1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776579 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Älskar denna videosnutt, jävla inställning och vilja vinna mentalitet...Brynäs!!

bradberry: Så nu var det fixat! Flyttar in mittemot Gavlerinken om mindre än en månad! Sjukt nöjd.

Ska se till att lösa Hockeysnackskrök för alla som vill innan någon lördagsmatch ;)

pjåtor: Är det något lag som ska tappa detta är det Brynäs, japp så dåliga är vi denna säsongen tyvärr!
När fan ska Brynäs lära sig att hantera framgångar det är detta som gör mig så less, som förra säsongen och 2012 gör vi en kanonsäsong för att säsongen efter falla ihop som ett korthus! Sitter ledningen efter vartionde år när det går bra en säsong och titulerar sig världsmästare och säger näste år räcker det med att vi ställer ut skridskorna? En jävla losermentalitet är det i denna föreningen tyvärr ( ursäkta om jag trampade på någons tår men någon vinnarmentalitet finns inte tyvärr)!

Björn Oldén hissar KHKs defensiv. Ni skall se att deras defensiv kommer fallera igen med början i nästa match. Det är Brynäs totala impotens som gör KHKs defensiv stark. Vi vinner inga puckar, vi har ingen fantasi, vi har ingen kyla. Totalt under isen... Känner hur hockeypassionen bara rinner ur kroppen på mig för varje gång jag pissar...

GAAAMEEEE DAAAAAYYY!!!

pjåtor: Vem bryr sig om en sådan B-turnering. Har känts som Channel One cup typ. Det här var bästa möjliga scenario, nu får vi hem Berra och Ryan till nästa match.

Leonardo: Jag tycker det känns ok att släppa Sandström. Han har inte fått det att stämma hos oss, skulle han få ett genombrott så grattis till honom. Jag tycker vi behöver en nystart på målvaktssidan.

Davey85: Klockrent argumenterat.
Hans PDO-kula säger nog: dåligt spel och dålig insats.
Vi som bedömer med egna ögon och tar hänsyn till förutsättningarna ser att vi gör en helgjuten insats rakt igenom. Inget skönspel, men knappast förväntat heller med 4 bärande spelare borta och en tunn backsida som fick slita som galärslavar.
Sjödda vann taktikmatchen mot Lindbom, laget tog 3 välförtjänta pinnar. Våra unga ersättare fick värdefull istid och en hel del värdefulla erfarenheter med sig inför framtiden.
Nu sover man extra gott i natt....👊😴

KalleTeodor: fanns en nerv och en gnista i matchen idag som lovar gott. Tror inget lag vill möta oss i play in.

Hur fan är de möjligt mitt veteranlag har fan högre passningstempo i pp

Brynäsgubbe: Växjö känns som SHL:s motsvarighet till Man City, dvs ett lag som köpt till sig snabb framgång. Men istället för oljeshejkpengar så är det skattebetalarpengar som gjort framgångarna möjliga.

Och jag VET att även Brynäs tar emot en hel del kommunpengar, men det KAN inte vara i närheten av samma nivå som Växjö. Skrev de inte av ett lån på 250 miljoner kr häromåret?

Jag kommer här med ett litet fläsklägg inför kvällens match.

Ser verkligen fram emot matchen av flera skäl. Viktigast är förstås att se om vi kan resa oss efter lite motgångar på sista tiden och trots att vi saknar några viktiga kuggar göra en bra match.

Som man brukar säga på avdelningen klyschor/sanningar att frånvaron av nyckelspelare ger andra chansen att kliva fram.
På det temat så tycker jag att bli riktigt roligt att se "Blomman" i första linan med Jesper och Kevin. När Jacob producerar brukar det bli vinst så det blir dubbla tummar för honom i denna match. Jesper får ju också chansen att spela center dvs på sin favoritposition.

Allra mest spännande ska det bli att få se backparet Marcus Ersson och Adam Boqvist som jag tror kan bli en positiv överraskning. För Adam innebär matchen att för första gången få rimligt med speltid i SHL och därmed chansen att komma in i en match på riktigt. Jag tror även att det kan locka fram mer offensiva kvaliteter ur Ersson som på juniornivå gjorde relativt mycket poäng.

Ska förstås även bli intressant att se hur debuterande backen Lucas Gustavsson tar sig an uppgiften.

xxx BIF xxx: Klok fru. Kort sammanfattning: Fernström var katastrofalt dålig och var ensam ansvarig till förlusten.

Stefan R 63:
Dags för Bengan att kicka sej själv!

Larsson petad på läktaren.
Liljewall osynlig i fjärde.
Capo redan kickad.
Melin!?
MJ....
FERNSTRÖM..... 😂😂😂😂
Miller 😫
Förlängningar av Sandström, Zanetti och Alcén..
Monsterkontrakt på Blomman och Grana..??

Stick från vår klubb tack!

Härligaste 10 sekunderna denna säsong: Elias underbara tackling och sen Ikonens 2-1 på det! Lycka! (hur länge varar den?)

Bratwursten : Tränarna hyllades när laget ledde formtabellen under december/januari. Nu har dom fått jobba med två schweizerostar i kassen senaste matcherna och helt plötsligt är deras kompetens värd vatten. 🤔

Jaken:
Bra jobb av sportchef i år...

Sandström och Zanetti fiasko. Caporusso, Larsson och Liljewall har inte tillfört ett jävla dugg! Hade man satsat fullt på Boqvist, Westfält och Bjurström hade det vart faaaan så jävla bättre.
MJ kass, Ferna kass.. Då har jag inte ens nämt Melin.

Ett rätt i Palushaj. Bra silly Bäääääängan 😂😂

Forsberg 1978: Stoppar vi in Börje Salming som ispojke?

Peja: Fast Malmö ljuger ju ordentligt i sin förklaring. De säger att Jens inte ser funktionären men det är ju lögn.

KulaShaker: Säsongens längsta avstängning borde det där bli. Först stå i vägen för killen och sedan attackera honom. Hur gammal är killen, 12-13?

Blir mitt första inlägg här...har läst här varje dag senaste tiden.
Var i Kinnarps Arena och stöttade laget. Extra skönt att få 3p mot grannstaden här i Småland. Dessa matcher är en mental prövning då de flesta man känner är Hv-fans....urgh! En väl genomförd match av oss samtidigt som Hv många gånger såg osynkade ut. Tedenby o Co är ju alltid ett hot men jag tycker vi hanterade den linan bra.
Match mot Malmö...blir intressant och hoppas vi kan åka sönder som i 3 perioder.

pjåtor: Starkt att ta tre pinnar mot HV borta. Viktigt att vi har fortsatt häng!

Leonardo: 28:an får stå och hugga slag på Alcén men Bertilssons dutt ger två minuter

Chris11: Jag tycker att Alcén är bättre i år än förra säsongen och är en viktig kugge i laget. Vi har inte så många som kan kan spela lite småfult och reta de bästa i andra laget. Dessutom gör han förhållandevis många viktiga mål. Alcén
2015-2016 var 3+2 på 50 matcher, 2016-2017 5+2 på 48 och är nu 5+5 på 37 vilket.
Han var dessutom mycket bra i slutspelet.

Tjurn : Plattmatcher drabbar alla lag. Det som är mer oroväckande är formkurvan på Miller, Blomman, Jensen, Clark, Ikonen, Öhlund och Granström. De enda forwards som ser riktigt taggade ut är Mannberg och Palushaj. Hur långt räcker det?

Sv: Inför shl 18/19
Och nu är det inte match fören torsdag.. helt värdelöst.

{6984}: " Vad Wikegård säger och det katten skiter kan man lägga i samma låda. Och heter man Sanny Lindström som hade svart bälte i bentacklingar så ska man bara vara tyst." Klockrent Brynäsbroder!
Sanny ska hålla käften!

Grymt jävla boxplay alltså..Håll er på isen nu i 3e..

Att knäa folk i huvudet däremot, det är både tufft och fair play.

Munkas och Clarence är inne och vevar här nu. Otippat😂

Sv: A proposito de nada
HitTheLights: Det var bättre förr. Utomhusmatcher, lirarna kedjerökte och drack mellanöl i periodpausen och radio var enda sättet att följa matcher på distans. Det såldes korv, bara korv & senap, inte ketchup (absolut inte sånt tjafs som tacos och annat liknande). Vad hände med sporten hockey egentligen?

{8302}: Ja, det blir så jäkla pinsamt.

Qvarre: kommer bli lapp på luckan typ 300st kvar

Rodrigo: får tänka att Boqvist kommer få en ärlig chans nu.

xxx BIF xxx: Den backtyp du beskriver är utdöende.

Pettisbif: Hade unge Boqvist utfört identiska aktioner som Fälth på isen gissar jag att du suttit med myspinne å dreglat att han är bästa backen sen BJ:s dagar...

Ove Myling: Gunderson var ju direkt dålig första tiden i Brynäs men växte under säsongen in i SHL lite som Larsson (förhoppningsvis) är på väg att göra nu.

Sv: Varför är du Brynäsare?
{8421}: Jag föddes Brynäsare det gör väl alla !?

Pettisbif: Fattar inte allt gnäll på Jensen! Han spelar upp o passar o ser till att det ofta blir mål, vad begär du mer o vad gör de andra som är såååå mycket bättre????Försök o se vem som gör jobbet bakom framgång!

Charles: Tack Brynäs för en mycket bra match! Nu kan man gå ut och festa med polarna och må som en kung. Vilken skillnad det blir på Gavlerinken när det är mycket folk. Jag har upplevt båda och det är en enorm skillnad. Domarnivån fortsätter att uppröra men jag skyller inte på personerna. Ett tydligare regelverk måste till! Som någon skrev så ler ju Sjödin i intervjun, då vet man att vi gjort bra ifrån oss. Mina topp 5:
1 Palushaj - en klasslirare rakt igenom. Sista 10 av andra snurrar han upp allt och alla. Förläng!!!
2 Larsson - hamnar högt pga sin bästa match i år. Första 10 enorm men mattades något men annars bra rakt igenom.
3 Rautio - kunde varit etta också men man börjar bli van vid att han är ruskigt bra i match efter match. Viktigast i laget!
4 - Mannberg - Jaha, vad hände här? Såg inte den här utvecklingen för några år sedan men han känns som en av de viktigaste pusselbitarna i laget.
5 - Carlsson - Gör väldigt mycket rätt i denna match. Allt utom mål. Mycket bra framtidsback.

Ja, Boquist är fenomenal men vill vänta och se om han fortsätter på den inslagna vägen. För dem som vill får ni gärna placera honom var ni vill på topp 5 för killen är underbar!

Trevlig helg Brynäsböder!

UNDERBAR VINST!!!! Har suttit 4 bröder (2 brynäsare och 2 frölundaiter) och tittat på matchen, vi vann och inga bråk blev det👍😊😛

bifhjärta: Brynäs vinner matchen med 4-1 välförtjänt mot Frölunda och det skall bli kul att se Brynäs på plats nu i båda matcherna mot DIF, Bra Rautio och Tack för Kaffet kära Brynäs, we are back in business :) <3

Leonardo: 2-0 efter första är väl inte kattskit. Har räknat på det och fortsätter det så här så vinner vi med 6-0!

pekka85: Så sant, Kilas är superb idag också och förtjänar högt betyg !

Vi stängde ner Mora helt. Ingen vacker hockey men grymt skönt med 3 pinnar!!!

Leonardo: SÅ SKÖNT!!! Tre pinnar!

Oj vilken skillnad det är på kommentatorerna mellan de amerikanska och de svenska i jvm matchen. Drömmen om dom kunde svänga av ljudet av de svenska. Skulle höja kvaliteten på sändningen bra mycket

Skön seger. 4 raka segrar. 10 segrar på 12 senaste. Klart godkänt!

Leonardo: ojoj ibland är idrott så mördande orättvist. Men jag klagar inte 🤗🤗

{6984}: Otroligt att dom kan nobba Palushaj och ta med Bobby Butler 😂