sylf: Vilket lag spelar igenom en hel serie utan att göra några skitmatcher? skärp dig!
Brynäs är fortfarande ett topplag trots denna dåliga insats.
Jag förstår inte hur man på fullaste allvar kan tro att allt är kört och säga att vi är ett bottenlag för att vi gör en skitmatch.
Är resten av säsongen som bortblåst och bortglömd pga en match?
Det har ropats om att Brynäs ska börja rasa och att allt är åt helvete efter många matcher den här säsongen, jag har sagt samma sak varje gång. Och visst fan är Brynäs fortfarande kvar där uppe i toppen.
Huge: Jag har läst detta forum ett tag utan att vara medlem, man kan inte längre låta bli att skriva några rader.
Varför tror du att du vet bäst om allt & alla?
Varför är din åsikt är den rätta jämt och ständigt?
Bara för att du har varit med i tv eller för att du kör taxi?
Du skriver bra, formulerar dig fint och stavar rätt (tydligen). Men vad är det för speciellt med dig som ger dig rättan att sätta dig på alla andra?
spud:Är det att kunna slåss som är måttstocken på om man är en bra hockeyspelare eller inte? I så fall så föärstår jag att ni befinner er där ni gör i tabellen.
Men som Rodrigues sa. Brynäs vann - NI FÖRLORADE
Jag hoppas verkligen att ni åker ur den här säsongen.
Gurra88: "Det va nog fan det dummaste jag hört på länge"
När Järnkrok, Bertilsson, Silfverberg och Larsson var talanger så fick dom möjlighet att utvecklas därför att man trodde på dom och därför avstod från att värva lite mer etablerade spelare på deras bekostnad, typ mer erfarna och skickligare spelartyper som ex Holös, Ritola och Sjögren representerar.
Djävligt dumt gjort av Sundlöv och våra tränare hörrudu, när man ser resultatet idag....
Redigerad kommentar
Burken: "Varför? Tar man in för många allsvenska spelare så blir man snart ett allsvenskt lag. Speciellt om man har ett lag där de sk. stjärnorna inte levererar."
Ge ett exempel på det. Om vi ser till dom lag som åkt ur de senaste åren så är deras problem snarare att dom försökt värva stjärnor som inte levt upp till förväntningarna. Luleå, Brynäs mfl. har för länge sedan visat att allsvenskan är ett mycket bra alternativ med många spelare med potential att leverera på elitnivå, dessutom till en rimlig peng. Du är 15 år sen med åsikten om att allsvenskan är för dålig, det skilljer inte längre så mycket iom att elitserien är så pass urvattnad på spetskvalité.
Redigerad kommentar
Huge:"Av 8 plustryckningar på ditt inlägg att döma så är det iaf fastlagt att det finns minst 8 idioter utöver du själv som inte förstår ironi, trots att den är så kraftigt överdriven att t.o.m en analfabet förstår...."
Jag bidrog med en ironisk plustryckning. Mycket kan sägas om dig Huge men någon idiot är du inte, du är snarare ett missförstått geni som ingen förutom dig själv förstår sig på.
Redigerad kommentar
Jag satt och funderade lite efter Mårts släppte truppen. Borde inte Lauritzen få en chans i Tre Kronor? Jag menar, 35 poäng förra säsongen och nu leder han Brynäs interna poängliga före Silfverberg, Järnkrok och allihopa.
Han får mycket skit när han gör misstag, även från mig.. Man glömmer lätt bort att han är en av våra bäst producerande spelare.
En chans i någon landslagsturnering tycker jag att han har gjort sig förtjänt av.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Absolut ingen tävling.. Man behöver inte yttra sig.. Var bara oerhört komiskt att du inte kan vara med i hedrandet kring Liv.. Då blir du helt plötsligt passiv på forumet.. I väntan på ett negativt inlägg från någon där du kan använda ditt ordbajsande för att försvara klubben."
Du sa det själv: ordbajseri.
Livs tragiska bortgång berör ALLA supportrar, oavsett lagtillhörighet.
Jag skrev vad jag kände direkt efter olyckan i Timrås gästbok.
Ber om ursäkt för detta ifall du nu blivit så sårad över att jag inte använde vår egen gästbok och försökte hedra Livs minne där istället.
Har du nån sorts mall eller några riktlinjer för vilken gästbok vi i fortsättningen ska använda om nåt liknande inträffar?
Vi är nog rätt många härinne som inte heller varit särskilt aktiva när det gäller att hedra Liv verbalt i gästboken, så nu väntar vi på lite riktlinjer från din sida.
Och när du ändå funderar på saken: hur många kondolerande inlägg anser du vara Ok för att man ska få godkänt som sörjande och medkännande i dina ögon?
4 inlägg?
6 inlägg?
23 inlägg?
Nyss hemkommen från internmatchen, jag ska försöka ge en ganska utförlig rapport här. Jag tror att jag har fått med det mesta, har jag missat nåt så skyller jag på min penna som slutade funka då och då. Jävla skit!
Lag Svart:
Johan Holmqvist
Första
Niclas Andersén - Ryan Gunderson
Johan Alcén - Calle Järnkrok - Mats Lavander
Andra
Jörgen Sundqvist - Victor Berglind
Andreas Dackell - Jonathan Granström - Anton Rödin
Tredje
Kalle Johansson - Linus Rotbakken
Oliver Lindholm - Emil Larsson - Emil Molin
Lag Vit:
Niklas Svedberg
Första
Simon Bertilsson - Lars Jonsson
Sebastian Lauritzen - Mads Hansen - Daniel Widing
Andra
Jonathan Carlsson - Simon Löf
Joachim Rohdin - Martin Johansson - Jesper Ollas
Tredje
Alexander Sågström - Mattias Ekholm
Dennis Fröland - Alexander Lindgren - Jesper Danielsson
Vad jag kunde se så saknades Jonas Nordquist, Jakob Silfverberg och Johan Larsson.
Slutresultat: Lag Svart - Lag Vit 2 - 4
Målskyttar Lag Svart: Emil Molin (E.Larsson), Emil Molin (C.Järnkrok)
Målskyttar Lag Vit: Sebastian Laurtizen PP, Mads Hansen (S.Lauritzen), Martin Johansson, Simon Löf (J.Rohdin)
Utvisningar Lag Svart: J.Alcén 2min
Utvisningar Lag Vit: J.Ollas 2min, Daniel Widing 2min, Lagstraff 2min (Sex man på banan)
Övrigt: Lag vit tilldelades en straff i början på första perioden efter att Martin Johansson blivit neddragen. Inget mål, Johansson sköt i stolpen.
Skott: 25 - 21
Publik: Mjao, det var väl lite folk i alla fall ;)
I Lag Vit var Sebastian Lauritzen överlägset bäst, riktigt vass. Dominerade hela första perioden i stort sett. Jag blev även imponerad av Alexander Lindgren som även han var involverad i mycket i den första perioden.
I Lag Svart håller jag Calle Järnkrok som bäst, om Lauritzen dominerade i första perioden så gjorde Järnkrok detsamma i andra perioden. Jag tyckte mig även se tendenser till en viss kemi mellan honom och Mats Lavander. De hittade en del luriga kombinationer i anfallszon. Det syns att Lavander har inprogrammerat i hjärnan att driva på mål, han lurade runt målet för det mesta och var inne framför målvakten varje gång en lagkamrat avslutade. Lavander - Järnkrok - Silfverberg kommer att bli en kanonkedja!
Beröm även till Emil Molin såklart som gjorde båda målen för Lag Svart, han syntes väl inte så jättemycket mellan mellan målen. Men två mål är två mål. Hans andra mål var riktigt läckert, rakt upp i krysset. Tror att det var en backhand.
Sedan är det svårt att bedöma vissa spelare i en sån här match som saknar närkamper, tacklingar och riktig forecheck. En del spelare har ju dessa saker som huvuduppgift så att säga.
Kuriosa: Daniel Widing protesterade vilt vid sin utvinsing, med glimten i ögat såklart.
Kuben hade inte mycket att göra, han åkte mest omkring och småmyste.
Allt som allt en trevlig tillställning! :)
Som jag skrev innan så kan det hända att jag har missat någon assist eller att det har blivit fel någonstans, det får ni leva med. Pennan som sagt! ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mk: "Efter att ha läst den senaste tidens icke- debatt om absolut ingenting.
Så framstår det tydligt och klart att Huge bara blir mer och mer ensam."
Ajfan.
Tycker att det verkar vara rätt så många som håller med mig om att den där plus/minusfunktionen lika gärna kan skrotas då den oftast missbrukas och därmed inte fyller nån större funktion.
Så jag vet inte om jag är så speciellt ensam i det här fallet.
Eller var det nån annan "ickedebatt" du avsåg?
I övrigt kunde jag inte bry mig mindre.
Jag ser det snarare som hedrande att bli utpekad som ensam i ett träsk av mestadels skitkastande gnällkärringar, som tror att man vet allt, och att man framförallt vet bättre än erfarna och utbildade tränare/ledare.
I rättvisans namn bör nämnas att det även finns många nyanserade och vettiga skribenter härinne, som jag vet håller med mig i mångt och mycket.
Så när det kommer till kritan så tror jag du och dina sektmedlemmar ändå är relativt ensamma, även om ni hörs mest.
Och tomma tunnor brukar som bekant skramla mest...
Saxat ur senaste Brynäsmagasinet:
"100 år med Brynäs IF - en av de mest anrika föreningar Sverige känner. Självklart kommer inte detta att gå obemärkt förbi och arbetet med 100-årsjubileet är redan i full gång. Hela 2012 kommer att gå i ett jubileets skimmer, och under året kommer det att bjudas på händelser, överraskningar och glädje. All kommer att kunna vara med och fira Gävles allra käraste hundraåring.
.....Programmet kommer att släppas någon gång i höst, och fram till dess får alla medlemmar leva lite i ovisshet om vad som kommer att hända...."
Vissa gnällkärringar är för lata helt enkelt.
Orkar inte ens ta reda på fakta om det man gnäller över.
Inkompetens, gnällkärring, okunnighet....
Välj själv eller mixa ihop alla tre.
Bissett19:
Ett klockrent inlägg från dig Jocke. AIK är precis som du säger ett riktigt slutspelsgäng, de kan bli livsfarliga. HV71 kommer att få slita hårt som tusan. Slutspelshockey är grishockey där man behöver spelare som med alla medel står upp i försvaret och spelare som vågar skita ner sig i anfallszon, hur ont det än må göra. AIK har massvis med såna spelare, dessutom har de som du säger seriens bästa målvakt. Man måste ha en målvakt som spelar ruskigt bra om man ska gå långt i ett slutspel.
Brynäs då, njaaa! ALLA forwards måste gå in med krigarinställning varje match om vi ska knäcka FBK, så är det bara. Men om jag ska plocka ut några som jag känner kommer bli extra viktiga så blir det dessa:
I andra kedjan har vi Jonathan Granström, han har det i sig det vet vi - Det MÅSTE fram nu, Czarnecki måste se till att Granis har klart för sig vad han ska göra. Sedan måste han göra det i varje byte! I tredje kedjan har vi Alexander Sundström. Han är stor och stark, vi vill se mycket offensiva tacklingar och att han ger sig in i ALLA situationer. Jag lägger till Jacob Silfverberg i första kedjan även om han såklart också är en målskytt och skicklig spelare. Han måste ta lite av den här rollen i sin kedja. Silfverberg är stark efter sargera och "går i tung trafik" för att ta till ett Wikegård-uttryck. Silfver kan nog vara tuffare än många tror. Dessa tre killar som jag har nämnt måste göra skitjobbet i sina respektive kedjor, skapa tid och utrymme för de andra. Fjärdekedjan kommer att köra som en bisvärm, tre unga killar fulla av entusiasm. Rensfeldt och Larsson är stora spelare och är inte rädda att gå in i situationer, speciellt inte Larsson. Rödin får försöka vara så mycket finne i arslet som han kan.
I försvaret måste alla backar, då menar jag ALLA backar tuffa till sig. Det går inte att peta med klubborna eller sätta en tveksam handske i bröstet på motståndaren. Nu jävlar måste markeras från första början. Framför mål ska det vara nolltolerans, ingen ska in i närheten av Greiss. RENSA! Ta en nacksving eller vad som helst. Ge Greiss tiden att fiska upp sina korta returer och lösa puckar som uppstår.
Clake 86kg, Ekholm 91kg, Jonsson 95kg, Andersén 93kg, Bertilsson 83kg, Sundqvist 82kg.
Det finns hygglig storlek, absolut. Speciellt i de två första backparen. Det gäller bara att alla käkar taggtråd. Jonsson väger 95kg, det ska synas framför mål. Slut på kärringfasonerna nu!
Slutligen så måste, måste, måste Thomas Greiss spela stabilt och inte släppa massa skitpuckar. Thomas har stått för en hel del grodor, det får inte hända nu. Det står för mycket på spel! Vi har sett att Greiss kan spela stabilt, han måste tillbaka till det spelet nu.
Sammanfattningsvis kommer nycklarna/nyckelspelarna att bli, enligt mig:
Czarnecki, Kopiera och dela ut till spelarna! ;)
För övrigt så kommer Brynäs succékedja i slutspelet att bli Kahnberg-Hansen-Sundström. Så nu vet ni det också!