1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777779 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Damernas match mot Leksands nu via youtube: faktiskt rätt bra sändning med kameror i jumbotronen faktiskt också, imponerande! Och nya tröjor!!!

www.youtube.com/watch?v=mBFCnIq-6Ms

Kollade idag på OSKARSHAMN-LINKÖPING.

LHC var ungefär lika bra eller dåliga som förra säsongen. Tyckte mig inte se nån förbättring. Där kommer L trion Little, Ljung och Lundh få dra ett megalass i offensiven. Jimmy Andersson en personlig favorit med hårt jobb och slit i bp. Holös fortfarande väldigt stabil.

I Oskarshamn tyckte jag Cannata var riktigt bra. Kommer vara jävligt nyttig för dom. Sen överraskade backen Nässén på mig. Väldigt spelskicklig back med fint rörelsemönster. Framåt så är ju en sån som Kelleher fantastisk att skåda. Så sjukt hal och avig lirare. Ett drömförvärv till nästa säsong för oss? Händer alltid något när han har pucken.
Oskarshamn spelade som dom brukar. Fina instick i mitten när dom var satta under press i defensiven. Och ett jävla driv och hårt jobb. Kan bli en jobbig överraskning för många lag i den undre halvan av serien.

Makita: En del har ju i och för sig bättre löpsteg än andra, men oavsett vilket är det imponerande att klara det dagen efter en långflygning. Jag har gjort likadana resor och brukar inte träna på 3-4 dagar när jag kommer hem. Det verkar inte som att covid-19 tog så hårt på Jaedon, ung och vältränad som han ju är.

Vet inte, tycker nog kompisförening är orättvist. Det är väl bara Dackes tjänst som känns lite konstig.

Sundlöv - Mycket kompetent sportchef
Ove - Verkar ju ha gott rykte som spelarutvecklare
Sjödda - Måste väl anses vara meriterad för en juniortränare.

Utöver det så har vi Campese och helt tränarteam utifrån.

mattias - 74:
Ta inte åt dig i det här fallet... Vi har skribenter som påstår att dom gillar Brynäs men aldrig skriver en positiv rad om laget. DET är ju egentligen mer anmärkningsvärt, att vissa tycker det är kul att tracka motståndarlaget ibland får man blunda för. Lycka till i vinter! På nån placering strax efter Brynäs!

{8399}: Du menar samma Anders Huss som snittade 0,63 poäng/match under sin nästan 600 matcher långa elitseriekarriär?

I jämförelse med Jacob Blomqvists 0,32 poäng/match på drygt 400 matcher.

Att alla ska ha samma förutsättningar för att få utöva en idrott bör vara självklart. Men att alla ska kunna tjäna pengar på sin sport är en märklig uppfattning.

Det roliga med Reideborn är väl att hon säger saker som man inte får säga.

mk:

Problemet med Reideborn är att hon saknar perspektiv i sina åsikter. Hon tycker det är en självklarhet att kvinnor inte ska kunna leva på hockey, samtidigt kommer hon själv från en rik familj i Stockholm, med räkmackor och silverskedar. Jobbar hon ens själv vid sidan av hockeyn? Vet hon hur det är att vara fattig, att inte ha råd att spela hockey?

Att hon är 21 år men pratar som om hon har full insyn i lönestrukturer gör ju inte saken bättre.

{8846}: Grattis till två riktigt bra inköp

Nu tycker jag chansen till slutspel ökade markant för Brynäs

{8399}:
Känslan från sidlinjen är ni faktiskt kan vara på väg uppåt, var lite tveksam till Sundlöv när det gäller värvningar men han besitter hederlighet och ödmjuket(iofs inget jag egentligen vet men det är mitt intryck). Känslan är att han byggt en ledarstab som kompenserar för hans brister.

Tror att ni definitivt kan vända till nästa säsong, hur högt det räcker har jag ingen aning då det är svårt att bedöma de andra lagens slagstyrka men ni känns bätte om man tittar på in/ut. Tränarsidan känns definitivt bättre.

Kopenga Kickass: Dr Huge och Mr ellis.

Peja: Jag kan inte släppa tanken på att man lagt så mycket pengar på nyförvärv utan att värva en riktig Söderström-ersättare. Ännu konstigare i och med att Peter Andersson sa i podden att det var den spelartypen han saknar mest i laget.

Jag har hackat på Kristofer Berglund-värvningen från dag 1. Och nu när man dessutom tagit in Nyberg och Bertil så är den värvningen helt obegriplig. Inte för att han inte kommer platsa på 6 backar. Det kommer han säkert göra. Problemet är att värvningen av honom medför att konkurrenssituationen på backsidan blir brutal, medan forwardsidan skriker efter förstärkningar (även efter att P Berglund ansluter). Lagbygget är helt snedvridet i mitt tycke.

{8399}: Tvivlar inte på att det kommer en kritisk granskning i lokalpressen om Fansens värvning.

kom och tänka på också att Johan Cahling verkar vara en jävla bra Vice klubbdirektör verkar ha stor del i en bra start och Wikegård har hyllat han några gånger. ryktades även att ta över jobbet som vd för SHL förut, tur att han stannade verkar vara väldigt omtyckt

Hank81: ”Det är lite pinsamt att Berglund ens ska behöva byta om i samma omklädningsrum som alcen el mannberg.”

- Han är ju polare med Alcén så han överlever det nog...

Samma här, om än något reducerad :-)

Jacke08: Kanske om Brynäs initierar den andra vågen - men inte om supportrarna gör det. Tycker personligen det vore fint att uppnå 2 miljoner.

Supportersponsor vore ett intressant upplägg. Jag skulle kunna tänka mig att ha 500 SEK på autogiro varje månad. Om 2000 personer tänker likadant blir det 1 miljon i månaden.

Spajderman: Huge var är du hoppas du läser allt positivt här in inne på HS just nu.
628 000kr tycker jag är fantastiskt,jobba på Brynäs detta måste redan skickat tydliga signaler om att vi vill ha B och B

Swishat!

Även uppmanat alla mina Brynäsvänner att swisha - Så kom ihåg att påminna alla era Brynäsvänner på sociala medier.

Imorgon får vi nog veta hur mycket som kom in första dygnet.

{9175}: Alltså din attityd suger ju helt klart och såklart att det inte är klart för då hade ju inte Brynäs dragit igång en insamling. Slappna av och inse att ingen härinne har någon skyldighet att tacka dig för någonting.

{2064}: Swishat här med! Ös på!

Swishat och klart!!!😀👍

Emil9783: Om man fick välja en back och en forward av de som finns på marknaden och som känns någorlunda realistiska så tycker jag det är svårt att överträffa det här paret. Mycket bra jobbat Sundlöv om vi ror hem detta!!!

Lägg till Peter Andersson och de nya coach-assistenterna: jag känner att de också är klockrena. När släpps pucken??? 😀

Mattson: Nu är det Brynäsanda på gång här på forumet. Härlig läsning.

Pensionären har swishat

Silfverkroken: Ja, bra chans att bidra om man vill vill slippa lida i 52 matcher. Känns som det är värt en swish!😀

Svensson_62: Nu är det dags för ERP att ”make a difference”

Vuollerim: Jag har swischat en slant jag med !!

{9175}: Skönt att du kommer in och visar hur man kan hålla en hög nivå på inläggen!

{9175}: För att vara ny härinne så är du drygare än sirap. Komma med den usla attityden mot andra användare är .. förvånande.
Har du rätt. Kul och bra delat.
Har du fel så lär du ju försvinna fortare än löningen.
Oavsett, så under tiden du är här.

Sluta dryga dig och ha en trevlig ton.

Pratar för mig, kanske vissa andra.
Hoppas att du får en bra sommar.

Är inte rädd för att skriva mitt namn
Mikael Kavleskog.

{9175}: Inte pettisbif va? 🙄

Nu blir Brynäs hockeysnack glada, Arto Blomsten slutar som kommentator på Cmore

mattias - 74: Du kommer in här och pratar om att det förekommer spydigheter mot andra fans, så långt är allt toppen. Men sen kallar du plötsligt folk för idioter..hmm

Håller med dig om att man ska undvika spydigheter och påhopp.

Men ett tips Mattias, undvik "idioter" så får det bättre effekt om du vill förbättra stämningen.

Svensson_62:
Vissa matcher glömmer man inte... av olika anledningar!
1979 bevittnade jag Frölunda-Brynäs i Scandinavium... Brynäs gjorde 1-0 men de 12 efterföljande målen var Frölundas. Kunde det bli värre? Tja... när jag skulle åka hem satt parkeringsboten på framrutan, i nysnön på bakrutan hade nån "kompis" skrivit 12-1... tung hemresa.

puffe: Felläge att provocera just nu.
Brynäs vände ett minusresultat till ett plusresultat och Sundlöv har gjort ett skapligt jobb under silly season och vi kan bara vänta och se om vi kommer att få den spetsen som vi såväl behöver.
Så nu kan vi alla stå enade och så tillbaka på utbölingar som kommer hit och skriver dumheter.

Makita: Håller helt med. Hade inte förväntat mig nån superspets. Utan var snarare inställd på Mylläri om Bertil-spåret hade skitit sig. Här måste jag faktiskt säga att Sundlöv överraskade mig positivt.

Huge: ” Antar att Dallemas inte hunnit få fart på sina geografilektioner den här gången heller.
Han verkar fortfarande tro att Gävle ligger söder om Ängelholm och Jönköping...”

Söder om dom i tabellen

KulaShaker: Så är det väl, ja. Funderar ändå om Sundlöv i samma situation som Grahm visat samma aktivitet? Om nu herrtruppen anses så gott som klar undrar man oroligt vart dessa smärre förändringar i den egentligen ska leda. Vi ska alltså gå in i en ny säsong med till stora delar spelare som den senaste mäktade mer en 12:e-plats i serien. Hmmmm...

{8399}: Din argumentation är patetisk. Eller jag ska inte ens kalla det för argumentation. Skriv sakligt vad du tycker är problemet så diskuterar vi utifrån det.

Peja:
” Min initiala poäng var dock att det är anmärkningsvärt att Färjestad och HV har bäst ekonomi i serien trots att de inte har särskilt bra slutspelsfacit de senaste fem åren”
” Det betyder ju också att deras ekonomiska dominans hade varit ännu större om de fått till sina lagbyggen bättre de senaste åren.”

Ekonomin sitter väll dels inte i senaste fem åren bara, dels bygger det ju på vilka MÅL man sätter och vilka strategier man använder för att nå dessa mål.
Färjestad vill jag nog kalla ett topp-lag senaste 5 åren. Placering 2-1-4-7-5 känns helt ok, och gör dom som Brynäs och inte budgeterar för slutspel så ja då säger sig själv att gå TILL slutspel påverkar positivt. HVs ekonomi härrör troligen från en period runt 2002-2010.

Du försvarar att Brynäs inte kan NÅ sina mål pga budgetsituation/ekonomi, men tycker HV och Färjestads slutspels-situation är ”anmärkningsvärt” utifrån ekonomiskt läge - det tycker jag är anmärkningsvärt.

” Det är extremt bra gjort av deras organisationer”.
Du försvarar utöver det uttalande även BIFs organisation.

Jag vill förskjuta betygskalan.
Det är bra gjort av Färjestads och HVs organisationer, och inkompetent av Brynäs organisation att sätta mål på att gå till slutspel och bygga kapital och misslyckas med båda.

majk: Nej det är såklart väldigt enögt att påstå att man inte skulle byta ut Ersson mot någon annan målvakt i ligan. Han är dock en av få ljusglimtar som finns i denna trupp så det är väl naturligt att han blir överhypad bland brynäsare. Sen angående siffrorna så ska det väl noteras att Brynäs förmodligen var det lag i hela ligan (tillsammans med Oskarshamn) som var det mest otacksamma laget att vara målvakt i. Det är liksom ingen slump att Rautio gick från att knappt vara mellanmjölk i Brynäs till att se ut som Dominik Hasek i Luleå.

Hur man än vrider å vänder på laget vi har i dagsläget tycker inte jag de ser ett dugg vassare ut än förra säsongen, jag anser att 2 Vassa forward till måste in å helst en av dem en riktig sniper typ en Palushaj eller Clark.

majk: Tror alla kunde se att Alcén inte höll SHL-klass förra säsongen. Hela kedjan med Blomqvist, Rohdin och Alcén var totalt misslyckad. Den bästa spelaren där var Blomqvist. Om inte SHL hade blivit en så utpräglad skridskoliga kanske Alcén hade kunnat hänga med, men ligan har ju utvecklats på ett sätt som gör det svårt för forwards som är dåliga på skridskorna, om man inte har andra exceptionella egenskaper, men det har inte Alcén. Brynäs har flera juniorer som bör gå före honom.

Skrubben: Ja, Frölunda valde ju uppenbarligen att inte matcha Brynäs bud. Han är inte dålig men knappast värd pengarna som Brynäs betalar för honom.

Steenm: jag har lärt mig att det oftast gäller dam i de fallen. "ung utvecklingsbar" då kan det gälla herr....

{7981}: Borde bli en större storm om vi går in i en ny säsong och har värvat en ny forward, en breddforward (Adam Pettersson). Det är ju helt absurt om man tänker efter. Laget gör en historisk dålig säsong, en kedja som levererar och resterande kedjor fungerar egentligen bara som ren avlastning. Vad gör man under silly season? Värvar EN jävla forward för fjärdekedjan.

{7981}: Där dog allt hopp

Peja: Ettårskontrakt också. Därmed är allt upplagt för en övergång till Brynäs nästa sommar när Ersson har dragit till NHL.

Vad tror ni, kan detta var rimligt? Två till fw in?
Hur man formerar överlåter jag till PA-team

Ersson / Andrén

Berglund - Björk
Sigalet - Ingman
Andersen - Hedberg
Lindelöf -

Rödin - Scott - Danielsson
Ny - Molin - ny
Desch-Ölund-Persson
Mannberg-Pettersson- Birgersson/Alcen
Solem och Westfält lånas ut