1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777618 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{10364}: Stämmer. Satt i all hast och gillade samtliga inlägg efter vår sköna seger.
Insåg mitt misstag och tog bort gillningen.
Stå för ditt trams istället för att lägga över skulden på någon annan Pettis.
En avstängning att vänta, för vilken gång i ordningen? Är vi uppe på tresiffrigt i antal avstängda konton snart tro?

Tack AIK för idag. Ni hördes mellan varven så länge ni var med i matchen, annars skämdes ni mest ut er med att bränna bengaler etc. Ses i december eller när ni nu börjar känna för att bry er om hockey igen.

{10364}: Var ju en intervju med Gällstedt.

Är det fler härinne som stannar kvar och kollar in matchen mellan våra tänkta toppkonkurrenter? Är fortfarande inte tillfredsställd efter hockeysvälten under sommaren, så all hockey är bra hockey just nu.

mattias - 74: ALLA skulle väl visiteras inför matchen idag? Någon har brustit i sin visitation.

För övrigt skönt att veta att man kan ta med sig en pyropjäs till nästa match, bränna av den när man vill ha en extra time out och döda motståndarens momentum, och sedan fortsätta titta på matchen.

Janne G: Janne G, säg åt dina polare att det är rökning förbjuden sedan flera år tillbaks.

Lindström:

Bengaler i hockey? Nästan bara Stockholmslag som sysslar med sådant här, blir så trött

varför får man ens in en bengal i en hockeyarena? Visiterar man inte bortasupportrarna? Vem bär ansvaret? Bedrövligt

Löss

Sv: Matchtråd - ALLSVENSK PREMIÄR: Brynäs - AIK
Gillar inte att Lindbäck kastar sig som en döende svan. Håller ju på att bryta benet på sig själv ju.

Dräkterna är ju sköna!
Vafan är vitsen med matchvärmingströjor om det ser ut som en helt vanlig tröja?
Nej, härligt med något som sticker ut!

Sv: Matchtråd - ALLSVENSK PREMIÄR: Brynäs - AIK
mattias - 74: Modo inledde allsvenskan med att förlora mot AIK efter straffar förra säsongen. Och vi vet ju alla vad som hände sen ;)

Mrjsamme: Ses i ERP🤘🤘

xxx BIF xxx: Brynäs trupp var för dålig 22/23. Om du vill inbilla dig att den var tillräckligt bra, trots degraderingen, så får du väl göra det. Vill även påminna om att Alcén var inblandad i att förlänga Mikko Manners kontrakt under förra säsongen.

Brynäs hade antagligen sämst toppkedjor och sämst breddspelare i ligan. Det var ingen bra trupp. Det var ingen billig trupp heller. Om Alcén hade byggt ligans billigaste trupp så hade det varit en fullt rimlig anledning till varför den också var sämst i ligan, men så var det inte.

Alcén var den sportchefen som fick ut minst per krona i SHL. Det var inte den enda anledningen till degraderingen, men en stark faktor. Manner och senare Molin hade givetvis haft bättre förutsättningar att vinna matcher om truppen varit bättre.

Svensson_62: Om man bor i Gävle och är i hyfsad form har cykeln alltid varit det överlägset bästa alternativet till arenan, undantaget när vädret är som allra värst på vintern. Man kommer hem snabbare även till andra sidan stan. Dessutom bidrar man inte till bilkaoset för de som verkligen behöver ta bilen.

SuneMangs: Jämförde samtliga matcher de spelade i SHL förra säsongen. Så Camper hade alltså 27 poäng på 41 matcher och Rödin hade 28 poäng på 40 matcher. Är ju inte enbart det som visar vilken klass en spelare håller men ger en fingervisning åtminstone.

Hockeysverige gjorde en intervju med JL på upptaktsträffen idag. Hoppas nu han blir med på premiären.

bradberry: Fan ta dig, du skrämde halvt ihjäl mig!

Tycker Tärnström haft några bra aktioner. Lindbäck riktigt bra, kul att se! Hoppas att han blir att lita på.

Andrén varit bra, men tyvärr för slö i sidled att han ändå blev rätt placerad vid dubbelpassningen vid 2 mot 0

Personer som tycker att Brynässpelarna inte ödmjuka, är samma personer som förväntar sig att Brynäs vara överlägsna i varje period.
Komik på hög nivå!

Silfverkroken: Enda man hoppas på är att det blir en återställning ganska fort. och det är att ni som kommer upp på bekostnaden av Leksand eller Oskarshamn

Kommer hålla mina tummar för er i år att ni gör detta bara till ett år iaf!

dempa: Ligger något i det där med att svart ser större ut, min dåvarande flickvän såg på mig med andra ögon efter en konferensresa till Namibia

Jugge: Men i lönekostnaderna ingick väl lön till arenapersinal/restaurang/vakter o s v?
Går ju inte att jämföra personalkostnader med lag som inte äger utan hyr sin arena.
Jämför spelartruppernas kostnader istället!
Säkert är vi dåliga där oxå men nån ordning måste det vara.

Man kan inte gå på varje click bait bara sådär. 🙂

Här är min slutgiltiga tabell för HA 23/24

Brynäs IF
Västerås
Björklöven
Djurgården
Mora
SSK

Östersund
BIK Karlskoga
AIK
Almtuna IS

Nybro
Tingsryd

Västerviks IK
Kalmar HC

Varför är det ingen som har påpekat att Hudiksvall vann med 5-2 mot Östersund igår?

Gunderson: Ölund borde vara en spelare som syns rejält och tar plats i HA. Borde höja sig.

Cukste behöver inte vara nån stjärna nu, men dagen slutspelet börjar så behöver vi hans egenskaper.

Clara vet jag inte, sett för lite. Men vi kan väl konstatera att han inte imponerat såhär långt.

Vet inte heller om Rödda med Vesel och Kelleher kommer funka. Tidigt än, men den känns på förhand kanske något felkonstruerad.

Jag hann bara se drygt halva matchen live, men har sett klart matchen i efterhand nu. Det var definitivt försäsongens bottennapp hittills där egentligen bara Kopacka, Rödin och till viss del Larsson får godkänt. Resten rejält underkända.

Men kom igen, det är försäsong med till stora delar nytt lag, nya tränare och nytt spelsätt.. Här låter det som att säsongen är körd och vi redan nu har förra årets målvaktscirkus igång igen…

Sen börjar det nästan bli komiskt hur JFK och andra modo fans fortfarande ska in här med ”goda” råd och rekommendationer om hur vår säsong i HA ska bli… Vi får väl försöka tipsa Alcén/Gällstedt om att titta in i Brynäs boken på HS. För där finns ett gäng med 7 års erfarenhet av HA som vet precis hur vi bör spela samt vilka lag vi bör möta på försäsongen….

Ett gott råd till alla modo fans, koncentrera er på er kommande säsong i SHL, den kommer bli tuff om något…

{5647}: Märkligt hur Modo alltid är måttstocken och förebilden i er Modofans resonemang. Djurgården saknade seriens bästa keeper i matchserien mot er och där såg man hur ödesdigert det kan bli. Både Brynäs och Björklöven kommer naturligtvis att värva mer etablerade backuper under säsongen såvida inte tonåringarna visar exceptionella takter.

Janne G:

Vila i frid ❤️❤️❤️

Peja: Tror BIF spelar i Sandviken för att göra reklam för sig själva specifikt men inte minst hockeyintresset rent allmänt i närregionen och även bjuda igen till supportrar utanför Gävle som annars tar sig till Monitorn. Samt även bjuda igen mot lokala föreningar utanför Gävle.
Me like it 👍

Tigerhjärta: Det är ett helt annat Brynäs iår, de visar ny hockey och ny vilja. Upp till oss supportar visa det samma!

Johannesson har riktigt fina skills. Där kan Alcén ha gjort ett litet fynd faktiskt.

Treklövern1912: Har Kinnvall legat med din fru eller?

Treklövern1912: Nu är Kinnvall på isen igen. Vill du att han ska spela 60 minuter eller?

Blomgrens: Klasskillnad i kväll,
Jag tycker Anton Johannesson påminner om en ung Pudas,
💪🏻

Peja: ”Givetvis kan man ha några stycken, men Alcén har samlat de på hög i detta lagbygge, då syftar jag framförallt på hierarkins lägre halva. Så det är mer en kollektiv varningsflagga. ”

Förstår faktiskt inte alls vad du menar med att Alcén samlat klena spelare på hög? Vilka är dessa alla spelare utöver typ Johannesson?

Davey85: delar inte den uppfattningen. Var väl Johannesson började darrigt men spelade upp sig. Lindblom och Tärnström syndens ju knappt till i matchen och kanske även dom kan ha sett ut som småpojkar. SSK åkte ju runt och jagade Brynäsare och passade på med tjuvnyp så fort dom fick chansen. Dom var på Kelleher mycket men trots sin storlek tyckte jag han stod upp riktigt bra.

xxx BIF xxx: Testa ta bort de två bästa forwardsen eller backar hos våra konkurrenter, så kommer du komma fram till samma slutsats.

nittontolv: Jag älskar hans personlighet! Han känns som att han verkligen sprider glädje till laget på isen och i omklädningsrummet.

Kul med match ikväll!

Härligt klipp!
Enkelt men effektivt sätt att skapa lagkänsla och samhörighet. Även fast Kopacka var utanför laget så ville förmodligen staben göra han delaktig, gillas!

rafalski: Känns som många i detta forum underskattar Kvists förmåga faktiskt

Jack Kopacka gör 2-2 i Powerplay!

JohnnyBotox: Tycker ändå det syns ganska tydligt att vi är ett bättre lag på många positioner. Vi tappar mitten på mittzonen ibland men sånt går väl att rätta till.

#33: Mitt minne av just AIK-fans från 80-talet är att jag lärde mig vad fega flockmänniskor är för något.
Exempel: gick på toa i Gavlerinken (hade inga BIF-prylar alls på mig). Känner ett slag i bakhuvudet. En AIK-fjant försökte fullständigt oprovocerat kicka mig i huvudet bakifrån. Påhejad av två flock-kompisar . I övrigt tomt inne i toan. 3 mot en… Jag stirrade ned äcklet och sa typ ”stick och klara dig” och gick ut.
Hade då tränat och tävlat i brottning så det var nog tur för fjanten att det slutade så lindrigt. Har aldrig varit imponerad av Black Army och liknande flockmänniskoföreteelser. Jävligt mesiga pojkar när de är ensamma utan flocken.

{10065}: Verkligen. Är lite rädd att starttiden, fredagskväll, kommer leda till större alkoholkonsumtion och därmed större risk för bråk men det är bara att hålla tummarna.

Jag har iaf bokat biljetter till matchen tidigare idag och kommer göra mitt för att försöka stötta Brynäs till en bra start på säsongen!

Intervju med "en av Europas bästa backar" i lokaltidningen.

Berra 5:a på listan över dom som tacklats mest under 20-talet… Men vi vet alla att ingen delar ut bättre open-ice tacklingar än Berra när han är på det humöret… Men det är ju knappt någon som vågar göra det i svensk hockey längre med avstängningsrisken…

Jugge: Sicka jävla skitsnackare.
Jävla Skellefteå. Dra åt helvete.
Inte för ni signar en kille från KHL.

Utan för den otroligt lama lögnen. Det är nog bara sixfingers som kan tro på den.
Och sixfingers i detta fallet är Erik Forsell och KD.
Sicka nötter.

mk: Inte på Lidas nivå, men även Gunderson blev sällan tacklad och spelade/spelar med en extra lång klubba för att vinna fördelar därute. Fan vad jag är glad att vi värvade honom en gång i tiden.

xxx BIF xxx: Du bevisade dessvärre inte någonting alls, eftersom du inte svarade på vad jag skrev. Du svarade på något helt annat, något som du kunde resonera kring, men inte vad jag faktiskt skrev.

Jag förtydligade genom att skriva: ”Det jag menar är att lång och stor inte nödvändigtvis är samma sak. Och att en lång spelare på 190/90 kan vara mycket skönare att tackla än en "kub" på 175/90.”

Sedan började du prata om vad konsekvensen är av att man ”förstorar upp”spelare, trots att jag uttryckligen skrev att proportionerna i vikt var annorlunda mellan spelarna.

Alla som läste förstod nog att jag menade att typ Kvist är skönare att tackla än en stenhård Johan Larsson, trots att Kvist är längre. Jag jämförde alltså en tunn lång spelare (=skön att tackla) med en ”kub” (oskön att tackla).

Det är nog självklarheter för de allra flesta, vetetusan varför du fultolkade, eller ville du helt enkelt briljera med dina kunskaper inom fysik? Eller klassisk grälsjuka?

Jag trodde att Theo Fleury, Alex DeBrincat, Cole Caufield, Brian Gionta, Martin St. Louis, Nathan Gerbe och många, många andra redan bevisat att längden inte spelar någon som helst roll när man spelar ishockey.

Det där med storlek är något som hänger kvar från gamla tider när ishockey gick ut på att dela ut en massa stryk.

Idag värderas främst hockey-iq, men även skridskoåkning, högre än något annat. Storleken har inte lika stor betydelse längre som det hade för 10-20 år sedan.

Nicky D på gång till Almtuna enligt Expressen. Skönt att veta att han inte är att alternativ för Alcén och Brynäs längre.