1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776585 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: När "sakkunnigt yrkesfolk" säger att man ska vara ett topplag men harvar i botten kanske man borde börja ifrågasätta deras kompetens...

Adam Boqvist är världens näst högst rankade back i sin årskull. Han är det bl att därför att han har extremt bra passningsspel, spelar överhuvudtaget med låg felprocent, är otroligt bra på att snabbt förflytta spelet från försvar till anfall, är bra på att bryta mönster och har ett otroligt bra skott.
I ett läge när Brynäs ligger på kvalplats är det bara jag som tycker att det är lite brist på mod eller fantasi eller båda att man inte flyttar upp Adam Boqvist i A-laget?
Eller tror vi fortfarande att vi har seriens bästa backar?

Brynäsgubbe: Kan försöka berätta för er som ej lyssant/ej vill lyssna.

Tellqvist sade i ganska tydliga drag detta.

"Jag tycker det är bedrövligt/fel av Brynäs-tränarna att för det första ha Paille på isen vid det här tillfället. Drygt 30 sekunder kvar och tränarna låter sin största stjärna vara på isen. Dessutom är han inte bra defensivt och ej defensivt lagd så förstår inte varför man har honom på isen. Tycker det är bedrövligt".

För det första var Paille en klar offensiv tillgång i början på sin karriär, men om inte jag minns fel så var han väl mer känd för sin defensiva sida än sin offensiva när han värvades och att många blev tagna på sängen när han öste in poäng de första 20 matcherna ifjol.
Så jävligt intressant att se hur jävla fel ute Tellan är i mina ögon.
Spelar väl för fan ingen roll vem som får tacklingen överhuvudtaget.
INGEN tränare i världen skickar ut en spelare, oavsett stjärna eller ej och vet/tänker att denna spelare kommer bli överkörd på det sätt som Paille blir.

Clarence:
De kan ju vara så att han avvaktar för att se hur utvecklingen blir för t ex Rödin... Skulle ju va tråkigt om han köper in random spelare och sedan blir Rödin tillgänglig...

Förläng med Fernström

Sv: A proposito de nada
Anders Berg tänker man ju på lite då och då, eller hur?
Han lyckades med bedriften att med facit i hand förutspå att Melin skulle få sparken och att med facit i hand även tala om för ansvariga hur dom borde ha gjort.
Fyll gärna på listan med fler spåkärringar som alltid lyckas räkna ut och berätta för ansvariga hur dom BORDE ha gjort.
Minimum är att dom måste ha varit läktarcoacher i minst 5 år och inte kan nåt om hockey.

honken21: Jag tycker Blomqvist sammanfattar det hela bäst; "Skicka hem skiten".

honken21: Idiotförklara inte dig själv nu...

{8305}: Tordades inte ens mötas på en presskonferens, vilka jävla avarter av människor det finns!

Tigerhjärta: Vilka mesar. Stoppar huvudet i sanden istället för att ta chansen att be om ursäkt och stå för vad man har gjort.

minns tillbaka till när folk var förbannade att man förlängde med Bertilsson och inte Nörstebö

blackredberry: Håller med. Brynäs är bättre än LHC ikväll, punkt!

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
mustigahjalmar:
Vad har hänt med Ölund??

Sen äre väl dags att sätta på ett C på Gunderson. Blomman har inte många rätt...

Huge: men vad har man hört från Brynshåll? Först var det Melins fel, sedan var det för dåliga ersättare. NÄR ska Blomqvist börja AGERA dom en ledare istället för att komma med ursäkter. Det är ju klart att saker och ting smittar av sig. Förra säsongen smittade Lindbloms spel av sig. Idag smittar Blomqvists ursäkter av sig. Det är bara hårt arbete som gäller inte komma med ursäkter.

Huge: Nu får du ändra lösenord på kontot.
Det måste ha blivit kapat.

Så här många negativa inlägg om Brynäs på rad har jag aldrig läst av dig Huge😀
Eller har du slagit i huvudet?

Nä. Jag gissar på munkas eller Clarence😂😂

bradberry: Hade varit jävligt intressant om det stämde av den enkla anledning att jag personligen aldrig någonsin hade bytt målvakt när min egen målvakt gjort en fantastisk match hållt nollan.
Då ska denne självklart stå nästa match också!

Så om det skulle stämma så anser jag att Pecka, Sjödda, JL har tagit ett kraftig felbeslut oavsett om Huge tycker jag är en läktarcoach! 😀

Brynäsgubbe: Paille åker ju bort från situationerna, vad är det för glidare? Han måste ju visa nånting

Enaranger: Aftonbladet skriver att enligt deras källor var det ändå inte aktuellt att förlänga med Micke. Det kunde man utläsa redan igår på Bengtzéns svar angående Mickes framtid.

Helt rätt att leta efter en ytterforward istället. Det är där det behövs förstärkning.

tobhund: Jo, men Bulan ville ha hit berguven och med tanke på att Brynäs tackade nej till Lindbäck för att satsa på Sandström och Rautio så verkar klubbens beslut kring målvakter trotsa all logik. Det kostade antagligen ett SM-guld förra säsongen.

Bratwursten : Glöm inte nr 79. Största Brynäshjärtat sen han kom in. Är inte stor men jobbar stort!

Jaken: Vad är det som säger att han INTE agerar. Det kan ta lite tid att få in rätt spelare och rätt tränare.

Eller är du så naiv så du tycker att vad som helst är bra bara han gör nåt? Ska du stå utanför Gavlerinken och applådera om Perra Johnsson och Per Ledin presenteras?

bradberry:

Självklart ska det inte förlängas
med M Johansson. Tillför absolut
ingenting. Glider dessutom långsamt
ut till bytena.

Det känns att så fort man börjar vurma för en av målvakterna och anser att denne ska vara nummer 1 så kommer ett par plattmatcher. Låt oss nu HOPPAS för allt i världen att Rautio håller en hög lägstanivå hädanefter. Just nu litar jag betydligt mer på hans erfarenhet och stabilitet framför Felix flaxande och oförutsägbarhet.

Och jäklar vad kul att se Bjurström! Och Palushaj! Och Liljewall! Osv. Nu jävlar tar vi värmlänningarna på torsdag.

Brynäsgubbe: Hugger som en "kobra" heter det, inte gam. Du har nog blandat ihop det med begreppet "gamnacke", då sådana är vanligt förekommande härinne emellanåt....👊😉

Vilken härlig match alltså. Gör Bjurström en Ölund och slår igenom nu?

Så jävla enkelt! Kommer aldrig tappa tron för det här laget. Samma match som mot mora, skillnaden är att dom gjorde målen. Fan vad jag unnar spelarna det här, hoppas de svarta molna har spruckit upp.

pekka85: Skulle vi kunna få lite kontinuitet på målvaktssidan och i spelet samt att få vinna några matcher på raken så kommer vi klara oss ur det här.

Nu är det Tommys och Jannes uppgift att se till att arbetsfokus hålls tills nästa match.

bänknötarn: Kan bli skitnödiga sista 20... Håll i! Tekningarna måste upp, 30-11 är inge vidare.

jävlar vilken fasthållning på Sunken framför mål

Rumpelstiltskin: Cmore står för lönen mot att Wikegård kommer att vara mickad och ha en actionkamera i pannan samt att cmore har rättigheterna till allt material och får sända 24/7!

Inkazar: På Tisdag kan vi nog spela helt utan press eftersom det är bortamatch och ingen i hela hockeysverige tror väl på vinst ! Hålla lite lösare i klubborna och inte spänna sig och förhoppningsvis spela enklare .

Huge: Två kompetenta målvakter? Du skojar. I det mentala läge som Brynäs befinner sig i så har man absolut inte råd att ha målvakter som släpper in bjudmål i match efter match. Jag kan nästan lova dig att om Felix inte varit så ruggigt dålig i matchen mot Rögle och bjudit på två mål så hade vi även tagit Mora igår. Man verkligen SER hur spelarna sjunker ihop på isen varje gång framför allt Felix släpper in så billiga mål. Jag lägger mycket skuld på målvakternas insats till vårt läge just nu.

SWEATT: Skämskudde på henne! Fattar hon inte vilket jävla pådrag det uttalandet kunde/kan fått!?

Huge: Ja vi gnälliga nedgångar vill ju ha en förändring till skillnad från dig som tycker allt är tid och fröjd!

Huge: Svammel vore att hävda att Alcén har lyckats väl med sitt jobb de senaste åren. Hans resultat mäts i utvecklingen hos målvakter...

Sandström - har knappt utvecklats sedan han debuterade i A-laget. Samma svagheter vid skott, fortfarande väldigt passiv när motståndarna dumpar. Går aldrig bakom rundeln och stoppar dumpningar, har inte utvecklat sitt spel med klubban heller. Utöver att långskotten fortsätter att gå in. Möjligtvis marginellt bättre än för 2 år sedan men det blir alla målvakter i hans ålder, det är absolut inte tal om någon exceptionell utveckling.

Rautio - Verkade få lite av en nytändning när han slapp vara uttalad tvåa. Egentligen ingen särskild utveckling i Brynäs men å andra sidan gammal när han anslöt. Men Brynäs valde att ta in honom istället för någon yngre, mer utvecklingsbar, så man har sig själva att skylla att alternativet till Sandström inte har utvecklats mer.

Jonas Johansson - Såg intressant ut i Almtuna men Brynäs valde att satsa på Sandström och Rautio istället. Skulle inte förvåna mig om han i slutändan gör en bättre karriär än Sandström.

Starkbaum - Kom som en målvakt med rykte om sig att vara stabil i grundserien och ett såll i slutspelen, lämnade med samma rykte. Ingen skillnad.

Honken - Spelat i 3 klubbar de senaste åren; Almtuna, Karlskrona och Brynäs. Presterade klart sämre i Brynäs än i övriga klubbar. Finns alltså inget som tyder på att Alcén gjorde ett bättre jobb än övriga mv-tränare.

Nu kommer du säkert säga att jag underskattar målvakterna och/eller att Alcén inte har haft tillräckligt bra målvakter att jobba med, men han är ju även delaktig i rekryteringen av målvakter...

HitTheLights: hoppas Rödin kommer hem, hade varit en otrolig boost

Zappaholic: Som Sjödda var inne på, med fyra mål hemma skall vi vinna (indirekt kritik bakåt).
Brynäs-Rögle 4-2
Sandström - Rögle 0-3

Zappaholic: tycker Rögle är bättre än oss spelmässigt också

mattiask: Sandström har problem med långskott, oavsett höjd.

mattiask: han är ingen bra målvakt iaf. Inte Shl-klass.

{5504}: Ja, han ställde mig verkligen... Så 17-åringen har alltså inte konkurrerat ut Capo? Han spelar ikväll och 17-åringen sitter på läktaren? Bra, då vet jag. Han behöver heller inte såga nån spelare i Brynäs som tusan. Att tränarna väljer att spela en 17-årig junis före en inhyrd legoknekt från Canada är en skaplig sågning i sig. En hygglig motorsåg till BZ också...

munkas: Var finns den infon om Capo?

Zzz: Melin sammanfattar hela historien på ett mkt bra sätt, finns ingen anledning att medvetet försöka försköna eller förminska vare sig sin egen roll eller lagets/spelarnas. Han är allför gammal och rutinerad i gamet för att syssla med sånt, skulle jag tro. Speciellt med tanke på att han högst sannolikt kommer att sluta som tränare.
Det intressanta är ju egentligen bara varför BZ har "misslyckats" med den här rekryteringen? Om det nu öht kan kallas ett "misslyckande", utan facit i hand.
En tränare med en trupp på den här nivån måste rimligtvis kunna räkna med att spelarna är så pass rutinerade och skickliga, att dom ska kunna underkasta sig lite nya ideer då grundspelet inte ändrats nämnvärt från ifjol.
Som jag tidigare pekat på: CHL-äventyret har nog i relativt hög grad bidragit till att spelarna trott sig vara bättre än man är sas. Enkelt motstånd och man har vunnit trots att grunderna och det Melin velat se, inte riktigt har fungerat.
Sen när man börjat förlora mot tufft och disciplinerat motstånd i SHL, då har man börjat tvivla på sig själva och fundera för mkt.
Oavsett anledningarna och vem eller vilka som ska lastas, så finns det ändå ingen annan lösning i såna här lägen än att byta tränare. Och om BZ ska lastas för felrekrytering så ska han isf i lika hög grad ha cred för att ha agerat så snabbt som han gjort. Frågan är om ex en sportchef med större brynäsanknytning i botten (typ Sundlöv) hade agerat lika snabbt. Mkt tveksamt...

Anders Berg: "Tycker mest att Bengtzén får så mycket cred"

Precis. Och cred är nåt du tycker är såååå joooobigt att tvingas läsa, så du måste absolut slänga in en floplista.
Att du sen, för säkerhets skull, säger att "en topplista kommer senare" måste ha skett under pistolhot. Och när DEN topplistan kommer, står skrivet i stjärnorna.
Grundtips: tidigast hösten 2027...

KalleTeodor: precis. Han är en begränsad hockeyspelare men han står för det vi hade saknat i inledningen. Nämligen hjärta och ett helvetes engagemang. Tror inte sundlöv gjorde bort sig fullständigt då han skrev ett livstidskontrakt med sunk. Han är en bra försäkring.

mk: Sjödda sa att man ville låta samma lag som började i torsdags, få chansen att revanschera sig. Bytte bara Liljewall mot Westfält. Den senare mkt bra idag, satte in ett par fina proppar.
Annat från Sjödda, som svar på frågan hur han klassade Felix insats på en skala från 1 till 5:

"En sexa!!!!" 👊😀

Inkazar: Sjödda å Larsson är kung 😂 Oerhört viktig seger för laget och moralen framåt.

Clarence: Tycker Brynäs spelar bra, kul att kolla på hockey idag!

Peja: mycket kan man lasta Sandström för genom åren. Men inte fan var det där en målvaltstavla iallafall.