1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776630 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Pettisbif: Ungefär lika många som du på dina laguppställningar.

Hur kommer det sig? Hahaha

Enaranger: Ja Lucas Carlsson hade ju inte klivit fram så som han gjort om vi värvat, många skrek ju bara värva värva och oj vilken tur vi inte värva nya backar!
Plus förstört alla chanser med få Gunderson till nästa säsong.

Helt sjukt det kunde va så för dom bästa sportcheferna och coacherna i Sverige finns ju här och på läktaren =)

Hur det än går i år så tycker jag vissa här inne får ta sig en funderare och kolla vad Bengzen gjort med Brynäs, hur hela föreningen lyft sig och med ganska små medel hitta så mycket rätt.
Och sjuk otur att Anton och Salmela åker på långtidskador, 2 toppspelare i Shl som så klart inte går bara värva in 2 nya Salmela Rödin.

Men ändå finns det driv nu i Brynäs som gör det funkar och kolla på tex Pudas, Carsson och fler som är grymma och kanske nån gång hylla Bengtzen och ledningen =)

Charles: Tornberg var trevlig:) kul o höra han berömma Brynäs, stort av honom!

Chris11: Vilket också betyder att Pudas spelar

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 4/2-16
Enaranger: Jag gillade upplägget när Viasat hade Allsvenskan. Domarna satt med i studion och förklarade domsluten efter matchen. Då fick man större förståelse och ibland kunde man även höra en domare säga att han/de gjorde fel.

3800 åskådare..fyfan Gävle

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2/2-16
Pettisbif: I vems liv skulle du kunna tänka dig att vara kvinna då, undrar man ju nyfiket?

70 Rodrigues: Yes, imorgon åker sambon och jag på våran årliga weekend för att få se vårat kära Brynäs ..........Förra året blev det vinst på torsdagen mot Luleå och utspelade totalt mot SaIK på lördagen..........Nu hoppas vi på 6 poäng , de närmsta dagarna.....KÄMPA

Ska vi gissa att 4-4 kommer 20:01 men döms som mål ändå?
Ger det ens pengarna tillbakas?!

Men seriöst dock. Vrana & Johnson börjar vakna nu när de fått lite tid tillsammans igen sen försäsongen!

Vrana varvar upp hela tiden och börjar bli den spelaren vi hoppades att han skulle vara. Kul att se formkurvan på dessa herrar!

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
{6984}: Tycker du det? Kan inte se att det är fel att kommentera en dal av deras troll här eftersom jag är avstängd där. Om man inte får ha åsikter om vissa inlägg så har en del av värdet med GB försvunnit. Visst jag är på framförallt JFK och Modomille men de är ena riktiga troll mot Brynäs tidvis oxå. Finns väl ingen som är så patriotisk och blåögd som JFK och aldrig kan se något fel i Modo. Då kan jag hjälpa honom att se felen :-)

Du kan ju ignorera mina inlägg inget problem..

Minst 4 poäng i back-to-back mot seriens just nu överlägset bästa lag? Med tanke på skadeläget och sjukdomar får man ändå säga att det är en riktigt bra prestation. Lika bra att kamma hem 5e pinnen också nu. Boqvist kan sätta sitt första. :-)

Webmaster:
Håll käften. :D

Trots alla skador och sjukdomar vi har på bärande spelare så har vi endast släppt in 1 (!) mål på 5 perioder mot seriens formstarkaste lag och tidernas köpelag.

Har ni sett backarnas istider från gårdagens match?

Pudas - 25:22
Nörstebö - 19:52
Zanetti - 21:16
Carlsson - 18:01
Porseland - 13:35
Ersson - 12:50

Bertilsson, Salmela, Kilström och Sunken är borta samma match, och trots det spelar Porseland bara 13:35. Det talar verkligen sitt tydliga språk om vilken ENORM dunderflopp han är. Porseland ligger alltså i tränarnas ögon på samma nivå som Marcus Ersson, en spelare som inte ens platsade i internmatchen i somras.

Charles: Japp, många kliver fram idag, Bl.a. Brodecki var en av dem.

pekka85: Håller med dig om carlsson bästa back just nu och blir bara bättre ..

Syns att boqvist kommer bli bra.....☺

Stackars Hedman:(( naww han är offret :( Arto rycker ut för att skydda honom..tur det! <3

Helvete vad bra Vrana är nu..som han läste passet i egen zon

eltifoso: ja men en skada på Nygren som gör att han blir borta 2-3 matcher gör ju inte ett skit för er. Du skrev att ni varit hårt skadedrabbade, vänta då tills ni blir av Med Gulas i 20 matcher och Nygren i 25 matcher. Sedan blir ni av med en toppcenter i 2/3 delar av säsongen. Lägg till en skada som gör att Tollefsen bara spelar 5 matcher denna säsong. Då snackar vi hårt skadedrabbade, 3 spelare från ert första PP + en defensiv general. Då kan ni jämföra er med oss!

KulaShaker: Skador, men inte på lagets mest tongivande spelare. Det är ju inte direkt 1:a säsongen vi drabbas på det här sättet😢

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 27/1-16
ellis: Det går snabbare att spendera sig ut ;-)

Zappaholic: Att kräva BZ:s avgång i det här läget ser jag som ett tydligt tecken på ignorans, på gränsen till trollande. Ibland fattar jag fan inte hur folk resonerar...

bradberry: Håller helt med. Dom som kastar skit på Bengtzén måste ha extremt lätt för att glömma bort saker. Alla brynäsare var nöjda under september/oktober. I princip alla var överens om att Bengtzén gjorde en bra silly season när man hade fått utvärdera nyförvärven.

När sedan våra två bästa backar blir skadade och vår bästa forward, får folk helt plötsligt för sig att Bengtzén gjort ett dåligt jobb. Ungefär som att dom själva hade kunnat förutspå denna otur, men att Bengtzén hade oförmågan att göra det.

{7225}: Jag personligen anser att matchbilden ändrades i och med det målet. Karlskrona fick en boost medan Brynäs mest såg ut som om man fått ett slag i magen, vilket man på sätt och vis fick. Jag kan definitivt hålla det som ett stort avgörande moment för matchens utgång och resultat.

Varför skulle det inte kunna vara så?

Bengtzén din jävla lallare, det är dags att börja jobba. Allt jävla surrande om att "spelaren måste passa in" det är fan inte scouterna vi håller på med. AGERA ELLER AVGÅ din jävla tomte😠😠😠

Bulan toppar med Porseland i slutminuterna.

70 Rodrigues: Så jävla uselt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alltså jag FÖRSÖKER verkligen se och förstå VARFÖR Porseland fortfarande får spela. Men jag kan verkligen inte förstå. Det är helt obegripligt. Hans minuskonto var ju överfullt för LÄNGESEN.

{7225}: 2-5 porseland gör 4 mål 😂😂

Sv: A proposito de nada
Skrubben:
Nu har vi ju inte sett vilka som faktiskt spelar imorrn... men det är lätt att tänka tanken att en förbannelse vilar över Brynäs frånvarolista.
Men när det nu är som det är... hur stora krav är det rimligt att ha på lagbygget när så mycket går emot?
Jag tänker så här... Man värvade några "namn" - Johnson, poängkung i SHL förra säsongen - Vrana, spelare med SHL-rutin - Porseland, 3 års KHL-rutin - och framför allt... man bjöd såpass att Rödin stannade kvar!!! Dessa spelare är jag säker på att man fått betala för.
Pudas, Zanetti och några juniorer får väl anses relativt billiga i sammanhanget.

Så föll bomben i somras, Andersén lockas bort, inte enkelt att fylla det tomrummet. Jag blev mycket förvånad o positivt överraskad när BZ lyckades få Salmela att krita på kontraktet... definitivt inte billigt!
Den trupp man nu förfogade över tycker jag var helt OK för ett klubb med tveksamma publiksiffror, svårt sponsringsläge med svaga lokala företag, en kommun som förefaller va ointresserade av om det går bra för Brynäs, snarare motarbetar o baktalar laget om o om igen!
Vilka förväntningar har vi då rätt att ställa på laget när så många "bärande" spelare försvinner??? Jag vet inte... hur mycket pengar kan det gå att skaka fram???... Det enda som jag kan skriva under på är att man måste göra ALLT för att hitta nån garanterat produktiv forward för att ersätta Rödin säsongen ut... annars får vi va tacksamma för de poängen vi hittills har skrapat ihop o be en bön för att Salmela är hel och sugen när han kommer tillbaka! Ursäkta denna långa litania, ska försöka va lugn i fortsättningen! ;-)

dAVydov: Spännande!

"Men han är ändå lik Anton i sin spelstil och kanske till och med spelar med en h-ö-g-r-e fart än Brynäs lagkapten. För det går undan när Jesper är på isen både med och utan puck.
– Det är väl min styrka och så ska jag försöka hålla i pucken lite också, vara konstruktiv och jobba jäkligt hårt"

Åsså Törsten tebaks!

munkas: Bli inte avundsjuk på Svartvadets värvningar, att du aldrig lär dig.

{7225}: hoppas att Boqvist får spela redan mot Karlskrona. Han är 17-åringen som ska ta oss mot topp 6 igen

{7225}: Jag kanske är naiv och dum i hela skallen men jag tror ändå vi kommer att sluta topp 6 till slut 💪

Spela Ölund och Boqvist och satsa på nästa säsong. Salmela och Bertilsson kommer ändå inte spela på normal nivå efter en långtidsskada. Lex Ollas och Enterfeldt.

Har precis sett matchen (i efterhand) och det är så jävla tungt nu! Nu får fan BZ agera för det behövs en rejäl injektion i laget och vi har fan inte råd att vänta på Salmela och Bertil!

+ idag är att ingen blev skadad!

Fyfan!!!

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 23/1-16
Porselnd din erbarmliga sopa !!!

20 kladdar för andra gången på 10 min och skänker ett 2-0 läge..

Olden har på tre byten presterat mer än vad Brodecki gjort på 35 matcher..

{7225}: "....vi är Brynäs vi gnäller inte..."

- 😂

Tommy: Återigen en videogranskning som går Djurgårdens väg. "Han stör ej målvakten"
Nu måste ta mig fan någon reagera att videogranskningarna ALLTID går hem för vissa lag

Nästan så man saknar Oscar Eklund när man ser Mathias Porseland spela ishockey.

Brynäsgubbe: Ja livet vänder fort, vi får se turen i oturen att han inte fick en skridsko på halsen och ligger och kämpar för sitt liv på Akademiska i Uppsala. Vet hur vi fans känner oss, men hur Anton mår kan jag inte ens föreställa mig. Tungt för honom. VM lär ju inte finnas på kartan nu när han blir borta så pass länge, så darför kanske NHL-chansen blåses bort... Men förhoppningsvis så kommer han tillbaka starkare nästa säsong och spelar powerplay tillsammans med bla Gunderson och Salmela. Lämnar han för NHL redan i år så känns det fruktansvärt för oss supportrar. Man hann knappt njuta av honom så länge han var hel.

Knyt näven nu alla i Brynäs och vinn matcher för Anton, så kanske han kan spela semifinal med grabbarna redan i år!

Mina tankar går till kapten Rödin. Snacka om tungt för killen, han är på topp i karriären, lirar i landslaget, Brynäs har ett bra lag med chans att gå långt i slutspelet, killen leder hela SHLs poängliga och nu hägrar ett envägskontrakt i NHL.

Denna säsong kommer aldrig tillbaka, kanske han inte kommer att dominera som han gör nu igen, kanske Brynäs blir ett svagare lag nästa säsong och sist men inte minst, kanske kommer han aldrig någonsin att få chansen att få ett envägskontrakt i NHL......

Nu får ni skärpa till er, det är fan ingen som har dött. Med eller utan Rödin så har vi ett lag att följa och stötta.
Skador hör till sporten och det är bara att gilla läget, kanske detta gör att någon ny stjärna tänds likt Carlsson eller Ersson,,...kanske Olden får och tar chansen?

Sv: Matchtråd Fröunda - Brynäs IF 21/1-16
{dacke72: Det är sällan en enskild spelares fel att ett lag går dåligt, MEN i Porselands fall har det gått längre än så. Han har fått mig att tappa respekten för en hel liga (KHL). Kommer man undan med svag skridskoåkning, slarviga passningar och loj attityd i KHL? Nä, tacka fan för att det finns duktiga Brynäsjuniorer som kan komma in och täcka upp när KHL-spelarna sviker.

Sv: Matchtråd Fröunda - Brynäs IF 21/1-16
Skrubben: lägg ner skitsnacket om porseland, börjar bli jävligt tröttsamt. Rena häxjakten.

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
SWEATT:

Och därmed är Morgan Johansson nominerad till årets Nordkorean.
De nominerade är:
Kim Jong Un
Kim Jong Un
Kim Jong Un
Kim Jong Un
Morgan Johansson

I ett uttalande till den nordkoranska statstelevisionen säger
Kim Jong Un detta om sin konkurrent till årets Nordkoran.
"Jag är imponerad".

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 16/1-16
Släpp allt från gårdagens match vi kan ändå inte göra ett skit åt det idag ! Hoppas grabbarna inte grottar ner sig för mycket av det som hände. .En tät wunderbaum och fokuserad Rödda hoppas jag på till nästa match och lämna Porschen i garaget 😊