1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777634 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Alla Helvetes Kval
Jag lyssnade på Plastic Bertrand när jag var yngre men plastlag som Hv har jag aldrig lyssnat och gillat.
Brynäs berör eftersom du är här och öppnar kakhålet.

Wilhelmsson: det finns några klubbar som inte väcker så mycket känslor i SHL. Växjö, Örebro, Oskar och Linköping t.ex.

Nisse på Mon or: han understryker att det är ingen från Brynäs org som gnällt ett endaste dugg. Utan det är folk runtomkring. Hockey folk i Sverige. känns som en klassisk leifby artikel och folk som inte är mer begåvade att läsa mer än det fetstilta går på den varje gång.

Sen varför du känner att det är en bra dag att saxa in en sådan artikel i denna gästboken tolkar jag som att man bara vill provocera. Var lite ödmjuk nu jävla vattenskalle och fokusera på er egen uppgift. Vi vet redan att halva Sverige har mysribba när en sådan klassisk förening åkt ur. Fira det absolut men är inte så säker på någon här inne hänger på.

Vanligt både bor och stöttar jag timrå ik parallellt med Brynäs, så skäm inte bort er här inne nu timrå fans. Kan vara ett stalltips att i denna stund komma ihåg de fler än en gång ni åkt hiss.

Huge: Det som skulle kunna tala för Alcen är ju att han redan byggt ett skapligt allsvenskt lag, synd att det var i fel liga....

Huge: Du säger Behåll Alcén. Sen börjar du lista varför man ska byta mot en som kan HA bättre.
Vad tycker du egentligen?
Ska man behålla eller inte?

Du kan inte tycka 2 saker samtidigt som är så viktiga för Brynäs framtid.
Antingen så tycker du att man ska behålla Alcén eller inte.

Lista fördelarna som Alcén har. Vad är hans fördelar kontra en som kan HA
Du kan inte ha kakan och behålla den.

Detta är ju ett klassiskt exempel på när du senare kan gå tillbaka och säga. Kolla jag sa att man skulle behålla Alcén
Eller, jag tyckte att man skulle byta.

Det är sånt svammel!!!!

Herre P: Ni får nu dessutom chansen att uppleva det största man som supporter kan vara med om, ett avancemang. Det uklassar SM-guld känslomässigt alla dar i veckan.
Ja inte för att jag har nåt att jämföra med 😂 Men jag föreställer mig det

Falken: Vi Brynäs som förening lever kvar i det förgångna tider där före detta spelare kliver in som Sportchef eller tränare,

Nu behöver vi en styrelse som anlitar en GM sportchef tränare på meriter som kan få jobbet gjort,,

Inte vilken är kompis med vem och vilken har dom största Brynäs anknytningarna utan Kunskap kompetens erfarenhet,

Så det är trettioförsta gången jag skriver detta,
Så börja om gör rätt,

Jag kommer aldrig svika mitt lag även om det kommer ta ett antal säsonger innan vi hittar tillbaka till SHL,

Davey85: och jag bytte nivå på privatpartner... Har inte så mycket pengar men fan. Brynäs ska tillbaka och det är lätt värt en 100 i månaden

Tgl: Har noll förtroende för Alcen. Men känns som det är han som måste sätta nya laget på plats. Som HV gjorde med Hult som fick gå efter det. De hinner inte börja intervjua nya kandidater nu.

J-S: Jag fattar inte ditt inlägg.
Är det vad du tycker eller en sammanställning av olika inlägg under dagen?

Du börjar med att tycka att Inge har/hade varit en tillgång för dagens Brynäs.
Ok, hur då?
Exakt vad skulle han tillföra?
Ska han ta med sig Dacke på en scoutingresa?
Nej fan, det är redan gjort ja..
Vad i dagens hockey kan han tillföra?

Inge har absolut varit viktig för Brynäs genom åren.
Ingen tvekan.
Men allt har ett slut.
Så är det bara. Till slut så måste man byta delar.
Det ska helst göras innan det brakar ihop..

Rötterna blir starkare när det blåser.

X-Län: GD/AB har copyright på sina artiklar. Folk får betala eller inte ta del av det.

Avsluta högt: Brynäs har varit i en nedåtgående spiral i massor med år så att trilla ur var bara en tidsfråga.
Det är Modo eller VIK 2.0.
Det är en massa faktorer som samverkar, dålig ledning som urholkade ekonomin fullständigt (Lorenz), havererande juniorverksamhet (inga talanger att lyfta upp), inkompetent sportslig ledning (övertro på gamla, skadebenägna spelare, avsaknad av konkurrens i truppen och talanger, obefintlig scouting, rena felsatsningar), fel självbild (alla andra lags supportrar har länge betraktat, med rätta, Brynäs som ett cementerat bottenlag) och säkert en massa andra faktorer också ( självbilden bidrar till ”inaveln” också).
Brynäs har sig själva att skylla och medlemmarna som har påtalat bristerna har mest betraktats som besvärliga.

millemuffen : Nej för fan, inget gammalt avlagt skräp och andras sloppy seconds.. Jag vill ha något nytt och fräsch, Brynäs ska göra en omstart.

Propagandus: Vill bara flika in här och beklaga för sorgen alla brynäsare känner just nu. Jag ska vara ärlig och säga att Hockeyallsvenskan inte är så jäkla rolig som vissa vill få det att tro.

Men jag är övertygad om att Brynäs kommer hitta rätt igen. Ni kommer förmodligen inte gå upp direkt, men det är nog positivt för att kunna bygga en sund och hållbar organisation över tid.

Nu kommer nog inte mitt köra Modo gå upp i år med tanke på hur vi spelar nu. Så jag hoppas på många roliga matcher nästa år! Väl mött kära hockeyälskare.

Davey85: "Nu bygger vi om den här föreningen. Nog med förnedring. Detta får bli starten på nytt."

Helt rätt tänk! IKO har gjort det, Örebro har gjort det, Rögle har gjort det och den här säsongen har Timrå gjort det. Det GÅR att komma från HA och bli ett lag som spelar slutspel regelbundet. Det handlar bara om rätt folk på rätt plats. Nu har vi ett gyllene läge att reformera den här föreningen från topp till botten.

Jag är fan lättad att vi är ur SHL nu och får fixa den här jävla föreningen en gång för alla, trots matcher nästa säsong mot Östersund, Tingryd och andra obskyra föreningar.

Svårt att dra slutsatser - men jag personligen tyckte inte att rödin såg uppriktigt ledsen ut, jag tyckte inte heller att blomman såg särskilt upprörd ut, inte heller Larsson mm. Självklart så finns det besvikelse hos grabbarna. Dom har ju misslyckats! så enkelt är det ju. Föreningen har misslyckats under längre tid.

Det viktiga nu blir att få in nytt folk, omstrukturera föreningen, skapa något nytt!

Det kanske är dags för en ny Brynäs identitet och nu om något så finns det ju utrymme för det!

Jag kommer alltid att vara Brynäsare!

Nu kan jag bara hoppas att jag får chansen att se dom i högstaligan igen innan jag går ur tiden!

1912

Låt oss skippa öknamn och påhopp på spelare nu. Vi har facit. De flesta kommer försvinna.

Det enda som betyder något nu är vad Svedman och co väljer för väg. Brynäs måste få folket med sig.

Grahm och Alcen out. Truppen löser sig självt.
Väldigt nyfiken på hur Brynäs tänker nu.

Kalle Kamel: Gråter Rödin för nageltrånget eller är det för att han är trött på Brynäs

Ska vara soprent på kansliet i morgon.

parks: Minst ett mål i det här power playet känns som ett måste om vi ska vinna idag.

Hoppas det går bra med Dima

lapad: Westerholm behöver inte tackla i det läget

{8399}: Den jinxen skojar man inte bort. Kom ihåg att det var Axle som skickade ner oss i HA nu grabbar och tjejer.

Samsung: Ja, i synnerhet eftersom det spelats tre matcher i veckan sedan slutet på januari/början på februari. Förhoppningsvis har våra grabbar lite lättare med återhämtningen eftersom dom flesta väger mellan 20-30 kg.

{8399}: Känns som vi ryker idag, det är liksom lite mindre ångest idag än i tisdags (upplever jag). Invaggad i falsk säkerhet. Bäst att vara beredd på det värsta...

Bulten: Lämna boken för att komma tillbaka med nya namn har ju du erfarenhet iallafall.
Bilda en klubb med Pettis vetja!

Bulten: Han har dock en poäng, det finns några ökända spammare i boken.

Anders Berg: jag tycker björninen får klart godkänt i min bok, skicklig tekare, bra på straffar,ganska bra fart, kämpar och sliter, ingen poängkung kanske men oerhört nyttig.. Larsson hör jag många försvarar och kan hålla med delvis, hade inte räknat med nån pongkung men i flera viktiga matcher har inte varit bra.. det går inte att komma ifrån.. Lindbäck behöver inte sägas så mycket. men har ju inte hjälpt att försvaret har varit misär.. Kinnvall kanske hämmas utav alla skador men kan inte få godkänt..

Bulten: "Som du är högst bidragande i eftersom du eldade igång det igår på nytt."

Säger mannen som suttit fast i en Honken/Lindbäck-psykos i flera månaders tid. Tror alla är rörande överens om att Olki står i morgon (och kommande matcher vid eventuell vinst), så nu behöver vi inte höra ett ord mer om varken Honken eller Lindbäck. Read the room.

{8399}:
Jag kan instämma i din känsla (har dock inga belägg för det). Min tanke med inlägget var att förhoppningsvis få en lite mer nyanserad bild av målvaktsdebatten. Jag är mer än lovligt trött på mängden av rent hatiska inlägg mot Lindbäck (och flera av VÅRA spelare). Allt är inte svart och vitt, det finns alltid orsaker till hur folk beter sig och kan man ha förståelse för detta tror jag man blir en lyckligare människa (därför väljer jag att inte bli arg på dessa skribenter 😄).
Min devis är att kan jag inte säga det direkt till personen i fråga så skriver jag det inte.

Angående hockeyn så: Nu går vi ut och tar dom jävlarna, rätt upp o ner ba!!! ❤️💛🖤

Silly: tänk att se spelare som larsson i en annan shl-klubb. Skulle kännas märkligt att se han svika Brynäs

Mogel:
Så här blir det emellanåt.
Huge o ett par andra kivas då och då med varandra om allt mellan himmel o helvete.
Bara o scrolla förbi, det lägger sig snart...

Olki började faktiskt lite darrigt, som hela laget, det såg nervöst ut och han släppte ganska många farliga returer, målen såg kanske lite enkla ut vid första anblick, men är väl kanske bara 3:an han skulle kunna haft även om det inte var en ren tavla. Men efter 3-3 så lyfter han sig och gör en kanonmatch och räddar totalt 43 skott.

Han släppte tre mål på 15 skott (80%) efter halva ordinarie speltid vilket är underkänt, sedan räddade han ca 30 skott utan att släppa in något.

I mitt tycke gjorde han inte en fläckfri match, men han gjorde det jäkla bra i tre perioder, och förhoppningsvis fortsätter han så.

Självklart ska Olki stå nästa match.

4 biljetter inköpa till morgondagens drabbning!
Himmel eller helvete? Känslosamt blir det i alla fall...

Det här är ett svårt läge. Hoppas att laget hanterar det bättre än vad jag gör.
Jag hade verkligen gett upp, var helt säker på förlust igår. Men, nu tändes ett litet hopp, man börjar tänka framåt, "vinner vi nästa så blir det press på Malmö".

Nä, bäst för sin egen skull att ställa in sig på allsvenskan.

Jävla skitsport

{8399}: Jag ser det som att vi sprattlade till en smula. Tar vi nästa match, ja då kan det börja smyga sig in nerver när Malmö ska avgöra på hemmaplan. Ser det som 10% chans att vi vänder detta till seger i sjunde. Det har ju aldrig hänt i svensk hockey.

I och för sig hade ingen gått på månen innan det gjordes för första gången...

Anders Berg: Kinnvall grym innan han åkte på lunginflammation. Minns i höstas när det kändes som han gjorde som han ville på isen.

Måste säga att Cred till molin för coachningen. Hade lindbäck stått mindre och manner coachat lite mer (överhuvudtaget) under säsongen så hade vi inte varit här är jag övertygad om.

dabif: Titta vem som solar sig efter segern!! Alcén!

Greg fuckin' Scott!

Fy fan va underbart. Njut av det här nu gubbar och håll fötterna på jorden. Nog för att Malmö hade den andra perioden, men tycker vi kommer in mer i matcherna och Malmö tappar något.

Vi är lite på rätt väg. Kanske för sent, kanske inte. Vi får se.

nittontolv: älskar er grabbar, älskar Brynäs. Nu kör vi!

parks:
Ölund... Helt annan pondus i intervjun... Kapten...

{8399}: Mission impossible att vända 0-3 är jag rädd. Oavsett divisionstillhörighet kommer jag likväl vara på plats på hemmapremiären nästa säsong.

Tigerhjärta: Jag är för en gångs skull inte ens nervös…

Det är redan slut.

xxx BIF xxx: Jag tror det första är att inte backa utan att stå kvar och svara på frågor. Gömmer man sig i det här läget tror jag man skapar sig enorma problem. Det kommer finnas en stor frustration bland fans.. Svedman, Bosse och Alcen (?) måste våga kliva fram och fronta misslyckandet.

Inget man säger nu direkt kommer vända detta. Men det handlar om att bygga förtroende en sten i taget. Transperens och öppenhet samt att man visar att man har en plan. Skapa delaktighet och engagemang. Jag tror att vissa känner som du, men det stora flertalet skulle nappa på en nystart bara man får göra och se rätt saker.

Bulten: Nu ser vi till att förstöra grötfesten och förlänga lidandet några dagar! Upplagt för 2-4 eller 2-5 idag.

Signature: problemet är att om man fortsätter skicka pengar i ett svart hål då finns det snart inget representationslg i HA heller. Och vad tror du händer med damlaget då?
Lyft blicken, ni alla säger självklarheter. Sponsorer vill att pengar går till dittan och dattan, det är en 10 år gammal ”sanning”. Lägger vi inte allt krut på att få upp herrlaget igen så kan ni snart säga godnatt till både herrlag och damlag.

Sv:kval
Hoppas verkligen olkinoura får spela imorgon och att han storspelar🖤💛❤️