1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777668 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Peja: Komarov och Mäenalanen är de två forwards som vi vet Alcen jagat och båda dessa har väl karaktären av powerforward. Stora, starka och bra på skridskorna. Det borde rimligen tala mot Palmu och hans 168cm.

Jag har dålig koll på Vesalainen, men han verkar ha rätt storlek.

Gusten: Härliga nyheter som lättar upp en annars trist och grå måndag..
Rödin är en kämpe..
Annars kul att fortsatt heta Hej Stefan! (vilket jag inte gör) i Brynäs nyhetsbrev 🤣

{10023}: Funderar om man inte skall gå tillbaka till Tima-Björnen-Palve. Tima med sin åkning skapar utrymme åt Palve och Björnen som jobbar hårt och har fokus på hemarbetet. Låt 3e med Olesen-Ölund-Eklind köra. Prova Ljungkrantz och Strömgren i 1a. Både Larsson och Scott är två spelare som tar ansvar och jobbar hårt över hela planen och då kan en yngre spelare få utrymme för sina ”junior missar”.

pjåtor: Har inte sett karln i båset en ända gång hittills… Jobbar han bara under träningar i Gavlerinken eller??

Vad är det för jävla deal man gjort där egentligen?? Känns som en av Brynäs gamla kompisvärvningar tyvärr. Sohlberg hade ju en jävla utveckling på Veven förra säsongen. Så varför man gjorde tycker jag Alcén borde svara på vid något tillfälle

honken21: Tack för en nykter analys!
Vi var dåliga i första perioden men att Färjestad vinner den andra perioden med 2-0 speglar absolut inte matchbilden.

Räven:
Kanske dags för en trade mellan Vehviläinen och Tim Juel samt Hynek Zohorna.

Kolla kopplingen:
•Honken finns i OIK och har bra kontakt med både Manner och Alcén.
•Zohorna får ut lite lite i OIK med tanke på den kapacitet han har.
•Kaskinen känner till Zohorna efter tid tillsammans i Tjeckiska landslaget.
•Alcéns lista har tidigare varit stora power forwards som Komarov och Mäenalanen. Där passar Zohorna in. 188cm lång och 97kg tung.
•Passar även in på Alcéns snack om att dom vill ha in spelare som kan spela lite varstans. Zohorna kan spela både som winge och som center.
•Vehviläinen är kanske inte handplockad av Johan Holmqvist och har i år fått väääldigt lite istid.
•Kanske vill till OIK för mer istid?
•I utbyte mot dessa får vår Honken en målvakt som jag tror kanske är mer handplockad av honom själv. En stor talang som inte får ut max i OIK.. Nån som kanske jobbar så som Honken vill lära ut mer än Veven?
Relativt ung fortfarande, svensk och väldigt utvecklingsbar.

Erkänn själva. Ingen dum idé.
Brynäs betalar garanterat en stor lön för Veven. Och kan man byta både Zohorna och Juel för dessa pengar (plus lite eget kapital) så kanske detta är en rätt bra trade lagen emellan?

Vad säger ni andra?

Vuollerim: vilka namn inne på ett bp. Silfverberg, Bäckström, Salming och Näslund...

Gunderson: Palmu känns spontant som en bra värvning för oss. En finsk ledarstab med finsk/svenskt spelsystem, han kan bli vår lilla sniper kanske. En finsk Kevin Clark

Tigerhjärta: Håller med dig om Friman. Han var en klippa senast precis som man hoppats på.

{8399}: Så är det. Men intressant spelare iallafall.
Killen var finska ligans bästa spelare ifjol. Med lite Mikko förtroende så hade han säkert höjt sig avsevärt. En finsk Kevin Clark :)

{10023}: Inte för att vara sån men det finns ingen anledning att stuva om i formationerna efter gårdagen, allt var perfekt måste jag säga.

Davey85: Och ödmjuk som han är den gode Kinnvall så fick Scott cred för målet.

munkas: Haha jepp..man måste alltid halsa ner lite smolk för att hålla sig på jorden. Tycker det är lite smolk att Angry Larry inte fick sätta ett av sina många lägen också.

Men fan så skönt att få se Kinnvall äntligen göra mål för Brynäs. Såg så självklart ut.

Jugge: Alltså - Brynäs är starka nu. Jag tycker de visar upp en överlägsenhet mot LHC under långa stunder. Det är avsluten som kan vässas, borde väl avgjort tidigare.

Efter den tunga starten på säsongen är vi nu topp sex, det är riktigt starkt gjort. Blir intressant att läsa vad experterna skriver om Brynäs slår FBK haha.

bradberry:
Nej den där gör vi om tycker jag.

⭐️=Anders Lindbäck
⭐️⭐️=Niklas Friman
⭐️⭐️⭐️=Simon Bertilsson
⭐️⭐️⭐️⭐️=Oscar Eklind
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️=Alexander Ljungkrantz

Zappaholic:
Bortsett från poängen så har vi gjort fem spelmässigt bra matcher i rad, ligger i mitten och det känns som att vi kan spela jämnt med alla lag. positivt!

Tidigare år gjorde vi inte fem spelmässigt bra matcher i rad och vi tog inte poäng i de matcher vi faktiskt spelade bra.

Lite tunna på forwardsidan, men känslan just nu är mycket bra. Hoppas innerligt att det kan hålla i sig. Det kommer bli förluster, men känns som vi kan studsa tillbaka från dessa bättre i år.

Kämpa på!

Ursäkta att jag går OT nu, men jösses. Wikegård.. Herregud vad han är bortkommen just nu i studion.
Helt obegripliga frågor och ifrågasättande av domaren som står i intervjun.

Äntligen Eklind!!

BIF Kungen: Äntligen Kinnvall

Helvete vilken fin tackling

Honken72: Absolut!
Just LAGET är Manners signum. Det vore häpnadsväckande om allt fallerade pga lite kedjerotationer!

Tigerhjärta: Vi får väl hoppas på den berömda klyschan, att när en försvinner så kliver någon annan fram. Får se vem det blir.

Blå grottan: Det vore fint att ta tre poäng mot LHC och dra ifrån lite. Det är nu fem omgångar på tio dagar. Det bör efter dessa omgångar vara lite tydligare vilka som ligger i topp och vilka som halkar efter. Jag hoppas att Brynäs tar chansen och plockar åtminstone nio-tio poäng på dessa matcher.

bradberry: Det gör fan ont å se hur min stora hockeyhjälte å förebilden till många spelare å som visade vägen för så många på 70 talet å framåt lider . Glömmer aldrig den dagen jag fick stå mellan Börje å broder stigge innan en match . Sa då till Börje att jag som en man på ca 50 år för första gången blivit starstruck. Han bara skrattade .

Peja: ”Jag tycker att Brynäs borde försöka ta in Theodor Niederbach från Rögle.”

Håller verkligen med! Den killen besitter alldeles för stor potential för att vara i frysboxen hos Rögle.
Det var ju en enorm snackis över hur besvikna Frölunda var över att tappa honom!

Charles: Måste betyda att Alcén tackat nej för han har något bättre på gång, visst?;)

MrCarla: Superkul att läsa. HS när det är som bäst 👍

Alfred : precis! Viktigt att ta poäng trots att man spelar skit.
Nu vänder vi hemåt å ser till att vinna på torsdag istället!

bradberry: Är ju inte ens en tvåa. Men att överstesmålandsgrisen dömer en HV-match säger det mesta.

Back: HÄRLIGT!!!

Perfekt halvträff på pucken

Viktigt Rödda. Kan vi börja spela hockey nu för fan?

Äntligen Rödin!

Mattson: alltid sett potentialen i Björk han led av att resten av backarna var för dåliga. Han hade säkert varit grym om han spelat med dagens backsida i Brynäs

lapad: Mig går det inte att trycka ned, jag tar era gliringar med en klackspark och jag har den (härinne) sällsynta förmågan att inte gå bananas och prata om provokationer och vuxenmobbning. Nu kommer jag förresten att lämna er ett tag för att åka till systemet och köpa mig några cider för nu börjar nerverna att spännas.

dempa: Adam Pettersson tror jag säkert kan vara en bra tillgång hos er. han var en bra kämpade breddspelare hos oss. Stack inte ut offensivt i sin lina - tror sundlöv och han själv hade hoppas på mer iom en omstart, men han gjorde det bra, ffa defensivt. Tror han offensiva sidor kan få ett omtag en division ner.
Kul om han lyckas!

Rödin1912: Johannesson och Strömgren har imponerat. Grymt bra lågprofils-värvningar.👍👍

Tigerhjärta: Också tänkt så. Men tycker även Brynäs är jäkligt bra just nu?

Kul att se dom i underläge nu, dom kommer tillbaka. Hade det varit förra säsongen och underläge så hade dom nästan aldrig kommit tillbaka. Känns som att det är ett annat lugn och en annan tillit till varandra denna säsong. Ingen går ner sig vid underläge som vi är rätt så vana vid att se.

kexxet: alldeles för lite.

{7981}: Jag tycker att det är för jämnt och ovisst i år för att göra topp, mitten, botten.

Hoppas verkligen att vi kan skapa lite mer avstånd ner för att undvika kvalsnacket, men vågar inte riktigt tro på det ännu.

Tänk om Timrå och HV skulle mötas i ett kval, Nubbens två lagbyggen. Det vore intressant. Alternativt "E4-derbyt" Linköping mot HV... Men nu ska jag inte jinxa för mycket, två-tre förluster nu och vi är därnere igen. Hoppas att laget kan vara lika ödmjuka som Manner är.

{10023}: och du vet att han inte kommer lyssna på det, så bara skit i han. Ingen här kommer kalla dig en fegis för att du inte svarar på inlägg han nämner dig i. Så spara huvudvärken och bara skit i att svara :)

3 raka vinster alltså, det är vi inte bortskämda med.
Någon som vill döda glädjen med att kolla upp när vi senast vann 4 raka?
Hur många år behöver vi backa?😅

Anders Berg: Jaså? Jag som trodde det tog slut i omg 6, tyckte jag såg det för någon vecka sen.

Nu passar det att mynta " det är inte slut än."

Lindbäck! Herregud vilken man. Ett Brynäs med självförtroende är kul att se. Mycket som ser spännande ut. Johan Larsson riktigt bra idag. Scott har varit riktigt het på sistone. Palve har ställt in siktet. Ölund gör sina Ölund-mål. Rödin hittar fram med sina obligatoriska genomskärare. Björninen har en härlig roll med tekningar och hur han sprider energi. Bra backuppsättning överlag där Johannesson och Kinnvall sticker ut extra. Bra rollfördelning. Men framför allt nöjd med hur vi kunnat vara spelförande i flera matcher i långa stunder och vinna skottstatistiken, minns knappt senaste säsongen vi kunde föra spelet så mycket på hemmaplan. Svårare på bortais att äga spelet lika mycket men effektiva idag istökkey. Väldigt sällan vi kunnat vinna matcher med några måls marginal. Nu verkar vi ha det i oss också. Håll i detta nu Lindbäck!

Skagge: vad har hänt? Brynäs avslutar högt.

bradberry: bra avslutning på perioden. Dima bra energi, Sklenicka inte ett misstag, Olesen målskytt, Larsson vår grävling, vinner alla närkamper👍

Rödins passningsspel😱😱?

Huge: 2-2 du ligger före

BIF Kungen: Såja! Den har vi väntat på 👏😊

JAAAAAAAAAAAAAAA
.PAAAAAAAAAAAAAANG

Spacebb: har du bevis på det?

Gameday
Äntligen matchdag!!! Hoppas spelarna är lika laddade som vi. Mot 3 poäng.