1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777667 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
J-S: Det är imponerande att du har den tron ännu. Jag sviker aldrig Brynäs, men nu börjar jag förlora tron på det rent sportsliga denna säsong. Det är sån enorm pendling i prestation. Laget varvar OK insatser med rena bottennapp.

Nåt är fel, lagbygget och ledningen sviktar.
Det är inte omöjligt med play in, jag hoppas ännu. Men tror jag? Nja.

J-S: Tveksamt att Manner självmant skulle frångå styrspelet som är lite av hans signum, eller? Troligtvis så är det någon annan som fått makten och vägrat att spela så. Klart det går åt helvete då, när en coach inte kan coacha så som han vill och behöver.

{8399}: ja precis in med GM och EG får köra dam.
Alcen kan kliva ner och köra mer scouting och rekrytera yngre spelare till J18 & j20

Treklövern1912: Eklind går väl in i 3e kedjan. Håller med att 4e var bästa kedjan igår. Björnen gjorde det bra med Blomman. Gillade att Björnen vågar gå direkt på mål och inte snurra ute efter sargen som Rödin Palve och Dima. Även Blomman är inte främmande att åka in och stå där det gör ont.
Igår hade JL det jobbigt, låg en hel del gånger på isen. JL och Scott måste leda och visa med fysiskt spel och dra med sig Rödin i det och visa resten av laget.
Många av de gångerna man var i anfallszon åkte man runt runt i ytterkanten av zonen tills man var trött och ofta tappade pucken. Gå mer mot mål eller tryck av ett skott och se till att det står en gubbe där. Bättre än att åka runt runt och sedan tappa pucken och inte riktigt orka backchecka.
Vet att de har rena på det men spelvändningar är det inte många per match. Ofta så spelar man hem till back och lugnar ner för att komma samlade.
Den som initierar en del snabba anfall är Limpan då han är bra med klubban.

Ingen anmälan mot Matson ser jag. Ganska sjukt. I övrigt sitter matchen från igår ungefär lika bra som en bakfylla inför ett matteprov.

xxx BIF xxx: Wikegård hade kunna jobbat med kravställningen på ett mer övergripande sportsligt plan, varit mentor åt Manner och haft ett kontaktnät som hade ökat möjligheten att håva in nyförvärv. Dessutom hade han givetvis figurerat mycket i medierna och därmed avlastat Manner där rejält. Och så hade han naturligtvis lärt Alcén och de andra mycket, inte bara sportsligt, utan också hur biten utanför med medier och sponsorer fungerar.

Davey85: Så här dagen efter när man fått lite distans till matchen så…… känns det lika j-a tungt som igår.
Så viktig match, o så dåligt spel/inställning.

{8399}: Det var det jag tänkte, en hårdför jävel som GM. Tränare börjar jag tro är skitsamma för oss...Manner har brister, men det spelarna visar upp idag är oförlåtligt dåligt.

Tror jag ska göra annat än se på hockey på lördag. Troligen lägga mig naken i snön och plåga mig lite, det kommer ändå vara mindre plågsamt än alternativet.

Jag tillhörde dem som trodde på topp 8 i år.
Jag hade fel.

Zzz: Älskar att Kvist och Birgersson är inne när vi jagar två mål. Manner tillbaka i sina gamla icke-matchcoachar-spår igen.

Lindström: Lenc spelar. Tänka sig…

munkas: manner får innan säsongen ett bra målvaktspar, en bra/helt ok backsida och en bra centersida. Ok, det saknas någon bra forward och bredden är liten där.

Men det borde ju inte leda till att man klappar igenom totalt DEFENSIVT!? Möjligtvis att man skulle ha svårt att göra mål. Att inte sätta grundspelet och slarva bort vv är under all kritik.

Nu skänker man dessutom hv en livlina. Uselt

Treklövern1912: Tom. Thörnberg gillar tacklingen. Jävla idiotdomare!

riggen: håller helt med. Att det ens är utvisning är fel. Tråkigt att tacklingar inte tillåts längre.

Nu är det på riktigt dags att kicka Manner!

SuneMangs: i NHL hade personen fått frågan varför skallen är i midjehöjd. Så jävla pinsamt

Skiter fullständigt i hur det gått med någon jävla HV-spelare. Klockren tackling.

bradberry: Att vi inte ligger under kan vi tacka Anders Lindbäck för. Oerhört stabil hittills!

Huge: Jag tror på Rödin, det räcker så.
Mer popcorn till folket.

Redigerat för tydlighetens skull:
Om jag säger att jag snott en liter mjölk på affären, och ngn som inte vet ngt säger att jag inte gjort det, då vet man att man hamnat i ett dårhus.

Det finns tokiga människor på riktigt alltså!

mattias - 74:

Jag kan lova dig att Leksand har spelare som har filmat med. Bland annat Hrivik när han spelade under Björn. Han blev inte avstängd matchen efter.

JawKee: På sätt och vis, men som Lemp är inne på finns det liksom inga bättre domare på kö för att ta deras platser ändå. När vi pratar om bestraffningar tycker jag heller inte att du ska glömma bort att domarna tvingas motta massvis med glåpord och ibland hot, oavsett om de gör fel eller inte. Till skillnad från spelare blir de varken idoliserade eller tjänar massa pengar på sin yrkesutövning. Jag tror att vi ska vara rädda om de individerna som faktiskt vill bli domare, det är ju nästan ingen som vill bli det, men likväl är deras fortsatta yrkesutövning en förutsättning för att sporten ska kunna fortsätta att finnas.

Säg att SHL inför bestraffningar till domare som dömer dåligt, tror du att de kommer att döma bättre i framtiden då? Eller att fler vill bli domare? Dessutom skulle de ju garantera strejka om förutsättningarna blir för dåliga. Många har andra sysselsättningar vid sidan om hockeyn, och de som är proffsdomare har oftast nyligen haft civila jobb. Det är väldigt enkelt för de människorna att kasta pipan i sopkorgen och lägga ner sina domarkarriärer, det är betydligt mindre okomplicerat än vad det är för spelare att lägga av. Ett massavhopp bland domarna skulle skapa ett fullständigt kaos i hockeysverige. Så jag tror att man ska vara försiktig med hur man behandlar domarna.

Stefan R 63: Grattis Brynäsboken, Ni har Gävles svar på Donald Trump i era led. :-)
Allt du ser och upplever, är inte det du ser och upplever.

{8399}: Hur kan man försvara när nån lägger en klubba på ett knä och han får helt plötsligt balans som: Bambi på hal is. Objektivt tänk ser man sånt, enögda ser aldrig såna saker. Var oerhört ledsen på Hartman när han filmade. Det tillhör inte hockeyn.

Lemp: Bra och korrekt av disciplinnämnden att ge Rödin böter för filmning. För Brynäs del är det verkligen inte smickrande att ha en filmande lagkapten. Rödin får skylla sig själv nästa gång han blir trippad på riktigt och domarna släpper.

JohnnyBotox:
Ja det är inte illa av en helt värdelös SC att hitta honom.
Dessutom lyckas locka till sig Johanesson bland alla andra duktiga SC.
Och sen lyckas locka hem Larsson, som trots att det går tungt nu är en viktig del av Brynäs.

Roy är ju anledningen till att Dima och Palve har vaknat till liv.

nittontolv: Vänligen sluta sprid vidare skräpet från LHC-forumet. Det har ingen plats här inne.

Man undrar om vi någonsin kommer få uppleva nåt sånt här? Just nu känns 3 raka segrar som en total omöjlighet, tänk er 16...

{Kribban}:
Håller med dig där... om du slutar följa det här sorgliga gänget så missar du inte mycket av värde.
Synd egentligen för det finns ju ett antal man skulle kunna ha intressanta diskussioner med.Men, dönickar som skrattar när motståndarna gör mål klarar en nykter supporter sig utan.

Den som har ett minmum av bollsinne kan sätta sig in i Lindbäcks situation de senaste veckorna... den som inte har det får läsa vad nån man litar på skriver... hade det bara vart en handfull dönickar så är det ju bara att skrolla...men...

lapad: Grattis till vinsten!

lapad: 4 mot 3. Vi är ju bra när motståndarna är tre.

Russell får alltså öppna båsdörren och stå och skrika på domaren i den här matchen. Vi fick två abuse mot oss förra matchen.

Konsekvent domarkår.

Tycker man kan kräva mer av Johan Larsson. Riktigt dålig form just nu!

Forsberg 1978: Vore för jävla intressant med NHL domare en match i SHL!

Vore jävligt intressant med bra domare i SHL och inte dessa självgoda Zebror,

Zappaholic: Förutom soloåkningen så har Dima gjort det bra tycker jag. Gillar den kedjan mer och mer! Känns som man är något på spåren, gäller att hitta en bra kemi i kedjorna.

Huge: Nja, jag menade inte målvaktsposten specifikt utan rent allmänt, lite det som mattias är inne på att "Tjommen" gör hos Leksand. När det gäller specifika val som en tränare har gjort är det ju självklart att tränaren ska svara på de frågorna, men mediebiten är mycket bredare än så. Alcén är den överlägset mest osynliga sportchef som Brynäs någonsin har haft. Det i kombo med att Manner tar 100% av mediebiten bland tränarna i Brynäs är inte särskilt lyckat. Belastningen på Manner blir enorm.

Peja: Lasse Granqvist och Patrik Westberg är absolut mina favoriter :)

Notering från NHL : Järnkrok har 7 p på sina 5 senaste matcher. Lindblom 4. Nice flyt för gubbarna.

{8399}: Nu gör du väl ändå en "Alcén"? För inte kan du ha koll på alla duktiga kommentatorer runt om i Europa?

Farsang: Gunler hade spets i Brynäs, men that's it. Han var svag i spelet, endimensionell och tog onödiga utvisningar i anfallszonen på grund av dålig disciplin/dåliga avvägningar. Strömgren är ju lite tvärtom, ofta väldigt bra i spelet men spelar nästan bara utsida och producerar nästan ingenting. Med rätt coaching och vägledning borde Strömgren bli en bättre spelare, han har ju ett större register, men samtidigt ska man inte förringa spetsen som Gunler trots allt har. Gunler kunde vara sämst på isen men var ändå alltid en potentiell matchvinnare, och alla vill ju ha spelare som kan avgöra matcher.

J-S: kul att Kommentatorerna säger ”att det är härligt att Strömgren har klivit in med Östlund och Öhgren och verkligen tillfört Energi”

Han är ju förjäkla härlig Strömgren. Kan nog vara den billigaste/bästa Värvningen Brynäs gjort på länge eller?

Väldigt stabil spelare som ytterst sällan gör misstag. Spelar med kyla. Fortsätter han hos oss så kan han växa rejält tror jag.

Förklaring till varför Kinnvall var borta så länge med sjukdom, Backen Johannes Kinnvall är en av de som drabbats hårdast. Jag har legat utslagen i lunginflammation och var riktigt dålig ett tag, säger han. grymt bra att han är tillbaka.❤️❤️❤️

Gott nytt år alla Brynäsare! Skrev till Alcén tidigare idag och frågade bl.a över skadeläget och fick det här tillsvar, hoppas svaren kan glädja er lite iallafall

"Tjena Lucas,

Alla ser ut att vara tillgängliga till nästa match om inget oförutsett händer! :)

Vi jobbar alltid för fullt för att stärka truppen!

Gott nytt år!

Johan"

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Hur vet vi? Hur vet man ? Ingen vet inte jag…men
Jag vet i alla fall att jag ska göra allt jag kan för att glömma Brynäs alla problem för ett par timmar.
Gott slut och gott nytt på er allihopa, Brynäsproblem eller inte!

OveForShow: Det är ett måste...Har alltid gillat Limpan men..han måste upp.upp..O de övriga följa gameplan..

Gott Nytt år 🥳 brynäsbröder!

Jugge: några positiva tendenser.
- BP och PP
- Berra börjar man känna igen. Det känns som fotskada har hämmat honom när han kom tillbaka.
- Roy blir bättre och bättre för varje match.
- med Roy intåg har 2a kedjan med Palve och Dima kommit igång och lyft sig.
- Blomma har gett bred och stabilitet till 4e och även producerat.

Sedan har vi sorgebarnet försvaret och insläppta mål.
Man går bort sig i anfallszon och motståndarna spelvänder
- långa anfall utan hitta riktigt avslut som blir mål eller målvakten tar pucken och när spelet vänder är man helt slut. Snabbare avslut eller spela hem och börja om när man har snurrat för länge och har mjölksyra.
- alla tre fw djupt ner i zon och backar ibland bara en back på blå och puck tapp.
- i 5v5 är det för låg aggressivitet i egen zon. Oftast bara en som jobbar
- målvakterna är inte stabila.
- Honken inte 100% tränare.
- man kommer ofta ut för dåligt i början av matcherna. Man kommer samman efter ett eller flera insläppta mål.

Viktigt att få tillbaka Kinnvall och finnen på back. Lindstein har det jobbigt nu. Som många unga spelare svänger i prestationen.
Linbäck måste bara stäpps upp annars måste Alcen leta målis.
Tror även att Sklenicka skulle må bra av att få ner istiden en aningen. Han spelar nästan halva matcher. I längden är det inte hållbar då trötthet kommer att visa sig i form av misstag.

Hur mycket som behöver justeras för att försvaret skall funka är mitt hockeykunnande för lågt för.
Man har svårt att hitta balansen mellan anfall och defensiv. När Brynäs varit bättre defensivt har man varit ineffektiv och vice versa.
Så hur skall man få spelarna att följa spelplanen till 100%?

Jugge: Ni får skärpa er nu Brynäs . Det är ju Oskars och Malmö som ska kvala i år , inte ni IGEN ?????

Domarna är inte bra, men vi kan inte skylla att vi släpper in (8!!) mål på domaren. Vi sätter oss själva i skiten och spelar utan målvakt i 60 minuter.

Bulten: Dags att kicka Honken?

Många klagomål på att Håkansson fick starta, vad är ett bättre val? Fine nu släppte han in 3 snabba, men det gjorde även Karhunen i förra.

Inget av valen är bra.

Skicka Manner? Yes, nytändning i 2-3 matcher sen totalhaveri. Truppen har varit svag sen start, och orosmomentet var redan innan säsongen om någon skulle bli skadad/sjuk. Så skulle vi inte fixa att täcka upp det bra nog.

Det är inte coachningen som skiter sig, vi tappar puckar, släpper markeringar, och målvakterna läcker som såll. I varje defensiv situation står 4 av 5 och glor framför egen kasse. Medans 1 jagar puck. Vi kan kasta om i kedjorna 100 gånger om men så länge man inte kan slå en pass eller kämpa om puck så blir det inte bättre.