1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777968 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
pjåtor: En miljon till i indirekt sponsring från kommunen, alltså. Någon som är förvånad?

KalleTeodor: Angående 99. Brynäs hade också en mycket bra andrakedja och gedigna rollspelare i tredjekedjan. Vilket räckte längre på den tiden när man i regel inte gick runt på 4 kedjor. Och så hade vi fantastiska backar som Djoos, Tuulola, Wallin, Löfström och Melkersson. Ett fantastiskt lagbygge.

Skrubben: Ikonen har verkligen varit en tillgång och jag skulle verkligen vilja se att man förlänger med honom. Han ser ut att trivas i laget med så det kommer att handla om lönen och intresset från andra lag. Men jag är övertygad om att BZ har en dialog med honom och hans agent. Allt annat vore tjänstefel.

Sv: MATCHTRÅDEN
ÄNTLIGEN PAILLE!

Fyfan vad glad jag blir, ingen förtjänar det mer än honom! Perfekt inför slutspelet dessutom.

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: tycker det är för mycket klagomål på de nya strecken. Bara att kolla var spänningen finns inför sista omgången, de nya strecken. Tycker det funkar bra nu när det är 14 lag i serien. Visst man kan rent teoretiskt ta SM guld som 10a i serien och förstår att vissa kritiserar det. Men som tia måste du spela play in och om du överlever möta tuffast möjliga motstånd hela vägen sett från grundserietabellen, utan hemmaplansfördel. Matcherna går dessutom i bäst av sju vilket gör att de ska mycket till för att inte det bättre laget ska gå vinnande ur serien. Gör man en sån osannolik resa som lag 10 i grundserien, kan jag tycka man förtjänar SM- guldet . Tycker dock man ska införa att laget med hemmaplansfördel ska få två raka hemmamatcher tidigt i serien vilket jag tror skulle bli mer utslagsgivande och gynnande för de med hemmaplansfördel .

Sv: KONTRAKTERAD TRUPP, klara nyförvärv, formationsförslag etc
Leonardo: Visst känns det inte jättespännande med Melin, men kolla vad han gör med AIK nu. Melin levererar allt som oftast fantastiskt bra när det börjar gälla något! Galen konstellation som faktiskt skulle kännas spännande skulle vara att kombinera Melins kyla och smartness med Wikegårds passion! De har ju faktiskt coachat tillsammans tidigare, i Väsby i början på nittiotalet 😀. Känns helt osannolikt men ändå lite kul.

Zappaholic: Bara att vila hela första femman i sista omgången mot Lyxfällan
Bertilsson, Gunderson Lindblom Jensen och Clark... Dags för Johnson att visa att han vill vara med att spela slutspel.

Chris11: ikonen har varit en riktigt positiv värvning . Kredd till bz där .

pekka85: Ikonen har verkligen gjort nytta. Minns många gnällde på att det var en ny broadhurst eller Wallace. De hade verkligen fel, för ikonen har fått igång PP-spelet och fått igång gunderson! :)

Clarence: Word och respect!!
Ingen härinne tycker att du är en misslyckad person, sorgligt om nån nu verkligen tycker det. Powerfade menar förstås att det kanske är Brynäs som får sota för att du av nån anledning känner att du misslyckats med andra saker här i livet, oklart vad sas. Personligen tycker jag att du är en skön figur som iaf står upp för vad du tycker och känner, även om jag inte håller med dig när du svartmålar allting. Det handlar dessutom mer om en fascination över hur nån som svartmålar så mkt och är negativt inställd till det mesta som händer och sker i föreningen, kan få nåt större utbyte och känna tillfredställelse över att hålla på laget man förhoppningsvis har som favoritlag.
Kom igen nu Clarence och visa lite vinnarskalle, världen går inte under även om vi skulle ryka direkt i en ev åttondel (gud förbjude...) eller kvartsfinal.
Nästa säsong har ju dessutom redan börjat med ett intressant nyförvärv som känns spännande.
Alltid nåt, om du nu redan har gett upp den här säsongen, menar jag... ;-)))

{6984}: Det är nog Clarence som snackat med BZ. Han tyckte ju det var för sent att värva spelare efter april.

Chris11: Hoppsan! Ett okänt namn för mig men han verkar haft några bra år i Tyskland.

Bratwursten : Ikonen har lyft PP men det som jag saknar är att han hotar själv med egna kvalitetsavslut. Det skulle tillföra ytterligare en dimension. Kanske saknar han fortfarande självförtroende efter fiaskot i Djurgården?
Annars har ju Brynäs en riktig PP-joker i form av Johnson, där vet vi att det finns mycket PP-kvalitet om han används på rätt sätt...

Var det någon som hade tyckt att det vore ett fjasko att ta 4 poäng på de 4 senaste matcherna innan matchen mot Växjö? Vi hade HV, LHC och Växjö på bortaplan under den här perioden. Tillsammans med Skellefteå så är dessa de svåraste bortamatcherna på hela säsongen. Mot HV var vi kanske inte förtjänta av några poäng, men idag hade vi definitivt kunnat vinna om studsarna gått lite mer åt vårt håll. Och Växjö tokspöade vi. Frölundamatchen var vi klart bäst spelmässigt men puckjäveln ville inte in.

Inkazar: Vi får väl se vad Lindblom kan åstadkomma i slutspelet, det känns väldigt viktigt. Men jag tycker vi kan konstatera att han är en mycket större talang än typ axel Holmström, som ju hypades för ett par år sedan.

KHK gör 4-0 mot Saik wooooooohooooooo

Chris11:Jag tycker att Manny var pigg senast med flera bra aktioner. Lite mer skärpa i mottagningarna från hans pass så hade det nog kunnat bli mål. Han serverade Paille ett par gånger som mycket väl hade kunnat rendera i mål. Men han väger lite lätt så jag ser hellre Alcén i hans roll som den "jobbige" forwarden...

Sv: Brynäs-Frölunda 2 mars
Då blir jag kanske först att säga detta: Mannberg var riktigt bra idag! Äntligen använder han sin skridskoåkning.

{1570}: Vilken jävla sopa Bergenheim är...

{7800}: Deras ovana att plocka bort tekare vid varje jävla tekning gör mig skogstokig

Sv: HV 71-Brynäs
Jag förstår att Luleå backar ur angående Westerholmarna om de båda kräver samma lön. PaW är bättre än PoW och bör således tjäna mer. Jag hade fan inte betalat samma lön till dem båda.

Eller ja, isåfall hade PaW fått gå ner i lön så att han i princip gett del av sin kaka till brorsan, så att totalen för dem ändå blev samma. Finns situationer vid skador etc som hade blivit konstigt med försäkringspengar etc dock. Kunde bli vinst eller förlust beroende på vem som blev skadad.

Men förvånar mgi inte om agenten försöker få det till att lönen ska läggas efter PaW-nivå och sen kräva att PoW ska ha lika mkt, vilket är vansinne.

Klockren analys av Sjödda.
Vi har chanser för att göra 3-4 mål.
Söderström är riktigt grym idag. Felix gör en riktigt fin match han med.
Idag var det Hv som gör en bra match och framförallt sätter de sina chanser samtidigt som de får energin och flytet genom sina mål.
En av seriens svåraste bortamatcher samtidigt som Hv är i en riktigt fin form.

HVspelare slår klubban ur händerna på Carlsson så den flyger över halva banan, ingen tvåa... Börajr bli parodi.

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk:
Detta har jag saxat från Henrik Bakke från en brynäsgrupp på fejan.
Hoppas att det är ok.
Visar lite om våran Felix.

Brynäs hade svar på många frågor.
-Felix stod där igen som sist.

Felix Sandström har 13 vinster på sina 18 matcher. Mot Växjö har han 97,5 i räddningsprocent och i sina 5 matcher han stått mot topp 6 lagen har han 15 av 15 möjliga poäng. Det bästa i kråksången är väl att han släppt in 1,4 mål per match.

Huge: När man tänkte att säsongen var körd lutade man sig nog emot tidigare års genomklappningar. Men du kanske tycker det är dumt att dra slutsatser av tidigare erfarenheter?

Kommentatorn: "Blomqvist stressar alla" 😂 Kapten

Måste säga att jag är lite besviken på att Clark inte gjort mål ännu... ;-)

Hur man än vrider och vänder på det så måste jag meddela alla skeptiker och depprockare att Brynäs är ett topplag i år 👍 varför skulle vi inte kunna vinna ikväll !? Jag tror vi går ut hårt och sen ökar vi 😉

Huge: "Riktigt bra" match är en överdrift tycker jag, han behövde inte stå för så många kvalificerade räddningar. Men han gjorde det bra, viktigt att han får lite självförtroende inför slutspelet!

mattiask: Det finns en anledning till att Rautio har stått 97% av alla bortamatcher denna säsong. Ledningen har sett samma sak som jag ser och det är att Felix inte (hittills) har klarat av bortaspelet. Om han trots det står idag så är det som Inkazar säger, att Rautio inte är 100% skadefri.

Å jag är överladdad. Här är den 3e ju! 😂

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben:
Jag har aldrig ansett mig va insatt i Brynäs ekonomi på detaljnivå, där är mycket jag inte har en aning om.
Men att man inte kan hålla publikbudget p.g.a. att folk hellre sitter hemma i TV-soffan tycker jag tyder på att för få egentligen bryr sig... besöka matcher och köpa matchtröjor m.m. är ju den ENKLA vägen vi supportrar visar att vi älskar vårat lag.

Jag kommer aldrig acceptera att Brynäs som har så många supportrar runt i landet har så låga besökssiffror i Gavlerinken jämfört med ett antal städer o orter med betydligt färre befolkningsmängd i närområdet!

Domaren har ryggen vänd emot spelet. Vänder på sig och ser att en spelare håller för munnen och då tar han en utvisning.

När man bedömmer på den nivån då ska man fan inte ens få döma division 1.

{7800}: Bänka tvillingarna nu, dom svettas ju knappt, ovillig i varje match, sånt gör mig förbannad!!

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Leonardo: toffelfeleffssen? Nä men Huvvaligen.

Peja: Nejnej, inte Rotbakken. Ser han mkt i Almtuna, inte alls på SHL nivå över längre tid.

{7225}: det kommer inte göras något tifo för Paille. Läs anledning i länken!

Men fortsätt släng in nån slant för tifo-gruppen behöver alla slantar dom kan få!

twitter.com/TommySjdin/status/834394630678540290

Haha älska Sjödda (han har ju dessutom rätt i sak; grymt ful crosschecking av Lessio)

Den förtjänade Kilas! Han har varit bra senaste veckorna.

Kan ju tycka att det nästan är ett hån mot andrekeepern att inte byta ut Hudacek vid 0-5...

Tror Brynäs har installerat aimbot

Keeeeeereeevinnnnnnn
Claraaaaaaaaaaark!!!!!
Tjoho, här går det undan värre.....👊😀👍

{2064}: Johnson i röd tröja idag. Bloggen bekräftade också att Paille är åter denna vecka! Ska komma en artikel i GD om det senare idag.

Och stekhete Järnkrok nätar igen. Gott !

Kollar igen på Clarks straff igår på Alsenfeldt. Vet inte vad Clark gör men Alsenfeldt blir TOTALT grundlurad. När skottet går så reagerar målisen med plocken och vrider huvudet/tittar åt vänster, medan pucken sitter i stöt-krysset från honom sett. Någon liten minifint som knappt syns som blåser honom fullständigt.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: men vad du håller på.... Låt människor skriva vad de vill inom gränserna i ett öppet forum utan att du leker vuxen polis och klankar ner. Du kastar sig med ord som "raljerar", "läktarcoach" mm i var och varannan mening och det sedan långt tillbaka. Så otroligt tröttsamt. Låt folk få utrycka sig utan att du är där och pissar ner. Vad är ditt problem ? Vald sist på gympan eller? I så fall så måste du gå och prata med någon om det.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Inkazar: Enligt vissa här inne är Lindbäck inte så bra!

munkas: Man hoppades ju lite att du skulle ta åt dig en smula av det som många skriver om din framtoning men du bara mal på som en repig gammal LP-skiva.

Magsur och jävligt trist. Synlig endast när det går dåligt. Supporterskap som ditt är onödigt.

Jaken: Det låter helt osannolikt. Att spela någon som har känning i en nyligen opererad axel, fullkomligt barockt. Skulle aldrig kunna hända i Brynäs. De har ju erfarna ST-läkare som gör bedömning innan match.

Måste bara säga att jag är imponerad av Leif C i FBK. Ödmjuk, vältalig och jävligt ärlig.
Tror jag aldrig hört han förminskat motståndarnas insats i nån match heller.