1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776615 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MATCHTRÅDEN
bifante: Rautio ska fortsätta !!

{5915}: börjar bli tröttsamt att läsa all negativitet kring Arto. Kan vi inte bara vara glada åt matchen? Arto är varken Brynäsare eller LHC:are...

Sv: A proposito de nada
Steenm: är tvungen att lägga till Jeremy Colliton, inte Collinton.

Sv: Åttondelsfinaler 2017
{7225}: Eller Luleå som är dåliga? Skulle vara kul att se Bulans reaktioner i tv-soffan när han ser Luleå spela 😁

{7225}: Hade vi haft Paille, Johnson, Pow och Paw i form hade det sett riktigt bra ut inför slutspelet. Nu har vi en femma som hotar på riktigt. Juniorfemman tror jag tyvärr kommer väga lite för lätt nu när spelet blir mer fysiskt. Det kommer bli strid på kniven mot LHC, riktigt spännande.

Världens bästa Clark!

Felix, vilken jävla match han gör!

Vilken räddning!!! Kan nog bli nominerad den där.

Brynäsgubbe: får tacka Sandström att vi fortfarande leder.

Kedjan med Paille Granis Ikonen har gjort det bra denna period. Hoppas Johnsson får näta...

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Rumpelstiltskin: Tog upp Brynäs till toppen igen...???? Vänta nu!!! Bulan i all ära men inte har vi väl hamnat i toppen av ligan något år under Bulan? Årets 5:e eller 6:e-placering är den bästa på 3 år. Förra året var vi 10:a... Topplag? Hur är det med självinsikten...?😂

Zappaholic: Jag läste inte det förrän jag kom hem... Vet inte vad som visades i sändning men Ersson, Samuel(?) fick pris som morgondagens Brynäsare. Sen var det intervju med honom i pausen mellan andra och tredje. Klart man är på plats!

Bz förläng med ikonen redan nu tack

mattiask: Ikonen ÄNTLIGEN!

Mycket intressant laguppställning ikväll.
Johnson är petad! Mannberg är extraforward. Boqvist går in i fjärde med Ölund och Asklöf. Sedan gillar jag verkligen att dom fortsätter med Ikonen tillsammans med Paille.

Fan vad roligt det är att ha en (nästan) skadefri trupp.

{7225}: Märklig tolkning av det Sjödda säger; att han har tagit ut en seger i förskott. Du tror väl inte på allvar att han är ovetande om att det blir en tuff match mot ett desperat motstånd?

enligt eliteprospects så står det Louie Caporusso a.k.a Luigi Caporusso, som en nittiotalist med många timmar bakom mina nintendon tycker jag det är lite småroligt. spela typ mario musik när han gör mål eller något xD

tycker han ser lite ut som en amerikansk komiker eller något

ellis: inte bättre än så här? Det tog LHC tre raka PP för att lyckas få hål på oss. Vi kunde gott ha fått ett eller två pp med oss under den tiden men domaren var enögd. Vi krigade länge och hade två stycken i virket. Lite bättre domare och lite mer flyt så hade vi gott kunnat vinna den matchen.
Om det varit en slutspelsmatch så hade vi även haft både Granis och Fälth med.

Jag hoppas verkligen att laget har lite mer kämpaglöd än dig och några till här...

Just hemkommen från matchen. Min känsla idag är att det kunde gått på vilket håll som helst.

Vet inte om jag för Brynäsfärgad, men det känns som att de fyra raka boxplayen puttar matchen i Lhc's riktning. Tyvärr släpper Morgan och Co två solklara på Lhc.

Spelmässigt och chansmässigt var vi med mycket bra i 60 min.

Är det inte jävligt gnällig stämning här nu?
Det är slutspelsdags för helvete.

Dysterkvistar. = )

Domarna briljerar med det samma.

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
{7225}: Bara att hoppas att Rautio kommer tillbaka och håller då för han släpper inte in lika många såna skott som Felix

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Måste alla svar vara definitiva och empiriska? I så fall så kan du väl sätta dig och läsa i nåt lexikon istället.

Zappaholic: Jag kan inte ens komma ihåg senast som Brynäs gjorde en så bra insats mot en så bra motståndare. Top notch.

Förstår inte varför det läggs så mycket energi på vilka spelare som är dåliga eller inte i detta forum. När vi presterar vår längsta vinstrad sedan starten på SHL så borde vi hylla spelare tycker jag,
Snappade upp detta på ett Flyers-forum som handlar om Oskar Lindblom. Ganska kul jämförelse med andra talanger tycker jag:

"Now only 4 points (with 4 games left) off having the 2nd most points in SHL history for a forward at age 20 or younger.

Kent Nilsson: 53 (75-76)
Kent Nilsson: 47 (76-77)
Peter Forsberg: 47 (92-93)
Henrik Sedin: 47 (99-00)
Henrik Zetterberg: 46 (00-01)
Daniel Sedin: 45 (99-00)
Peter Forsberg: 44 (93-94)
Oskar Lindblom: 43 (16-17)
Michael Hjälm: 43 (83-84)
Daniel Sedin: 42 (98-99)
Thomas Sjögren: 42 (88-89)
Nicklas Bäckström: 40 (06-07)
Viktor Arvidsson: 40 (13-14)

Every 20 year old and younger forward to ever hit 40pts in SHL."

Not:
Inlägget är från signaturen "appleyard" och jag tog mig friheten att ändra till dagens stat.

Sen måste jag säga det, fan va jag älskar Marc Z. Han är varken en flashig eller sexig back, men han får jobbet gjort varje kväll och är enormt plikt trogen sin uppgift på isen. Signa upp han på en lång deal!

Skrubben: Det var fantastiskt bra. Och då saknades några, framförallt Berra...

De är nu man verkligen upptäcker hur innihelvete mycket man saknat Paille! Han är överallt i sina byten! 👍🏻

Kung Lindblom!

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
honken21: Det var ju minst sagt anmärkningsvärt att Brynäs signade upp Mannberg på flerårskontrakt... I min värld skriver man flerårskontrakt med potentiella stommespelare och/eller toppspelare och där är inte Mannberg.

Herregud vad dåliga domaren det är idag. Spelarna skriker heeey hey i 3 sekunder sen blåser domaren och undrar vad det är haha...

Johan Alcén är en vältalig och klok herre.

{6984}: Nu är du bra enögd, nästan i cyklopklass a la en modoit....😉
Räcker väl med att titta på stillbilden, en rätt så solklar knätackling.
Höger ben är vinklat i nästan 90 grader i träffögonblicket, inte en normal benposition om man inte försöker sträcka ut benet. Ett agerande som helt klart är väldigt riskabelt för den som drabbas, oavsett om tacklaren haft för avsikt att träffa rent med överkroppen eller inte.
3 matcher + böter känns dessutom rättvist, sett till prejudikat från tidigare och liknande fall.
Vi får trösta oss med att Bertils ofrivilliga vila kan visa sig vara det som till sist gör att guldet återigen hamnar där det hör hemma....

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Herrejösses vad mål vi gör😃

Huge:
Du anstränger dig verkligen för att framstå dum. :) Rautio har varit genomsnittligt bäst under större delen av säsongen vilket de flesta med ögon är väl medvetna om.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Saxat ur dagens GD:

"Under VM-turneringen i Lettland 2006, var det lagkamraten och NHL-stjärnan Henrik Zetterberg som fick ställa upp och bolla tankarna, när Bäckström antingen skulle ta beslutet att ta steget direkt över till Nordamerika och NHL, eller stanna en säsong extra i Brynäs.

– Han hade varit i en liknande situation som jag. Han blev draftad och så stannade han hemma under ett eller två år extra. Jag pratade med honom om det, och han sa att det är bra för en själv att stanna hemma. Du utvecklas mer, och får mer speltid, säger Bäckström till Washington Post."

Där hör du Oskar, lyssna nu på Zätas goda råd till Bäckis.
Gör inget dumt, stanna i Brynäs över nästa säsong.
Basta!!!

Auchinleck: Empirin talar för att IK Huge ser ut att ha vaskat fram en ny Bäckis i Ölund. Och Wikegård blev så lyrisk att han t.o.m avslöjade att han själv minsann haft en flickvän från Bomhus en gång i tiden.
Vad vore Brynäs utan Gävles eget "Beverly Hills".... 👊😉👍

bifhjärta: Kan vara årets skönaste seger... Rautio!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAA FYFAN VA GÖTT

Måste bli Valbo för Mannberg när eller OM spelare börjar komma tillbaka...

Tack djurgårn för Ikonen! Fan vad jag gillar att se en spelskicklig spelare i Brynäs. Och vilken puckkontroll!

Rautio!

We have ourselves a No. 1 goalie!

Foppafeeling på Ölund ju! Vilken balans...

Zappaholic: Angående Erik Thorell, så har han väl ungefär samma poängsnitt i SM-liiga som Ikonen hade där förra säsongen. Har sett Erik Thorell mer än hans brorsa genom åren och har väldigt svårt att se honom som en spetsspelare i SHL. Ikonen är en mycket intressantare spelartyp med andra kvalitéer, yngre och rightare. Tar Ikonen före Erik Thorell alla dar i veckan.

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Steenm: önskar så jävla mycket att han ska få hänga en! Det vore förbannat kul

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Lindblom och Jensen är sjuka ( sjukt bra alltså) en del av mig kommer dö när Lindblom går på planet till USA och NHL!

Sv: Deadline
KulaShaker"Känns lite obehagligt med Lucas om han nu har blivit lovat en Mine Craft miljard för att hänga med Bulan till Tundraland. Vad har vi att kontra med då?"

En hel del skulle jag säga, tror inte Lucas drar, han vet var han hör hemma. Tvillingarna kommer jag dock inte sörja, de har varit helt under isen senaste månaderna, bra början dock.

Nu jävlar ser vi till att vinna idag, sjukt viktigt för kampen om 6:e platsen, men länsderby är alltid länsderby, kan gå lite hur som......

Sv: Matchtråd. Dif-Brynäs 14 feb 2017
KalleTeodor: Antalet vinster för en målvakt är nog den sämsta statistik för att bedöma hans prestation. Det är en lagstatistik och inte direkt kopplat till själva målvakten. Kolla med alla som håller på med fancy stats i NHL.

En stor förklaring till varför Felix har så många vinster, är att han fått stå betydligt fler "enkla" matcher än Rautio. Dom har i princip delat upp hemmamatcherna till Felix och bortamatcherna till Rautio. Inte så konstigt att Felix därmed har en bättre win-ratio trots att han är den sämre målvakten.

Sv: Laguppställning djurgårn brynäs
Nån som hört eller sett munkas?
Märkligt....
Munkaaaaaas!!! Hohooooo!!
MUNKAAAAAAAS!!!
Konstigt...

Ähh, vad dum jag är. Vi vände ju och VANN.... :-)

Pajasnivå på domarna i SHL...

Tycker ett målvaktsbyte känns ganska så givet, men vår mv-hantering har varit kalkon hela säsongen så ingen är förvånad...