1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777651 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Bulten: Tror ni håller kvar faktiskt, men beklämmande om fler har samma inställning som Huge att det inte behöver vara ett misslyckande att hamna i kvalspel, det känns som en alldeles för lågt lagd ribba.
Skulle den inställningen ha sympatisörer i organisationen som han säger sig vurma så för, är det direkt skadligt

Supportern: ” Anser du då att allt fungerar bra? Att det bara är att köra på?”

Tror du jag tycker allt fungerar bra? Brukar du läsa mina inlägg? Men det är skillnad på kritik och att bara spy galla på allt och alla som rör Brynäs exakt hela tiden. Personer som beter sig så mot klubben dom påstår sig älska har jag inte mycket till övers för…

KulaShaker: Det är självbedrägeri, inget annat. Däremot är inte HA slutet för en hockeysupporter. Det är precis samma känslostormar där som i SHL om man blöder för ett lag. Dessutom k a n det åtminstone nån säsong vara lite mer inspirerande att tillhöra toppen av en liga man faktiskt behärskar ist f att år efter år vara lindansare och slagpåse i en man inte gör det. Men under begränsad period såklart, sen vill man ta sats uppåt igen

Den här förlusten lägger jag till stor del på Alcéns konto. Spelet såg överlag bra ut och jag tycker spelarna stod för en god kämpainsats. Men det är uppenbart att vi har ett så trubbigt lagbygge och vi behöver så många chanser att göra mål. Sparka Alcén nu och hitta en kompetent sportchef som faktiskt är kvalificerad för jobbet. Löser kanske inte denna säsong men det ökar åtminstone chansen att vi kan få ett slagkraftigt lag nästa säsong, vare sig det är i SHL eller HA.

SuneMangs: Ta ner Alcen till intervjun o ta sitt jävla ansvar!!!!!

Strömgren var bra… typ i november senast?

Jockster : Det händer INGENTING!
Att inte Alcen lyckades hitta en enda spelare i hela världen som kan förstärka laget är mer och mer ofattbart

Zappaholic: Det är ett problem att tränaren är iväg på annat jobb under landsuppehåll i kristider. Manner hade behövts på plats i Gävle. Märkligt hur Brynäs har en huvud- och målvaktstränare som har andra jobb vid sidan om SHL-uppdrag där alla konkurrenternas motsvarigheter går in för SHL-uppdraget till 100%. Manner och Honken måste ju spara en del procent till sina andra uppdrag. Konstigt att en del SHL-tränare säger att de helt saknar fritid men i Brynäs kan Manner ha ett till jobb. Får Brynäs ut samma arbetsinsatser som konkurrenternas människor i samma roller? Tänker också på det faktum att många sportchefer åker runt till massa Allsvenska arenor medan Alcén hellre verkar kolla på Brynäs träningar än allsvenska matcher. Arbetsinsatsen?

JawKee: Gräslig bild… Jag låter bli att kommentera mer här inne tills det är åtgärdat för att spara era ögon.. 🙂

Jan Grismöbel: Se till att njuta av tiden med familjen istället. Vi kan lida här inne för dig istället

Har haft en monsterdag på jobbet, har någon sparkats idag, Manner, Alcen, Honken, Rödin, Dima , Palve? Hoppas allihopa.......

Bulten: ” Det är aldrig för sent att lära. Även att ditt stora ego inte riktigt tillåter”.

Men nu får du väl ändå ge dig.
Mitt ego? Vad snackar du om?
Du har varit medlem i inte ens 3 månader, och har ändå hamnat i dispyt (nej inte ”diskussion”) med fler personer än vad någon annan skribent här på forumet har gjort.
Skärp dig för tusan, så otroligt dryg och spydig mot precis allt och alla dagarna i ända..
Det räcker!

Ove Myling: Alcén jagade förgäves spelare som Clark och Gynge innan fönstret stängde. På något sätt summerar det upp hans tid som sportchef på ett effektivt sätt.

Tänker på när Sundlöv tog in Harper och Billins för några år sedan. Inte frälsare men gjorde definitivt laget lite, lite bättre och kan ha varit tungan på vågen i de superjämna kvalmatcherna mot HV71. Billins och Björk spelade trots allt lysande backspel tillsammans i den matchserien.

Den typen av nyförvärv hade varit fint att få in innan deadline.

Samsung: Rensa upp inom laget istället. Det är där problemet sitter. Inte en chans i helvete att ingen av alla tränare vi haft inte funkar. Spelare i laget vägrar spela ett annat spelsystem än deras egna. Det är, och måste vara problemet. Visst, vi kan byta tränare nu och få en nytändning. Men sen då? Kommer bli exakt samma visa igen när spelare inom laget vägrar anamma ännu en ny tränare.

Ove Myling: Det kommer iaf vara klackarna i taket här på forumet nästa säsong!
Huge kommer sitta och föra monolog med sig själv om felstudsar och hur dåliga de allsvenska domarna är medan LarsGöran fortfarande sitter och tjatar om att det nog trots allt kan bli slutspel och att det bara är en serie upp till Linköping och Luleå…

SuneMangs:
Han ställer raka ärliga frågor om situationen i Brynäs just nu!
Han gottar sig inte!

Davey85: Från och med i morgon önskar jag att alla som har stått/suttit och klappat händerna i 6 månader åt detta haveri till lag står utanför Alcens/manners dörrar och klappar händerna i 6 månader. Jag har försökt vara objektiv och tänka att det gör är bara en sport men med ett par öl innanför västen har det runnit över. Allt detta är fan under all tänkbar kritik. Kan någon förklara för mig vilka förutsättningar som saknats för att som sämst undvika kval? Blä säger jag bara, Brynäs har sabbat min lust att se på hockey över huvud taget nu.

nittontolv: Oldeen passar på att gotta sig genom att ställa tusen frågor åt både Manner och Rödda.

Huge: Du har allvarliga problem!

Jan Grismöbel: inte ens vaktmästaren mäktar med längre.

Nu hoppas jag Lindbäck har spelat färdigt i Brynäs..

Forsberg 1978: Sluta gnäll istället. Vi ser väl alla hur det är ställt i det här laget?

Börjar bli sjuk tröttsamt med sopgäng, patetiskt etc i varje inlägg…

0-3 i första efter några snabba sidledspass där Lindbäck inte hinner över. Målvaktsbyte. Sen gör vi en gedigen insats kommer upp till 3-3 men tar en onödigt tvåa med 5 minuter kvar som Oskarshamn avgör på

Huge: Mer råd till dig va inte en besserwisser som du inbillar dig att du e!!!! Va ödmjuk o lyssna lite på andra trevliga fans som håller på Brynäs!!! Alla vet inte allt alltid!!! KÄMPA BRYNÄS!!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿

Huge: "Så ditt ”kom inte dragandes med förutsättningar” i debatten när just förutsättningar/beslutsunderlag är det centrala i min poäng"

Känner du till Alcéns förutsättningar? Hur kan du veta att Alcéns beslut är smarta, riktiga och begripliga?

Om inte, varför försvara honom, när ÄVEN DU inte har en susning som den soffcoach du själv är?

Eftersom ingen känner till förutsättningarna, och dom är så viktiga att känna till för att ge kritik enligt dig, så måste det väl vara omöjligt för dig att ge varken negativ eller positiv kritik.

Varför försvara något som du inte har en susning om? Vänligen hänvisa inte till något som du inte har en susning om.

Jan Grismöbel: "Samma här . Blir snooker på eurosport mer spännande å bättre för nerverna"

Själv ska jag, i vanlig ordning, upp till rinken och beskåda eländet. Jag och sonen har säsongsbiljetter, så jag försöker hålla masken så inte grabben blir lika bitter som farsan.

Samtidigt blir man ju så jäkla glad när det väl blir vinst. Ett av förra årets höjdpunkter var ju vändningen i mellandagarna mot Luleå. Vilken match.

Det behövs inte så jäkla mycket för att göra mig nöjd. Plats 9 eller 10 och ingen risk för kval. Men inte ens det lyckas man med.

Jobbocop: Jag såg precis Alcen och Padel-Honken glida förbi i Alcens nya bil. De log och skrattade.
Så då blev det till slut ett nyförvärv trots allt.
Kul!👍

bradberry: Absolut, men kan någon förklara på vilket sätt hon är involverad i SHL-laget som gör att hon kan titulera sig Sveriges första kvinnliga SHL-sportchef, som man ju så fint gick ut med att hon minsann är? Om hon är så inolverad i allt, hur är det möjligt för henne att vara föräldraledig så länge (1 år?) utan att man tagit in en tillfällig ersättare? Och var det inte Grahm som skulle lära Alcén hur man blir en SHL-sportchef?

Sportnisse: Tack Sportnisse! Den där allvetaren Huge var lite arg verkade det som! Men egentligen tror jag bara att han försökte med lite Härskarteknik🚮

Huge: Har du kollar ditt eget Papegojabeteende, som utomstående har ni likartade symptom på din påstådda sjukdom, bara ett gott välment förslag, det verkar ju vara ohälsosamt i dina ögon

Till övriga mer relevanta ärenden så ser jag risken att ni i kval som minimal, ni har en match mer att spela och möter hv på hemmais där ni är ruggit starka

Däremot slutspel och top 5 som Pettis tippade känns svårare men inte omöjligt

Brynäs har inte HVs ekonomiska fallskärm…
Brynäs äger själva en extremt dyr arena… Det gör tex inte DIF…

Att åka ur kommer innebära en ny era på ishockeyns bakgård. En ny era… Inte något eller några år för att börja om… ✝️

Zappaholic: Ja, vore skönt nu om alla gamnackar och losers som redan gett upp håller sig borta från forumet och kommer tillbaka när vi spelar i HA nästa säsong. Jag menar, det borde ju inte finnas nån anledning att hänga kvar härinne under resten av den här säsongen om man nu redan gett upp om att i första hand undvika kvalspel?
Fast å andra sidan finns det iofs ändå EN viktig anledning för dessa ”supportrar” att stanna kvar härinne: man kan fortsätta grina, klaga , kasta skit på laget och spelarna som man påstår sig ”supporta”, som man gjort i varannat inlägg under hela säsongen…

JawKee: pudas va bra inget snack om de , men inte i närheten av hur bra Johannesson är ! Sen kindvall, sklenicka,Bertil, friman,att inte få ut bättre av dom backarna är fan riktigt illa

Det sjuka är att med ett litet uns av disciplin så hade vi kunnat vinna idag. Det kanske till och med hade hållit att ta några utvisningar i offensiv zon. Men nä...Brynäs ville ta några till. Man gav sig fan på att förlora. Jag kan faktiskt inte acceptera eller förstå hur vissa spelare bär sig åt.

Brynäsgubbe: Ja detta var ju för jävla kul..

Lyssnade på podden idag.
Det bästa man kan göra nu är att ta smällen med Manner och sätt Kalle Kaskinen som HC.
Sasse sa att han fick ryta i ordentligt i måndagens träning

Man undrar ju va i helvete man sysslar med på träningarna!!!

JawKee: Tack Rödin . Ryck C från Rödin . Är faan inte ok i jakten för å slippa kval

Zappaholic: klubba mellan benen, ramlar. Har varit utvisning på sånt senste 50 åren tror jag, kanske längre.

Horace76c: Eklind tom kasse 2 meter bommar . Fattar inte dom här inne som vill ha kvar fyrtornet.

Forsberg 1978: Det var det. Spännande i 10 min i alla fall. Nu tror jag Dima kommer hamna på läktaren som markering. Nä, just ja, laget är så jävla lövtunt så det inte är möjligt.

BIF Kungen: i samma byte alltså… Rödin tappar pucken i egen zon, Timashov med en galen aktion på andra sidan isen. Tydligt att dessa två herrar inte är att lita på. Alldeles för ojämna och oförutsägbara på ett dåligt sätt.

Bulten: Så Nubben är världens bästa SC då eller?
Iom att han har värvat allt som kan går?

Eller kan det vara så att han har öppnat plånboken kanske?

Som Wilbacher säger.
Svårt att äta på 100 euro restaurang om man har 20 euro i plånboken.

Alcén sitter med en viss summa pengar. Nubben har större summa..

JawKee: Varför skulle Sveriges kanske största hockeyklubb ta in en sportchef som aldrig har varit sportchef förut? Det om något låter konstigt.

Huvudtränaren, sportchefen och klubbdirektören måste givetvis vara erfarna personer som alla tillför ett värde och vet vad de gör. Upplärning kan man ha i mindre klubbar eller mindre roller.

Det är ju problemet här, med all respekt för att Alcén säkert kan bli duktig på sikt.

Ove Myling: Jag tycker att han har gjort ett godkänt jobb.
Sen att laget och spelarna inte presterar är ju en annan femma.
Det går väl lite med under Manners ansvarsområde även om JA inte är fri från ansvar.
Men det är en sportchefs jobb att få ihop en grupp och sen tränarens uppgift att få ihop gruppen och att få dom att prestera.
Sedan är det den individuella spelarens jobb att se till att de kan prestera på en individuell nivå.

Vilken SC har landat ett värvning i nivå av Johan Larsson? Sen att inte prestationerna har varit där, ja, är det Alcens fel?

{7981}: Det som jag kan irritera mig en del på vad gäller Alcén är att det inte verkar finnas någon direkt plan med lagbygget. Vilken typ av spelare saknas i truppen osv.

Tycker man från mer erfarna sportchefer, som Tjomme exempelvis, att det oftast är väldigt konkret vad man söker. ”Vi söker i första hand en defensiv back och en rightfattad forward till första eller andra linan” exempelvis.

När Alcén får frågan så brukar det låta: ”Vi tittar och är intresserade av alla spelare vi tror kan göra oss bättre”.. Som att man inte har någon plan alls med truppen..

Grattis på namnsdagen Ove

Jockster : tror inte eklind blir kvar. Eklind och Olesen ligger en bit ifrån vad Alcen ät beredd att betala

Auchinleck: Varför skulle Brynäs helt plötsligt börja blicka bortom rikets gränser när man inte ens kollat utanför Gavlerinkens korridorer tidigare? Vi kommer nog att få dras med denna sportsliga ledning tills klubben åker ur och eventuellt börjar tillämpa självkritik.

Svensson_62:
Parallellt med landslaget jobbar Brynäs för att förstärka laget inför omstarten i SHL på tisdag. På onsdag den 15 februari stänger transferfönstret.

– Vi försöker få en forward och en back, men det är inte lätt. Vi får se vad som händer. Alla andra försöker också. Jag kan inte kommentera så mycket, säger Mikko Manner till HockeyNews.se.

Men han tillägger:

– Jag är intresserad av alla spelare som vi behöver…

Vackraste jag sett på väldigt länge