1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777617 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
mk: pratade om det med en kompis som håller på Hv igår, visst att man vill vara i högsta ligan. Men båda konstaterade att det verkligen är roligt att se sitt lag vinna mycket matcher, även om det är nere i HA

rafalski: Icke att glömma Tärnström som gör ett väldigt bra defensivt arbete idag!

Som så många andra redan skrivit, Larsen och Clara!
Verkligen jättekul och viktigt att Clara får en sån här match, kan bli hans vändning. Vågar inte jinxa mer än så…

gwl: Tärnström är strålande i defensiven!

Farsang: Larsen och Clara!

Huge: "Daggen hävdar (som jag tolkar honom) att ett dåligt försvarsspel i grunden beror på att målvakten är osäker."

Nej, det är inte vad han säger. Det han säger är att Brynäs problem i försvarsspelet beror på ett flängigt målvaktsspel. Han generaliserar inte som du gör med din slutsats av hans analys, dvs han säger inte att alla dåliga försvarsspel i hela hockeyvärlden beror på dåligt målvaktsspel.

"Det är väldigt få målvakter som efter 35 kunnat göra ett stort avtryck som förstemålvakt, det är egentligen bara elittalanger, och Brynäs kan inte förlita sig på att en 05:a ska bära dem när Lindbäck sviktar i form. Det har både han och Clara gjort hittills."

Adam Johansson uppmanar Alcén att handla målvakt. Bra att media börjar uppmärksamma det hela, så det blir lite press på yrkesfolket.

Svensson_62: De kanske har rehabat skador under sommaren, men generellt sett kanske de heller inte har så många seriösa bud som vi ibland tror. Om de tidiga 90-talisterna som var med och tog guld 2012 ska återförenas så är det dags nu, om de väntar några år till kommer Brynäs A-lag och Brynäs Oldtimers att ha samma roster. Jag hoppas att Wänna tar chansen att bli en kvalhjälte i Brynäs istället för fortsätta utomlands.

Anders Berg: Ja väldigt mycket… Han är en i grunden kompetent målvakt. Förra säsongen är ett tydligt exempel då många glömt (säker på att du gjort det till exempel) att han höjde sitt spel och var riktigt bra sista tredjedelen av säsongen. När han var som bäst tog Brynäs in Olkinuora, vilket, jag misstänker var ett oönskat och hårt slag för Anders…

Härlig vändning i sista, läänge sedan man såg något liknande från Brynäs! Vår två förstalinor är otroligt vassa och Jack Attack är en solklar favorit. Sen behöver det jobbas med defensiven och målvaktsfrågan helt klart men det är när slutspelet börjar som de pusselbitarna skall vara på plats.

Davey85: Gillade Lindsteins agerande vid målet. Tog emot pucken, tog sig tid att lyfta blicken o ett perfekt placerat skott.

Fyboda:
Får man bara ordning på målvaktspel och försvar åtminstone någon nivå till. Då blir det åka av.

Forsberg 1978: Man ser riktigt hur energin hos utespelarna sjunker i botten varje gång våra slipsar bjuder bort mål i matcherna. Ofattbart uselt.

Borde det inte även göras en sammanfattning av försvarsspelet också, med tanke på att målisen lämnas vind för våg otaliga ggr under en match. Även försvarsspelet över hela banan är ju under all kritik.

Finns inte en hockeyspelare som inte gör nått misstag under en match. Det liksom tillhör hockeyn.

JohnnyBotox: Tycker Limpan gjorde en grym premiär mot AIK. En tavla visst, men visade pondus i spelet och spelglädje… Tillhörde en av lagets bästa i den matchen. Sen var det som att insatsen mot VIK och ”drevet” som drar igång efter tar ner honom på jorden igen och sedan premiären har vi inte sett samma beslutsamhet och självförtroende hos honom…

Bara hoppas han kan hitta tillbaka under säsongen. Svårt att stå i Brynäs då man ofta ligger på framåt och tappar positionerna. Så vårt hönsiga försvarsspel behöver korrigeras för att hjälpa Limpan på traven. Helst med start redan ikväll…

Brynäsgubbe: Tycket det är viktigare med segrar nu än att spelet sitter. Det ger ändå laget arbetsro. Bättre det ser ut som det gör nu än långt in på säsongen…

Gavve: Det är ju bra men får hoppas han också är självkritisk. Han har en stor del i att försvaret fortfarande ser väldigt virrigt ut och konstellationerna bland backparen känns märkliga. Varför köra två defensivt lagda backar tillsammans i Larsen och Cukste och framförallt, varför lira Johannesson och Billins tillsammans? Båda är småväxta, offensivt lagda och har enorma problem i egen zon. Känns som tränarstaben ser något i princip ingen annan ser där.

Davey85: Det där borde självklart inte vara mål. Snarare en solklar slashingutvisning på deras spelare.

J-S: Ingen var väl direkt bra igår, men jag tycker ändå att Vesel och Billins var godkända. Vesel gjorde mål och skapade en del, Billins tog många bra beslut och täckte faktiskt upp för några riktigt grova missar av Johanesson.

Lemp: Samtidigt säger andra att spelarmarknaden är död nu igen.

Jag hoppas att Wännström signar inom kort. En spelartyp som man saknar lite i laget och definitivt en klasspelare på denna nivå.

Rodrigo: Tack så mycket. Bekräftar min tes om att Brynäs skapade mer och att Nybro var extremt effektiva.

Brynäsgubbe: Håller inte med faktiskt. Brynäs var sammantaget det bättre laget igår men några nyckelsekvenser (lite slumpmässigt ) när matchen stod och vägde ( sånt händer ibland) blev avgörande plus Brynäs ineffektivitet. Jag är inte orolig.

Grattis Tommy S till en tränarseger. Du fick Brynäs att se ut som det gjort de senaste åren i SHL.

Anders Berg: ah jag förstår. ”Seriösa” som att vinna alla 52 omgångar? Eller vinna de matcher som passar dig?

Jag är såklart besviken efter en sådan förlust, det är skitsurt. Jag hatar det. Men att swisha ena dagen och sen nästa ”kräva” pengarna tillbaka för att de förlorar en match, det är ju bara löjligt. Väx upp

Mattson: fast i ishockey är ju en mv ...halva laget eller hur!
Han är tyvärr inte stabil och ingjuter inte trygghet...nu har han varit hos oss i 1.5 år och kanske har gjort 10-15 bra hockeymatcher. Jag tycker inte det håller i en elitförening ..tycker du??

Färjestad förlorade mot Oskarshamn igår. De kan lika gärna ge upp sina gulddrömmar nu,..

Huge: Det där är ju bara ett inlägg för att reta folk i forumet!
”Lindbäck, vår klart bäste spelare idag.” Tycker du verkligen det?

Ditt hockeyöga är som vanligt knivskarpt. Att säga att Lindbäck är bra med sina 70% eller vad han har är riktigt bra.

Nä, detta var inte alls bra. Jag köper att flera säger att vi kommer åka på stryk men jag tänker Västerås, DIF, SSK och Björklöven borta ska ge dom förlusterna. Får så många dåliga signaler idag. Vi blir totalt bortcoachade idag, kan inte ändra en matchbild och många stjärnor som spelar Allan.

Rödin, Indrasis och Vesel har väl samma lön som Nybro?!

Fy fan så illa!!

Huge: Lindbäck bäst?!? Vad du än drogar dig med så vill jag ha det.

Fansen har iallafall skött sig, 400.000kr ❤️💛🖤

Så jävla pinsamt, Lindbäck sämst som vanligt, varför får sållet inte kicken?

Tigerhjärta: folk har hakat upp sig totalt! Kan garantera att Clara inte heller hade räddat det skottet för det gick ruskigt snabbt och perfekt placerat.

Viljet skämt till liga, fel spelare får 5 min och man får inga bilder från Stockholm 😂😂😂 jävla pajasliga och likväl pajaslag !

Jan Grismöbel: Brynäs har skapat mer än Nybro hittills. Skillnaden ligger i effektiviteten där målvakterna spelar stor roll. Det är svårt att förstå hur Brynäs ska vinna jämna matcher när Lindbäck nästan alltid är sämre än målvakten på andra sidan isen.

Jag tycker 5an är felaktig. Det är inte tillräckligt mycket kraft för att rättfärdiga 5 minuter. Solklart 2a för armbågstackling.

Man måste också ifrågasätta hur det kan vara korpnivå på tekniken i arenan.

Huge: Otippad kommentar😂😂😂

{10299}:

Jacke sa det bra i intervjun " Det är sådana här små hallar som gör att det är roligt och spela i och publiken kan påverka domarna "

Det är dagens sanning, tror inte jag varit med om en enda match när Leksand spelat i små hallar genom åren där publiken " inte " påverkat domarna.

Ni är förvarnade

Lycka till för övrigt

{10375}: Nämen. Målvaktsdiskussion på tapeten igen?:)
Jag tror man vill låta Clara ta in sin första seger lite. Så det inte blir som med Håkansson ifjol. En jättematch och sedan platt fall.

Lemp: Vi swishar väl lite extra då och plockar in honom på samma gång ;) Så försvagar vi en konkurrent på samma gång.

Edit: Var inte han på G till SSK för någon dag sedan?

{10299}: Håller med. Kommer att behövas 8 backar. Möjligtvis kan en tillfällig utlåning för någon bli aktuell om alla är skadefria, men tycker inte någon ska skeppas permanent. Både Larsen och Johanesson har trots allt visat sig vara kapabla hittills.

Tigerhjärta: Verkar föredra nr. 8 och det är ledigt.

Vidare verkar han förutom Scott i unga år spelat med Lindbäck i Dallas 14/15, Markström i Vancouver 19/20 och Järnkrok förra året i Toronto, så referenser finns nog.

KalleTeodor: håller med, även om laget just nu ser bra ut och uppenbarligen presterar så är det en hel del (troligtvis) relativt dyra ettårskontrakt med legoknektar, så att återväxten är god är väldigt viktigt. Och att vi kanske till och med kan locka till oss talanger utifrån framöver.

Benn är ju spännande, vad jag läst så är det mesta positivt. Första känslan var lite att "why fix it if it aint broken", men det är just den spelartyp vi behöver fler av under en lång serie och framförallt slutspel (om han inte sätter laget i skiten med dumma utvisningar). Tror inte att avsikten är att någon back ska försvinna. Kan man bara få alla att köpa in på detta (tänker Larsen, Cukste) så blir det nog bra. Hade väntat mig att detta skulle komma senare, men ju tidigare desto bättre!

Får vi bara fason på målvakterna så blir det nog bra (och det har man nog tålamod med fram till dec, jan eller så). Tror nog att det finns lite mer pengar i botten av säcken för någon mer värvning. Menar inte att det är dåligt, men en Ersson-typ hade verkligen varit pricken över i:et.

Tycker för övrigt att det är bra att man tackar nej till Gunler.

Samma årsgång som Rahimi, bara bättre och tuffare.

cog: Jag hade haft mer respekt för domarna och domarkåren om de kunnat erkänna sina misstag. Alla gör misstag, det är mänskligt, men istället för att erkänna det igår så får man en hårresande bortförklaring till någon diffus tolkning av en regel. Rätt ofta också som de försöker slingra sig undan på det sättet istället för att vara ärliga.

Skön spagat räddning av Clara, men första målet var han oskymd och borde tagit det skottet. Men i helhet en gedigen insats, han måste få stå på fredag igen.

Tyvärr tog inte Tärnström chansen, alldeles för många bågar i sin skridskoåkning, typ Strömgren som kom från Rögle ifjol.

Kelleher åker också jäkligt långa bågar som sällan ger något, han måste gå mer direkt in i slottet.

Det bestående intrycket från gårdagen som gäckar min hjärna är domarinsatsen.

Däri ligger största skillnaden mot SHL. I SHL är det tveksamma domarinsatser kanske var tredje, var fjärde match. I HA är det som ett skämt varenda match… Är det praktikanter under upplärning eller?

Larsson och Rödin på det här så ska det nog bli lite mål framåt.

Djurgården och Björklöven ligger under med två mål med! Måtte resultaten hålla sig.

Anders Berg: Jo det får man gärna säga. Och jag håller med dig. Jag gissar att vi förmodligen hängt kvar i SHL om V.V fått förstaspaden.

William2325: "Alla som klagar på Lindbäck tycker jag borde vänta i minst 15 omgångar innan man börjar kasta skit."

ok, vi stänger forumet några månader så får alla komma tillbaka omgång 16... Folk diskuterar väl Lindbäcks insats hittills, och han har börjat den här säsongen minst lika dåligt som förra. Med tanke på att vi spelare en serie under shl så kan man till och med argumentera att han börjat sämre än förra året med tanke på den allmänt lägre kvaliteten på hockeyn.

Ska vi låta bli att berömma Rödin för sin starka inledning på säsongen också? Eller vänta och se hur bra egentligen juniorerna är efter 15 omgångar?

Stora delar av laget har fått en bra start och Lindbäck har fått en usel start. Svårare än så är det inte. Om 15 omgångar kan man diskutera hur läget är då.

Bratwursten : Håller delvis med, men samtidigt tror jag man är van vid Manners spel kanske, iom att det var så extremt tydligt med vad man ville göra.
En typ av linje i spelet som jag lagt märke till är att man gärna tar sig in på kanten och gör en klassisk ”ryssvändning” för att leta pass på spelaren som kommer släpande på bortre.
Tycker mig ha saknat den typen av pass tidigare, väldigt effektiv!

modomille: Sanny Lindström, Hockeypanelen, Expressen.