1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776579 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Enaranger: han har väl som alla andra spelare där, drömt om att ta sm-guld med växjö sen han var liten.

{8399}: jag är så förbannad på vår sk sportchef som helt öppet sågar en ikon hos Bif! Honken! En man som ger allt för laget och som brinner för hockey! Han ska nu försöka rädda kvar khk! Att då som ursäkta vår jädrigt klantige o man kan ju verkligen ifrågasätta hans omdöme går ut o sågar Honken är ju naturligtvis något hockesverige ser o märker! Vill nån khk spelare till Bif! Kellman som var först fram att gratta Honken:( icke shl mv) i vinsten i Timrå! Han värvar Fernström som är allsvensk klass! Hur fan tänker karln? Hånar han oss? Han är inget föredöme för vår förening! Bort med karln Nu! Jo jag vet kontrakt o hitta en sportchef nu men rädd att han sänker vårt lag:(

{5915}: Har också missat detta. Ingen förtjänar hot oaktat om man är bra eller dålig eller i vilket sammanhang man är det. Hoppas någon spårar vederbörande så att denne ställs till svars. Kanske samma stolpskott som hotade domaren (Morgan) förra året och krävde tre poäng - i ett slutspel...

Brynäsgubbe: Vi skall alltså bara skriva snälla saker om BZ för annars blir han ledsen och gör ett ännu sämre jobb. Och detta i en klubb som säger sig vilja (åter) etablera sig i toppen. Tar man ett sådant jobb så får man nog räkna med kritik. Och efter denna säsong så finns definitivt anledning att rikta kritik mot sportchefen. Skulle det vara mer befogat med hans eget "skitsnack" om Honken i en av landets största tidningar?

Klantigt sagt av Bengtzén. Men det är precis detta vi kan vänta oss av honom, inte första gången han helt ofiltrerat yttrat sig om sina åsikter. Bra ibland, dåligt ibland. I grunden håller jag faktiskt med, Honken-kapitlet borde vara över vid det här laget. Och ja, Fernström håller inte heller.

För mig får Bengtzén en säsong till. Jag tror han vet var det brustit och vill göra allt för att vi ska få en bättre säsong nästa år. Det är min känsla i alla fall. De flesta här inne var nöjda med truppen inför säsongen och det är alldeles för lätt att snacka skit om den med facit i hand.

Huge: Kan du inte ge din bild av all otur som drabbat Brynäs i allmänhet och BZs värvningar i synnerhet för inte kan väl yrkeskunniga inom BIF göra fel? Tycker du laget behöver förstärkas eller räcker det med att domarna skärper till sig?

{8399}: Topp 6 och semifinal hade jag sett som en godkänd säsong, då hade man iaf "etablerat" sig något mer som ett lag att räkna med. Så sjukt less på detta jojjoåkande.

Pigalle: "Jag skulle vara mer ödmjuk om jag var plastsupporter. Ni är en slagskott från blå från att vara Team Boro eller Halmstad Hammers och vi vet att HV 71-mössan från mellanstadiet ligger uppe på vinden :)" Veckans bästa! Som Växjöbo kan jag tala om att det ligger många HV-mössor uppe på vindarna i Växjö och skräpar......

{8399}: Lakers kommer från Lakvatten: "Lakvatten är vatten, ofta från nederbörd, som passerar genom en deponi av till exempel hushållsavfall. Lakvattnet är ofta förorenat, till exempel av tungmetaller och salter. Nedanför soptippar bildas ofta en s.k. laksjö."

Och om laksjön blir större så säger man laksjön växer. Eller nu för tiden Växsjö Lakers

Peja: Jo. Fast 3-2 och ett fem mot tre läge skulle vi ha. Surt

Tarasov:
Men Judas11 säger ju att alla spelar nästan gratis. Hur går det ihop då.
Ta en sån som Martin Lundberg. Han valde ju säkert Växjö för att han ville det...

Judas11: Du menar inte allvar om du påstår att Växjös lag kostar som Brynäs eller nåt annat lag i Sverige. Det räcker att läsa laguppställningen och jämföra så är det uppenbart för alla normalbegåvade hockeysupportrar att det är omöjligt. De spelare ni har i fjärdekedjan är en våt dröm för de flesta SHL-lagen.

Det är väl klart att Växjö är plast. Vill verkligen inte se dem lyckas, då det lätt föder andra plastklubbar. Lyckas klubbar med god egen ungdomsverksamhet, så ser andra klubbar att det är värt att satsa på vilket sätter igång en dominoeffekt som är mycket bättre för svensk hockey på sikt.

Rodrigo: Du menar att Växjö är ett föredöme för andra hockeyföreningar? Växjö har inte bidragit med ett skit till svensk hockey och har förmodligen gjort sitt inom 10-15 år. Kvar är Brynäs, FBK och de andra som fostrat och fortsätter fostra svenska världsspelare.

Pressman: Glömde nämna Boqvist. Grym!

Laget gjorde JOBBET vilket belönar sig. PK: www.brynas.se/play/video/Presskonferens_Brynas_IF_Vaxjo_Lakers_Kv-26831083?autoplay=1 Hallam försöker verka oberörd men ansiktet säger något annat. Jobba på nu Brynäs.

bifhjärta: Benen skakade på ståplats sista fem minuterna då var det svettigt men fyfan vilken insats!

Hahahah. Berra spelar alltså KONSTANT sista 2,5 minuterna. Först med Gunde bredvid sig, för att sedan avlösas av Carlsson. Finner inga ord vilken kung vi har i laget 💪💪💪

Brynäs matchar junior producerande spelare mot inköpta spelare. Det visar vilket hjärta vi har i Brynäs, och en betydligt bättre förening.

Jag nominerar Reddox till Per Carlén
priset. Ni som såg Mästarnas mästare
i söndags förstår varför.

Undrar hur han ska ha råd med böterna?
För han spelar väl näst intill gratis som
de flesta i Växjö.

Leonardo: Fucking YEEEEES. Vilket jävla dröm-PP vi fått helt plötsligt

Huge: Simon den Store du skall adlas :)
Uppladdat:

500x0-brynas-maaaaal_23.jpg

Leonardo: årets diving? Kommer dom veva den i studion sen?

Skrubben: fast nu menade väl Mittzon att någon skulle bevaka Bengtzén så han inte får för sig att plocka nåt från Rögle igen.. :)

{5915}: Bz har dragit på solsemester med damlaget. Åter i juli.

Judas11: Vi är Brynäs.. Vi är inte avundsjuka på er. vi består, vi får se vart ni är om tio år?

Inkazar: Den som kan ge en förklaring hur Bengtzén tänkt med forwardssidan nästa säsong borde få Nobelpriset. Lika stor bedrift som att hitta en förnybar energikälla som kan försörja hela jordens befolkning.

Kan vi fokusera på något lite viktigare nu. Det är kvartsfinal! Nu jävlar kör vi över lakejerna!

Såg att Lindblom gjorde sin första poäng i NHL denna natt. Hade ett ass i vinstmatchen mot Hurricanes.
Kul för Lindblom som fått kämpa hårt!

Stefan R 63: OM du nu vurmar så pass mycket för damhockeyn så att du kräver Bz's avgång. Varför har du då varit tyst under hela säsongen? Du måste ju ha ett stort intresse av damhockeyn och vetat om problemen länge. Varför får jag känslan av att du gör som så många andra, "förfäras" för att skrapa ihop några PK poäng åt dig själv?

Biljetter fixade till båda hemmamatcherna. Tycker vi spelat bra mot Växjö under säsongen, så chansen finns. Brynäs trivs som underdogs. Nu gävlar kör vi! :-)

Nervöst! Så jäkla skönt!!!
Stort grattis Brynäs!!
Bra ni slog ut Luleå HF!!

{8302}: Satan så skönt. Nu får vi sadomasochister njuta av att bli förödmjukade mot Växjö. Som vi ska njuta av plågan:-)

{5915}: Försöker fortfarande greppa att BZ nobbade Emil Larsson för att ta in Liljewall & co. Tar lång tid att processa.

Granis tekar men 6s kvar, den han tekar mot har av sin klubba och håller i Granis till period slutet.

Avd zebrorn har tappat det...

Sunken tillbaka imorgon va? En rejäl förstärkning känns det som i detta läge. Boqvist/Larsson är för tunna för slutspelshockey

xxx BIF xxx: Några sekunder kvar och en puckförande spelare är i anfallszon för att avlossa skott... då ska man vara beredd att få en tackling.

För övrigt en märklig situation om Luleå skulle försöka mörka skada på Larsson, kan ju tänka mig att farsgubben gärna vill veta om hans grabb har råkat illa ut.

Att Fälth är full ikväll kan vi vara överens om, frågan är väl varför Sjödin spelar en full spelare?

KalleTeodor: Precis. Vi minns ju hur Brynäs blev manglade av Frölunda i Scandinavium ett antal gånger under förra säsongens slutspel. Brynäs var utdömda av diverse krönikörer men reste sig ändå och tog hem serien till slut.

Jag tror vi har alla möjligheter att slå ut Luleå bara vi hittar tillbaka till det spel vi vet att vi kan spela. För bara en vecka sedan var det positiva tongångar då vi precis hade dödat hemmaspöket Skellefteå.

Då var grundserien slut. Vi tar 24 poäng färre än förra säsongen. På en sommar går det från briljans till fullständig kollaps.

Lyckas vi vinna mot Luleå tar vi en kvartsfinal som vi definitivt inte förtjänar. Kan unna Bulan att vinna den. Han har jobbat hårdare med Luleå än någon har gjort i hela Brynäs förening i år.

Jag skäms över årets säsong. Finns inga ord att beskriva hur mjukt detta lag är. Nästa år förväntar jag mig att Brynäs bevisar var ambitionsnivån ligger. För vad vi har sett de senaste matcherna är inte värdigt SHL.

bradberry: Nu förstår man kritiken mot # 94.
Jösses!!
Men vi får nog ändra oss om Ludvig. I mitt tycke en bra värvning.
Men det säger ju å andra sidan allt. Komma från HA och vara bland de bättre....

Brynäs sågas friskt i Gefle Dagblad. ”Haverikommission”, efterlyser Stisse.

Jan Grismöbel: Att kolla på Brynäsmatcher har under de senaste veckorna nästan känts som självspäkning för mig. Håller mig undan lidandet idag.

Årets Brynäs har faktiskt stukat mitt hockeyintresse rätt många procent... Har nog aldrig hänt förr... Eller så börjar jag bara bli gammal...

Chris11: Det är väl rätt lämpligt eftersom vi har assisterande tränare som huvudtränare, 2 st andramålvakter och 2 st andrafemmor. Varför höja ribban när man kan sänka den?

Peja: vänta lite nu! Mer aktsam när han ska dela ut en crosscheking? Mer aktsam när han gör en boarding? Spearing? Klubban hos Lucas är väl i ca 170 höjd! Hade denna crosscheking hänt på palushaj så hade vi säkert tänkt är han skadad? Kan han vara med mer i matchen? Mästa match? Nån skriver om att han ligger kvar! Han har väl förfasen ont! Skulle rosseli olsen rest sig upp med en gång? Han var groggy o borta! Skulle paille? Ta bort den där macho stämpeln! Spelare blir skadade och hoppas verkligen att både Djuse och rosseli spelar hockey snart igen! Helt rätt med avstängningar för Sunken o Karlsson! I det korta perspektivet tråkigt för Bif i det längre bra för hockeyn i stort

Jaken: Sjödin har rätt. Du har fel. Vi gör det bra. Matchstraffet avgör matchen. Vad fan såg du för match?

Auchinleck: Egentligen perfekt utgångsläge inför säsongen. Nyfylld kassakista och liten spelaromsättning. Tyvärr glömde Bz att det är SHL han ska värva spelare till. I allsvenskan hade säkert Liljewall & Co klarat sig helt ok.

Huge: "Ja, väldigt vad tyst det blev från Honkenkramarna helt plötsligt".

Så att KHK torskar bevisar att BZ gjorde rätt som valde Fernström framför honken alltså? Att KHK förnedrar Brynäs hemma behöver man inte ta med i ekvationen? Ditt ständiga hyllande av allt som BZ gör är ju löjeväckande (som allt annat du skriver).

Roligt att du dessutom försöker vinna billiga poäng på att håna insatsen av honken som är en riktig guldhjälte för Brynäs och som kommer stå kvar i historieböckerna bra mycket längre än BZ, som blir en parentes innan han flyttat hem till Bofors. Men så kanske en "riktig supporter" gör?

Stefan R 63: Högt i tak är bra tycker jag. Då bör man dock komma ihåg att det just nu är Huge (och jag en smula) som går mot strömmen och kritiserar den nattsvarta mentalitet som stundtals dominerar detta forum. Det finns ju faktiskt skribenter här (dit räknar jag inte dig) som verkar må som bäst när laget inte vinner. Som inte kan vänta att ropa "vad var det jag sa" när vi förlorar.

Nu är ju sporten konstruerad så att de som är pessimister oftast får rätt. Vi kommer inte att vinna guld varje år. Kan vi göra det vart fjärde år får man nog vara väldigt nöjd och det innebär ändå att pessimister enligt deras världsåskådning får rätt till 75 %.

För övrigt så kan jag försäkra att jag inte är nöjd med en 10-plats. Jag blir besviken, på gränsen till deprimerad, vid varje förlust. Jag blir besviken på tränarna som inte fick igång laget, på spelare som inte gjorde sitt jobb osv.
Men jag laddar om, när nästa match spelas så tror jag på laget, på att spelarna ska göra det. Jag vägrar sätta mig i en position när jag kan säga.
- Vad var det jag sa, "Sjödda är värdelös" eller "Felix släpper in allt" eller annat i stil med det.

När det är match så tror jag alltid på seger. Nu försöker jag jobba fram en känsla att tro på guld. Inte helt lätt men om inte fansen tror på det. Vilka ska då göra det?