1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
lordi73: Men den tar ju inte i planket. Den tar i nätet.. Varför backa in då?
Sen återigen. Porseland är så fruktansvärt dålig så klockorna stannar .
Han har ett rätt idag,ett stolpskott det är allt..

Pucken i nätet och därav gör Örebro ett icke godkänt mål!!!! Fiasko!

VILL INTE SE PORSE NÅGOT MER

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Gääääsp, jag tror att jag kvartar in ett slag...zzzzzzzzZZZZZZZ....*börjar drömma*........

...Fan vad kul, Bertilsson tillbaka i februari och smäller på som i gamla dar och i morgon spelar vi första kvartsfinalen mot Färjestad.
Vrana har visat tokform efter sin skada och blir en jättejoker.
Enterfeldt helt fri från sin armbågsskada nu och Ollas äntligen tillbaka i gammal god stil.
Salmela har fått ordning på sin fot, mer behöver inte sägas för att alla ska fatta.
Otroligt, vi har ett helt skadefritt lag som dessutom ser toppat ut till kvarten.
Nä, nu djävl.......*poff*
Fan, där vaknade jag visst.
Men det var en jävligt härlig dröm iaf....

Jag tycker det är kanon att Bertil har förlängt! Tänka tanken att se honom spela i ett annat SHL lag får mig att rysa! Bra BZ och hoppas han är kvitt skadorna nu! Sen får ju Bertil avsluta säsongen med matcher samt en riktig försässe så jag är positiv!👍🏻

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 9/1-16
Senaste 5 minutrarna har Malmö spelat fult somfan utan att domarna reagerar och nu blev resultatet av det en backskada. Fantastiskt bra jobb av domarna att låta matchen fortgå och bli värre och värre så att det måste till en skada innan de reagerar. Jävla idioter.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16
{7225}: Djoos? Försov du dig och missade hela förra säsongen eller? Hade den killen haft ett annat efternamn så hade han blivit petat i ett tidigt stadium

Sv: Vad är en riktig supporter egentligen?
Huge: Det kan bara betyda att han är bättre på att få fram sina argument, och att han är tydligare än du Huge😀😀

Alltså har du fått din överman.😄😄

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15
Chris11: Tycker hockeyn har tappat i attraktionskraft sedan man införde dessa videogranskningar på varenda jävla mål. Jag kommer på mig själv att ha slutat jubla vid brynäsmål. Istället börjar jag genast fundera om någon varit och andats på målvakten, om det ska bli videobedömning och bortdömt mål. Förr brast jag ut i euforiskt jubel vid mål, nu sitter jag och fokuserar på regler... Man förstör sporten! Att målet idag blev bortdömt är inget annat än en bekräftelse på att man är helt fel ute i detta. Paws mål hade blivit mål utan Mannbergs aktion. Den sistnämnde stör ju inte Tellqvist över huvud taget. Det de baserar det på är att han rör målvakten inne i målgården. TRAMS!

Huge: Ja att kräva toppform en hel säsong känns som väl höga krav. ALLA lag har svackor eller gör plattmatcher. Gårdagens insats var långt under standard och vad man kan kräva av laget. Men att gnälla sig hes efter EN plattmatch som bryter en 4 matcher lång förlustfri svit känns lite väl.

Jag hävdar fortfarande att för att få ut fullt av Bulans hockey filosofi så krävs det mer "kniven mot strupen", mer desperation från spelarna. Därför tror jag att vi blir vassare i ett slutspel än i en serielunk. Jag sitter lugn i båten...

SWEATT: Å andra sidan spelar inte Ollas i första PP-femman och matchas inte särskilt hårt när laget jagar mål. Tycker egentligen att han spelar bra över hela banan förutom framför och runt motståndarnas mål. Den sista lilla spetsen saknas, men oj vad mycket bra saker Ollas gör på isen med och utan puck.

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 26/12-2015
Publiksnittet just nu: 5738
Publiksnittet förra säsongen: 5103

Asså Rahimis hånleende när de visar Röddas onda hand på jumbotronen... Avskyr honom om möjligt ännu mer nu.

7006 åskådare i afton, kul!!!

Vad är det som säger att inte Wilson skulle bli långtidsskadad hos oss också? Konstig hypotetisk debatt...

Kopparjimmie: Hemskt, men tyvärr något vi kommer se öka i takt med att spelet går fortare och straffen milda i förhållande till skadan som uppstår.
Obegripligt hur återfallsförbrytare som Anton Hedman, Karalahti etc. får någon strövecka som straff för att en karriär och dröm dör för en spelare.

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 12/11-15
MoDos otur håller i sig som det verkar😂😂😂

Noterade att Kilström På 25 matcher tacklats lika mycket som han gjorde på 50 matcher förra säsongen. Han har ju lyft sig ganska rejält i år. :)

{6984}: 16 sektioner är smockfulla just nu. Är ni sugna på att se matchen så får ni nog skynda er, bara 6 sektioner man kan beställa biljetter från. Räkna med minst 7000 på plats!

5000 sålda till matchen på lördag, vi syns där!

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
Bifbiffen: Ja, jag gillar inte velandet med Olden. Förstår inte riktigt lagledningens skepsis till honom.Tycker han visar positiv framfusighet då han får spela.

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 3/12-15
Fantastiskt roligt att få se Enterfeldt göra comeback imorgon! !!

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 28/11-15
{6984}: Det må vara en mörk streak vi är inne i mot SAIK, men vi har för alltid Berts tårar 2012 att minnas tillbaka till som ett litet ljus i mörkret.

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 27/11-15
krobbe: Kilas håller landslagsklass. Sjukaste förändring jag sett hos en spelare från en säsong till en annan. Tyckte han var kass tidigare. Plötsligt gör han allt rätt.

{7225}: Du lär få vänta några dagar på svar..;-)

Kan någon moderator stänga av pajasen Yodasvenbrabro från Brynäsboken tack?

{5583}: Vad fan pysslar cmore med ?
På huvudkanalen visar dom bottenmöte i korpligan med lyxfällan .och 2 + 3 an i shl petar dom in på cmore live 2 vilket djävla inflytande en fuskande klubb som Lif har .

Sv: Brynäs IF - Färjestad BK 25/11 - 2015
"FBK-veteranen fick ytterligare en chans i slutsekunden när han var nära att styra in pucken. Det i ett läge när FBK spelade power play. Magnus Nygren utsattes nämligen för en ful crosschecking rakt i ansiktet av Jacob Blomqvist, som fick 2+2 minuter."

Citat från NWT, vilken ren jäkla lögn de drar till med. Crosschecking rakt i ansiktet? Är det ett skämt? Blomqvist lyfte bara klubban för att komma förbi och i hans ögon är det en crosschecking rakt i ansiktet?

Salmela och Sunken spelar ikväll!

Rödins födelsedag idag! :D

Mannberg får förlängt i två år till, bra!
Fast jag hade blivit betydligt gladare om det varit Scott!

Sv: Brynäs IF-HV 71 to 19/11
Zanetti verkar vara en jäkligt skön karaktär! Bra intervju efteråt 👍

KulaShaker: Verkar som att Westerholm och Vrana spelar på torsdag, lite tudelade känslor att det är just mot HV71 och Jere ändå. Men lite extra kul att få se Vrana på is igen dock!

twitter.com/Brynas/status/666578075640012800

Sv: Brynäs IF-HV 71 to 19/11
{6984}: Går inte grammatiska inlägg tas i pm så slipper vi andra läsa?

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 14/11-15
Huge: Får jag fråga vad det där har med hockey och Brynäs att göra?
Skärp er och ta det någon annanstans. Ingen orkar längre.

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 14/11-15
Kung Starky! Grattis till första nollan! Han låg bakom vår seger ikväll.

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
Noterar att Lööke stod för två assist i Almtunas seger mot Oskarshamn ikväll. Bra att han får istid och producerar en del.

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 12/11-15
bifhjärta:

Den självklara frågan är nu: hur många
matchers avstängning får DOMARNA?

Eller, nu glömde jag.
Att vara SHL-domare är ju att
arbeta inom Sveriges största
skyddade verkstad.

Spelar inget mer i turneringen. Borta ca 1 vecka.
TACK för att det inte var värre!

Forsberg 1978: tamejfan att den enda brynässpelaren som är med ska bli skadad. Skämtar hockeygudarna med oss?????

Sv: Frölunda–Brynäs IF [2015–10–31]
Huge: Skulle grabben fått lira i Brynäs hade rubriken varit något i stil med:

Brynäs snor talanger från de lokala klubbarna trots det gemensamma avtalet!

Tror knappast det räcker med en unge som vill byta, om mma tackat ja till en hur ska man då kunna neka nästa?

{7225}: Rätt gott att bo i Uddevalla idag. Först retar man alla för att blåvitt torskade. Sen som lök på laxen så vinner Brynäs över Frölunda. Det är väldigt tyst på sociala medier idag: )

Många förtjänar beröm idag. Olden känns som en som kan avgöra i ett slutspel. Lindblom hur bra kommer inte han att bli? Porseland bättre för varje match. Sundqvist leder i försvarszon. Scott är bästa transatlant i shl. fyll på med vrana Bertilsson och enterfeldt så ser det oförskämt bra ut

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
Kopparjimmie: Ja, ligger i sängen och ser matchen. 0-2 efter fem minuter. Ser mörkt ut, det här vänder vi aldrig....😡

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
{6984}: Tycker Mannberg varit bra nästan hela säsongen,så även ikväll. Han gör mycket nytta där ute.