1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777519 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Gavve: Riktigt bra inlägg! Helt enig.

aplusb: " Det råkade vara Djoos. Det hade kunnat vara i princip vem som helst ärligt talat..." Patetisk kommentar, lågt.

Intressanta siffror! Lindstein gjorde en bra match. Också intressant att Svrcek fick 0.97 i Gamescore. Bättre än både första och andrakedjan. Men hela fjärdekedjan gjorde en bra match.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250118-235331.png

atilla: Kolla Gälla när slutsignalen går. 🥱

SAIK städades av så enkelt att han knappt behövde hålla sig vaken. 🤣

Kan tipsa om Radiosporten som ofta har bra intervjuer med spelare efter matcher. Ölund denna gång.

Peja: Ja alltså jag säger inte emot. Jag är mest arg.. Eller arg är fel ord. Ledsen över att man splittade på Axel och Lindstein med tanke på hur bra de spelade (även i dag) tillsammans. Det har inget med vad jag tycker om Djoos att göra. Han har inte alls kommit in rätt i laget (förmodligen p.g.a. skador som du säger) och det ska bli intressant att se vad han kan göra med en ordentlig försäsong tillsammans med laget och allt.

Cardigan Daffipoff: Kontrar med en kommentar om en Skellefteå spelare minuterna efter 1-1 målet. "X gör sin bästa match på hela säsongen". Den spelaren måste haft en förjävlig säsong hittills.

Det är ett jäkla surr om fysik, det var samma visa förra året. Alla vet hur det slutade med det.

Vi ska och kommer inte värva spelare om vi inte får skador. Nästan samtliga experter säger att vi inte ska rubba den här kemin i gruppen och dom berömmer vår bredd.

Men tydligen är det svårt för oss att se det. Vi vill alltid peta in spelare i truppen

10 darriga minuter i början av andra perioden, annars en helt perfekt match. Så otroligt skönt att se att "svackan" är över! 💛🖤❤️

6/6 poäng hade jag inte riktigt räknat med! 😍

Älskar att inte ha hjärtat i halsgropen i slutet på matchen.

Vilken inledning på bortaturnén. ❤️ Upplagt för en härlig lördag.

Skål! Sjukt imponerande!

FRUKTANSVÄRT stabilt spel. Man blir rörd.

Brynäsgubbe: Bästa SKE spelare ikväll, Zebrorna…
Pinsamt att dom blundar för all skit som SKE sysslar med.

Brynäsgubbe:
Mer än 5 perioder utan PP, har det gått ut något direktiv från förbundet att Brynäs absolut inte ska få spela PP?

xxx BIF xxx: Han svärtar ju ner Luleå. De borde droppa honom kan jag tycka.

nittontolv: ofattbart att det inte är matchstraff på den - den är extremt ful!
Någon borde sänka den där gnällpellen på riktigt

Jonjo: Oj vad vackert av Trivigno där. Skaplig pass av Kopacka också.

Bekräftat att Persson står.

SuneMangs: Dags att möta SHLs filmstjärnor.

Spetsa blicken på Skellefteå i närkamper. Finns inget lag i SHL som sätter i system att förstärka och filma som Skellefteå. I andra lag kan det vara enskilda spelare men i Skellefteå är det systematiskt i hela laget. Verkar vara en strategi… Kanske det som gör det ”framgångsrikt”. Att det liksom ”döljs” av att alla gör det…

Som sagt, titta extra på den detaljen!

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sveriges utan konkurrens bästa speaker.

SuneMangs: Japp, självklart pratar jag om dom tomhylsor som knackade på hemma hos Rödin och Alcén i samband med kvalet mot Malmö.

Det är sjukt att sådana personer ens tar ordet ”Brynäs supporter” i sin mun.

Silfver: Personligen behöver jag ingen självinsikt i detta fall, jag har backat Rödda hela vägen. Det jag vände mig emot var att Tikaren försökte framställa det som att detta skulle vara något unikt med Brynäs, att det svänger snabbt. Likadant överallt.

jhnd91: Bra att du har vett nog att dra själv när du bara ska in och tjafsa. Trevlig helg.

Sv: Matchtråd Luleå HF - Brynäs IF 2025-01-16
cog: Ja Anton äger....

Bosse: Crybaby Omark

Vad i helvete klagar Bulan på? Liten knuff... Skjuter man 23 skott på 6 perioder på hemmais ska man gå och gömma sig.

Fan vilken energi Trivigno har!! Gillar att han vågar utmana

Gunderson: Det är nog en av de svagaste perioder Kopacka gjort. Annars tycker jag vi börjar riktigt bra men lite slarv gjorde att Luleå kom in i slutet av perioden.

"Vart ska han åka?"

Ja, åt vänster?? Clown.

Luleåpubliken totalkrossar verkligen myten om Norrlands stora, starka och tystlåtna män...riktiga jävla gnällkärringar.

{10638}:

Låter som en typisk lhc-supporter.

Tror inte det hjälper om vi rapporterar dock. Det är precis såhär Musk vill att X ska vara.

brunkaren: Leksingarna har mindervärdeskomplex, inget att bry sig i. Allt är som vanligt :)

Gavve: om det nu skulle vara en skada som gör att han KAN spela men som samtidigt hämmar hans skridskoåkning och prestation så hoppas jag ändå att han avstår från spel för att vara friskare vid slutspelet😬

JawKee:
Vad som har hänt vet väl bara Wikegård/Linus/agenten/Timrå så jag tror inte man ska göra för stor sak av det.
Däremot gillar jag NHL-reglerna där en annan klubb bara får prata med klubbens spelare om nuvarande klubb godkänner det. Ska man tro på media är det ju detta som Wikegård blivit sur på. (De gick bakom hans rygg)
Sen är det förstås lätt att skeppa en spelare som knappt platsar i laget, han hade säkert inte varit lika kaxig om det handlat om Eklund.

Dåligt av Linus förresten att inte krita på för DIF och hänga med upp om vi går upp och annars krita på för Timrå. Han har alltså DIF som moderklubb och DIF har lärt honom allt han kan.

Peja: Håller med angående Eklund.
Skillnaden med Eklund & våra egna juniorer är att de inte slåss om samma position. Eklund vore en spelare att ge chansen bland topp6 medans våra egna kommer behöva slussas in mer försiktigt lite lägre ner i hierarkin då de inte håller samma nivå.
Ponera att vi väljer att släppa Indrasis och Schroeder, då vore en föryngring i form av exempelvis Bemström/Karlström/Eklund göra laget gott, det är vad jag tror.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2025-01-11
JawKee: Hans två senaste assist har varit riktiga delikatesser…

SuneMangs: Ja, ser även att den här snubben som nämnts innan är en gammal lagkamrat till D’Astous. Ett intressant CV.

SuneMangs: Abols istället för Schroeder tillsammans med Rödin och Lindblom skulle bli en ännu bättre kedja nästa säsong. Dessutom gjorde han ju bara en säsong i Rögle, som har bytt ut massa personer sedan dess, så hans anknytning dit är trots allt ganska svag.

Här borde Brynäs vara med och hugga tycker jag. Vore en otrolig andrecenter att få in. Dessutom har vi bra erfarenheter av lettiska hockeyspelare skulle jag säga.

{10065}:
Att söka den typen av ev. Fel & brister, diagnoser eller dyl. Är så otroligt irellevant i detta sammanhang, Kollar är en väldigt kompetent tränare oavsett, så vad är det du vill ha ut av din fundering egentligen…😅

Silfverkroken: Ligger hellre tvåa i serien, än att någonsin hoppas på en Leksand vinst.

gwl: själv tycker jag att Källgren har mer att bevisa för att förtjäna epitetet ”grym”.

Håller dock med om att kritiken mot honom stundtals har varit för hård.

Full respekt för din åsikt givetvis.

Grattis till oss Brynäsare idag, kul 🇧🇪🇧🇪🇧🇪

stabil seger.. nu är man lycklig igen efter leksand-debacklet..

Ramträff! Det har vi aldrig sett förut va? :D

Fan va jag skulle önska en mick på Larsson ibland

Ska man säga något så har Svrcek lite svårt att hänga med ibland, men inte så konstigt det heller. Får han ett offensivt läge kommer det dock bli mål direkt. Vänta får ni se.

Nu får de fan sluta med hyllningar.. Fan snart ska de väl hyllas hur många gånger Bertilsson gått på muggen under sina år i BIF..

Hade tbh hellre sett en hyllning av Rödin för 500p

Kopenga Kickass: Kanske, men det skulle också kunna vara så enkelt att Hillström och Svrcek har överglänst de killarna på träningarna.

Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Qvarre: Ska föras till protokollet hur jävla äckligt det är att förlora i Tegera, fy fan. Finns fanimej inget värre än deras äckliga färger, låtar, klack och beteende.

Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
Brynäsgubbe: Det handlar väl om balans antar jag, många har en väldigt dyster syn på saker trots att vi överträffat precis alla förväntningar. Sen kan jag också känna en liten oro att vi ska tappa det fina vi byggt upp, så jag fattar att folk nojjar. Jag gör det också. Men hittills har vi mer goda exempel att peka på än dåliga.