1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777773 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
xxx BIF xxx: Vore kul om Frölunda Indians nu bytte till en logga med Mahatma Ghandi på istället och fortsatte att kalla sig Frölunda Indians - lite Göteborgshumor... 😁

Herr D: Har hela tiden varit säker på att Deschen kommer vakna . 60 pinnar på en säsong i Tyskland visar att det fanns där . Så glad att det börjat lossna nu .

Man tar poäng emot ett bra Skellefteå trots en dålig insats, det är väl grymt bra förra året hade denna match slutat 6-0 till Skellefteå,detta verkar vara ett Brynäs lag som lyckas ta mycket poäng fast spelet inte riktigt sitter än,låt säga att det blir bättre och bättre med säsongens gång,kan sluta på ett bra sätt tror jag,typiskt PA hockey att kriga till sig poäng ju

Det här kompenserar rätt bra för linköpingsmatchen. Men det håller ju inte i längden att bli så utskjutna varje mach.

Underbar seger! Orättvist, javisst men 3 poäng! Njut nu mina brynäsvänner!

Berglund håller på slänga bort matchen igen. Så klantig utvisning.

Enkel seger mot Silverföreningen.

{8846}: Det handlar inte om hur det ser ut på isen eller hur många skott man skjuter - det är antalet mål som räknas. :-)

Lindström: VARFÖR I HELA HELVETE SPELAR VI BOX PLAY I FEM MOT FEM HELA JÄVLA TIDEN!!!!!!

Chanzone: hahha desch

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
dAVydov: Såhär i början har jag faktiskt blivit postivit överraskad av ett par spelare och detaljer. Descheneau har varit bäst i hela laget i dom inledande matcherna. Helt annan karaktär och vilja. Patrick Berglund och Tom Hedberg har varit skitbra aswell. Rödin som vanligt i en klass för sig själv. Viktor Andrén tycker jag släpper in rätt billiga mål och är ofta felplacerad i kassen. Ja, vi har ett ganska uselt försvarspel tidsvis men ett par puckar igår ska han ta i min mening.

Nu pumpar vi SAIK på lördag!

Sv: A proposito de nada
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAMEEEEEEEE DAAAAAAAAAYYYYYYY!

Mattson: Ja fy. Och dessutom bara neråt.
Men hur var det nu?
Närmast sig själv eller?

Auchinleck:
Huvudstaden=huvudskador. Telefonjävel=Samsung

Tror jag räknade igår på att efter de elva inledande omgångarna kommer vi ha haft 8 bortamatcher. Skönt att det kanske får mindre betydelse än under en vanlig säsong.

xxx BIF xxx: ... Men du skrev ju så här: "Mannberg har fan spelat till sig en kontraktsförlängning tycker jag."

Hur skulle jag annars tolka det, än att du ville att Brynäs skulle förlänga Mannbergs kontrakt? Om du menade du något annat har du ju ett synnerligen egendomligt sätt att uttrycka dig på.

Zappaholic: Visst är det så. Sen undrar jag om inte Rödin har mörkat en hel del eller så är han osedvanligt lättstartad efter skada.
Av de 3 lok vi har som ska dra laget så saknar vi ett av dom (Scott), det andra har just startat upp (Rödin) och det tredje (Berglund) går väl än så länge bara på halvfart.
Ändå så plockar vi ner FBK i Karlstad. Starkt!!
Finns mao skaplig förbättringspotential här.

Vilken skillnad med och utan Rödin.
Vilket inte är konstigt, för han är ju en otroligt bra spelare.

Han hade mycket väl kunnat haft tre förstaassists ikväll.
För på två riktigt bra framspelningar, så gör deras målvakt riktigt bra räddningar.
Varav en av räddningarna var rent makalös.

Om Rödin är så här bra efter ett par "riktiga" träningar.
Hur bra kommer han inte vara om ett par veckor,
bara han får vara skadefri.

Blå grottan:
skål och härlig vinst , mot Färjestad och jävligt mycket bättre än premiären.
Rödin , 88 och de 2 nyförvärven Berglund och Bertil är riktigt bra ikväll.
Plus mannberg och alcen gör många bra saker
Man blir glad av att se Brynäs i tredje
Hoppas det forsätter .

Kul, bra värdemätare. Full pott för både herrar och damer, ikväll mår man bra.

Huge: Vadå? De är ju yrkesmän som vet bäst! Ölund!

lapad: Berglund!

Deras slips tar omöjliga skott, våran släpper in sånt som ska vara omöjligt att släppa in....................................

Zzz: 500 partnerskap tecknade än så länge.

{2064}: Smugit fram ett glas med 18-årig Lagavulin här👍🏻

SWEATT: Bra initiativ av klubben.. Jag gick in på silver.

Zzz: Måste ändå säga att Brynäs har tagit stora kliv i frågan om utveckling. Om det bara presteras på isen kan det bli många bra år framöver för världens vackraste klubb.

Som student så blir det silver för mig. Men alla pengar är Brynäs värda.

xxx BIF xxx: Skulle vilja se dig skriva ett inlägg utan att nämna Campese nån gång :)

En skoj och spännande onsdagsutmaning.

xxx BIF xxx: ... Men om man ska värva varje gång man får en skada, oavsett hur allvarlig den är, blir det inte bara en värvning. Det blir många värvningar över en säsong. Det finns goda anledningar till att ingen klubb gör på det sättet.

Charles: Ja, det har blivit en otrolig hets på sina håll och kanter. Personer som triggar varandra är ett problem på internet. Någon säger att skadan säkert är allvarligare än Brynäs kommunicerat ut, nästa säger att han säkert kommer missa några månaders spel, nästa säger resten av säsongen, nästa säger att Scott kanske kommer ha problem med skadan resten av karriären, nästa säger men för livet och så vidare. Nu är inte fantasierna kring Scotts skada ett särskilt stort problem men det är samma internet-fenomen som skapar stora problem i andra sammanhang.

majk: Jag tror Brynäs gör det för att du ska ha något att svammeltjata om nu i sex månader som du gör med brynäs lönekostnader. Ha Ha Ha.

Gunderson: Lindelöf har fått sina chanser på försäsongen nu. Räknar med att han är borta eller i frysboxen när serien börjar.

Peter Andersson har mycket att jobba på framöver minst sagt...

Blå grottan: Jahopp, bara att ställa in sig på kvalspel då. Har Nyström någonsin tippat rätt?

xxx BIF xxx: Mitt i ironin så har du en poäng gällande effekterna av detta. De flesta experter och fans tror jag är ense om att Brynäs kommer kriga på i den nedre halvan i år igen men får vi ordning på försvaret, ev. släpper ett par spelare och får in någon forward till så är inte play in orimligt. Men när glappet mellan målsättning, vision, de sportsligt ansvarigas uttalanden och faktiskt resultat blir för stort, ja då skapar föreningen en förtroendekris som inte är bra på sikt. Klart att man vill skapa en hype och dra in mer sponsorer, sälja fler säsongsbiljetter osv. men det finns vissa likheter med att ropa på vargen här.

xxx BIF xxx: Mitt inlägg handlade inte om citat. Det handlade ju om att ni börjar med att dissa Brynäs redan innan säsongen startat.

Ni kallar er supportrar till Brynäs.
Men ger inte ens laget ni en ärlig chans innan ni sätter igång att dissa laget och tränaren.

Kritiska röster, visst, det är viktigt.
Men i det här läget behöver de väl få en chans?
De behöver garanterat inte era tongångar just nu.

majk: Topp 6??? Vad i hela friden baserar du det på? Med i princip samma manskap så kan inte ens Andersson göra mirakel. Det är lite som att påstå att DIF bör vara ett topp 3 lag...

{9179}: Gjorde Ljungkrantz ett enda byte idag? Förstår inte vitsen med att han ens ska med på bussen om han ändå aldrig var tänkt att spela. Spelare som Alcén och Solem vet vi exakt var vi har. Låt Ljungkrantz visa vad han går för nu. Har svårt att se att han är lika kass som de två nyss nämnda.

Bägge ställen är totalt överlägsna, är övertygad om att de växer än mer. Är laget bara 1/10 så bra vinner vi serien med 20 poäng.

Den rena dräkten är något att vara stolt över!

ohhh nya tröjorna ska visas imorgon

Charles: ståpitt på både hans och Bulans kanoner. Även Molins friläge var snyggt och kyligt. Säger som Ros sa i studion. Äpplet faller inte långt ifrån trädet. Lik sin far där 😍

Hoppas och tror Molin gör 40+ poäng denna säsong, vet att försäsong kan vara missvisande, men har har sett riktigt jävla bra ut å det bara osar självförtroende om honom

Skagge: Patrik Berglund 2-0 i pp

Gunderson: Rödin fick guldhjälmen.

{9179}:
”Stoffe, Sigge, Nygga.. ..används dessa på riktigt eller försöker du bara att tjäna sms-tecken?

Blå grottan: Sjukt tråkigt. Han är en så bra kille och en användbar spelare. Gick till exempel in och gjorde det gryt i en fjärdekedja när vi gick till final och var en av våra bästa forwards när vi gick upp i SHL(missade dock kvalserien pga annan skada). Så tråkigt med alla dessa hjärnskaknngar som både ni och vi varit med om på senare år och som jag ser det hockeyns största problem. Något måste göras(ja man försöker väl hela tiden).

Sen är det väl på plats att jag kommenterar Bulan och Brynäs. Som sagt tidigare så har han nog högst potential i SHL. Han gjorde en bra säsong hos oss men var ändå lite av en besvikelse. Han ledde inte laget så som man kan förvänta sig och så som till exempel Dick gjorde när han kom in. Sen fick vi väl skohorna in honom i laget. Han passade inte riktigt in i Robban Olssons sätt att spela hockey på. Jag tror han kommer passa perfekt i Peter Anderssons hockey. Funkar hans rygg bra och han får träna bra borde han vara en toppspelare i ligan men han hade lite skavanker till och från under hela säsongen och han blir inte direkt yngre.

Ni ser ut att ha ett riktigt bra lag på pappret men lite konstiga värvningar kan jag tycka. Både Nyberg och Kristofer Berglund när ni skulle ta in Bertilsson? Att värva så man har 9 seniorbackar mitt under en pandemi känns dyrt och onödigt. Hur tänkte man där. Fortfarande också en väldigt baktung backsida.

Sen hur ska Peter Andersson klara av att spela ett mer spelförande spel. För ska ni bli ett topplag vilket man kräva med en av seriens dyraste trupper så bör man föra spelet mer än vad både ni och Peter gjort. Kommer han utveckla sin spelidé från hur Malmö spelade? Malmö blev väldigt ofta räddade av Alsenfelt under Peters tid där. Utan Alsenfelt(med en mer ordinär målvakt) skulle nog inte Peters eftermäle i Malmö värderas så högt.

Ska bli spännande att se. Ni bör bli ett topp-6 lag denna säsong och kraven både i truppen och bland supportrar ska ligga där. Men vad händer om ni börjar sladda igen och ligger runt den vanliga tionde-elfteplatsen kring jul? Får Peter gå då och in med Sjödin eller liknande båset? Ska iaf bli väldigt spännande att se. Så här höga krav har ni inte haft sen säsongen 17/18 då ni skulle kapitalisera på finalplatsen.

Torsdagens match mot ett stukat DIF ska väl iaf bli en walk in the park.

Damernas match mot Leksands nu via youtube: faktiskt rätt bra sändning med kameror i jumbotronen faktiskt också, imponerande! Och nya tröjor!!!

www.youtube.com/watch?v=mBFCnIq-6Ms

Kollade idag på OSKARSHAMN-LINKÖPING.

LHC var ungefär lika bra eller dåliga som förra säsongen. Tyckte mig inte se nån förbättring. Där kommer L trion Little, Ljung och Lundh få dra ett megalass i offensiven. Jimmy Andersson en personlig favorit med hårt jobb och slit i bp. Holös fortfarande väldigt stabil.

I Oskarshamn tyckte jag Cannata var riktigt bra. Kommer vara jävligt nyttig för dom. Sen överraskade backen Nässén på mig. Väldigt spelskicklig back med fint rörelsemönster. Framåt så är ju en sån som Kelleher fantastisk att skåda. Så sjukt hal och avig lirare. Ett drömförvärv till nästa säsong för oss? Händer alltid något när han har pucken.
Oskarshamn spelade som dom brukar. Fina instick i mitten när dom var satta under press i defensiven. Och ett jävla driv och hårt jobb. Kan bli en jobbig överraskning för många lag i den undre halvan av serien.