1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777651 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Vackraste jag sett på väldigt länge

Fyfan vad snyggt gjort. Ryser.

Forsberg 1978: Blir så med människor som är avundsjuka för att deras egna föreningar inte är lika anrika som Brynäs..

Köper en tröja på pin kiv.

Bulten: rimlig och bra kommentar av Svedman

Kulltorp: det finns två tröjor. Men den som är mest lik denna kostar 1299kr.
Sedan skall man ta i beaktande all tid det tar att ta fram allt specialmaterial beställa. Hur mycket skall man beställ och vad gör man med det som blir över.
Man måste titta på sista raden med allt. Att bara lyfta ut en sak är korkat.

Kulltorp: Kan nästan garantera dig att först och främst är det Intersport tillsammans med sina underleverantörer som tjänar på detta.
Givetvis går inte Brynäs med förlust men det är troligtvis inte många kronor som hamnar i Brynäs ficka.

{7981}: Är ju som vanligt , spelar ingen roll vad Brynäs företar sig , fans från andra klubbar å media är direkt å hugger vid minsta chans .Brynäs engagerar över hela landet det lyser avundsjuka över hela grejen med detta.Inget nytt under solen . Tröjorna är dyra , men det intressanta är hur mycket tar intersport å Bauer av priset. Låter på twitter som Brynäs är den stora boven .

Tom Topp: Grejen är ju den att Brynäs knappt gör en krona på tröjan. Liknande tröjor hos andra klubbar har, med brodyr, samma pris så detta är luft. Som vanligt... Brynäs berör...

Tigerhjärta: Fullkomligt älskade Lööke i HA. Även om symbiosen med Dahlén och Lundin var total så visade han otroligt mycket individuell skicklighet i både prickskytte och teknik.
Var som en annan spelare i SHL. Med all respekt för att det är en mycket svårare liga. Flera av hans kvaliteter försvann och det var först i slutet av säsongen han egentligen visade något. Tex Hartmann som jag tyckte var sämre i HA, tog ett mycket större kliv förra säsongen.

Sedan är Lööke en profil stundtals, retas och tjafsar. Sånt gillar man. Får han till det i SHL kan han mycket väl bli en spelare runt 30-40p framåt. Det defensiva kommer nog aldrig vara hans styrka dock. Väger på tok för lätt och kan som bäst bistå lite i markeringsspel. Jag hoppas han hittar en SHL-identitet, men just nu känns det som en värvning som måste få ett par säsonger innan det kommer bli något bra.

Hoppas nästan jag har fel då jag som sagt gillar honom skarpt.

Jugge:
Börjar inte lönerna som cirkulerar här bli lite löjliga? De ökar varje vecka.
Hedberg har väl någonstans 80-120k enligt Mr. Madhawk, nu är vi tydligen uppe i 150k... Rödin 425k osv. (jag vet att det var en överdrift, men som sagt, det tenderar att bli sanning här när det cirkulerat ett tag).

Lite samma med Honkens tjänst, nu har 50% anställning cirkulerat så länge så att det har blivit någon slags sanning.

Lite syjunta/visklek över detta...

Från 4-1 Ledning för Schweiz till 5-5 nu. Manner kan det där med Lagmoral och komma tillbaka i matchen iallafall🤩

Sv: Ny på forumet
Mogel: Pettis?

Huge: Tgl och Sportnisse verkar iaf ha ambitionen att bli gästbokens båda hovnarrar. Och dom är på god väg att få den stämpeln på sig.
Brynäs säkrar i god tid upp en lovande Ljungkrantz och gnäller på låg ambitionsnivå och pekar på Leksand, som minsann värvat tillbaka Cehlarik och som är en lika given värvning som det blir när/om Silfverberg skulle återvända till Brynäs.
Höj nivån tack, det är för pinsamt att läsa…

Brynäsgubbe: Brynäs slår på trumman och annonserar Ljunkrantz, Leksand kontrar med Celarik?
Speglar ambitionsnivån!

Dallemas: Den högsta önskan enligt mig är ju typ:
Ny spets - Larsson - Ny spets
Rödin - Ny - Scott
Strömgren - Ölund - Ljungkrantz
Ny (Olesen/Eklind) - Björninen - Blomqvist

Man måste ju få drömma..

Ove Myling: Ja, herregud. Nu har det tagit slut på batterier i den gamla papegojan…

Undra förresten vem som blir tränare efter Manner?
Hyperintressant.
Jag känner en jättetrevlig fotbollsintresserad elektriker som jag tror skulle kunna bli bra. Med rätt handledare skulle han kunna växa in i rollen under en femårsperiod. 👍

Huge: "Jag höll mao på Luleå igår därför att jag hellre vi möta Luleå i ett ev slutspel än ett HV som vi haft svårare för."

Så du tror alltså att Brynäs, HV och Luleå ska gå till slutspel allihopa. Det betyder alltså att alla lagen ska komma över 60 poäng som Oskarshamn har just nu. Rögle hamnar alltså i kval mot Malmö och Linköping och oskars i ingemansland.

Hv ska alltså ta minst 13 poäng på sina 10 sista matcher, Brynäs ska ta 10 poäng på sina 11 matcher och Luleå ta 2 poäng. Förutsatt då att Oik inte tar en enda poäng till.

Vinner oik t ex 2 av sin kvarvarande 11 matcher måste alltså Hv ta 18 poäng, Brynäs 16 och Luleå 8 poäng. Och då har jag inte ens räknat med om Linköping och Rögle tar några segrar...

Att tro på ett sånt scenario gör varken en loser eller vinnare. Det gör bara en idiot.

Treklövern1912: HV har inte löst något förutom att dom löst in några turbiljetter. Var genomusla mot oss och ser inte bättre ut nu mot Luleå. Turen kan inte stå dom bi hur länge som helst.
Både ni och Lule är bättre.

{8399}: När man trodde att du inte kunde leverera märkligare inlägg så kommer du med att PA är likeable….

Enda anledningen till att man väntade så länge med att kicka sopan var ju historiken med kickade tränare. Men till slut gick det ju inte längre..

Ove Myling: Nä, nä och NÄ!

Då kommer den naturliga följdfrågan: Är 6 av 7 tränares misslyckanden med laget de senaste 8 säsongerna alltså tränarnas fel…? Jag tror det är spelartruppens ledande stomme som inte är bra för laget. Nytt blod behövs där…

Jonsson sparken
Berglund fullföljde kontrakt
Melin sparken
Sjödin sparken
Sundqvist sparken
Andersson sparken
Manner sparken?

Med den ledande stomme Brynäs haft under större delen av tiden är det nära att tro att det är där mycket av problemen ligger. Sen har vissa tränarrekryteringar varit märkliga men det kan inte vara bara där felet ligger…

munkas: 🤣 Tack för att du förgyller vår forum med dina vassa och pricksäkra inlägg. Det lyfter vårt annars lite dystra forum i dessa tider.

{10065}: Spelar Palve fortfarande i Brynäs 23/24 är nog risken att vi inte värvat särskilt bra...

Anders Berg: Och tillsättningen av en PRAO elev som ytterst ansvarig för SHL-bygget är inget annat än ett hån!

Det här satte perspektiv på're... 58 mål mot våra 17.

Makalöst uselt.
Uppladdat:

500x0-596f0086-622e-46c4-a7eb-79dcd3e9b38a.jpeg

Bulten: Men snälla. Ska du köra det där igen? Är Alcen på isen? Eller vem menar du? Hade det varit något annat år hade alla hyllat värvningarna. Men i år är shl ett snäpp högre. Vi har spelare som Rödin som ska vara spets Men inte levererar på den här nivån. Dima som är fruktansvärt ojämn och knappt ger mer plus än vad han ger minus. Vi har Palve som sjabblar bort hur mycket som helst. Vilka av våra värvningar är dåliga?

Satan vad min kväll blev förstörd.
Känns uppgivet, man vill men inte kan. Mental låsning antagligen.
Undrar vad som krävs??

Så jävla less på alla kommentarer om tränarbyte. Det är varken spelidén eller tränaren som förlorar matcherna för oss. Vi har Larsson, Rödda, Palve, Dima, Kinnvall, Olessen som ska göra poäng för oss. Kanske inte Larsson, men förväntar mig ändå de.

Ingen av dom levererar. Utöver det så är Rödda troligtvis den mest överbetalda kaptenen i ligan, för vad han utstrålar och presterar.

Sen har vi Lindbäck, säkert mest betalt av alla målvakter i ligan vilket han inte heller utstrålar.

Vi har ett överbetalt skitlag. Att sätta Manner åt sidan tillsammans med PA skulle inte göra ett skit för varken föreningen eller laget.

Va är det för jävla nivå på domarna, släpper ett gäng Mögleutvisningar, och tar istället en på oss, blir fan skogstokig på det här.

BIF Kungen: Protesterar inte mot utvisningen men Rögle har flertalet utvisningar som Zebrorna inte tar,
Något är jävligt ruttet FY FAAN
🤢🤮😡🥵😈👿

Dags för Manner att göra sitt jobb och plocka ut Eklind. Han tillför ingenting, ser helt borta ut.

Sv: SLO-tråden
Bulten: Jag var faktiskt på plats när den här situationen hände. Hade varit och handlat i den kiosk som egentligen skulle varit avstängd och endast varit till Brynäsare. Det var väldigt lugnt trots blandning av Leksingar och Brynäsare.

Sedan när jag skulle gå tillbaka till ståplats mötte jag personen som senare blev avstängd. Han gick väldigt snabbt i riktning mot kiosken och såg uppjagad ut. Min gissning är att personen ifråga inte bemötte supporterpolisen på ett särskilt trevligt sätt. Sen vad som sas vet vi inte. Men man kan tämligen enkelt förstå att sanningen ligger någonstans i mitten, Brynäs borde ha stängt av kiosken från början enligt övk, personen från KK borde inte blivit så upprörd över något så oproblematiskt och supporterpolisen kanske skulle hanterat situationen annorlunda. Naivt att helt köpa KK:s historia utifrån ett inlägg på facebook.

Bulten: Den avstängningen var den mest pinsamma någonsin, en ur KK sa till en vakt vid Brynäs supporterbar (där endast brynäsare släpps in) att han borde sluta släppa in leksingar där (matchen dömdes som en högrisk match, gävledala- derby) och därefter vart vakten kränkt och tycker inte någon borde tala om för denne hur dennes jobb skall skötas. Därefter skedde avstängningen. Minns det som igår...

munkas: Frågan är om inte Brynäs har haft både dyrast och sämst målvaktsspel i ligan den här säsongen. En minst sagt fiaskoartad kombination... Malmö och HV kanske har haft sämre målvaktsspel, men till en betydligt mindre kostnad.

Tycker också det är märklig logik att ha någon slags acceptans att Lindbäck behövde en halv säsong att återanpassa sig till stor rink, och sen värvar man någon som egentligen borde behöva minst lika lång tid, men som bara är med de 10 sista omgångarna.

Groggfinken: lindbäck riktigt bra efter nyår. Värvningen av Jussi är nog tänkt som avlastning för Anders.
Tufft spelschema framöver med matcher tis tor lör. Behöver ha en målvakt från start i varje match som ger laget chansen att vinna.
Anders lär inte palla med att stå alla matcher tre dagar i veckan.

Ove Myling: Karhunen får extrajobba i padelhallen.

munkas: personligen skulle jag peta palve. Totalt jävla iskall. Alla som spelar med han dras ned i skiten oxå. Olesen var på gång målmässigt. Nu totalt kall när han får spela med palve.

Anders Berg: Vi behöver verkligen Ölund tillbaka fort som fan så att spelare som Kvist inte behöver spela en sekund.

nittontolv: Är inte Nygård jävligt lik Kleerup?

Horace76c:
O missförstå mig rätt nu.
Jag hatar dom inte för dom är grönjävligt bra, det ger jag som credd för.
Hatar dom för filmningar, och fulspel (är väl domaren man ska gnälla på då egentligen).
Slashar av handen på Limpan o börjar inavelpeka på jumbotronen och vill ha till felaktig blockering i samma läge...

Tjurn : Jaha vad tycker ni om??? Sargreklam med blbelcitat elr oblater (sånt som man får när man konfirmeras) !!! För ikväll ska vi göra endera av Hv71 bara att välja 🤠🤗 men vi ska även hylla Jeremy Boyce som gjort 681 matcher i tröjan
SOM ÄR RÖD OCH VIT HOCKEY DYNAMIT👍👍👍 man hoppas de hjälper er för ni bad om de i tisdags vi vet vår uppgift!!!

Bulten: Om de skrattar åt ingången så kan de väl skippa mötet och fortsätta sin frånvaro. Jag tycker nog att krutet skall läggas på de supportergrupper som faktiskt är aktiva just nu och inte på KK som faktiskt inte varit på plats på ståplats i organiserad form på åratal.

Bulten: Hur vet du att avstängningen är felaktig?

mk: ” Bosse Bank förklarade i dagens podd från Brynäs lite vad som ligger bakom de dåliga siffrorna.
Dels är det elpriserna…”

Ja fan, det är baksidan med att ha finnar i klubben.
Det ör inte gratis med eluppvärmda bastuaggregat i dessa tider.

BIFSLO: En fråga är hur Brynäs som föreningen kan förbättra samarbetet på plats mellan funktionärer och dom som är aktiva på ståplats. När jag var bosatt i Gävle och stod på ståplats upplevde jag att funktionärerna ofta var bistra och otrevliga. Ställde man sig inte upp tillräckligt snabbt inför period start skulle man bli uppläxad. Det var en häxjakt att hitta minsta fel på någon på ståplats. Detta kan ha förändrats på senare år men minns att detta påverkade stämningen negativt och säkert minskade KKs intresse att närvara. Istället för den attityd som jag upplevde behövs det en annan inställning som bygger på hur Brynäs kan göra det lättare för supportrar och att bemötandet förändras. Det kan handla om att låna ut förråd, möjliggöra yta på kvällstid för tifon. Viktigt att även arbeta för att få till en mer aktiv tifogrupp igen. Att ge fansen alla förutsättningar som ni bara kan behövs.

Jockster : Måste vara väldigt jobbigt för dig att vara så negativ hela tiden...

Brynäs spelar alltid hemma, glöm inte det.JawKee:

Auchinleck: ”Samma spelarbudget?”

Det behövs ingen stor budget nästa säsong. Vi kidnappar bara Oskarshamns sportchef.
Oik:s förstafemma ligger 1:a, 2:a och 3:a i poängligan.
Suomela 48 poäng…

Hörde jag bang for the buck???
Har de lånat in Dacke och Inge till sina scoutingresor månne…?

Inte uteslutet att Silfverberg återvänder enligt Sportbladet!

(Pluslåst artikel)

{10065}: Så härligt att se en leende och lycklig manner på presskonferensen :-)