1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777618 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag blir ännu mer förbannad över Kellehers utvisning när den är så matchavgörande, eftersom VVIK kvitterar i efterföljande PP...

SuneMangs: Absolut! Lika som i hockey, kan vara heta känslor på isen, sedan är vi alla vänner när vi kliver av. Jag är helt övertygad om att jag och Huge vill och drar åt samma håll i det stora hela: Vi vill Brynäs bästa (men på olika vis ibland)😎

SuneMangs: Tror man ska vara försiktig med att bänka en så meriterad spelare som Miks. Han har dessutom fått en konstig säsong där hela försäsongen spenderats på att spela ihop honom med Larsson för att därefter inte göra det i serien.

Huge: Menar du allvar? Limpan är ju betänkligt ute å fladdrar vid flera tillfällen. Han gör en svag match… Är det tredje målet som han räddar och glider ur målet så att 100% av målet är öppet vid returen…? Ser ju nästan löjligt ut… Nä Limpan har börjat säsongen skakigt tyvärr sen är det delvis förståeligt då karaktären på matcherna har gjort det svårt. Från att stå kall till att bli pepprad i en handvändning. Sen är allsvenskan svårare oxå. Skott kommer från alla håll och strukturen som gör att man kan läsa spelet finns inte riktigt där…

Men ska vi greja det här så måste han spela upp sig. Han har fortfarande gott om tid på sig att göra det.

Brynäs start är väl ok men inte mer. Betänk att vi haft 3 av 4 på hemmaplan… Att ta två poäng mot Västervik hemma är ju inget man firar direkt. Helt klart en förlorad poäng…

KalleTeodor: Bara en sak som gäller, vinn serien, oavsett hur fult snyggt det sker.

Att få spela ut huvudmotståndarna mot varann i semi är ingen dum idé

SuneMangs: Han var dominant idag, känns som att kunde gjort 2-3 mål ytterligare med lite skärpa.

Anders Berg: om det inte vore för Lindbäck skulle Brynäs haft full pott efter 4 omgångar

Blå grottan: Gött med två poäng iaf. Även om det är skämmigt att tappa en pinne hemma mot HA:s lägsta lönebudget. Dagens intryck är annars att det, tyvärr, luktar målvaktscirkus igen framåt jul.

Västervik hemma var inte en match jag trodde naglarna skulle ta slut på. Bedrövlig insats idag.

Brynäsgubbe: TV4 kan dra så långt åt helvete det bara går!

Domarna kan förstöra hur mycket dom vill. Brynäs går inte att stoppa ändå. Framåt! Uppåt! Mot SHL!

Huge: Hittade denna på Gävledraget av den gamle VM-domaren/hockeyspelaren/Gävlebon Christer Carlsson som minns sin alkoholdebut:

”Med tanke på min debut i Alkoholens komplexa värld är den perfekt! Furuvik sista april 1963. Stefan “Lill Prosten” och jag liftade ut till Furuvik med en kvarting “Gauffins Dubbelblandning” innanför jackan på nån av oss.

Nu skulle vi debutera bland de stora grabbarna. Det började bra. Vi fick lift med Gävles kanske snyggaste bil, en Ford Crown Victoria ljusgrön med vit skinnklädsel och glastak! Vi var pojklagsspelare i Brynäs och en äldre junior hade köpt ut flaskan åt oss. Det hela var oerhört spännande.

Vi köpte en flaska sockerdricka och ett par pappmuggar i en kiosk när vi kom fram. Sen satte vi oss under “berg o dalbanan” som var inhägnad av ett träplank. Där drack vi grogg. Det smakade verkligen pyton, men vi naiva pojklagsspelare på 16 år var ju beredda på att det skulle smaka lite konstigt, så vi tog (minst) en mugg till för att vänja oss..

Vi blev aspackade. Vi tröttnade snart på att gå omkring i Furuviksparken och vara yr i skallen så vi tog tåget tillbaka till Gävle. I Gävle hamnade vi på en fest ute i Hemlingby. Hur vi kom dit eller hem är höljt i dunkel. Liksom Första Maj 1963…

Kan berätta att det skulle dröja länge innan nån av oss provade en grogg igen..”

Skål alla! 🙂

Peja: Garpen pratade i intervjun efter matchen att dom har 3 st. topp 6 backar skadade. Ingen aning om vilka dock, för dålig koll på deras backsida men den är väl generellt rätt svag?

Garpen är en kass tränare och Stoppel en kass SC. Det tillsammans med en kass ekonomi talar inte direkt för DIF..

Charles: Otroligt. Han är definitivt bra nog för en roll i bottom 6 i det skitlag som San José i nuläget är. Är ju inte direkt så att dom har en uppsjö av talanger som man behöver ge istid heller. Mycket märkligt beslut av Grier, som signade honom från första början dessutom.

Huge: ”Precis. Naivt när grinande dagisbarn tror att dom vet och drar parallellen mellan Brynäs och HV, när dom inte har en aning om vilka förutsättningar man haft i både Brynäs och HV.”

Är golfsäsongen slut nu så man får dras med ditt ältande om grinande, soffcoacher, yrkesfolk och förutsättningar på regelbunden basis?… Förmodligen ingen som ser fram mot det…

Huge: "... nån kraft utifrån sas"
Menar du från Air France/KLM?

Silfverkroken: Det tror jag också. Men sen när det kommer till att göra plats för JL och Scott så tycker jag definitivt att Blomman är en av två som ska petas, oavsett om han har ett A på bröstet. Han har inte gått att känna igen den här säsongen och kan behöva en petning för att vaknat till och steppa upp. Två assist, visst, men i övrigt usel i säsongsstarten.

Lite svårare med den andra petningen dock, eftersom Kvist, Lindblom, Nordh och Ohlsson alla har gjort det bra. Jag hade nog valt Kvist som andre man att petas, men det var innan matchen senast. Det känns som att det är uteslutet just nu, det skulle skicka konstiga signaler om man petas efter en sån match. Förmodligen blir det väl Ohlsson som får stryka på foten.

Peja: Håller med dig Peja. En sak som jag insett med stigande ålder är att den bästa förändringen kommer inte genom stora och radikala grepp. Skulle till och med vilja hävda att det är precis det är det största felet med Brynäs. En övertro på snabba förändringar, ofta i form av att sparka och ersätta med någon med ett nytt synsätt. I själva verket så fungerar förändring bäst i små steg. Viljan att bli lite bättre på allting år från år ger till slut resultat. Det gör också att man skapar en robust organisation/klubb som inte är beroende av t ex en tränare. Därför är jag personligen glad över att både Alcen och Svedman är kvar för en sak är jag säker på, båda är bättre på sina positioner i år jämfört med året innan.

Jugge: Jag skulle säga så här om den här säsongen. Antingen fastnar man i HA under en längre tid eller så går man upp och kommer åter igen få jobbigt att hävda sig i SHL. Så även om den här säsongen är allmänt rolig, så är det verkligen en "make it or break it"-säsong.

Blå grottan: Så är det verkligen.
Många påstår att en kall novemberkväll i Västervik kommer få Brynäs att inse vart de har hamnat.
Jag kan säga att jag tar hellre en kall novemberkväll i Västervik än en strålande vårdag i Vida Arena. Inte ens vårsolen och en kall bira kan få den tråkhockeyn att ge ett leende på läpparna!

Lucas Carlsson på Waivers. Otroligt att han inte får en chans efter sin fjolårssäsong. Rimligtvis borde något lag plocka upp honom men annars undrar man ju lite om hur hans tankar går. Känns långsökt att Brynäs är aktuellt, men det skulle vara trist att se honom i något SHL lag.

eltifoso: Ändå en bra synpunkt. Tifon ska vara överraskningar. Då blir effekten som bäst… 👍

Davy85}: Hoppas Linköping åker ur och aldrig mer spelar sig upp till SHL

Läsvärt, tänkvärt och tyvärr spot on. Låt oss hoppas på en förändring i och med denna säsong dock. Gälla ger ändå intrycket av att vara den kravställare som spelartruppen behöver.

Stefan R 63:
Anledningen till att vi spelar i Allsvenskan tror jag är att vi av någon galen anledning "sparkade" Veini.
Troligtvis det sämsta beslutet i klubbens historia.

Ovanlig känsla att vara ett topplag. Jag gillar det 🫡

Undrar hur många gånger nu kommentatorn sagt att vi tappat 3 måls ledning i onsdag...
Börjar bli väldigt tjatigt..

SuneMangs: Cred till Kvist, snygg uppåkning och assist.

Malken: Han har nog sett bättre och smidigare ut. Lik förbannat ett billigt mål mot AIK (där han iof spelade riktigt bra i övrigt) och en svag insats mot VIK.

Limpan måste putsa bort grodorna.

J-S: "Trevlig torsdag och SHL"

Haha. Jobbade med en GAIS:are för länge sen.
Vi pratade fotboll och Allsvenskan.
Han sa.
Ointressant kollar inte på högre serier än Div2 norra.
Där låg GAIS för tillfället😀

Så högsta serien för mig är just nu HockeyAllsvenskan🤣

Kenttäcam: Så länge ni gör en Löven i repris

Peja: Enig kring Larsson/Lindstein resonemanget!
Lindstein hade inte sin bästa kväll igår, då var det bra att få in Larsen som kunde spela lite rejälare.
Uppmärksammades inte så mycket i sändning men Larsen gav ut en rejäl jävla propp bakom vår kasse så vi kunde vända spelet. Den spelaren tappade nog luften duktigt!

spolaisen: Först sa du att det hade räckt att stå mitt i målet, nu ska han istället täcka stolpen. Hur ska du ha det?😅
Inte lätt att göra dig tillfreds med dem kraven🙃
Jösses, ibland undrar man😂

Zappaholic: Jo det är klart man är nöjd med poängen men tappet var inte ok.
Vi har en offensiv som i många delar är av SHL klass. Garnera med Scott och Larsson så är den ruskigt vass. Just nu är kedjan med Blomqvist, Kvist och Tärnström en svag länk i alla zoner.

Vår defensiv är däremot av allsvensk klass än så länge. Alldeles för lätt för våra motståndare att skapa målchanser på oss. Där har Gällstedt lite att fundera på.

tourz: "När han spelar bra då är han riktigt bra, men som alltid kommer grodorna."

Den som yrar om "grodor" idag kan ju helt klart inte mkt om hockey.

Totalskymd på första.

Bra benparad på andra som turligt hamnar rakt på VIK:arens blad.
(här anser man tydligen att Limpan i det läget borde ha kunnat hinna med att vinkla sitt benskydd så att pucken INTE studsar rakt ut på klubbladet. Haha...)

Totalskymd på trean med två spelare i näsan, ändå slinker pucken in.

Styrning på egen klubba på fyran.

Nonchalans, oflyt och slarv gör att vi bjuder dom på 1 pinne, det är den krassa verkligheten idag.

Svensson_62: Ja, ska man visa sån här jävla kass inställning så kan ju Larsson glömma sin vila. Fan..tror aldrig jag vart så missnöjd efter 2 poäng.

Costanza: Du vet inget om Brynäs mentalitet. Klart man blir stressad när det ser ut som Toronto i första och Hudik i tredje.

Costanza: Den här matchen hade Brynäs avgjort i första perioden om Larsson och Scott hade spelat, så jag är inte orolig, men irriterande matchutveckling.

Gillar hur vi har en bättre klack när vi är i Västerås eller Örebro än när vi är på hemmaplan.. Bättre fans där i mitten Sverige I guess

Blomgrens: Kopacka kommer bli en favorit.

bradberry: Ungdomskedjan fortsätter! Wow!

Janne G: "Inte första gången Brynäs är inblandad i filmning, strategi?"

Löjlig kommentar, felaktig dessutom. Vad vet du om Brynäs överhuvudtaget? Har du suttit och kollat SHL-matcher tidigare?

Slutsålt i gamla Rocklunda imorgon. Även bortastå!

Janne G: Kan inte förneka att han förstärker. Petar dessutom av sin egen hjälm med klubbhandske i fallet. Solklar utvisning på Gynge… Men det kan diskuteras om Lindbäck inte skulle ha fått en tvåa för diving oxå…

Man kan väl tycka vad man vill om supportrarna till Stockholmslagen, jag har kanske mer negativa saker att säga än positiva överlag, men något jag märkt de har är en mycket mer levande sittplats än typ Brynäs har. Jag försökte leva med så mycket jag kunde på K1 i fredags (i ett kanske inte helt nykter tillstånd förvisso...) men kände mig rätt ensam stora delar.

Blomgrens: Klockren 5:a, det borde bli avstängning på att dela ut sådana tacklingar efter avblåsning när motståndaren slappnat av och inte förväntar sig en tackling. Kan bara vara six fingers som tycker att Björnen spelar död, förmodligen tappade han luften.

Janne G: Du är förvånad över det hat som ni översköljs av när ni besöker vår arena iklädda lika mundering som det bottenskrap som huserar på bortastå? Reality-check ✅

{5647}: Värt att tillägga, härinne är det en underbar känsla pga anspänningen och pressen som legat över denna premiär.
I intervju med vår HC Gällstedt så var han inte helt lika nöjd, han tycker vi behöver komma upp på en högre nivå..

Nu är jag rätt så jävla irriterad.

Jag har hållit mig ifrån detta pajas forum sen jag blev avstängd.
Med all rätt blev jag avstängd.
Mitt beteende då var inte okej.
Jag orkar faktiskt inte lägga ner mer energi på detta forum längre.
Där man mäter k*k mer än snackar hockey.
Dessutom rena brottsliga påhopp gång på gång.

Men det jag nu stör mig på är att ett flertal anklagar mig för att vara den där lilla människan "pyssling"...

Nog för att jag inte betett mig bra men jag skulle aldrig regga ett nytt konto för att smutskasta nån jag inte ens känner!!!
Lägg ner det snacket alla som anklagar mig (pettis) från att vara sjuk.

Jag har lite bättre fritid än många av er andra.jag sitter inte här på hockeysnack som att det vore mitt liv.

Jag jobbar, jag har ett stadigt förhållande och jag umgås med mina vänner. Jag spelar innebandy och golf (5.2 i hcp) jag orkar inte med er längre här på hockeysnack!

Efter detta meddelande kommer jag att ta bort detta konto.

Men ett litet tips till ALLA svaga personer.
Tänk på vem ni anklagar!
Det nu många håller på med är också brottsligt och kallas för förtal.

Jag skulle dessutom aldrig vara så som Pyssling är efter denna dag.

Älskar att Brynäs tagit detta på bästa sätt. Och så magiskt att vi ser ut att vara på rätt väg. Både lagmässigt och organisationsmässigt.

Hoppas alla här inne kan börja bete sig. Fast det är väl svårt när man inte har alla hästar i stallet.

Allt jag ber om är att ni dårar som smutskastar mig så fort nån jävla idiot beter sig hemskt ska sluta tro det är jag!! Hoppas moderatorer kan spåra användare som beter sig tragiskt på detta forum. Så ni kan se själva att det inte är eller har varit jag nån gång efter jag blev avstängd.

Hejdå!

/Peter

{10364}: Fattar du att du pysslar med olagligheter nu?