1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777641 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: Jag tror att många överskattar spelarnas villighet att ställa up för Brynäs i Hockeyallsvenskan. De vill tjäna pengar och har sportsliga ambitioner. Larsson vill säkert försöka ta en plats i Tre Kronor och slåss om SM-guld.

En spelare som Ölund har knappast tjänat massa pengar i sin karriär, är också aktuell för landslaget och så vidare.

De som Brynäs har absolut bäst chans att behålla är de som inte får erbjudanden av SHL-klubbar. Dvs de allra sämsta spelarna i laget.

Huge: Jag tycker det är överdrivet att göra den kopplingen. Folk har ett eget ansvar. Du brukar ju också kunna fräsa ifrån rejält och hamna i konflikter här, men jag misstänker att du inte skulle se dig som medskyldig om två olika supportergrupperingar hamnade i slagsmål ute på stan.

Huge: Dom personerna som har varit hemma hos Rödin och Alcén borde utredas av polisen och be om ursäkt för sitt förkastliga agerande. Dom personerna - och inga andra - är skyldiga till deras beteende.

Huge: ett tips: be om ursäkt. Men är det att begära det omöjliga?

nittontolv: tänkte på det iom Wennerholms krönika idag att allsvenskan kommer kunna gå om shl i rent intresse. Med oss, djurgården, modo mm. Intressant tanke

Men vilka jävla idioter det finns!
Och jag skulle bli skitförbannad om de kallar sig Brynäsare efter detta!

Hade jag varit spelare nu hade jag varit skiträdd att gå bort mig, ff på bortaplan - ska familjen utsättas för något innan jag hinner hem osv. Vilken jävla oro och press att lämna hemmet med.
Kritik är sunt, även hård kritik som har ibland - men sånt här är ju bara idiotisk och kontraproduktivt, ja olagligt.

Fy fan!!

Svensson_62: Låt oss fokusera på tisdagsmatchen, det känns som att vi blir bättre och bättre och Malmö blir tröttare och tröttare. Som jag sade innan serien började så kommer de som vinner match 4 att ta detta! Ge inte upp!

Jockster : Innan målvaktsdebaclet var vi på väg uppåt i tabellen. Låg femma efter 19 spelade omgångar dvs då serien ska ha satt sig. Vad har hänt? Har Lindbäcks borttvingande av VV skapat fraktioner i laget och förstört lagandan? Något är det eftersom Brynäs fullkomliga ras efter detta annars är mycket svårförståeligt. Har det någonsin hänt förut att ett lag på väg upp tappar precis allt och plötsligt blir sämre än det mest klappkassa laget i serien? Detta måste utredas i grunden. Skadan är för alltid men alla runt om förtjänar att veta bakgrunden till vårt lags totala och katastrofala kollaps. Det kommer ta lång lång tid, om det någonsin går, för mig att smälta detta. Hatet jag känner är enormt. Hur kan någon vilja sin stad och sin klubb så illa? Har Lindbäck mutats för att få ur laget ur SHL? Så jävla usel kan väl han annars inte vara? Detta är oerhört och skadan för Brynäs uppgår till hundratals miljoner och kanske en degradering för alltid. Så många ledsna fans och katastrof för Gävle som stad. Det värsta är att allt är i onödan och kanske beroende på en persons nonchalans, arrogans och intrigerande.

BRA Brynäs. Malmö börjar se trötta ut. Gäller bara att göra en till match som denna. Ha lite flyt och att Malmös effektivitet inte bara fortsätter hela tiden. Då vinner vi på tisdag och även hemma sen. Ett trött Malmö får sen problem. Deras fysiska spelsätt kan ta ut sin rätt.

Godnatt era Gävlar. Nu är jag trött som fan av whiskeyn.
Jag älskar er 👍

Peja: Hoppas verkligen slippa se alla i ledningen samt några av spelare mer i Gävle. Ni har gjort så anrika Brynäs är krossat.

Tänk på detta innan ni tar nästa överbetalda erbjudande ni är så otroligt hatade och icke välkomna mer. Dra så långt åt helvete det bara går era trötta dryga idiotier ni är sämst Evert.

Sv: Sponsorer
Forsberg 1978: I slutändan kan det nog bli en ekonomisk fråga. Jag förutsätter att Alcén och Grahm vill sitta kvar. Förhoppningsvis bryts deras kontakt om Brynäs åker ur.

Hank81: Lindbäck är den enskilt största anledningen till att vi spelar kvalhockey. Lätt 10-15 poäng på hans konto under säsongen. Århundradets felvärvning.

{Strax i Gävle…. För laget och staden…..

Nu kör vi

SaggeBoy: Kom igen, allt kan hända. Gnälla och kräva avgång kommer vi ändå göra oavsett utgång i kvalet.

Vinst ikväll, sen jävlar kör vi.

Lycka till nästa match. Fem matcher återstår och fullt möjligt att vända detta.

Va fan, har alla gett upp? Ser mest snack om nästa säsongs trupp i HA. Ingenting är klart. Spelmässigt tyder inget på vändning, men vinner vi nästa match kan läget skifta snabbt.

Fan, kuka upp er nu.

Zzz: Vore en klok rekrytering, Mårtensson GM och sedan finns det såklart inte utrymme för en ansvarig för damerna, så där får deras tränare gå in.

Peja:
"Är det värt att ha Rödin istället för 2-3 potentiella allsvenska topforwards, Beritlsson istället för 2-3 potentiella toppbackar, och så vidare? Jag tycker inte det. De måste gå ner i lön REJÄLT om de ska vara kvar, något annat finns inte. Det som inte får hända är att Alcén öser tusenlappar över sina gamla lagkamrater och Brynäs sitter med skadedrabbade toppspelare och värdelös bredd i HA."

Känns högst ofräscht att bygga ett lag med riktning dåtid. Det är väl i så fall nästa Bertilsson och nästa Rödin vi skall sikta på?

kraftigt underbetyg till sportchefen Johan Alcén som prioriterat helt fel med lagbygget.

mk:
Det enda som kan ge oss en gnutta chans är att Rödin kommer tillbaka.

Man kan tycka vad man vill om hur han för sig i media, och hur han har tendenser att ha lätt att falla emellanåt....
MEN det går inte komma runt det faktum att han är en jävligt bra hockeyspelare och en enorm adrenalinhöjare med sitt 110%-iga kämpande..i varje situation.

Är helt övertygad om att om Rödin varit med i dom här 2 matcherna så hade det inte stått 2-0 till malmö i matcher.

En som är vuxen i Intervjuven och stor i motgång och förlust.

Silfver: Helt ärligt, vad fan är det för fel på Kinnvall?

Forsberg 1978: Står och spelar av ett 5-3 till varandra, märkligt värre.

Kräver Manner i båset på lördag. Ska vi ändå spela han jävla spel med tre trötta gubbar så kan vi lika väl ta in originalet.

Manner inpräntade hela tiden att man skulle våga misslyckas. Det tycker jag vi lyckats bra med hela säsongen

Werner: Den här degraderingen är Alcén och enbart han ansvarig för. Inte Mikko, inte Ove, endast Johan. Finns inte en tränare i världen som hade kunnat gjort något vettigt med den här jävla truppen. Stammen är möglig och rutten, det är dags för byte.

Horace76c: Tur att vi har bred trupp och bred spets. 👍 Jag tippar på 6-0 till Malmö.

Backarna behöver dra isär sig i egen zon för att undgå Malmös hårda forechecking.
Med en center som går ner och möter i mitten och ytterforwards som möter upp backarna på kanterna.
På så vis tröttar vi ut deras tunga forwards och kan lätt spela abc hockey.
Förvånande att man inte går tillbaka till grunderna när man ser som igår hur Johannesson och kinnvall tex stressas sönder utan lätta alternativ att spela pucken.

Peja: Manner i all ära men att sätta Alcen som sportchef är det största sveket mot både Johan och klubben, bara en sån sak som att lova en topp sex som aldrig kom. Tom. min morsa fattade att det behövdes och då har hon aldrig sett en hockeymatch. Brynäs sk spets är som många skrivit exspets som samtliga har peakat och det kan gå snabbt utför framförallt ihop med skador....

Alla är förbannade nu.
Men jag tänker inte ge upp detta förrän det är klart.

Solen går upp imorn med.

Forsberg 1978: Björninen driver Brynäs.

{8399}: Ni förlöjligar alla Brynässupportrar istället. Vet inte om det är ngt att skryta om direkt heller.

{8399}: Dima Axle San Dima för böveln

Är det bara jag som är optimistisk inför kvalet?
Tror Ove one kenobi är rätt man för uppdraget.
Flertalet spelare i truppen har erfarenhet från två år sedan och vet vad som krävs.
Matchen idag blir förståss super viktig, tar vi den här så får vi momentum och kan spela mer avslappnat i Malmö och ligga på rulle.
Jag tror vi går fram till 3-0 i matcher och tar det här med 4-1.
♥️

Ser vi Lindbäck i mål idag så vet vi att kompisföreningen Brynäs tänkt ta det hela raka vägen ned i allsvenskan. Finns absolut ingen som kan hävda att han bör stå. Ja förutom om man är polare med honom som hela den nya ledarstaben. Förväntar mig att dessa kompisband är kastade åt h-vete från och med NU

Känslan är fan inte bra för kvalet. Det känns fel någonstans inombords. Vi får se hur det här slutar, men såhär dålig känsla har jag nog inte haft inför något kval för oss.

Än är inte pucken släppt, men i mina värsta farhågor är den känslan "rätt".

Om 18 timmar och 18 minuter släpps pucken. Gud ge mig styrka.

J-S: Sundqvist kan lära backarna hur man lägger den perfekta sarg ut-pucken.

Huge: du kan ta bort Vi eller rättare sagt. DU ska inte få plats i ens i soffan...
Måste vara jobbigt Huge att ha så in i...fel säsong ut o säsong ut som du har....

Bulten: Alcen är nog belagd med munkavle och sitter fastkedjad i faxen på kontoret, i väntan på att nästa sportchef tar vid.
Det kanske är därför han varit så osynlig för media..?

JawKee: Svedman säger öppet att han och Alcén tog beslutet med en enad styrelse bakom sig. Det märkliga är ju att Grahm inte nämns överhuvudtaget, hon är väl också SHL-sportchef?

Bulten: .. Men löser man eventuellt missnöje med finnarna. Sluter upp kring dessa 7 matcher så ska det gå. Men som sagt Olkinuora måste vara i absolut bästa slag.
Malmö hånler givetvis över kaoset, men oroar sig nog samtidigt åt vad de kommer möta på tisdag. Från att ha kunnat scouta Brynäs i flera månader så gäller helt plöstligt inte detta länge. Det är en stor fördel för oss trots allt.

Huge: lägger denna här och tar natt

”Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om gällande hans förtroende hos spelarna.
Vila, träning och lite hoppsnack fram till tisdag.”

Horace76c: Alla vet att Rödin har varit skadad nu på slutet. Ingen reagerar väl på ryktet eftersom det är just ett rykte. Kanske inte värt att älta obekräftade uppgifter. Det lär ju visa sig med tiden om han kommer att spela eller inte.

Huge: ”– Jag vill å föreningens vägnar sända ett stort tack till Mikko, Ari-Pekka och Kalle. Alla tre brinner för hockey och de har lagt själ och hjärta i att göra det bästa för Brynäs. Vi önskar dem all lycka i sina framtida uppdrag, säger Håkan Svedman till klubbens hemsida.”

Aha fattar. Så egentligen ska det stå:
Vi önskar dem alla lycka i sina framtida uppdrag i Brynäs som drar igång efter kvalserien?

Huge: ”Även en blind höna kan hitta ett korn.”

Sen bulan har 6 av 6 tränare fått sparken. Så soffcoacherna har haft rätt alla gånger.

En som dock aldrig har ett rätt är tuppen i strutsfarmen

Huge: detta stärker min tes att du inte kan hockey..

Att Svedman skyddar Manner ETFTER att han har sparkat samma person kostar honom ABSOLUT INGENTING…

Sv: Reflektioner
{9566}: Dom som pratar om att det är lika bra att åka ut och starta om i HA har ingen koll vad det innebär. Det finns absolut ingenting som pekar på att det skulle vara bra för Brynäs att göra en ”omstart” i HA.

Med vår ekonomi är risken stor att vi skulle bli kvar där för överskådlig framtid…

Sv: A proposito de nada
Huge: Jag tror tyvärr att du är den det skrattas åt mest i detta forum. Men det är mer hånskratt tyvärr.
Det säger jag utan att veta förutsättningarna och trots att jag är en soffpotatis.
Men när man säger att allt är bra, men bakom ens rygg så rullar fienden in, det är humor.

xxx BIF xxx: Saku M och Komarov var innan säsongen. Det fanns massvis med spelare på marknaden då men Brynäs hade fäst blicken på Manners gubbar och hade ingen fungerande plan sen. Det måste ha berott på dålig koll.

Kontaktnät kan spela en del, men scouting är A och O. I slutändan handlar scouting både om kompetens och att göra arbetsinsatsen i form av att lägga massvis med timmar på att scouta spelare. Brynäs har två sportchefer men frågan är om man får tillräcklig kompetens och arbetsinsats från någon av dessa…

Jag har sett många SHL-sportchefer och i vissa fall även tränare på HA-matcher den här säsongen men Brynäs sportchefer har lyst med sin frånvaro. Däremot verkar man lägga mycket tid på att exempelvis kolla på Brynäs egna träningar, vad man får ut av det är oklart för mig, men det är ju naturligtvis väldigt bekvämt i jämförelse med att exempelvis åka till Hovet en fredagskväll.