1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777628 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Nisse34: juniormålvakterna dom levererar ju inte. Kan vara träningen hos som är dålig. I Jonssons fall behövde han nog komma iväg för att testa något nytt och utvecklas som människa. Målvakterna har ju varit J20s akilleshäl i två säsonger, två säsonger där J20 med bra målvakter hade tagit en top10 placering och spelat slutspel. Nu tar dom in Steinbergs från Valbo som jag tror mycket mer på än Grönhagen. Dessutom kommer ju Forsberg säkert redan nästa säsong få testa på J20.

Peja: Fel, så stor skillnad är det inte. Speciellt inte för en otränad målvakt vars stora problem var sidledsförflyttningar och målvaktstavlor. Ser noll anledningar till att det kommer bli bättre i HA gällande just detta. Plus att han är ett år äldre, plus att han ska spela för en lägre lön, plus att motivera sig för HA. Med dessa förutsättningar tror du att han helt plötsligt kommer vara väl förberedd och ett bra målvaktsval?

Brynäs forever 1912: Aa vet jag blev rätt förvånad när jag hörde det också, men fick höra från en väldigt säker källa så vi förhandlar med honom iallafall sen får vi se om det blir av

SuneMangs: se till att cementera både Löven och Dif I HA nu! Kommer nog leta mig 100m bort till Monitor till hösten när ni möter Dif.

På den matchen håller jag på er.

Tarasov: Jag håller båda mina tummar för Modo ikväll 👍👍Hoppas ni fixar det...

Berge:
Det tror jag inte även om såklart allt ”kan hända”, Niederbach/Aagaard stannar. Näsen tror jag också stannar. På juniorsidan har vi inte så mkt leka med mer än Norén men det är en rätt bra pusselbit.

Halloran lämnar med säkerhet. Har man klarat av att bygga ett slagkraftigt lag två säsonger tror jag man klarar det en tredje, sen om hur långt det räcker är svårt att säga.

Sen är frågan om man som förening klarar det mentalt, vilket jag tror att man har goda förutsättningar att göra vi är på väg från något känns det som, plus att slutspelet förbättrar de ekonomiska förutsättningarna.

Rödin1912: Dessutom hade t.ex Fabab ett resultat på 98k den senaste räkenskapsperioden. Är ingen ekonom men då är 5000kr inte så lite ändå.

Lemp: Jag kan tycka att Lindbäck har gjort sitt i Brynäs. Han har inte levt upp till de förväntningar som fanns för honom förra året. De ser ut som att han vill avsluta i Brynäs som en första keeper, men de spelet han har räcker inte. Ut och in med nytt blod som vill jobba för att förbättras och är mindre misstagsbenägen.

SuneMangs: Lite så känner jag också. Jag fattar argumenten varför det är bättre om Djurgården går upp men jag kan bara inte heja på dem. Det går verkligen inte

Lemp: Självklart så kommer Djurgården vara ett topplag även nästa säsong om dom blir kvar i HA. Men jag tror dom kommer att vara sämre än nu.

Fallskärmen är borta och Lekkerimäki, Östman, Öhlund och Lindbom försvinner. Det är ju exceptionella talanger, har något svenskt lag haft så många spelare draftade i 1:a rundan någonsin tidigare?

Sen kommer ju så klart MoDo bli brandskattade också om dom blir kvar. Men jag håller Gradin som en betydligt bättre SC än Stoppel så han kan nog få ihop ett slagkraftigt lag igen.

{10299}: ”Fan asså jag vill inte möta Djurgården nästa år...”

Skulle Djurgården bli kvar i HA så lär dom ha ett sämre lag nästa säsong. Fallskärmen är borta och Djurgården har haft problem med ekonomin i en herrans massa år. Dessutom kommer ju alla talangerna i laget att försvinna.

Peja: Eller ”avpensionera” Granström. Fan va jag saknar Granström😢

Horace76c: svårt att säga, hv förra året är nog bästa jag sett i HA. Sen hade vi sjuk trupp när coronan ställde in allt. Bartosak(världsklassmålvakt), HBjörklund, Tambellini, Karlkvist, Johnsson, Freddy O, Rosdahl, Toby Enström, VBerglund, Norlinder osv.

Timrå hade riktigt bra lag de åren de var nere. Björklöven hade sjukt bra lag corona-säsongen samt denna säsong.

Vet inte riktigt vad jag tycker om Djurgårdens bygge, de har profilstarka forwards mixat med lovande unga spelare, men backsidan är ju katastrofalt tunn. Nicky D har väl spelat back större delen av säsongen pga den är så tunn.

Men värva in några tunga forwards till 3e/4e(typ Södergran/AP-liknande spelare) så kommer ni bli riktigt starka. Ska bli spännande att se vilken målvakt ni kommer att landa.

Den enda fördelen om vi missar avancemang är att jag nyss flyttat till Gävle och i sådana fall kan se MoDo nära (Monitor Erp och Uppsala), men jag får hoppas att vi går upp nu, lyckas stanna kvar till 24/25 när ni förhoppningsvis går upp, så jag kan se shl-hockey i Gävle.

Har dock noll koll på HA-trupper innan 2016, då jag inte följde ligan innan vi föll ner

SuneMangs: Fin värvning av Alcén. Vesel har ju varit grym i HA och det finns ingen anledning att han inte skulle vara det hos oss också.

Auchinleck: Vad hade du velat se istället? Massa mediokra spelare?

{8179}: Fint! Är en spelare som legat högt upp på min önskelista

JohnnyBotox: Det är det här jävla ältandet som sitter i väggarna hos föreningen. Det tror fan att det skapar dålig stämning på jobbet och olika fraktioner som inte kan samarbeta. Bulten och hans inställning tog oss hela vägen till HA.

Bulten: Håller med om att det hade varit lämpligt att rannsaka sig mer än vad Alcén/Grahm/Svedman har gjort. Det är också oroväckande att det inte känns otänkbart att Alcén/Grahm finns med i framtidsplanerna. Men..jag vidhåller nog att en bra sportchef inte är nåt man bara kan hitta och tillsätta hux flux.

Jag vill se en ny sportslig ledning efter denna säsongen. Oavsett utgång.

Bulten: Kom med minst 80% positivt snack och max 20% gnäll så ska du få se att folk börjar respektera dig och ta dig på allvar när du drar upp negativa saker.

Berge: Jag skulle kunna sträcka mig så långt till att säga att majoriteten av spelare utifrån blir antingen sämre när dom kommer till Brynäs eller så blir dom bättre när dom lämnar Brynäs.

Johannesson är ett stort undantag de senaste åren som hade en otrolig utveckling under året i Brynäs.

ellis: kan väl hålla med dig till viss del. Vi har varit för dåliga på att utveckla spelare. Dock är väl Kellman inte ett gyllene exempel på det. Han gjorde ju dubbelt så många poäng när han spelade i Brynäs jämfört med nu i Lakers och blev erbjuden NHL kontrakt…

{9684}: fan va kul! nu blev det genast mer intressant

Farsang: Inte ens killarna i Brynäspodden ville ha kvar Kvist, och dom är inte kända för att dissa Brynäsare..

Fredrik Strömbom var till och med tveksam till Limpan.
Blev mycket förvånad över senaste podden. Den var bra.
En gäst som heter Sebastian från Umeå. Brynäsare i Lövenland👏👏
Nu har man även intervju med Valberedningen.
Kan säga att Brynäspodden har steppat upp.
Så Ni som lyssnat tidigare men slutat kan nog ge det en chans igen..

Sigge: ”Kostnaden för endast er förstafemma kommer vara i paritet med vad en hel trupp kostar för ett bottengäng i HA.”

Bifogar du några PDFer med spelarnas löneanspråk är du gullig?

Lunkan: Någonting är seriöst fel när SHLs play-out och hockeyallsvenska slutspelet är så oerhört mycket hetare. Det liksom hjälper inte att CMore pumpar reklam och sitter flåshurtiga i studion där de försöker låtsas som att det är en kanonfinal.

Visste inte ens att det var match ikväll. Har massa sportintresserade på jobbet, ingen har ens nämnt det. Säger väl allt.

dabif: ""varför skriver du så mycket om hur liten arena och hur få supporters och hur kort tid de varit supporters mm."

Är det verkligen bara jag, eller var det halva Brynäsboken och hela Twitter också?

Jag börjar mer och mer tro att du är en gammal Gävlebo som hålls som gisslan, någonstans utanför Växjö. Någon anledning till detta vilt försvarande av klubben kan jag inte se?

Jag har nu, i tre inlägg, försökt förklara för några av er att Växjö Lakers inte är mer än en axelryckning i mina ögon, så nej, jag har noll känslor för Växjö.

Du gillar Växjö, jag har noll känslor för Växjö (mer än att jag tycker att supportrarna skämmer ut klubben genom att gå hem från brinnande SM-finaler). Vi lämnar det där istället.

Det är bara att gratta Växjö, en förening med kontinuitet, en bra sportchef, kompetent tränare, etc.
Se och lär Brynäs IF!

mk: Pratar bara för mej själv, men som MoDoit mår man prima en dag som denna.

Är inte avundsjuk alls på Växjö, är oerhört stolt när vårt lag gör nåt bra, så hade absolut inte velat vara Växjö-supporter, trots deras framgångar.

Både MoDo o Brynäs har ju haft hyfsade spelare genom åren, gör mej lite lycklig att få vara del av den historien. Allt handlar inte om snabba framgångar , kultur är jävligt viktig

lapad: Helt ok räddning av Larmi nyss.

Nu har vår lilla trupp påbörjat försäsongsträningen!

Berge: Två kompletta kedjor med allsvenska toppspelare är nog ett absolut måste. Rödin, Larsson, Scott och Ölund kan säkert vara toppspelare i HA, men det är ändå bara 4 av 6 nödvändiga spetsspelare. Helst skulle jag se att Ölund centrar tredje med Kopacka och en till tung pjäs - typ Jocke Rohdin eller Trevor Cheek - och att man tar in 3 spetsiga spelare till toppkedjorna. Kommer krävas mycket bredd, inte minst eftersom många spelare är ganska gamla och har haft massa skador i sina karriärer.

Tänker typ:

NY-Larsson-Persson
Rödin-Scott-NY
Kopacka-Ölund-Rohdin/Cheek
Ljungkrantz-Blomqvist-Nordh
NY

Bertilsson-Kinnvall
Lindstein-NY
Bohm-Fröland
Johanesson

Lindbäck-NY

Greg Scott har hem för att hälsa på familjen.. han kommer tillbaka nån vecka innan serien börjar.. det kan ni vara säker.. ni behöver inte oroa er ! Han är med oss ett tag till...

Gunderson: ” Tror vi kan tacka avsaknaden av Huge för det👍🏻”

Finns fler som inte är här inne och skriver längre som bidrar till den bättre stämningen. Vet inte om dom är avstängda eller avslutat kontot. Tänker främst på Bulten och Axle. Skönt att slippa ältandet mellan Bulten och Huge iaf.

Anton Johannesson som blev klar i veckan känns spännande. Han har ett bra skott och en bra skridskoåkning, kvalitéer i PP också. Känns spontant som en kopia av Samuel Johannesson. Här har ni lite highlights på han också.

modomille: Vem får kritisera modo och dif? Connor McDavid? Bonnjävel.

Kopenga Kickass: Japp, Kopacka officiellt klar.

brynäs08: Att det verkar ha funnits olika grupperingar i spelartruppen är väl allmänt känt numera? Majoriteten av importerna var ju dessutom i Brynäs pga Manner och övriga tränarstaben.

Att dessa grupperingar sedan förstärks när Manner och co får sparken är ju inte så konstigt. Om något så visar det väl igen hur taskig fingertoppskänsla Alcén och övriga ledningen har. Man ville ju få in energi i laget i och med förändringen. Var det någon som upplevde någon energi i laget under kvalet?..

Min Malmö supporter på jobbet skrev att Greg Scott var påväg till Malmö???

Jag svarade ”ja han är riktigt bra, men han kommer aldrig gå till Malmö så det kan du glömma att du hört ditt rykte”😂

Peja: ”
Nu lät det som att Grahm skyllde bommade damrekryteringar på supportrarnas tongångar på sociala medier.”

1) Titta bara på de senaste timmarnas gnälliga kommentarer här på HS.
2) Kommer ihåg det allmäna gnället härinne mot Bengtzen - tror 75% härinne gnällde och några hatade.
3) Vi har bytt tränare, spelare, ledare och styrelse i tid och otid en längre tid nu - utan förbättring.

Jag börjar banne mig tro att det stora problemet med Brynäs sitter i en mycket stor och gnällig fan-base som inte tillåter tillfälliga nedgångar utan att kräva att tränare, SC o s v avgår genast.

dabif: Ja, vad det är för splittring är ju öppet för allas tolkning i och med att ingen från Brynäs ville vidareutveckla det.

För de som inte var där, så verkar Alcén vilja ge Nordh en plats i A-laget, och fick intrycket av att J20-spelaren Anton Ohlsson kommer spela med A-laget på försäsongen. Ohlsson är en spelare man tror på och vill behålla.

Lemp: Ja, blir tyvärr så här när man tillåter anonyma användare och inte modererar aktivt. För många som spårar ur.

Farsang: Tack tycker du man borde skicka in den som förslag. Personligen tycker jag att tidigare års intron inte gjort att man taggat till och skulle vilja ha ändring gällande den biten. Anser även att denna låt som kördes i kvalet är bättre än whatever you want.

KulaShaker: Nix, ingen länk.

Anton Johannesson klar!

Edit: Farsang var före.

Vill ha hem Wänna nu. Tror att han skulle dominera HA. Underhållande spelare när han får ut vad han kan.

J-S: Pettersson och Mannberg är inte toppspelare i HA. De spelar i Modos tredjekedja och har ungefär samma roller som de hade i Brynäs. Modo har två toppkedjor som är klart bättre. Tror Brynäs gör bäst i att undvika återförening där även om de fortfarande är kapabla i HA.

Tigerhjärta: Det skulle kunna förklara Alcéns påstådda närvaro i Väsby. Dansk är därifrån.

Går man på Instagram-värvning så kan man gissa att vi har en viss Oscar Dansk på ingång.
Pappa-Dansk ny följare:)

Lemp: Så är det givetvis!
Men ett tips är att lyssna på Sanny & Svensson om du/ni inte redan gjort.
Där är de inne på att det troligtvis kommer bli allt mer vanligt att ha överseende med fysiken hos yngre spelare, och värdera spelhuvud allt högre.
Nu har jag inte speciellt bra koll på Anton Johannesson, men att panga in 26pinnar på 32matcher bland seniorer i Hockeyettan trots sin storlek måste ju innebära ett hyfsat spelsinne?