1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776632 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
Davey85: Tycker ärligt talat att domarna måste utredas om detta fortsätter, har aldrig sett en så ensidig domarinsats i elitserien/SHL. Solklara matchstraff som ignoreras åt ena hållet och utvisning för precis vad som helst åt andra.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Oj glömde det! Ändrade en grej och var då tvungen att ta bort videon, men har lagt upp en ny nu! :D

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/10-15
Bellman 6,0: Pudas har varit okej defensivt och är riktigt bra i passningsspelet. Kan spela sig ur pressade situationer och iscensätta anfall med fina uppspel. Ett fynd. Porseland ser däremot att ha bly i handlederna vid många situationer, slår många passningar bakom eller framför medspelare, tar konstiga beslut och är Gundersons raka motsats när han han får skottläge. Om Andersén vänder hem är det Porseland som ryker, men jag hoppas fortfarande att han ska rycka upp sig.

Sv: A proposito de nada
Wikegård om Sundqvist tackling!

Huge: Att Karalahti fick så lång avstängning för en liknande situation som Salmelas är ju för att han vart dubbel återfallsförbrytare. Jag tycker det är ren jävla skandal att det blir mer än matchstraff.

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/10-15
Clarence: Linköping kan man lita på. Där har du ett stabilt topplag. Deras signum.

Örebro förtjänade inte ett enda poäng fick tre?!
Hoppas Starken får öppna båsdörr några matcher framöver, bedrövligt!

Bifbiffen: Hur många kedjor hade cykloperna med?
De borde ha minst tre med tanke på sitt på pappret starka lag.

Auchinleck: Nöjde mig med att redigera ner texten till godkänt antal tecken och nu har jag skickat den som insändare till Arbetarbladets nätsida. Har ingen aning om den kommer in eller inte, man ser ju inte ens om dom tagit emot den, så vi får väl hoppas att den kommer med.
Om nån vill kopiera min text och sända den till Wennberg personligen så går det utmärkt och med mitt tillstånd... :-)

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15
Bäckström gjorde säsongsdebut mot Carolina. Ett mål. Två assist. 4-1 seger.

modomille: Bortser man från all otur ni haft i varje match ni förlorat ser ni starka ut.

Match Penalty på Salmela nu... Var väl bara en tidsfråga innan vi skulle drabbas av denna pinsamma cirkusen.

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 15/10-15
Under en vårdnadstvist frågar domaren barnet:
- Vill du bo med din pappa?
- "Nej", svarar barnet "Han slår mig!"
- Vill du bo med din mamma? frågar domaren.
- "Nej, hon slår mig också!", säger barnet.
- Jaha, men vem vill du bo med då? undrar domaren?
- "Jag vill bo hos Modo, för dom kommer aldrig slå nån...

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 15/10-15
Rolig grej jag kom att tänka på:

På 9 matcher har Brynäs alltså tagit nästan en tredjedel av antalet poäng som man gjorde på hela förra säsongen.

Hoppas de kan fortsätta såhär!

Carl Lejonkräk: Även lite omtanke till Mora från mig:
www.dt.se/sport/ishockey/20-ar-sedan-tragedin-i-mora-ishall-da-bengt-akerblom-avled

Förövrigt tycker jag att Brynäs borde porta alla i Gävle som
är medlemmar i centerpartiet, efter det där åtalbara uttalandet
från den där centerpartisten.

För de där max 5-10 centerpartisterna i Gävle
klarar vi nog oss utan.

Det borde också vara rätt lätt att efterleva.

Brynäs ser bara till att förbjuda parkering av traktorer och
att inte sälja biljetter till personer som luktar kodynga.

Karalahti gör sin första match efter avstängningen. Vad gör han? Han får ett nytt matchstraff efter en crosschecking i ansiktet på en motståndare. Det ska inte behöva vara en säkerhetsrisk att möta HV med Karalahti på banan.

Stäng av idioten på livstid!

Det var väl en tidsfråga.....

Charles: Journalister är samma skrot och korn överallt.

Alltså jag är på riktigt så jävla upprörd på detta med arbetarbladets granskning och påhoppade artikel mot Brynäs FÖRBANNADE JÄVLA JANTEGÄVLE! ( ni vet vilka som ska ta åt sig) Hoppas alla dom som stödjer detta får ett rent jävla helvete! KÄMPA BRYNÄS!

Tack Wikegård du har stigit i mina ögon!

Ps ursäkta mitt lite aggressiva inlägg men jag är förbannad på riktigt!

Mittzon:

Det man kan undra är ju om de verkligen har trott att de personer
som driver det här projektet ska göra det oavlönat på sin egen fritid.
Och att de då ska ha ett annat jobb på dagtid som försörjer dem?
Eller menar de att de personerna som arbetar med projektet ska
leva på luft och helt sakna försörjning?

Börja med att sälja namnrättigheterna till arenan till ett
marknadsmässigt pris. En miljon kronor per år för det
är ju ett löjligt lågt pris.

Gävle vill uppenbarligen inte förknippas med Brynäs.
Så jag tycker att Brynäs därför försöker vara föregångare på ett annat sätt.
Bli det första SHL-laget som flyttar sin verksamhet till en annan stad.
Så kanske alla småpåvar i Gävle bli nöjda, så att de kan bedriva sin idrott
på gräsrotsnivå i fred.

Är otroligt trött på Gävle som stad.

Med det här laget går vi fan för SM-guld.

Nick Johnson - Greg Scott - Anton Rödin
Jesper Ollas - Petr Vrána - Sondre Olden
Daniel Mannberg - Pathrik Westerholm - Ponthus Westerholm
Adam Brodecki - Sebastian Enterfeldt - Oskar Lindblom

Anssi Salmela - Mattias Nörstebö
Simon Bertilsson - Jonathan Pudas
Mathias Porseland - Marc Zanetti
Jörgen Sundqvist - Lukas Kilström

Felix Sandström (Bernhard Starkbaum)

Trevligt att få läsa den här typen av insändare!
Bra jobbat av alla nämnda!

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
modomille: "jag menar att vi hade ett bättre lag innan säsongen men ni hade några spelare som blommade ut och flera steppade upp"
"Ett bättre lag INNAN säsongen"??? Du menar att Modo är ett bättre lag än Brynäs så länge man inte spelar hockey eller?

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Just nu har vi bäst PP i SHL, Rödin är etta och Scott är tvåa i poängligan, Sandström har fjärde bäst räddningsprocent i SHL och laget ligger 3:a. Starkbaum spelade även han stabilt idag, känns bra detta!

Blir spännande nästa vecka, då siktar vi på sammanlagt 6 poäng mot Modo och Karlskrona! :)
Nu Gävlar kör vi!

Haha, rivaliteten mellan Brynäs och Färjestad visar sig även utanför isen.

Brynäsgubbe: Jag hoppas att Sweatt bemöts med applåder i Gavlerinken, det är han värd efter sina insatser i Brynäs.

Skrubben: Torres är en riktig återfallsförbrytare. Det komiska är att när spelare gör sådana tacklingar i SHL säger somliga "det där hade blivit max en tvåminutare i NHL, svensk hockey är så mesig!"...

"Inför bortamatcherna mot Linköping torsdag och Rögle lördag kommer Brynäs att låta sina båda målvakter stå varsin match."

KulaShaker: kul att Bengtzén hann säkra upp honom snabbt :) blir bra detta !

Haha, Johan Alcéns svar i denna konversation är ju för jäkla skönt 😂

Sv: Publiken
honken21: Fast vänta nu. Det är inte alltid bättre att det sitter gratismänniskor där. Som jag skrev innan så varför ska personerna som kanske lägger ner "halva" månadslönen på ett säsongskort på sittplats på långsida betala när andra får gå in gratis utan motkompensation? Man kommer till en gräns när det inte känns värt det och brytpunkten var nog för 2 år sedan. Det skapar bara avund och ingen gemenskap. Vi bor trots allt i Gävle där snacket går och jante är stor.

Den enda klubben i Sverige som har ett sådant tryck på biljetter är HV71 och även dom har börjat dala på senare år. Det är ohyggligt många företag som har säsongskort där och som gjort att det blivit en hajp med biljetter.
Örebro, Skellefteå och Växjö har haft det pga nyhetens behag. Skellefteå hade 4500 på säsongspremiären...
Karlskrona, Rögle, Malmö har det pga nyhetens behag

Brynäs har funnits längst i högsta serien av samtliga lag i SHL. I mer än 50 år. Gävleborna lever efter jante och att det är någon annans problem och jag är så förbannat trött på det.
"Jaha, BARA 5000 på en lördagsmatch. Brynäs måste göra mer för att locka gävleborna" "Ja men HV71 hade ju X antal spelare borta. Det var därför Brynäs vann" = det som är mitt flöde på sociala medier nu.
Inte att vi totalkrossade HV71 spelmässigt, att VI gjorde dom dåliga. Att VI spelar kanonhockey just nu. Att, tro det eller ej, BRYNÄS som FÖRENING LEVERERAR!

Sv: Publiken
honken21: Agera Bif?? Vet du hur många saker dom har infört och hur mycket dom försöker? Nää, nu är det dags för Gävlefolket att agera..

Sv: Brynäs IF - HV71 26/9-15
Lindström: Det är löningshelg, så varenda Gävlebo som inte går på matchen borde få en smäll. Alla som bor utanför Gävle och säger att det är "för långt" borde också få en fet smäll. Det är helg för i helvete, hoppa på tåget om ni tycker att det är långt köra med bilen eller vad det kan vara. Det finns INGA URSÄKTER att inte vara på plats.
Alla till Gavlerinken, Nu Gävlar Kör Vi!

Är du på plats?

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Tar med mig 2 Pers från Hudiksvall jag med! Nu GÄVLAR ska vi skapa stämning på lördag! Laget är VÄRDA en grym stämning!

Sv: Djurgården - Brynäs 24/9-15
Nu gävlar fyller vi rinken på lördag! Ta med er vänner, släkt, familjen och grannen! Dags att sluta upp för laget

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
Pettisbif: okej, ollas har gjort mindre poäng än lindblom. Isåfall får han också sitta på bänken. In med Ölund istället för ollas. Sedan Salmela, han har likt lindblom bara gjort en poäng, så han får sitta på läktaren, in med lucas carlsson istället.

Chris11: det tog Gunderson 14 omgångar innan han klev fram rejält. Han var hårt kritiserad bland fansen i början av sin debutsäsong. Minns några mål där Gunderson köpte korv i kiosken. Tycker vi ska ge Porseland en chans, han har ju uppenbarligen spelet i kroppen.

Sv: Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!

Få nu inte hybris här inne. Kom ihåg att vi alltid är sämre än Modo trots allt, även att vi  vinner.

Säker källa

Alcen är väl inte största talangen men fan vad han kämpar. Bara hoppas det håller i sig. Har ju bara spelat femton minuter av säsongen än😀😀😀

Efter veckor med 11timmars arbetspass så är belöningen här..Whiskeyn är redan framme och efter 183 dagar utan hockey är man taggad till tusen för PREMIÄR! Ha en bra säsong alla Brynäsbröder. Här på HS kommer säsongen vara fylld av bråk, diskussioner, tårar men också förhoppningsvis massor av glädje.

Nu gävlar kör vi!

Brynäs IF-Malmö Redhawks den 17/9-15, PREMIÄR!!!!!!!!
Så jävla taggad!!!

Carl Lejonkräk:

Men de klagar på Brynäs backsida hela tiden men titta t.ex på Djurgården, de har typ 4-5 gränsfalljuniorer nästan i backledet. Där klagar ingen, men media gullar ju alltid med DIF.

Redigerad kommentar

J F K: Era amerikanare är förmodligen i Ö-vik tack vare fiskemöjligheterna och kroglivet?

Det är gött å läsa att dem flesta här inne verkar vara positivt inställda inför säsongen. Perfekt att vi får slå lite ur underläge oxå enligt de flesta så kallade experter, tror Westerholmarna och Vrana kommer bli stora utropstecken i positiv bemärkelse i år.

Aftonbladets bedömning av Brynäs slagstyrka är bland de värsta sportjournalistiska lågvattenmärken jag upplevt...

Hela redaktionen verkar gått bananas på att nedvärdera laget. Hur kan man på allvar ställa truppen bredvid KHK:s trupp och hålla den senare som den starkare...? Verkar ha "blivit en grej" att såga laget. Hade Brynäs varit nykomlingar med identisk trupp som nu är jag säker på att nissarna på Aftonbladet rankat dem högre bara för det känts "fräscht"... Linus Norbrg? Du borde väl ha lite koll ändå? Inte då! 13:e... Patetiskt!

Tycker Alcén verkar vara en riktig retsticka. Det behövs :) Sedan är johnson en kille som knappast viker ner sig, verkar tuff. Scott tjafsade och bråkade med Lapierre, vågat. Kul att spelarna visar sig vara tuffa!

honken21: Man hade gärna sett att Brynäs fått en värdemätare i sista matchen men eftersom modo var så in i helvete dåligt, så sa denna vinsten inte så mycket. 

Gladast ikväll är Brynäs materialare. Han behöver inte tvätta matchställen inför matchen mot Malmö.

Brynäsgubbe: Sen saknar vi Salmela och Bertilsson, vi ska fan inte hamna botten fyra med detta lag.

brynäs08: Onödig kommentar!