1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776586 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: mycket kan man lasta Sandström för genom åren. Men inte fan var det där en målvaltstavla iallafall.

Idag vill jag se ett Brynäs som käkat taggtråd nu är det FAN på tiden att visa lite jävlaranamma!

{5915}: Anders Berg som sportchef och munkas som head coach.

Dream Team.

Zappaholic: japp tycker fan lite synd om Melin på något sätt också.. spelarna har ju förfan ett eget ansvar att kriga för klubbmärket. Det är ju vuxna individer som spelat hockey hela livet, måste de ha någon som står och gapar för att det ska bli någon fart på grejerna ? riktiga barnungar isåfall, eget ansvar förfan..

Zanetti och Caporusso på läktaren? Stämmer det? (Ja, Zanetti hamnar ju oftast där men nu även från start?)

Huge: En liknelse. Bilen startar inte. Man river givetvis motorn omgående. Funkar inte det så köper man en ny bil. Varför ha tålamod och analysera vad som är fel? 😉

Jackes håliga blick och frustration är oroande. Tydligt att dynamiken i gruppen svajar rejält. Inte bra, inte bra... Melin hänger nog löst...

- Förlusterna är en sak.
- Det dåliga spelet är en sak.
- Det värsta är dock signalerna från både Jacke och Melin att direktiv inte går fram och att arbetsinsatsen inte är 100% i match efter match.

Jag är ingen supporter som kräver tränarbyten hit och dit men här tror jag risken är att det är oundvikligt om inte trenden vänder vad gäller aggressivitet och jobb. Tror Melin har veckan på sig (SAIK x 2) på att vända signalerna. Två liks bedrövliga insatser till som de två senaste så tror jag seriöst BZ börjar leta alternativ på allvar. Lagt ut krokar har han nog redan gjort...

Leonardo: Somliga verkar tro det. Otroligt sällan lag som spelar såhär uselt helt plötsligt blir bra och utmanar topplagen (som klubbens ambitioner verkar vara). Antingen är man bra från början och endast har lite skavanker som går att reda ut, eller så är man bara kass rakt igenom. Det här är långt ifrån några skavanker, det är rent katastrofalt rakt igenom. Vi såg hur lång tid det tog med Bulan att jobba sig till ett spel som konkurrerar med toppen. Den här säsongen är körd.

Blir slakt på torsdag.

Skrubben: Jag måste säga att jag inte kan förstå hur Brynas kan ta Melin som tränare.Han har varit trött i flera år nu. Energilös. Att gå från Bulan energiska, pådrivande och kravställande ledarskap till Melins trötthet är ett katastrofalt felbeslut av sportchefen mfl.
Det blir en gigantisk förändring av ledarskapet och jag kan tänka mig att 90% av de spelare som hade Bulan ifjol tycker Melin är bedrövligt trött och oinspirerade.
Men det är bara mina tankar.
Byt tränare snabbt är enda raka. Detta kommer inte att vända..tror jag

mk: Så otroligt uppenbart att Brynäs behöver en ledare i båset med auktoritet, som sätter hårda krav och sprider energi i båset. Hur i helvete förklarar ni skillnaden? Brynäs som säger sig bara vilja fortsätta på samma spelidé, och inget fungerar helt plötsligt? Finns det något mer solklart i världen än var skon klämmer?

Bryr mig inte så mycket om CHL egentligen, är mest förbannad på sättet de uppträder.

bradberry: Ska mycket till innan jag ser en fotbollsmatch frivilligt 😂

Inkazar: Billig är han med sin unga ålder plus att vilken profil för hela SHL och Brynäs, såna talanger man vill se, lite unik i sitt spel runt och nära målet.

Bröderna Boqvist och Ölund skulle jubla att få in Dahlen!=)

Huge: Jag tycker inte att Brynäs har varit särskilt ojämna. Man har tvärtom varit konsekvent dåliga. Karlskrona gav över taktpinnen till Brynäs, slarvade och gjorde en dålig insats både med och utan puck, om Brynäs inte hade tagit 3 poäng mot Karlskrona hade man nästan kunnat lämna WO i efterföljande match. Överdrivet men du förstår nog vad jag menar.
Att Felix gjorde en grym match mot Örebro får ju också, precis som i Sperrles fall, ses som en riktig ovanlighet och ingenting som han gör konsekvent.

Huge: var på plats i Örebro och skämdes som en hund . Att inte örebro anmälde Brynäs för stöd var ett under .

Huge: Vi var utspelade i två perioder mot Örebro. Det var snarast en stöld som möjliggjordes av Sandströms storspel och en bra sista period. Såg matchen i Karlstad på plats och det var vilsna blickar efter att FBK tog kommandot i 2a. Det var som ett gäng herrelösa hundar som strövade aningslöst omkring.
Att vi spelat bra i 6-7 perioder av 21 är inte bra nog om vi vill stiga i tabellen. Kom ut ur bubblan och titta på tabellen.

Enaranger: alltså hur kan folk vara så negativa? Vi har spelat hela sju matcher in på säsongen. Kom ihåg att det är i slutet av säsongen man ska vara bäst. Allt annat är ju mer eller mindre serielunk.
Varje gång man kommer in hit så är det en negativ atmosfär. Tråkigt.

Huge: Nä, du skrev att 95% var okunniga. Kan nog uppfattas som en generalisering. Kör du på sportradions analys så får vi som sett matchen döma hur vi vill, okunniga och onyanserade som vi är. Kan garantera dig att det bara finns en person här inne som kan skriva en matchsammanfattning som du gjorde. Totalt avsaknad av verklighetsförankring!

Chanzone: Är fruktansvärt trist å se inställninge på våra spelare som missade sm guldet på övertid i match 7 . Va fan är problemet ?? Tränaren? Hopsättningen av laget ? Kemin mellan spelarna . ? Ett är säkert Zanetti liljevall och capo måste bort och ersättas . Bestäm er , vem ska vakta kassen ?? Satsa på Felix . En trött tränare som gått ut på datumet . Ska Roger bytas ut .? Ja enligt mig .

Brynäsgubbe: Fortsätter det här spelet kan vi stänga av alla sektioner utom hemmastå.....

bradberry: Frågan är hur fan man tänker när man har en PP-kedja med Kilström, Alcén och Paille? Inte konstigt att det är svårt att göra mål i 5 min PP när den ena formationen är kass.

Hur många baklänges mål har varit direkt orsakade av Zanetti i år? Vad fan har hänt, efter playin mot DIF trodde jag han skulle bli en riktig klassback för han spelade grymt bra, sen bara tvärvände kurvan och nu är han totalt borta. Förstår inte.

Larsson ersätter Gunde (efter att ha fått ett skott på foten) i ett PP och gör det riktigt bra. Sedan kommer Kilström in och typ hälften av passningarna sitter på bladet. T.ex. på Färjestads första utvisning, Blomqvist står redo perfekt för ett direktskott men Kilström la 3-meterspassningen på skridskon. För dåligt!

Larsson visade den lilla tiden han fick i PP att han är klasser bättre än Kilas.

pekka85: Något sjukt över forumet? Gestapo-fasoner? Tycker överlag det här forumet är riktigt trevligt för att vara ett supporterforum. När man läser andra lags forum så ser man hur illa det kunde varit.

Huge: Du drar dig aldrig för att vara sarkastisk och nedlåtande, eller hur?

Huge: japp det här kan vara bland det sämsta matcher jag sett..

Vi är bara bra i PP..

Men så du blir nöjd Huge:

Vi gör en magisk match, Paille gör helt plötsligt mål på alla lägen, Kilström är kung på blå linjen i PP, Roger M skriker i båset. Zanetti ser ut som Paul Coffey, Tommy Melkersson ska göra comeback, Capporusso är outstanding och auktoritär, Rautio har INTE släppt in en lös puck från blå idag, Liljewall ser riktigt speedad ut, Gunderson har helt plötsligt fått tillbaka sitt självförtroende, Jensen ramlar inte längre hela tiden, Roger M skrek igen!!, Mannberg har plockat ut sitt huvud från armhålan har helt plötsligt börjat tänka ishockey, Roger Melin fyller 32 idag.

Vad är det.. typ vår 10:onde match i år (SHL+CHL) och vi har fortfarande inget grundspel som fungerar och är riktigt under isen 5v5... ikväll igen!!!?
men absolut Huge, vi ska hylla vårt gäng!

Skrubben: Kul att man ger Boqvist chansen igen. Hoppas att man törs testa honom i pp där han verkligen kan tillföra laget en extra dimension. Denna match är ju perfekt att våga bryta mönster.

Inkazar: Låter som ett klokt, genomtänkt och väl fungerande system de har därborta...

Kollar på matchen i repris, jösses vad illa det såg ut första 30.
Sunkens & Zanettis tokrusningar måste poleras bort, maken till att spela med huvet under armen.

Tycker Ersson visat nu att han ska ha Zanettis plats permanet nu.
Riktigt bra match av Sandström, var han ensam som höll Bif kvar i matchen

Tyckte Henrik Larsson gjorde sin bästa match igår. Han måste spela sitt spel och det är inte att spela enkelt.
Kihlström leverans match efter match.
Felix redan nämnd av flera

{8349}: HELA INTERNET????😂

Mig tog det 20 sekunder...

Huge:
Finalkomat verkar ha satt sig hos många Brynäsare, inte bara hos spelarna. Jösses vad urflippad diskussionen blivit.
Ny säsong. Nya förutsättningar. Finns inget (lite) att hämta från föregående säsong. Inget att försvara. Inget självspelande piano att plocka fram.
Hårt arbete. Slåss för varje millimeter. Bygga ny lagkänsla och kollektivt självförtroende. Det som skedde under förra säsongen i samband med den stora svackan i jan-feb. Stålbad. Spelarna drar åt samma håll.
Inre motivation. Inte hårfön och mittbena från tränaren.
Gör om, gör rätt.

Brynäsgubbe: vi har för bra lag för att hamna på nedre halvan. Då är det Mellin som inte gjort sitt (och gjort sitt)

Huge: Vi har iaf en väldigt ung och väldigt lovande målvakt. Den ende målvakten som kommer vara väldigt ung och väldigt lovande fram tills han fyller 35.

Kan vi snälla plocka hem Lindbäck nu och låna ut Sandström?

KalleTeodor: Tycker Brynäs försöker vara överkonstruktiva vilket gör att passningarna inte sitter och motståndarna bryter och ställer om. Motståndarna har då spelat mer rakt på oss och försvaret inte hunnit ner i rätt positionsspel på grund av pucktapp i rejält farliga lägen. Vilket gör att försvaret ser mycket sämre ut än vad de egentligen är.

Min analys är att Brynäs försöker spela ett riktigt svårt spel, svårare än under bulan ( mer puck Possesion) det är också naturligt att detta inte sitter från start och man kanske hade kunnat plocka mer poäng med rakare spel. Men i slutändan är kanske det värt en del kassa matcher i början av serien för att laget ska kunna spela ihop sig i det spelet som Roger vill Brynäs ska spela. Det är lätt att man börjar spela ett enklare spel för att förlusterna radar upp sig men jag tror Brynäs kommer klara av att spela ett mer passningsorienterat spel tids nog. Men vi måste ge det tid.

Bulans spel var grymt och Melin vill ju behålla mycket av det spelet men istället för att dumpa pucken och lämna över pucken vilket Brynäs gjorde mycket förra säsongen också bli säkrare genom mittzon med puck för att bygga upp ett etablerat anfallsspel. Kan man utveckla passningsspelet och dessutom ha bulans hockey i bakhuvudet finns möjligheter att Brynäs blir ännu bättte denna säsong tror jag. Är också sjukt besviken på inledningen men jag tror fortfarande detta kan bli riktigt bra i slutändan

Pettisbif: Alltså PB du måste andas när du skriver dina inlägg... :)
Tycker att du skriver en del bra saker men ang Felix så står vi rätt långt ifrån varandra. Det är väl bara att acceptera att man kan ha olika uppfattning. Men kan vi inte vara överens om att bedöma en förstaårsseniors målvaktspel efter innevarande års prestationer. Det är väl fair?

Huge: Den stora frågan är hur du kan se det ;)

Premiären avklarad. Uselt.
Halva laget åkte runt med silvermedaljen på bröstet och jubileumstårta i mungipan. Det är tur att det bara är 2:a omgången. Vi har gott om tid att sätta spelet inför kvalserien.

Hescores: wikegård så jävla trött... avgå din skogstomte

Tycker Ikonen varit bra hittills ikväll

Jag undrar hur många förluster och baklängesmål det kommer kosta innan tränarna ser det vi alla sett - Sunken och Zanetti håller inte SHL-klass...

bradberry: Känns som att Clark-Jensen-Palushaj kommer slita stora hål i motståndarnas defensiv!

Clark som styrde va? Eller är jag blind?

Känns bra så länge vi håller oss på isen. Växjö är bra i PP. Zanetti tar felbeslut som leder till deras mål... Men klart de skulle ha minst ett på sina chanser.

Micke Johansson är ju för skön att titta på. Sån känsla. Tycker vi saknar den kvalitén han har att kunna ta in pucken över blålinjen under kontroll. Känns som han kommer bli given i PP 1 vad det lider. Hoppas innerligt han blir kvar hela säsongen.

Brynäsgubbe: Riktigt bra hockey för att vara premiär...

GAAAMEEE DAAAAAAAY!!!!

Sv: Försäsong 2017/2018
Huge: Fan, det är episkt!

Brynäs IF
Den här tröjan förtjänar fem getingar inte bara för att den är ren från reklam, utan också för vad den står för. I ett samhälle och en värld med all dess hemskheter står den här tröjan för något fint som fler klubbar bör ta efter. Men visuellt då? Jo, tack. Väldigt fin att kolla på, klassiska färger och egentligen ingenting som kan eller bör kritiseras.

Inkazar: Känns inte som att Asklöf-Ölund-Caporusso ger tillräcklig slagkraft i tredje....
Varför inte spela Caporusso med Jensen och Clark.
Paille-Ölund-Palushaj
Blomqvist-Johansson-Ikonen

Tyckte Johansson och ikonen utvecklade bra kemi tillsammans igår

Lindström: Lovar dig att är man opartiskt så jämnar det ut sig, dom flesta minns ju bara dom domslut man har emot sig och ser inget annat.
Visst kan man väl hitta på nån match där det blivit mest åt ett håll men det är ju det man minns!

Som du säger att några lag alltid har beslut och domare med sig stämmer inte tycker jag.

Men fans tycker ju experter, domare osv är emot just deras lag.

Granis och Micke J i kramkalas efter träningen, fint att se. Kärlek!!
💕🥅🏒

Brynäsgubbe: Samtidigt är Bulan den coach i SHL som är solklart mest energisk i båset. Titta på t.ex. Hallam och Lindbom. Två framgångsrika coacher som står kolugna i båset.

Jag tror som Sanny skriver att det läge Brynäs var i för 2,5 år sedan så var Bulan perfekt att få in. Det behövdes en tränare av den typen för att få igång laget igen. Men därmed behöver det inte vara så att Bulans ledarstil är den som Brynäs behöver för alla framtid heller. Det finns en risk att spelarna tröttnar till slut. Dessutom har vi ju behållt 21 spelare som redan är präglade av Bulans hårda krav.

Övriga ledare, materialare, fystränare m.fl. är också kvar. Jag har svårt att se att en persons utträde skulle göra att alla spelare blir lata på träningarna igen. Det skulle i sådana fall Bengtzén ta tag i om han märker att det är på väg åt det hållet.