1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776608 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SEMIFINAL
Får Lena kommentera en brynäsmatch till säger jag upp Cmore.

bradberry:
Jag skulle faktiskt ärligt uppskatta en ursäkt efter den här matchen, kan inte nog trycka på hur ont det här gjorde.

Laddar för fullt och kl 24 startar matchen här i Kambodja.
Tror fan att vi tar detta i kväll och även matchen i Gbg.

mattiask: Detta är jävulskt jobbigt. Skulle åkt upp på match men frugan jobbar kväll och vi har sjuka kids här hemma. Får bli tv:n och sen nattning fort som fan i första pausen. Sen ostörd hockey.

Tror inte vi ska se det som en katastrof om vi torskar. Det går att stjäla matcher i Scandinavium. Men en 2-0 ledning vore fantastisk. Då måste detta fyra av de fem återstående matcherna och det är ingen walk in the park mot det här Brynäslaget.

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Jo, det är ju helt sant. Men herrejösses vad irriterande det är att Roger Rönnberg får det låta som de gjorde någon makalös insats. Var är självinsikten? De hade absolut ingenting i tredje perioden.

Bara lyssna:

Först och främst, så jävla skönt att vi plockar en viktig bortaseger i Göteborg !

Sen : Domarna..de tappar tyvärr hela tillställningen på slutet, återigen är domarkåren inkompetent och väldigt otydliga och förvirrade.

Hur Frölunda inte kan få en extra utvisning nere vid deras mål när de dels är instigator för hela situationen med en crosscheck på Pow i mellangärdet och att Figren kommer in som tredje gubbe bakifrån och bankar ner Paw, det fattar jag inte.

Sen FÅR vi inte snacka till oss en massa jävla BP oavsett hur kassa domarna är, det är ta mig fan oacceptabelt och höll på att kosta hela matchen.

Älska Brynäs.

{7225}: Underbart!!!

Roger älskar inte Bergenheim ikväll.

Nån som var orolig att Boqvist inte skulle klara det tuffare spelet tex längs sargerna?

Sv: A proposito de nada
Hoppas felix tar chansen nu! Ni minns väl hur känslan var när Svedberg hoppade in 2012 när honken blev sjuk? Det gick ju bra då :)

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
{8212}: Colliton fick frågan om han tränade Mora nästa säsong...
Han svarade, I don't know...

tjugo8: Hur fan tänkte dom,abstinensen är total, jag har plockat in min gamla Torspo 500 och försöker lära dottern att filma!

En liten reflektion.
Natten till igår gjorde Bäckström 3 ass och gick upp på delad andraplats i NHLs poängliga. Det gick inte ens en krusning i våra media runt detta. Tänk om det var Zetterberg eller Foppa (Back in the days) som stått för samma prestation. Vi hade blivit nedlusade av hyllningar i pressen och man hade irriterat försökt hitta något om Brynäs vinst över LHC…
Det är märkligt hur djupt underskattad som spelare Nick är. Sen är det ju precis som han vill ha det men ändå…

smallround: Vore intressant att höra honom analysera vårt lag. "En vanlig coach hade inte tagit det här spelarmaterialet till slutspel". Herregud alltså. Seriens bästa kedja, seriens bästa backpar. En TREDJEKEDJA med Paille som spelar som en gud just nu. Och Rautio har bäst statistik hittills i slutspelet. Mer behövs inte sägas.

Skrubben: Märkligt värre. Brynäs forwardsuppsättning är ju väldigt bra, att den spelaren som vann SHL:s skytteliga förra säsongen sitter på läktaren illustrerar det på ett bra sätt. Och han får det att låta som att Lindblom, Jensen och Clark gör sitt livs säsong, det tror inte jag att de gör.

Sv: CHL - 17/18
Frågan är, hade det blivit straff om match 7 varit i Skellefteå?

När Leif Boork coachade Brynäs i match 7 mot HV71 borta vid oavgjort i 3:e perioden så sliter en HV-spelare hjälmen av en Brynäsare, och Brynäsaren tvingas byta och då passa HV på att avgöra matchserien - när Brynäs egentligen skulle fått powerplay! Minns att jag blev SKOGSTOKIG på det!

Frågan är, hade Brynäs fått PP om matchen avgjorts i Gävle?
---
Menar bara att det är förjävligt att 7 matcher ska avgöras på något tveksamt domarbeslut - så sluta hacka på Bert också och förstår hur han känner det, speciellt efter att ha tappat 3-1 i matcher. Sparka inte på den som redan ligger!

BIF96: Vi har kämpat oerhört hårt hela säsongen...bla bla grin grin. Bye Bye Bert !!!!!!!

{6984}: HS måste ju kunna hjälpa till o spåra idioten om dom inte redan gjort det genom telefonen?

Summering efter kvart (del 2 Anfall och summering).

Att LHC skulle förfoga över en större bredd vad gäller anfallsspelet var något som många muttrade en hel del om på detta forum. Med all rätt skulle det visa sig. Det är inte så att Brynäs saknar bredd utan det är 1:a kedjan som är extremt bra. Det har LHC lärt sig nu.
Att säga att 1:a kedjan i Brynäs är väl sammansatt och fungerar bra är ett understatement. Linan är seriens bästa och fast det var mycket fokus på att LHC lyckats stoppa dem så slutar det ändå med att Lindblom har gjort 5 poäng på 6 matcher. För den fortsatta serien var det förstås viktigt att både Lindblom och Clark fick sätta en pyts och få bort de diskussionerna. Jag tror också att det var viktigt att vi fick ett par extra dagars vila då framförallt Jensen men jag tror även Lindblom kan behöva slicka lite sår och fylla på med lite energi i muskler och hjärna.
Jag tycker att det var oerhört glädjande att vår 2:a lina klev fram och producerade igår. Verkar som det var något som Ponhtus behövde kräkas upp (Frölundabaciller?) för jag tycker att han gjorde sin bästa match i år. Piggare, snabbare och starkare än på länge. Pahtrik tycker jag har hållit en högre nivå kontinuerligt men vilken skillnad det blir när spelet stämmer även för Ponhtus. Jacob är alltid bra, jobbar hårt och skapar lägen och avlastning. Denna lina har varit vårt stora problem under flera månader men om man fortsätter spela på gårdagens nivå då blir vi svårstoppade.

Vi har slutspelets bästa 3:e lina i nuvarande form hävdar jag. Nu när Granström har klivit in i slutspelet och Paille kan fokusera på hockey igen. Jag älskar den pondus som Paille visar i slutspelet, han har verkligen tagit med sig NHL slutspelskompetens in i laget. Ikonens fart och spelsinne adderar ett irrationellt element som kedjan saknade med mer statiska spelare. Nu kan även denna kedja vara oerhört giftiga i spelvändningar. Och som Sanny sa vem vill möta Granström i match efter match. Detta gäller särskilt för den stackare som ska teka mot honom…

Vem blir inte glad av att se vår 4:e lina spela hockey? Ja möjligen motståndarlagets spelare (fansen tror jag charmas…). I matchen igår så var man länge vår bästa enhet. En klassisk 4:e kedja som spelar på ett okonventionellt sätt. Med klassisk menar jag att man spelar med mycket energi och fart och på så vis mal ner motståndaren. Med okonventionellt menar jag att det inte är fokus på fysiskt spel utan fart och finess. Tyvärr så har kedjan tappat lite spets och målfarlighet när Asklöf byttes mot Mannberg. Asklöf var ju den som stod för stenhård attack mot mål och det gör ju inte Mannberg. Samtidigt spelar Mannberg sin bästa hockey under denna säsong och vi blir mindre sårbara för spelvändningar men honom i kedjan. Det är väl inte alltför vågat att anta att det är detta faktum som gör att Bulan spelar Mannberg istället för Asklöf. En mycket bra och underhållande 4:e lina. Man har fortfarande inte släppt in ett mål i slutspelet trots att LHC matchade Brocs kedja mot dom bl a i match 5. Det är grymt imponerande!

Så om jag summerar denna analys så har vi; slutspelets bästa målis, slutspelets bästa backpar, SHLs bästa kedja.
VI GÅR FÖR GULD!!!

jon karls: Du behöver inte vara rädd, du är bara osedvanligt korkad. Det är inte brottsligt...

jon karls: Fint att du anser davydov vara den enda vettiga som finns här. Du idiotförklarade just dig själv, din stolle :-)

Kan inte moderatorn bara plocka bort de här inläggen från jon karls och även alla våra svar till honom...

munkas: läste lite på white lions forum . Ojoj vad sågen går där . Humor .. så djävla härligt att det spelande laget vinner till slut . Det destruktiva faller till slut .
GRATTIS ALLA BRYNÄS VÄNNER

Skrubben: Av samma anledning du har hittat hit? Gillar att diskutera hockey, vilket visserligen du inte verkar gör du då istället ska ifrågasätta att ett öppet forum är öppet för alla...

Nog om det, kvällens match bör gå till Brynäs. Matchbilderna i samtliga matcher har vägt över till ert håll och idag blir nog inget undantag. Ska hockey vara rättvist så går Brynäs vidare men samtidigt är hockey sällan rättvist, vilket är charmen med det. I min mening finns det bara en sak som talar för LHC, målvaktsmatchen. Rautio har varit riktigt bra men inte utsatts för alltför många svårigheten som Högberg gjort hittills

Skrubben: Vad är det du inte är ense om? Att folk ifrågasätter att spelare medvetet skadar motståndare i match fem och sudden death? Såvida jag vet har jag skrivit seriöst härinne och till skillnad mot många andra inte klagat på saker som ett litet barn. Har även fått beröm för mitt bemötande, framförallt då jag inte är här för att jävlas med folk eller sänka nivån på forumet. Trodde detta var ett öppet forum för alla, du får gärna rätta mig om jag har fel.

jon karls: Att det inte bara är Morgan som gör misstag har varit väldigt tydligt i det här slutspelet. Och det tyder snarare på att det är mänskligt att göra fel, än att domarna inte är tillräckligt kompetenta. Samtidigt klagar folk på att mer och mer videogranskas. Inte ens efter VIDEOgranskning håller man alltid med om domslutet. Förstå då att ta sekundbeslut direkt på isen.

Sen att de skulle favorisera vissa lag... Kom igen. Framförallt INTE Morgan, där finns det många exempel på när han dömt till vår fördel i väldigt tveksamma situationer och där beslutet varit fel.

Att bua på domarna på läktaren och i TV-soffan tycker jag hör till. Men att höra av sig privat blir inte annat än hotfullt och är otroligt korkat.

Chris11: Det enda som skulle komma ut av det är en snackis och en jävla massa energitapp för BRYNÄS. Minns den tomma petflaskan som kastades på Kent Forsberg å vilket liv det blev...

Såna tilltag ska INTE uppmuntras... Idiotiskt...

Horace76c: 7909 det är fullsatt det:)

mattiask:
Jag tycker absolut att det finns all anledning till att vara mycket kritisk till domarna då de på grund av sin totala enhögdhet starkt påverkade utgången av matchen.
Om domarna nu inte helt fullständigt skitit i reglerna så hade de tröga backarna i LHC inte hängt med överhuvudtaget.
Nu får de haka och bryta mot reglerna helt utan påföljd.

mattiask: Problemet är att LHC kommer undan med allt och lite till. Även regelvidrigheter som är rent farliga för Brynässpelarna (höga klubbor, knätackling). När domaren samtidigt ger LHC en billig 5mot3 skapar han en ohållbar situation.

mattiask: Klart de ska ha kritik om den är befogad! Att slasha klubban ur händerna på Bertilsson gav dem ett fem mot tre och en reducering. Borde varit spel fyra mot fyra där. Det där kan ha avgjort matchen, tyvärr.

Bara det faktum att vi fick Målgan i kvarten vittnar ju bara det om ett riktigt justitsiemord och Målgan har verkligen levererat på helt ny nivå i sitt brynäshat.

Mrassarson: jag, har åkt ända från gävle. Nervositeten börjar komma

{Auchinleck, bifhjärta, mk}: I am back, i varje fall av och till. Jobbar i Melbourne tre månader om året. Tack för glada tillrop. Har följt diskussionerna ett tag och håller med om att nivån är mycket bättre nu.

honken21: Det här är sport när det är som bäst! Min sambo sa precis att "du ser sjuk ut!" Man bara måste älska slutspel👍🏻

{7800}: Jensen får en crosschecking i ryggen och blir sen misshandlad av 53:an men domarn står och flinar!! Ojojojo👏🏻

Forsberg 1978: Jösses Gordon borde ju i princip bli avstängd i efterhand för farligt spel

Älskar alcen, käften bara går :-)

Johan1234:
PR-trick ju! De vet att det inte kommer kosta något alls för ingen byter bort en Tesla mot en rostig Ford Focus.

{5915}: var lite fbk light över lhc spelet . Fasthållning och ryggsäck. Första linan måste in i matchen igen . Full läkerol på fredag . Då ska det vara 3-1 i matcher .

Sån där utvisning har inte hänt på hela jävla säsongen men nu passar de på... Vilka jävla muppar.

Tackling i huvudet på Gunderson är helt okej dock. Det är ju inte alls ofarligt.

Fan Mannberg har studsat upp flera snäpp i slutspelet tycker jag! Kul👍🏻

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Lindbäck och rautio, där har vi guldmålvakterna!

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Lindbäck, Henrik Larsson, Wännström och Emil Larsson skulle vara så fruktansvärt logiska och naturliga värvningar.... Med reservation för Wännas skadeproblem.

ellis: Rautio är inne i ett flow nu så jag tror detta är helt fel tidpunkt att kasta in Sandström.

Inkazar: Då blir det över 7000 på fredag. Extra bra då biljetterna är dyrare nu under slutspelet. Det blir många sköna miljoner i publikintäkter.

{2064}: Det handlar ju egentligen på vilken typ av hockey man väljer att spela. Har man inte speeden att matcha med så får man försöka något annat. t ex att spela fysiskt. Brynäs spel bygger på att ligga rätt i banan, hög fart och många platsväxlingar. Jag tror att det skulle vara jävligt dumt rent taktiskt om Brynäs skulle börja spela mer fysiskt och bränna en massa energi på att tacklas.

De ringer inte ens alltså. Vad är det som händer. Är det strömavbrott i Stockholm?

Nu har jag gjort allt jag kan för att ta Brynäs vidare till semin. 1300 kr lagda på att Linköping tar hem serien till 2.55 ggr pengarna. Jag brukar lägga ett antal liknande spel ett par gånger per år och än så länge har jag inte vunnit några pengar. Jag hoppas detta håller i sig 😬 "peppar peppar"

Tjurn : Kan inte finnas en plåt kvar. Inte efter lagets uppvisning i Lkpng.

Bratwursten : Det var skönt att Rautio fick hålla nollan, betyder mycket...oj vilken viktig seger, hoppas vi kan mobilisera hemma på måndag...Tack för kaffet Brynäs!!

bifante: Rautio ska fortsätta !!