1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777656 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jugge: Grym omgång av SHL för Brynäs. Misär för övriga bottenlag. Det är synd att inte Brynäs hittade rätt i försvaret och målvaktsspelet tidigare.

lapad: Glöm inte Scott fan vad bra !!!✌️💪🏻😁

Idag jobbar grabbarna hela jävla vägen, åkning, inställning, krig. Viker inte ner oss trots kassa domare, straffslag och BP i OT.

Så jävla skönt, Brynäs.

Mina 3 stjärnor idag:

* Rödda
* Scott
* Palve - inte så bra egentligen, men straffen är ju för fan gudabenådad.

dabif: En vepa i taket för Jacke!

BRA match hittills av Brynäs!
Skellefteå leder på ojämn domarnivå, ruggig spets/effektivitet & en portion tur.
Detta vinner vi om studsarna jämnar ut sig, vamos Brynäs!!

Rödda ser pigg ut, pumpar på och är inblandad. Hoppas Scott är ok efter tacklingen. Som sagt, på det stora hela en bra period mot ett skickligt Skellefteå. 0-0 vore rättvist.

Trist att domarna rånar oss på ett solklart PP. Nu måste Limpan ge laget chansen att vinna, han ska revanschera det där jävla skitmålet, han ska ha den pucken.

Farsang: Man måste inte spy galla på sociala medier varje gång man inte är överens med föreningen man påstår sej älska.

Så jävla dåligt av Brynäs att skicka upp Börje i taket.

Sv: SLO-tråden
BIFSLO: Jäkligt otippat men ack så roligt att få höra din röst här på HS.
Kör hårt med det nya uppdraget som SLO för vårt kära Brynäs. Du behövs!

JawKee: Skulle gärna se Ollas Mattsson i Brynäs, om man behöver den backtypen. En underskattad spelare i bra ålder.

KalleTeodor: Just det där med när en klubba far förbi alldeles framför ögonen: även om den inte träffar är det väl helt naturligt att man spontant rycker till rejält med huvudet. Utan att det är en medveten filmning. (var väl precis sån situation i SHL som Järnkrok anklagades av några för att filma)

Wilhelmsson: Ingen vill se filmningar i hockeyn. En hockeymatch ska avgöras med sjyst spel. Det får inte bli lika pinsamt som fotbollen har blivit.

{8399}: Då gäller det även filmningar som ämnet handlar om? Vi (läs Brynäs) jublar när vi (läs Brynäs) filmar ... men gillar det inte när Luleå filmar?

Jag hoppas verkligen detta är din egna personliga åsikt för du försöker smeta på detta på alla Brynässupportrar när du använder ordet "vi" istället för "jag".

munkas: Bäst idag Anders Lindbäck och Tomas Kollars intervju!

spolaisen: Lycka till idag Brynäsers!

Huge: ”Du har inte en susning om nånting öht, så dina sofftyckaranalyser, påståenden och slutsatser baserade på gissningar och ren okunskap skrattar ju alla normalbegåvade bedömare åt, inte minst de som jobbar yrkesmässigt runt och i laget.”

Brynäs ligger i botten av tabellen femte säsongen i rad och det är ganska självklart att man letar efter anledningar till det.

Det man dock kan var säker på är att det INTE beror på otur, domarna eller dåligt självförtroende. Dvs dom anledningar som du alltid skyller på.

Bulten har kanske inte rätt i allt men han har iaf inte som dig, inte ett enda rätt.

Inte en enda kunnig yrkesman skulle hålla med om dina åsikter till varför Brynäs går så dåligt. Möjligtvis en yrkesman men inte en enda kunnig yrkesman

{8399}:
Bara varmvatten efter vinst.

Sv: Tippa SHL
Silfverkroken: ”Det här är fan en ny nivå av självskadebeteende :)”

😂 Jag brukar behöva se om matcher där jag blir grymt besviken med ”analysglasögonen” på för att sen kunna lägga den till handlingarna. Annars går jag bara och fortsätter vara irriterad över hur vi förlorade. Jag ser konstigt nog aldrig om vinster.. Men att vara Brynäs supporter är ju ett självskadebeteende i sig..

Tigerhjärta: Ja, då har Pettis avslutat ännu ett konto. Förhoppningsvis permanent den här gången. Mods måste kunna blocka ip-adressen. Personangrepp är aldrig OK så bra att du la upp det. Nu hoppas vi att vi slipper honom framöver.

Om vi ska återgå till ämnet ishockey så känns gårdagens onödigt bortkastade 3p ännu tungt i hjärtat. Jag tänkte se om matchen idag och försöker mig på en analys efter det.

Huge: Tänker du då att i 5 år så har detta lag haft bekymmer med nerver...dåligt självförtroende och överambition....
jag kan köpa att självförtroende är färskvara MEN inte när det gäller lagbygge. tunn trupp...och matchcoachning att sätta en gameplan...Se på Dima o Palve...har de dåligt självförtroende--nerver??
Har manner dåligt självörtroende när han sätter in FEL spelare..i FEL lägen? Isåfall bidrar han ju till att få dem att må ännu sämre...
Det kommer in Medaljörer...till höger o vänster...De borde ju bara lysa av icke nerver...men..Nä...Johan L...Lindbäck?...Otroligt duktiga spelare..

Huge: så du menar alltså att ”nerver, överambition, dåligt självförtroende” är anledningen till att Brynäs släppt in flest mål i shl.

Då borde väl rimligtvis hv och Malmö ha ännu större problem psykologiskt. Ändå har dom släppt in färre mål än Brynäs.

Kan man inte se att det finns ett systemfel hos Brynäs, efter alla insläppta mål, som ligger bortom simpel psykologi - då borde man nog uppsöka en psykolog själv

Tigerhjärta: Otrevlig skribent, den där Soling...

Jag börjar bli orolig nu, på riktigt. Det är synd om vi åker ur i år, för jag tror att organisationen är på rätt väg och lyckas vi bara hålla oss kvar liiite till så är jag ganska säker på att det kommer en vändning så småningom och att vi kommer stärkta ur det här. Tyvärr är det lite som att vända en finlandsfärja att ställa om organisationen och spelet på isen är kanske det sista som kommer på plats. Det känns lite som efterdyningarna efter att organisationen misshandlats under många år.

Hur spelet på isen påverkas av organisationen kan jag inte svara på överhuvudtaget, men det verkar helt klart finnas kopplingar mom man tittar på andra klubbar.
Jag är så kluven till Manner, han verkar vara en fantastiskt fin människa, han bör vara kompetent och jag tror på långsiktighet efter alla våra år med sparkade tränare, vi behöver lugn och ro. Men jag förstår inte hur det kan se ut som det gör ibland, som första perioden igår, i det läget vi befinner oss. Eller första perioderna mot Luleå, Rögle, LHC osv. Jag förstår inte matchningarna. Jag förstår inte hur han inte kan ta time-out efter 2-3 minuter när det såg ut som det gjorde. Det såg förjävligt ut och alla såg att det snart smäller. Många märkliga beslut som får mig att tappa förtroendet för honom.

Svårt läge, en ny tränare är konstgjord andning. Tillbaka till ruta ett. Det skulle vara om det är en tränare man kan bygga på på lång sikt, likt FBK gjorde med Mitell. Att det inte är en nödlösning. Men vem skulle det vara?

Jag har svårt att klandra Alcén. Visst, han är ytterst ansvarig för sporten, men vad skulle värvats under säsong? Kempe..? Palmu? På pappret före säsong tycker jag att det såg klart godkänt ut. Det är som många andra varit inne på våra stjärnor som inte levererat.

Nä, jag vet inte. Är rädd att vi inte klarar ett kval mot vare sig Malmö eller HV. Vi har inte Ersson i mål i år.

Men, får försöka tänka på att Sanny ändå var imponerad under sitt studiebesök. Hoppas att laget har det i sig att ta tag i situationen. Tänker på ”Fimpens Resa” 2021 vid denna tiden på året, det var tydligen inte så mysig stämning i truppen då…

{9382}: Jadu, mer än Larsson och Dima som fick spela. Dessutom behövs bara en bra aktion från Johannesson, han har det i sig.

Men jag har gett upp på Manner, jag förstår ju rationellt nånstans att han kan hockey, mycket hockey till och med. Men hans coachning i avgörande lägen, icke coachning under match och total oförmåga att ha laget redo för match förbluffar mig.

Övertiden mot Frölunda när startar Bergman och Friman i PP är bland det sjukaste jag sett.

Davey85: kommer ut 1a perioden helt avslagna och förstör hela matchen. JL Rödin helt osynliga och Dima kladdar.
Nu måste Alcen och fröken Modo jobba hårdare. Truppen är så tunn. Ölund borta vilket gör att 4e blir väldigt svag.

Så jävla svagt är detta. Och Manner är ta mig fan helt jävla clueless. Han gör inte ett piss under matchen och han coachar ÅTERIGEN bort Johannesson i ett matchavgörande läge. Vad fan är det med honom? Jag fattar liksom inte?

Nä, två ok perioder ursäktar inte en period som drog skam över hela föreningen.

Kulltorp:
Nej det är inte domarens fel, det är Brynäs som skämmer ut sig så in i helvete!

Jag är färdig med Mikko. Hans ickecoachning går inte att försvara.

Det är sällan man skäms men idag är det fan löjligt. Vilken annan coach som helst hade tagit TO efter första minuten. Är dom bakfull allihop?

Stefan R 63: Djurgården hade inget fungerande grundspel under Fagervall och inte under Garpen heller. Tror den största skillnaden är att massa spelare har missat typ alla matcher under Garpen, därav resultaten. Tyckte det var helt rätt att sparka Fagervall, sen kan man ju såklart diskutera om Garpen var rätt man att ta över... Det var mycket Brynäs-kompisrekrytering över Garpens återkomst.

Sv: Så här lång
JawKee: Lånar från Sven i luleboken
Prognosen visar att ni ligger i takt för slutspel
Uppladdat:

500x0-cf16997e-cbf0-40bc-b6df-c24ae659fdca.png

Sv: Så här lång
Peja: Fast inför säsongen tror jag inte många tänkte att Sklenicka och Johanesson skulle gå före Hedberg vad gäller offensiv.
Sklenicka värvades som en stabil tvåvägsback och Johanesson har ju haft en utveckling som hette duga.

Sv: Välkomna
munkas: ” 1-0 till Hv. Snart 4 poäng upp till Brynäs.”

Du glömde skriva att IKO nyss gjort 1-1.
Just det, du skriver ju bara är ur negativa aspekter, my bad.
2-1, nu är det fritt fram igen, komsi!

Jag räknar kallt med att HV vinner ikväll, hoppas såklart på torsk, men det ingår att man ska behöva må dåligt och oroa sig för kvalspel när man håller på Brynäs.

Farsang: Om man nu,,,,har varit Brynäsare i herrans massa år...Så klarar man nog av motgångar...och vad tycker du är lite....motgångar....? Härinne skriver folk...till höger och vänster men man måste väl ändå säga...att i motgångsträsket har vi befunnit oss i herrans massa år...o jag tror inte man löser ...kommer ur det träsket med en naiv syn att det ordnar sig...nog...

JohnnyBotox: Ta en spelare som Robert Rosén det är ju ingen speedkula direkt men klarat sig rätt bra

{10128}: ” Clark är väldigt nära oss. Tro vad ni vill. Men jag skulle inte bli förvånad om han presterteras inom 1-2v.”

Du har lite oflyt med dina gissningar. Men som sagt det har ju inte gått 2 veckor än.

Blomman har gjort lika många mål på 9 matcher som Rödin gjort på 26 :-)

FBK har med sig de randiga. Har vi hört det förr? SHLs största gullegrisar hos domarbasen.

SWEATT: jag tror det är en bra post som kan förena dem olika supporterklubbarna, kanske till och med få tillbaka KK på ståplats.

Men som jag skrev innan. Onödigt att döma innan vi vet om det fungerar. Bättre att låta han arbeta och se hur det blir innan vi halshugger honom :))))

Tigerhjärta: Noterade också att anställningen fick mothugg, dessutom med klagomål som personen ifråga kommer vara ansvarig för att lösa. Människor är underliga, är exakt detta som föreningen behöver.

Farsang: Varför se det som en inkomstkälla? Jag tycker det är ett steg i rätt riktning. Roligt att titta på också. Ju mer Brynäs vi får desto bättre. Eller?

munkas: Jag kanske är konstig, men hade jag redan tjänat hundratals miljoner så hade jag haft svårt för att därefter suga ännu mer pengar ur klubben i mitt hjärta. Har vissa svårigheter att förstå mig på det där. Vill tro att jag hade kunnat spela nästintill gratis, men det är jag det.

Auchinleck: Ja, det är en balansgång det där. Säg att vi tjatar hem en halvskadad Silfver på dekis med lön på dryga 300 i månaden. Då har vi Larsson, Rödin, Silfver, Limpan som suger upp 300x4 av kakan. Lägg till Bertil på ca 250. Alla på väg åt fel håll i utvecklingen…
Det blir till att fylla ut resten av platserna med j-20 spelare, Boforsare och sen hålla tummarna.

{8783}: kul att höra att Manner bara tar på sig allt utåt och att han är en kravställare.

Sv: Padeldrömmar
Blipp62: När man var singel var ”bortamatch” = ett one night stand på bortaplan hemma hos tjejen.

Allt kanske är ett missförstånd och att det är det som Honken friskrivit sig från? 🙂

Bulten: Rykten är rykten ända tills det är officiellt.
Sendan finns det olika trovärdighet i rykten från i princip 0 till 100.
Det är väl intressant om folk delar med sig av det de hör så vi har något att diskutera istället för att älta samma saker hela tiden?

{7981}: 28 januari tror jag det kommer.

Väldigt kul att höra att Sanny var imponerad av Brynäs professionalism!

Huge: "Jag och Alcen har köpt våra spåkulor från samma leverantör som du har. Svårara är det inte."

Då tycker jag att du ska reklamera din, för du har ju inte haft ett rätt sen Hedenhös.