. Brynässpelare klagar inte på domaren dom försöker bara utbilda domarna

Jocke är grym. Känns skönt att äntligen ha en ordentlig målvakt.

Glöm vad jag sa; Bertilsson är vår förstekeeper.

{8399}: Nä, tror det är därför han försöker ragga hit Sundlöv. Det är den enda logiska förklaringen.

Växjö har lagt bud på Sallinen. Då kan vi glömma honom, för dit kommer han gå. Och naturligtvis spela gratis.

Även SAIK är intresserade.

Tycker de här lagen är vidriga. De köper allt som kommer på marknaden och hyllar senare laget. SHL har blivit en sämre sport sen de här lagen började öppna plånboken så fort någon kan åka skridskor.

Wesley: Givetvis inte den optimala lösning, men vad är alternativet? Den perfekta spelaren är nästintill omöjlig att hitta under säsongen. Att fortsätta avvakta och hoppas på något bättre är en stor chansning ju längre säsongen går.

Huge: Jag vill också vara med och slåss om det epitetet! Jag ser bara cirka 5 matcher live och resten från soffan ;)

Hur är det med tjänsten 377-scout. Är den tillsatt? ;)

Jan Grismöbel: I maj kommer det ut mycket spelare på marknaden. Hörs då.

Brynäsgubbe: Tränare var tydligen inte så passande, nu chansar vi på sportdirektör istället. Om inte det funkar kanske han kan börja flyga planet till bortamatcherna i Luleå? Utan att såga Dacke för mycket innan han ens påbörjat jobbet så måste man väl säga att lösningen känns lite mossig, lite inavel, lite Brynäs... Fattas bara Sundlöv nu då så är cirkeln sluten.

Nya sponsorer? Microsoft ska, enligt IDG, ha köpt 130 ha mark i Gävle och Sandviken för 269 miljoner kronor... Hoppas det ingick ett fett sponsorkontrakt med Brynäs i avtalet... 😊

Auchinleck: Bjurtström har jättepotential men i nuläget så är han inte en jätteföstärkning men han har större offensiv uppsida än de flesta i Brynäs just nu.

Wesley: Det finns en lirare i Schweiziska ligan som Dacke borde kolla upp. Danny Kristo heter han och har gjort 13 poäng på 14 matcher. Han skulle säkert tillföra lite mer spets i andra än Blomman/Rohdin. Kämpa Dacke!

Är inte spelreklamdebatten lite barnslig från Brynäs?

Dags för mig att i lugn och ro knäppa upp en kall öl och se matchen nu i efterhand.
Noterar på förhand att Alcèn verkar ha vunnit det mentala kriget på knockout iaf.

Emil9783: Svedbergs uttalande håller samma klass som hans placering i målvaktsligan......

Zappaholic: Så imponerad av Eriksson . Inget fladdrande å ser så självklar ut . Underbart å se . Saknas nu bara lite starka nyförvärv . För Brynäs räknar väl inte mannberg som vår nya spets ? Härlig lördag i alla fall. 5 pinnar till tredje platsen nu .

Huge:
Hörde via ”ryktesvägen” att ni överväger att tacka nej till ett antal spelmiljoner. Berömvärt initiativ, hoppas andra klubbar hackar.

Hescores: Fotboll är fullständigt ointressant . Tappade det för säkert 20 år sen spelar aldrig på stryktips eller trav . Har aldrig spelat på någon spelsite. Undviker dom . Illa nog med reklamen på dumburken . Så Brynäs ska ha kredd för deras beslut . För många tragedier som följer i spelsaiters fotspår .
Stolt som Brynäsare i just denna sak .

Kent747Socker: Det har man hoppats på i 5 veckor nu. Synd att Hv:s Sandberg är out for season. Det kommer innebära att HV ger sig ut på jakt efter förstärkning och Brynäs puttas ner ett pinnhål i turordningslistan. Vi fick ”Asklöf förlänger 2 år” den här veckan. Kanske ingen entrecote direkt men iaf 2-3 Denniskorvar i salivutsöndring. Alltid något.

{8515}: jo, fast den här individen spelade lite besserwisser på sin övertygelse att allsvenskan minsann var i kvalité med SHL och därför skulle Timrå bli ett stabilt lag i SHL med, vilket de 4 första omgångarna tydligt påvisade.

När vi sa att många nykomlingar sprattlar i början av serien för att sedan dala rejält sa han: "vi får väl se efter 15 omgångar vilka som ligger bäst till, övertygad om sin egen profetia"

Men han kom aldrig tillbaka hit efter omgång 15...

SvennEG: Hela den här Palushajdebatten bygger väl egentligen, om man ska vara riktigt ärlig, enbart på avundsjuka och besvikelse över att ha tappat en kanonspelare som vi speciellt idag hade haft enorm nytta av och som man självfallet skulle ta emot med öppna armar om Palushaj nu hypotetiskt skulle bryta sitt konrakt med Örebro och vilja återvända till Brynäs under samma eller bättre villkor som BZ försökte erbjuda honom..
Alla som nu grinar och ojar sig över Palushajs moral, att det bara är pengarna som styrt osv, försöker väl bara att rättfärdiga sin besvikelse och frustration genom att gnälla på Palushaj. Trots att han inte skiljer sig från nån annan spelare som av olika anledningar byter klubb.

dAVydov: Man får ta hänsyn till deras enögdhet. De har ju en lagkapten som tycker att det är helt ok att fuska och filma sig till fördelar så vad är en huvudtackling i sammanhanget.
Egentligen så borde SHL kunna bötfälla föreningar som inte har en sund inställning. En kapten ÄR en representant för föreningen och det han säger utåt kan mycket väl tänkas vara lite i jämförelse mot vad han säger till sina lagkamrater.
Minns spearingen i veka livet på Rödin som Petterström gjorde för några år sedan. Den kom i den första tekningen i kvartsfinalserien. Vad ambitionen var där är ju lätt att räkna ut. Givetvis helt utan åtgärd från våra domare.

{8399}: "Brynäs värvar Ovechkin - Bäckis hänger på."

SvennEG: Ur ekonomisk synvinkel kan det ju vara klokt, men jag hade fortfarande föredragit Karhunen framför Rautio. Men som sagt, ingen idé att älta vidare i detta – gjort är gjort. Det glädjer mig att Rautio verkar ha tänt till rejält – han verkar fast beslutsam om att visa tvivlarna vad han kan prestera. Förhoppningsvis undviker han sina karaktäristiska dippar och håller en jämnare nivå i fortsättningen.

pekka85: Rautio är kvällens Kung 🙏

Huge: Håller med, Ludde har växt och Rautio sköter sig utmärkt.... Tror på seger här ikväll