1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776589 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
SvennEG: Får Ludde vara skadefri så Grattis en spelare som jag gärna sett kvar i Timrå.Jobbar stenhårt i varje byte bra fart och fysisk i sitt spel jobbig jävel

Underbar start på veckan med dessa 2 nyförvärv bra jobbat BZ!
Ps hörde att Örebro värvat någon vid namn Palushaj... vem FAN ä d?

Sv: Silly season 18/19
Trevlig Midsommar alla Brynäsfans!

Skrubben: Håller med. En mycket kompetent målvakt och med vår starka backsida kommer han vara väldigt stabil.

{2064}: Målvaktsuppsättning för ett mittenlag, backuppsättning för ett topplag och forwardsuppsättning för ett bottenlag. Sammantaget ett mittenlag som eventuellt kan överraska lite om forwardssidan höjer sig. Också svårt att säga vilken nivå mv-spelet kommer att hålla, men jag tror på Jocke om han hittar toppformen.

Pettisbif: Säga vad man vill om mv-situationen men att inte vilja betala ett enligt honom för högt pris har jag svårt att se som "vika ned sig".

micke63: Heaven or hell att ha Dick i laget. Mkt bra i sina bästa stunder men gamnacke deluxe däremellan. Känns inte som nån att luta sig mot när det blåser snålt.

pjåtor: Äh, låter som ett klassiskt uttalande efter en övergång. Tycker vi lägger Palushaj bakom oss, han är historia.

{2064}: Danielsson kan jag se som ersättare för Palushaj. Palushaj syntes extra förra säsongen för att Jensen, Clark, Ölund m.m inte levererade. Kellman, Boqvist, Danielsson, Jensen och 2 spetsar till kommer tillsammans med försvaret skapa ett väldigt konkurrenskraftigt lag som kan utmana om guldet. Mycket beror på om Jensen klarar trycket, Boqvist känns given som en av de ledande poängplockare nästa säsong med tanke på åren han haft bakom sig nu.

munkas: Danielsson?? Topp 3 i poängligan i Schweiz. Bättre än t.ex. Broc Little. Boqvist hade ett poängsnitt som motsvarade 30 poäng om han fått vara skadefri.

{8302}: Menar du Pettisbif eller Brynäs IFs twitterkonto, de håller väl ungefär samma låga trovärdighetsnivå?

Palushaj var tyvärr en hockeyhora som våra backar får praktisera bröstvärmare på i vinter.

honken21: jag personligen hoppas att han blir utbuad av våra supportrar!

Har ju klagat rätt mycket på hur Brynäs sköter sina sociala medier tidigare men detta tar ju utan tvekan priset för det dummaste inlägget någonsin. Spelar ingen roll om Palushaj är klar eller inte, sjukt fult gjort mot Forslund hur som helst. Skärp er förfan Brynäs!

Amen.

honken21: jag fattar ingenting av den här värvningen. Ingenstans har bz sagt att det ska in en till breddspelare.
Är Granis hjärnskakning värre än befarat eller ska någon av dom yngre lånas ut?
Kan inte Brynäs kommunicera varför Emil värvas?

Charles: Hahahaha nämen fan jag orkar inte mer.
Jag vet vem Emil är då hans moderklubb Tidaholm ligger två mil från där jag själv bor.
Haft ganska bra koll på honom tycker jag själv.
Men det här tar nog fan priset på allvar.
Vi har Asklöf, Bjurström tex som dels är egna produkter, men vi har även Mannberg, Alcén osv.
Bengtzen tar sitt lagbygge i mina ögon till en pinsam nivå iom den här värvningen.
Det här är och var en värvning vi under inga omständigheter bör/borde gjort.
Han tar upp en plats som hade kunnat gå till någon annan.
Jag är ledsen, Emil får gärna motbevisa mig men den här värvningen tror jag inte på för fem öre!

Stuffbon: gammal :-)

ellis: Din argumentation är ju hopplös. Du har påstått i flera månader nu att Bengtzén måste kräva ett svar. Men vad ska Bengtzén göra om Palushaj bevisligen inte VILL ge ett svar för att han sonderar marknaden?

Kan du inte någon gång fatta att detta är standard för MÅNGA utländska toppspelare? Halva SHL har inte sina trupper klara än av precis samma anledning.

Inkazar: Man blir lite hoppfull också när han säger att man vill bli lite mer spelförande nästa säsong. Som många här har sagt så blev spelet väldigt defensivt under Sjödda, men som han säger i intervjun hade det sina förklaringar. Ska bli intressant att se vårt spel nu när man kan starta om på ny kula.

Gusten: Thure vore den perfekta ersättaren till Paille. Hans senaste år utomlands bör gjort att han inte är intressant för KHL klubbarna längre och att Schweiziska klubbarna knappast lär erbjuda honom någon monsterlön.
Skulle vara kul att se honom tillbaka i Brynäsdressen.

{8399}:

Jag kan se nyktert på Brynäs backuppsättning och komma fram till följande:

Simon Bertilsson 5+
OS-back som kanske är vår viktigaste spelare enligt mig. Fantastisk defensivt och bra framåt.

Ryan Gunderson 4+
Gör sällan en dålig match, han håller inte samma klass som förra sejouren men likväl en av SHL’s absolut bästa backar.

Niclas Andersen 4+
En spelare som varit återkommande i Tre Kronor de senaste 5-6 åren. Har utvecklat sitt offensiva spel men också han en av SHL’s bättre defensiva backar.

Lukas Kilström 4+
Lukas gör sällan en dålig match och är en mycket stabil tvåvägsback. Stor och stark.

Marcus Ersson 3+
Hade gått in på topp 6 bland de flesta lagen i SHL enligt mig. Spelar efter sin förmåga, gör sällan misstag och kommer att utvecklas ännu mer. Stort hjärta!

Niclas Lundgren 3+
Vunnit SM-Guld, spelat i landslaget och är i en bra ålder. En spelare som givet platsar i alla topp 6 lags backuppsättningar. Hos oss rankar jag han 6:a eller 7:a och bara det säger väl en del om hans kvalité.

Adam Boqvist 2+
Oprövad men har egentligen aldrig fått chansen på riktigt i SHL. Har liknande siffror med Rasmus Dahlin på juniornivå. Ligans största talang?

Henke Larsson 1+
Visade att han inte håller SHL-klass sin första säsong. Var grym i Ha, finns möjligheter att han blommar ut men tror det blir svårt hos oss.

Oförklarligt att man kan se tveksamheter till denna uppställning.

Tycker det är väldigt töntigt att man ska försöka vara ”negativ” till ens favoritlag. Lite som att gnälla över ens flickvän framför andra när man vet om att det är en toppentjej.

{2064}: Förra säsongen va det så rörigt och inte läge spela in Adam fullt ut, men denna säsong tycker jag det är perfekt!
Med så starka backar och en enligt mig perfekt lucka för en sån som Adam, tex ihop med Andersen.

Med denna uppsättning så finns det verkligen chansen att spela in Adam tycker jag.
För inte kommer Henrik Larsson gå före Adam, det vore ju knepigt.

Så jag tror dom törs lova han en bra roll och då kommer säkert dom han blir draftad till va nöjda med det och inte tvinga iväg han.

Stuffbon: Kom igen... Rykten är ju bokstavligt talat av sportpressen livnär sig på. Hur många spelare säger "det blev ingen deal för ryktet spreds i Sportbladet". Så hur sannolikt är det att en deal går i stöpet för att nån anon på Hockeysnack nämner ett namn?

majk: Bra är han. Finns ett Brynäs utan Bertil och ett Brynäs med Bertil, det har varit tydlig skillnad. En kaxighet och självsäkerhet som smittar av sig. Bara skadehistoriken som alltid är ett orosmoln.

Och jo, definitivt en av seriens bästa backar när hans spelar. Men betoning på NÄR. :-)

Huge: Med tanke på att nyheten om Palushaj skrivit på för Brynäs kom i mitten på Juni förra året så känns mitten på Maj inte för sent.
Supportrar måste lära sig att saker tar tid och att man måste skilja på sin egen otålighet och hur ett lagbygge arbetas fram.

{6984}: Inte en chans. Endast 2 bunkerbesök på 10 rundor i St Andrews, klart godkänt.
Stabilt spel med 78 slag på Old Course, 74 på Jubilee Course och 73 på Eden Course som bästa resultat. Kanonvecka med fint väder, golfsäsongen är äntligen igång. Förstår att Forsberg m.fl saknat mig, men ni får ge er till tåls ett tag till, det är ju bara Silly Season än så länge....👊😉👍

Jag tycker Adam ska få en rejäl och riktig chans att spela in sig i laget och få använda det han är bra på. Men jag tycker inte det var fel av Sjödda att inte använda honom mer säsongen som gick, han var inte så bra helt enkelt. Känns som han borde vara mer redo nu.

{8482}: Sett ur Palushajs synvinkel så borde Brynäs kännas som ett bra alternativ
1. Förstärkt målvaktsposition
2. Förstärkt backbesättning
3. Ett par intressanta nyförvärv på forwardsidan.
4. Supportrar som älskar honom.

mattiask: Gott mos. Välkommen Niclas!

Berge: Tycker det är tråkigt att du lämnar. Ta bara ett litet break och kom tillbaka sen. Alla röster behövs, även de som vill nyansera kritiken mot BZ. Till dem här jag...

Ser på twitter att många klagar på att Rohdin är ytterligare en brunkare. Men jag undrar om man inte både kan vara en brunkare och producerande spelare? Rohdin gjorde 24 poäng i ett bottenlag som KHK. Han har ett riktigt vasst skott så visst borde han kunna producera ännu bättre för oss i vinter. Sen att han utöver detta betraktas som en ”brunkare” ser jag inte som en nackdel. Kan aldrig vara en nackdel att vara jobbig för motståndarna

Anders Berg: Med tanke på att Eriksson är både bättre och dyrare än Fernström så skulle nog iaf jag svara JA på båda frågorna.

mustigahjalmar: Ludvig är väl landslagsmässig va?

Ove Myling: Mannberg hade sin bästa säsong den som var, Alcén är ständigt underskattad (Bättre än Granström) och Nilsson ser jag positivt på (sitter förmodligen med ett väldigt billigt kontrakt)

Alla tre tar på sig blåstället i princip varje match till skillnad från andra, dessutom har de kapacitet att göra lite poäng då och då och tror ingen av de klagar på begränsad speltid/ läktaren stundtals. Kännns som riktiga lagspelare. Men visst klart man hellre haft någon mer spetsspelare i den nuvarande kontrakterade truppen.

Judas11: Jag tycker Brynäs borde försöka knipa Welch ifrån Växjö. 50-100 K i månaden låter som ett jäkla kap.

Inkazar: Mycket intressant att dom äntligen ska börja kontinuerligt med en mental coach. Bengtzén har ju varit tveksam till det tidigare och alltid svarat att ”vi löser sånt internt”. Nu har han fått ge sig till slut på den punkten.

{2064}: Jag kan besvara lite frågor gällande chatten :)
Iinnan den startade fick vi lite tekniska bekymmer i systemet. En hel del av de svar som skrevs försvann helt plötligt när de skulle publiceras. Bengtzén tyckte det var viktiga frågor att besvara för alla fans skull så han besvarade samma fråga igen när någon annan ställde snarlik fråga. Helt plötsligt valde systemet att publicera de tidigare svaren och frågorna vilket gjorde att det blev dubletter.

Jag tror att systemet blev överbelastat och vi har felrapporterat det vidare till leverantören. Vi fick in ca 500 frågor vilket gjorde att det kanske blev lite väl mycket ;)

Sv: Inför shl 18/19
munkas: Tja man kan ju antingen arbeta med att utveckla egna talanger vilket är det enda som lett till guld och silver de senaste 20 åren. Eller så kan man ge sig ut på talangjakt och värva spelare som i de allra flesta fall är på väg neråt i karriären. Vi kan väl vara överens om att båda har sina risker?
Om du räknar upp externa värvningar och ställer dem mot de juniorer som vi satsat på så vann juniorerna igen anser jag.
Därför anser jag att man bara ska ta in absolut spetskompetens externt.

Det är klart att laget inte är klart ännu men som sagt det går åt rätt håll.

Chris11: Collintons kontrakt går ut nu i år med Rockford Icehogs...

Skrubben: "Detta var precis Brynäs plan med att lägga chatten med Bengtzén just imorgon 😀"

Precis.
Det här planerade han naturligtvis i liften under påsklovet, en smart och kunnig sportchef som BZ är förstås inte dummare än att han kombinerar jobb med nöje.
Tänk att inte munkas och mylingen visste det, trots att dom som bekant är så väldigt insatta i verksamheten...

Får vi in Scott och Ludde och får behålla Palushaj så ser det rätt bra ut ändå.

Boqvist-Kellman-Danielsson
Palushaj-Scott-Bjurström
Rensfeldt-Jensen-Blomqvist
Nilsson-Granström-Mannberg
(Alcen-Westfält-Asklöf)

Även utan Ludde ser det skapligt ut om man lyfter upp Nilsson där.

Anledningen till att jag vill ha Ludde med Jensen är för att Ludde är lik Oskar i sitt sätt att skydda puck, stor och stark, skapar ytor och har bra spelförståelse.

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Pettisbif: Grattis, du hade ju bara gissat ca 200 namn.... ;-)
Kan man önska sig en förtida julklapp? Här kommer min Pettisbif-lista
Palushaj, Scott, Danielsson
Clark, Jensen, Rensfeldt
Boqvist, Kellman, Blomqvist
Alcén, Granström, Nilsson
Mannberg, Westfält, Bjurström/Asklöf (en av dem går på lån till Almtuna)

Sen tror jag iofs att det är osannolikt att Palushaj stannar i SHL. Han är alldeles för bra för den här ligan....

Ove Myling: Sanny håller Kellman högt, kul han valde Brynäs för va ju fler som söker en bra center.

bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2018/04/09/den-sag-jag-inte-komma/

Brynäsgubbe: Klockrent av Wikegård! Vi kan inte bara se till nyförvärv... Vad står klubben för sportsligt? Vad har man för strategi för att bli bäst? Vill man ens bli bäst? Vem/vilka är ansvariga för utveckling m.m.? Hur tänker de? Hur kommunicerar man utåt? Vad gör man för att förbättra varumärket och göra Brynäs attraktivt att spela i? Finns det någon röd tråd i föreningen vad gäller spelsätt, spelarutveckling och fortsatt utveckling efter juniorålderrn för spelare som ännu inte platsar i A-laget...? Är styrelsen stark nog att stötta direktör och övrig personal...?

- Herregud säger jag! Otydligheten har aldrig varit mer omfattande. De obesvarade frågorna har aldrig varit så många. Jag har aldrig varit så orolig för Brynäs IF, inte ens 1996 som jag uttryckt tidigare... Wikegård känns tyvärr helt rätt ute... Valberedningen! Vakna! Det vore ett bra första steg...

{Mittzon}: Allvarligt talat, hur fan orkar du sitta och kasta skit på BIF en hel kväll?

Leonardo: och där hänger Ölund en också!

Ojojoj, forumet kommer implodera om Bengtzén inte värvar Andersén.

Tar vi tillbaka Sundlöv så är det nog början på slutet för föreningen som elitklubb. Snacka om att gå åt fel håll. Ingen som kommer ihåg snacket här 2004-2014 (2012 borträknat)?

Vilken sportchef kommer vilja ta över jobbet när det inte ens duger att ta sitt lag till final samt lyfta klubben ur mindre kris på 3,5 år?

Ansökan hos Brynäs innebär:

Jobb dygnet runt
Hat i sociala medier
Namnlistor som kräver din avskedsansökan
Kort tålamod bland supportrar
Missnöje

Välkommen till Brynäs IF!

Lesky: hahahaha Sundlöv i Brynäs igen? nej tack! Jag tycker BZ har visat sig mer än vad Sundlöv har gjort på 10 år i föreningen.

Finns det ingen långsiktighet bland er fans?