1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776602 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{7225}: om borgman spelar vill jag se lite slashings mot hans handleder. Då kan vi bli av med deras bästa back!

Sv: Final
Huge:
Enligt GD kommer Fälth troligen spela i morgon och Bertil på torsdag.. Båda tränade i svart idag.

mattiask: Håller med i allt du skriver, och HV imponerar inte på mig. Och huvudtacklingen på Lindblom måste ju grannskas, annars tappar jag all tilltro till situationsrummet. Det här löser Brynäs !!

Det är alltså fritt fram att göra en huvudtackling? DOMMARJÄVLAR!!!!!!

mattiask: Ja. Bedrövligt insats av domarna. En huvudtackling får aldrig missas.

bradberry: middag på avvenyyyn ikväll och sedan städar man av Håve på hemvägen. Som en lite längre pisspaus ungefär 😂

LoL, grattis Bif! Spöa HV nu!
Uppladdat:

500x0-17903852_10154264860076780_7764149637894677550_n.jpg

kexxet: Jag hittade en Dugges Avenyn ale i kylen, den slinker ner med världens största leende haha!

Stibe: finalplats trots omarbetade regler....

Sv: SEMIFINAL
Alltså, helvete, jag finner fan inga ord! Med Ersson och Zanetti som ersättare för Bertilsson och Fälth. Så äckligt jävla stolt över detta gäng.

This is to good to be true...

Men låååååångt kvar. Felix ser helt plötsligt ut som Svedberg anno 2012.

Skål Brynäsvänner, nu börjar uppladdningen. Oavsett hur det går så ska vi vara nöjda med säsongen. Om nån hade sagt till mig att vi skulle spela en game 7 i semifinalen innan säsongen, så hade jag tagit det alla dagar i veckan. Kämpa satan nu Brynäs!!

Silfverberg 1+1. Bäst när det gäller... Dock inte slut än.

Favorit från västkusten
Uppladdat:

500x0-img_0903.jpg

{7225}: Vi har sett en mängd orättvisor byggas upp under tid och för varje ytterligare så kokar det över. Han bedömer en enskild händelse och håller med om att den inte är vacker (sparken släpper han, går väl jämnt ut med Granas ben).
Att Rönnberg satt i system att låta spelarna gå mot huvudet i tacklingssituationer säger mycket om honom som person, att journalisterna/experterna inte ser detta är anmärkningsvärt

{2064}: Sandström gör sin bästa match i Brynäs när det som bäst behövdes, hatten av. Han räddade oss i första periodens inledning och fick sen en behaglig resa.

Underbart när publiken vrålar när en Frölundaback greppar pucken lite i egen zon...👍👍👍

Davey85: Mycket bra stjärngäng!

Som bubblare kan man ta med tvillingarna också. Gör sin bästa match på väldigt länge och var de som faktiskt mitt i all Frölundapress tog oss upp i anfallszon. Hoppas dom kan göra en till sån match...

Steenm: själv är jag otroligt trött på domarna. Det finns absolut fog för allt gnäll här inne senaste veckan..(för en gångs skull😂)

Ersson står upp i vanlig ordning! Grym räddning Felix!

dAVydov: Va??? Är Rasmus Dahlin bara 16? Varför har inte kommentatorerna nämnt det?

Tack Felix Sandström för att du gjorde en 3-0-ledning efter första möjlig... Idag är du bäst! Hittills...

smallround: Haha! Granis sprutar snö över JG i värmningen!

{7225}: Ryktena hittills:
1) Patrick Zackrisson
2) Anders Lindbäck
3) Niclas Andersén
4) Anton Rödin
5) Rickard Gynge
6) Robert Rosén

Bengtzén får råna en bank om han ska ha råd med allt detta.

bradberry: Mårtensson klar för LHC iaf, enligt Twitter...inget Brynäs för Tony M

Det känns fantastisk, jag ser fram emot uppdraget. Brynäs IF står i dag för en av SHLs mest moderna sätt att spela hockey, säger Melin.

Melin kommer att fortsätta på den inslagna vägen med hur vi ska spela om jag fattat det rätt och kan han bli en lite bättre matchcoach än Bulan så tror jag detta kommer bli bra!
Jag väljer iaf att se det positiva i detta!

Jahap. Jag säger bara en sak:
Jag litar till 100% på vad Bengtzén gör.

Peja: Malmö hade en liknande handstoppning i dagens match, utan åtgärd.
Dessutom, jämför Kilas xchecking utvisning med den xchecking som Clark får i nacken senast.
Brukar väldigt sällan gnälla på domarkåren för de har ett tufft jobb och felaktigheter jämnar ut sig i längden. Men....jag håller med dig. Dessutom är det lite väl många missar av interference, slashing och hakningar som VFarna gör sig skyldiga till.
Wikegård var också inne på deras huvudlösa bedömningar i slutet av matcherna där de tar till en sharia-tolkning av regelboken istället för tvärtom, vilket brukar vara commes il faut.
Helt ensidiga dessutom.

{6984}: Medhåll! Jag hoppas verkligen att BZ förlänger med honom. Det blir ju i princip som ett nyförvärv som redan fungerar socialt (?) i föreningen. Känns som en mycket seriös och professionell idrottsman.

Huge: Brynäs körde ju över Frölunda igår, men eftersom deras väktare är så mycket bättre än vår blev segermarginalen väldigt liten... motsatt spelmässigt övertag för Frölunda hade resulterat i 6-2-seger. Det är segern som räknas men det krävs mycket mer för att Brynäs ska göra mål.

Brynäsgubbe: jo fick tag på den tillslut.. blev lite högljudd vid avgörande målet ..

Nu jävlar ska jag fira med go-käk på Route 84 i hudik! (På vägen hem)

Peja: Gött att Bulan släppte in Nick och Zab. Trodde inte han skulle göra det.
Jävlar vilken match vi gör.
Alla såg tio kilo tyngre ut i närkamperna.
Härlig lördag!

Brynäs är tillbaka i denna serie både spel- och resultatmässigt. Så fullkomligt jävla underbart att kunna konstatera detta faktum.

2-2. Nu gasar vi vidare med samma spel och intensitet. Ha en trevlig lördagkväll allesamman, och ta hand om varandra där ute i dessa osäkra tider. Skål!

Huge: Vilken match vi gör i det här pressade läget!!!! Spelar vi så här så ger vi oss själva chansen att gå till final.

Så jävla rättvist!!!!!!

Krap Nek: Tycker inte du ska komma in i vår bok och kalla oss tattare. Återgå till att scouta Halmstad Hammers, Huddinge och andra Div 1 lag.

Huge: glasögon är nog fan va Sandström behöver

TACK FÖR DEN DOMARJÄVEL. HOPPAS DU BLIR AV MED JOBBET

Lundqvist vrålar ut sina protester... men det är tydligen ok.

På arenan väljer du mellan skybar o baren närmast ståplats

Påbörjat tor resa på 710 km, målet
2-2 i matcher
Lägga över press på Frölunda, måste vinna mån för inte ge matchboll
En 6:e match i Gavlerinken m omsättningen som tillkommer

FORZA!

Lite bissart dock att styra kosan 500 m fr gårdagens vidriga akt

#stockholminmyheart

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Bratwursten : Såg dagens Studio Brynäs nyss på youtube, kul att det har börjat med det, man får mer inblick i det annars lite hemliga Brynäs :)

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Låt oss skippa de politiska åsikterna / värderingarna i detta forum.

Med det sagt är det självfallet hemskt det som inträffat i vårat fina land denna eftermiddag.

Nu har jag dragit mitt strå till stacken. Tömt spelkontot på Frölunda imorgon, jag vinner ALDRIG när jag spelar på en Brynäsmatch! :)

Lämna kvar Westerholms i gbg! Nästa match vill jag se Nick och zab

Vill se ett Brynäs som krigar ikväll. Ta kampen! Spela slutspelshockey. Sen får det gå som det går.

Apropå Zaborsky så blir det med största sannolikhet ingen förlängning. Han har varit skadad större delen av säsongen, när han väl spelade så var det rätt slätstruket, han är dyrast i Brynäs och är inte särskilt omtyckt. Lite primadonnafasoner på honom enligt en väl insatt inom Brynäs. Räkna bort honom.

{7225}: Att åka runt och tacklas som Frölunda tror jag inte heller på men jag tycker vi måste tuffa till oss överallt på banan. Tycker vi vek ner oss och lät FHC dominera och vinna det fysiska spelet alldeles för enkelt...

Det måste göra ondare att möta Brynäs...

Fan vad det ska hyllas,hajpas och ösa superlativ över Frölunda. Vi vann två gånger med 6-0 mot Linköping, ingen flög iväg för det.

Idag är inte representativt för strykeförhållandena dessa lagen emellan.

Alcen ligger längst ner i en hög bakom mål. Då ställer sig Ponthus Westerholm intill Frigren, ler försynt och samtalar lite inför nästa säsong: "Är Gamle Port fortfarande bra jaktmarker änna?"
Westerholms out! Zab & Nick in!

Får Lena kommentera en brynäsmatch till säger jag upp Cmore.

bradberry:
Jag skulle faktiskt ärligt uppskatta en ursäkt efter den här matchen, kan inte nog trycka på hur ont det här gjorde.