1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777925 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Final
Saknar tiden då en tackling likt Cristoffer Persson innebar att man skickade in någon i nästa byte som talade om att de va sista gången.....

Huge: det är dessutom en tackling som kommer blindside. Även om den initialt touchar axeln så tar den mesta kraften mot Oscars kind. Horribelt med fega domare

Rumpelstiltskin: Det jag är sjukt förvånad över är hur aftonbladet samt expressen inte skriver en enda rad om tacklingen på Lindblom knappt.
Aftonbladet gör ju däremot en jävla grej. Det sjukaste jag sett på länge..

"Tar sikte - och ger en stenhård smäll. Blir liggandes på isen i SM-finalen - domaren friar".
Man har på aftonbladet istället inte tänkt göra en artikel eller liknande angående att vår faktiskt viktigaste offensiva spelare och en jättetalang åker på en ruggigt ful tackling?
Jag blir fan i mej deprimerad på riktigt.
Detta är för blir nästan en "skämtartikel" där dom nästan hånar Lindblom. Tycker JAG.
Helt jävla ofattbart att dom inte gör en större artikel om just huvudtacklingar och att det trots allt är Oskar som åker på den.

Hur många artiklar hade vi sett som hade handlat om 10 matchers avstängning på CP om denna tackling hade varit på tex Rasmus Dahlin?
Jag gillar Dahlin skarpt - men detta måste fan få ett stopp.
Är det en solklar huvudtackling MÅSTE detta tas upp!

Tycker vi gör en bra match idag. Marginaler som någon skrev..Lindblom är en jätte.

Nu är vi här igen. Matchstraff och avstängning för i helvete!!!

Hallå Brynäs!
Hade ni signa upp Jocke i målet för 300.000 i månaden som han har så hade ni spelat med Janos Hari och Thorell istället för Clark och Paille, och Jocke har inte vart bättre än era målisar denna säsong!

Och ska ni ha hem Rödin som har kontrakt på runt 300.000 så kan ni ju inte signa Lindbäck för samma lön!

Tur ni inte är sportchefer=)

GLÖM INTE...!
Hundringen till tifo-gruppen...
Swish Nummer. 123 580 88 11

Nu har BZ löst logistiken också. Laget bor kvar i Götet till söndag sen buss till Jönköping... Blir bra det tror jag.

Jag landade för 6 timmar sen..är så jävla full nu...såg sista 10 i gaten. Fyfan vilken underbar jävla känsla att slå ut indianerna!!

Kan rekommendera Frölundas Facebook-sida nu. Roliga kommentarer, bl a:

"Så JÄVLA tråkigt, ni bara gav bort finalen till Brynäs som INTE var värda detta, Rasmus Dahlin 17år och bästa back i VF de visar rätt tydligt att här måste de göras förändringar! Sen kan ni ju ta er IN på mål inte åka på utsidan hela vägen efter jul, ni har fan haft 4månader på er att lösa detta. sen gör nån jävla förändringar ROGER, detta kastade ni bort helt själv. så otroligt besviken på er idag."

Skål! SM-Final. Wow.

tjugo8: Erik du är en hjälte! Själv sitter man i en fjällstuga utan whiskey 😢.

Otroligt roligt med final och skönt att återigen kunna ge Ros långfingret!

"Allt talar för en drömfinal
Man ska inte ta till för starka eller säkra ord. Men jag kan inte se att Brynäs vänder det här. Givetvis måste man kasta in målkungen från i fjol, Nick Johnson, för att få till en förändring i matchbilden. Det är ett måste nu. Han var ute och cyklade, häpp, under matchen i Scandinavium för att inte ha för tunga ben när han får chansen nästa gång.
Den måste komma nu.
Och Brynäs måste gå hårdare på Frölundas målvakt Johan Gustafsson för att sätta press och få in returer och styrningar.
Men jag har svårt att se det.
Allt talar för en drömfinal mellan Frölunda och HV71 nu."

Sv: Felix Sandström
Lång näsa på Bill Sweatt idag. Hahahaha.

Sv: SEMIFINAL
Visst Frölunda äger spelet i princip hela matchen, men vilken jävla laginsats!
Man får säga vad man vill men Frölunda är grymt jävla tunga.
Därför känns denna serie och årets finalplats klart större!
Helt jävla fantastiskt.
Sen är väl jag en av de väldigt få som hela tiden stått bakom Felix i mångt och mycket och jag kan väl hålla med om att jag emellanåt försvarat honom kanske en aning för mycket i vissa fall.
Men man vet samtidigt hur otroligt fort saker och ting kan vända bara en spelare får förtroende och självförtroende.
Han gör framförallt en fantastisk match ikväll men även en fantastisk matchserie!
Jag lyfter på hatten!

Och sist men inte minst. Vi är i final! Så jävla underbart!

Funderar på om Oskar Lindblom är Jakob Silfverbergs lefthandade kusin eller nåt...vilken jävla bössa han sitter inne med. Zapp sa de bara i krysset!

Det är det här vi har drömt om, vilken jävla lycka! Jag kan inte ens tro att det är sant

ellis: GÅ. OCH. LÄGG. DIG. ;)

Haha en finaltråd, det var ett tag sedan..
Lyssna på klacken...

Sv: Felix Sandström
Makalöst. Utan ord. Felix.

Jag är chockad. Jag fattar inte. Vi är är i SM final.

Grattis till finalplatsen 👍

Imponerad av Ersson, spelar rejält och enkelt utan att riskera att ta nån dum och onödig tvåa....

{7225}: Tack...Sjukvården är fantastisk och den kommer att hålla det här Brynäshjärtat vid liv länge till...om jag är försiktig :-) och det är jag inte vid såna här tillfällen

{6984}: Här är d påskmiddag hos mor o far men jag förväntar mig att hela jävla släkten sitter vid tv:n 19:15. Något annat finns inte...!

cccphockey.se@goranengblom jag håller med om att domsluten absolut inte har varit till Brynäs fördel. Vansinnigt trött på "slöfoot" diskussionen + ett antal andra regler den här säsongen .. hoppas på bättre flyt till nästa säsong. Och kanske har Brynäs marginalerna med sig i match sju.."

Wikegård svarar på en fråga på instagram angående domarna och all fördel Fhc får. Fortsätt ställ frågor/sätt press på journalister, så kallade "experter" och alla som har med hockeyn att göra. Jag har skrivit i flera sociala medier och ställt frågor och uppmärksammat så många som möjligt om domarnas opartiskhet i den här matchserien. Vi måste sätta press, med all rätt dessutom!

Auchinleck: Tycker ändå Brynäs känns iskalla just nu. Till och med Bulan har lyckats hålla tillbaka känslorna angående domarna. Åker vi ut imorgon tror jag vi får höra både honom och Sjödda ge några rejäla kängor till domarkåren. Men just nu gör dom rätt i att vara lugna.

KalleTeodor:
Att få avbrott i Frölundas malande är en nyckel i det defensiva spelet.
Att tappa puck eller spela ut korta pass i mittzon innebär fortsatt malande.
Snabba pass eller långa utlägg och samla laget för att styra/dra ner tempot är en nyckel.
Och effektiva avslut... 😃

{6984}: Sanny brukade ju tidigare under säsongen specialstudera filmklipp för varje huvudtacklingssituation bild för bild. Han var ju också ofta väldigt fördömande mot våldsamma satsningar, snackade om respekt osv. Det verkar tydligen inte vara lika relevant längre.

Jag kan inte låta bli att fundera över hur det sett ut i media om tex. Alcén hade gett Dahlen hjärnskakning med en hopptackling.

{7225}: Det är VI mot världen! Fan vad jag skulle njuta av att få slå ut Fusklunda morgon. Fast jag har en känsla av att domarna kommer att hjälpa Fusklunda i morgon med.

{6984}: Ber samtliga med Twitter och Facebook pinga @shlse, domarförbundet, disciplinnämnden på allt ni ser rörande detta fusk. Såg själv nyss årets slewfoot som kommer gå obemärkt förbi

{7225}: Åström verkade inte riktigt fatta hinten om att Clark ville prata om laget och nästa match.

Zzz: Clark i intervjun efter matchen, wow...den killen visar attityd...

Zanetti alltså..fan vad bra han är. Underskattad överlag.

Frölunda kommer att vika ner sig och tappa det på fredag. Övertygad.
Och Zanetti gör sin bästa match den här säsongen!

{8212}: KOMMER DET EN AVSTÄNGNING? NEJ SKULLE INTE TRO DET...

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Kul för Sandström! Han lär ju stå på fredag med, så viktigt.

6–0 är verkligen melodin detta slutspel. #tennissiffror

varulf: JG byts ut efter finfina 58.33%.

Förläng med Zab NU!

F.Ö.R.L.Ä.N.G #67

Slänger in ett till rykte:
Nicklas Danielsson på plats i Gavlerinken. Behöver inte betyda någonting då han har kontrakt i Schweiz. Men jag tycker det är värt att nämna när jag nu såg honom.

Enaranger: ...å Oldsberg chefar i War Room...

Huge: Nej jag vet att du inte håller med mig. Det räcker med att åka in i en målvakt så ska man enligt regelboken ut på två minuter. Titta på reprisbilder, han åker in i Felix. Inte hårt, men tillräckligt för att störa.

Således är utvisningen på PaW korrekt, men tyvärr missar domarna Hjalmarssons.

Vuollerim: Håller med. Det är obehagligt tyst angående alla tveksamma utvisningar, ojusta tacklingar m.m. Inte ens nån krönikör som vill gå mot strömmen i jakt på lite klick?? Det är så jävla irriterande! Förstår inte att en sån som BZ kan knipa käft heller, måste vara väldigt svårt för honom. Imorgon vill jag se lite jävla tjuvnyp där ute på isen. Det ska kännas lite lätt hotfullt för bortalaget och domarjävlarna.

bifhjärta: Håller med. Vore kul att se de värsta domaringripandena under semifinalen. Mina topp tre:

1. Domare visar ut tre brynässpelare samtidigt i slutet av match 1.
2. Domare visar ut en brynässpelare för att han greppar pucken med handen med 3 minuter kvar av match 4. Vid ställningen 3-3!
3. Domare står två meter i från när Bertilsson blir tacklad i huvudet. Ingen åtgärd.

{7510}: Det är ju aningen förbryllande att ett lag som fhc spelat en hel period mer än oss i PP.

I grundserien låg de tvåa i utvisningsligan och vi elva. Nu är det totalt ombytta roller. Frölunda spelar plötsligt i slutspelet, när allt blir tuffare och hårdare, väldigt mycket schysstare och vi spelar smutsigare.

Skrubben: Tidigare under säsongen har en sån händelse analyserats in i minsta detalj i studion. Nu konstaterar man direkt att det är en olyckshändelse. Konstigt hur det kan vara..

{7225}: Brynäs för börja matchen med ett lagstraff för "för tidigt släppt tränarnyhet"?

Visst hade man hoppats på Colliton, men gissar att han sa nej. Vad hade Bengtzén att välja på då?
Jag är positivt inställd till Melin, en mycket rutinerad coach som varit med och tagit guld och vet vad som krävs.

Han kommer dessutom få ett bra lag att coacha, nä jag tror det kommer bära långt nästa säsong.

Leonardo: Jag tycker faktiskt att cmore gör bra matcher och har bra experter med försök till personer med olika perspektiv och även klubbakgrund. Man kan ju inte bara gilla journalister som öppet deklarerar sin kärlek till Brynäs. Det tycker i alla fall jag blir lite tråkigt.
En sak som jag tror påverkar den lite svala rapporteringen är hur de har tippat vilket lag som ska gå ta guld osv. Det blir nog gärna så att man försöker hitta detaljer som stödjer den linje man tidigt tog. Lätt för Wikegård att hylla Brynäs offensiv och skicklighet när han tippat dem som vinnare.
Att ha målat in sig i ett hörn journalistiskt gäller i synnerhet om man som Nyström i slutspelet skriver som han gjorde "lika sannolikt som att julbocken inte brinner...". Vad ska karln skriva när Brynäs spelar ut Frölunda i nästa match?
Vi har sett detta förr "slakmask på" av Anrell är ju en klassiker.
Jag ser fram emot när Nyström får göra avbön och kanske kan vi låta honom vakta julbocken som straff...

Forsberg 1978: Av någon anledning så är Brynäs ett osexigt lag att rapportera och skriva om. Tycker att det alltid varit så. Fattar inte varför.

Med tanke på hur mycket supportrar vi har runt om i landet så tycker man ju att tidningarna skulle vinna på att rikta lite mer fokus mot oss. Istället för mängder med artiklar om tex SAIK, VLH och LHC, som ingen utanför ortens gränser bryr sig om.

moment22: Varför skulle det sänka Sandström och Rautio? Skulle det vara så att någon av dem känner att de inte får fortsätta i Brynäs NÄSTA säsong så lär de väl istället visa sin duglighet för att få ett bättre kontrakt någon annanstans. Sedan tror jag att de har en pågående dialog med Brynäs angående nästa säsong. För jag ställer mig tveksam till att Brynäs är så beräknande och osjyssta att de agerar helt utan dialog med både spelare och agenter.
Sen det där med andraspadar. Tycker du att Pecka Alcén har visat förr att han tillämpar den metodiken? Han gillar att varva målvakterna frekvent och kommer säkert att fortsätta med det oavsett vilka namn har har att arbeta med.

Min gissning att "bomben" är Anderssén...Vilket jag ser mer som en kinapuff än en bomb. Jag har fortfarande inte förlåtit honom för att han lämnade oss i sticket senast. Och skulle han nu komma tillbaka så är det väl mest för att det inte gått som han hoppades och då duger Brynäs...ända tills ett "bättre" alternativ dyker upp.