1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778104 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
Scott grubblar för mkt om Luleå eller Murmansk är bäst i november

Huge: Du ser alltså en deckare på Netflix när Brynäs spelar match, hmm😂😂😂😂

Sandström står kvar??? Hoppas Bulan inte tränar Brynäs nästa säsong!!!

Forsberg 1978: Bra markering av Porse 😂

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Då måste han ju vara oerhört bra. Olden har du ju hissat som Brynäs frälsare typ..

Tigerhjärta: Vad är det med HV? De har noll disciplin. Hur många avstängningar har de egentligen haft den här säsongen?

Brynäsgubbe: Tedenbys tackling lär resultera i en hyfsad avstängning. Lär ju vara avstängd i en eventuell åttondel?

I och med Modos förlust så är Malmö matematiskt klara för att slippa kval. Vi MÅSTE vara hungrigare än dom imorgon!

70 Rodrigues: Från Modos forum: "Med dom chanser vi haft skulle vi dödat matchen." Jo tjena.

Man ska kanske inte strö salt i såren. Men Modos dissande av oss i somras sitter fortfarande på näthinnan...

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
bifhjärta: Johan alcen vilken hjälte hahaha

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
{7877}: Hade Linköping haft detta övertag hade det stått 2-0 till dem nu.

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
Tigerhjärta: De har faktiskt lyft sig sedan de fick förlängt vilket är riktigt roligt.

Peja: Ja. Antingen har Bengtzén en annan kanonmålvakt på G. Typ Svedberg eller Anders Lindbäck. Eller så satsar man på Sandström/Johansson nästa säsong.

Det måste vara den enda förklaringen till varför Ericsson går till ett soplag som Modo. Modo har en enorm förmåga att sänka alla spelare som kommer dit. Till och med Welch har sänkt sig flertalet klasser jämfört med förra säsongen. Att fyra juniorer lämnar till nästa säsong är ytterligare ett tecken på att något inte står rätt till i den föreningen. Att Jocke Ericsson går dit är totalt obegripligt. Var det inget annat SHL-lag som var intresserade av honom?

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 27/2-16
{7877}: TV:n är redan påslagen och rätt texttv-sida framtagen.
Spelet kan börja!! :-)

Rodrigo: öööh va? Kilström är flera gånger bättre än nörstebö!

Peja: Hur hade du gjort då, om du var sportchef? Faktum är att vi har 7 backar på kontrakt nästa säsong. Hade du signat Nörstebö och därmed spikat backsidan? Jag kan tycka att den sista backen som ska in, ska ha lite mer spets i sig än vad Nörstebö har.

Men jag håller med dig. Trist att han lämnar. Till stor del pga Sundlöv som skrev ett livstidskontrakt med Sunken. Annars tror jag att Bz skulle dumpat Sunken och behållit Nörste!

Salmela spelar nästa vecka!!!

Charles: Haha äckliga förening. Är det den där dataspelsmuppen som smygrunkat till klipp på Scott och ringt upp kansliet med sina önskemål?

Zappaholic: Men jag skrev ju hur BZ skulle formera laget:
Mannberg, Westerholmarna, blomman, Alcen och Enter/Ollas kan utgöra 3:e och 4:e femman. Sen har vi Lindblom och Nick plus fyra nya spetslirare till 1:a och 2:a. Klart!
Du måste ta ut huvudet ur Huges arsle lite oftare så du kan läsa vad jag skriver :)

70 Rodrigues: Att BZ förlängde med Mannberg var riktigt konstigt. Han tillför väl egentligen....ingenting.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 24/2-16
Zappaholic: Jag tippar så som jag tror det kommer bli. Jag tippade vinst mot Rögle med 2-1. Det var dock innan jag visste att det var ett livsfarligt supermotiverat lag från den nedre halvan vi mötte... Imorgon tror jag det blir en klar förlust, 1-5. Detta grundar jag på att vi har förlorat alla möten mot Växjö den här säsongen. Dessutom har vi dålig form, pissigt självförtroende och vi ställer upp med fyra fjärdefemmor.

Sv: Rödin verkar lämna
{7780}:

VI har Anton Rödin i SHL. "VI"...

Jävla svin! Hatar NHL och har väl alltid gjort. Det slavavtal som Europa har m NHL gör att jag mår illa av NHL. Helt ointresserad och kan inte titta på skiten. Ungefär lika ointresserad som popcornpubliken på läktarna där borta. Pengastint spektakel utan hjärta...

ellis:
De spelar ju här nu? Bengtzén kritade med dom? Vart vill du komma? Om de kommer spela kvar har inget som helst med att göra vad jag sa. Dessa spelare var de spetsspelare som jag menar att BZ väljer att lägga mesta pengarna på. Vad du yrar om som sagt vet jag inte. Spelare kommer alltid komma och gå och det har inget med min teori att göra.

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
Pettisbif: Så du berättar alltså för oss att Terry är en dålig värvning efter TVÅ (!) matcher? Jag skulle verkligen älska att se dig som sportchef samt tränare i ett hockeylag. Jag ger dig en vecka - max.

Allt handlar om att komma in i gänget, hitta kedjekemin, hitta självförtroendet och sedan kommer resten automatiskt.

Men snälla, sluta sitt (gäller alla som känner sig träffade) och gnäll över vissa spelare osv. ALLT tar sin tid.

{5583}: Sett till vad Zanetti o Pudas förmodligen kostade så är de minst sagt bra och inte bara "Ok".

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
munkas: Djurgården passar oss rätt illa tyvärr. Med de skador som vi har så innebär det också att de har en spets som vi saknar. De två senaste matcherna var vi inte ens i närheten av dem så det krävs verkligen fantistiska insatser från Bulan Boys om vi skall ta poäng nu.
Dessutom är vi helt uddlösa, vilket vi varit sedan månadsskiftet november/december.
Fram tills dess gjorde laget ca 3,5 mål per match och därefter ligger siffran på strax över 2. Det är svårt att vinna matcher då, även med två bra målvakter och ett bättre försvarsspel än på många år.
Motivationsfrågan verkar absurd. Att Rögle skulle vara mer motiverat än DIF är bara nonsens, det första DIF spelarna pratade om i intervjuerna var just streckstriden mot Brynäs. Möter man Örebro kan jag förstå resonemanget, annars är det bara ihåligt.
Kul att Dansk hyllade Brynäs som han gjorde, han, Rensfelt och Wänna är välkomna tillbaka!

Huge: Men å andra sidan hade vi ju Enter, Vrana och Bertilsson borta i början på säsongen. Enter var ju så otroligt viktig minns jag, han bortfall var ju den största anledningen till att vi inte lyckades så bra förra säsongen enligt dig. Nä du kappvändaren, man kan alltid leta möjliga bortförklaringar till varför inte spelet fungerar. Det första steget är nog att inse att det sen en tid tillbaka sett ganska mediokert ut, trots att vi besegrat de storspelande och hungriga bottenlagen.

Huge: Haha, otur glömde jag också nämna... Om du verkligen hade sett matcherna med rörliga bilder hade du nog kunnat hålla med om att spelet blivit sämre och sämre sen starten. Men eftersom du bara är ute efter att provocera och söka debatter så förstår jag att det inte kommer hända.

Blir nog kval för Brynäs i år.. Men vid vinst på lördag så blir det SM-Guld igen.
Sjukt hur alla kan ändra sig efter en match.
Ingen av lagen spelar riktigt bra idag, även om jag tycker Brynäs har det mesta av spelet och flest chanser. Men oerhört svårt att göra mål. Tråkigt att inte kunna hålla igen i 60 minuter nu två matcher i rad. Kunnat varit 2-3 poäng till istället för 0 på de två senaste.

Aja, bara kämpa vidare och låta Djurgården få sota för detta!
Ses på lördag!

Steken84: Hahahaha ja nog är det uselt men kolla tabellen nu för nästa år finns ni inte med i SHL tabellen! Kryp ner i under stenen igen!

Jan Grismöbel: Jag kör en matchanalys så slipper Huge och Zappaholic: En jämn match med chanser åt båda hållen. Tyvärr lyckas inte Brynäs sätta de viktiga lägena man får men bättre tur nästa gång som man brukar säga. Skönt att det är match på lördag igen. Där höll Bulan med mig också. Tycker alla gör en bra match, extra plus till Brodecki, Enterfeldt och Johnson. Sundqvist är bästa backen idag. Bättre lycka nästa gång, otur kan ju alla ha. Små marginaler i den här ligan men nästa tar vi. Solen går upp, solen går ned bla bla bla bla....................

Skagge: Ja, oroväckande. Sen har man ju lärt sig att ta kommentarer som "troligtvis inget allvarligt" och "kanske spelar ikväll" med en stor lastbil salt. Det är väl 50/50 att det är 6-8 månader på samtliga.

Sv: HV71 - Brynäs IF 16/2-16
munkas: Alltså, man måste ju ifrågasätta Brynäs medicinska team en aning. Något fel måste det ju vara när konvalescensen är så jäkla lång på en massa spelare år efter år. Får Bertilsson och Salmela egentligen rätt rådgivning? Är det t ex rätt av SB att operera axeln? Kunde den ha läkt på annat sätt? Tänker bl a på Gefle IF:s Jonte Hellström som blev av med sina skadeproblem först efter att ha gått till Anders Bergström, fysioterapeuten.

När ska Enterfeldt slänga gipset?

Zappaholic: Är han ironisk eller Ollas...."Jag vet att jag inte är första valet för en passning...." avdelningen Westerholmare har pucken.

Huge: Förklara för mig också. Jag har också dålig läsförståelse.
Jag läser dit inlägg om Salmelas samvete som bifhjärta.
Nu är vi två som inte fattar så förklara gärna hur du menar.

Ponthus Westerholm får inge mer straff än den match han var borta pga matchpenalty

{2064}: Absolut, men som jag skrev innan så var Gunde enligt mig än bättre säsong 13/14 än guldåret. Han dominerade stort. Tänk också på hur mycket skador och dåliga backar vi hade efter guldet. Salmela är bra, mer komplett men jag skulle välja Gunde varje dag. Kommer han tillbaka så är det inte bara en säsong, då stannar han länge. Fan vad grymt det vore!

Wilhelmsson: Varför sätter Minecraft in pengar hos er, menar du att sportchefen inte gör sitt jobb?

Det är ett enkelt sätt att som supporter kunna få bidra till den förening man älskar och brinner för. Ett bra initiativ (från fans) om du frågar mig.

:)

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Chris11: Härligt! 2 killar som verkligen brinner för detta och ger allt på varje träning med, dom behövs både på och utanför isen.
Sen är ju 17 Patrick bättre men dom blir ju ihopkopplade som en person ibland=)

Pettisbif: Den där uppställningen känns onödig att lägga ut. Fullständigt orealistisk där du tagit in en massa spelare å skeppat andra, även de på kontrakt väl? Skulle vilja skriva något raljerande över dina jävla laguppställningar men känns som du fått din beskärda del sedan tidigare...😜

{6984}: Tråkigt att läsa det du just skrev av en moderator, som jag ser det så tillhör att häckla spelarna absolut inte sporten som du anser. Jag hoppas du slant på tangentbordet och menar precis tvärt om vad du skrev.

Fansens värvning 2.0 på Facebook, ös på nu bara!

{7720}: Det är väl ingen som säger att man inte får kritisera en spelares insats? Det SnowKing vänder sig emot är det direkta hånet. Man hånar inte sitt lags spelare. Svårare än så är det inte.

Brynäsgubbe: ..och Blommans glädje där!! Gillar han mer och mer..blir bara bättre och bättre. Tror han blommar ut (hehe) till en viktig pusselbit i Brynäs framöver.

70 Rodrigues: Carlsson om du mot förmodan läser detta, stick för helvete inte till NHL så fort du får chansen! Stanna hos oss ett tag till, du är något alldeles extra!

Underbart med 3 poäng och revansch efter årtusendets rån i Örebro sist! ÄLSKA BRYNÄS. SKÅÅÅL

Jag sitter fortfarande med hakan i golvet. Helt otroligt hur bra Lucas är. Ofattbart. Tror inte mina ögon.

JAAAAAAAAA VÅR NYA STJÄRNBACK!!!! RYYYYYYSER

eljuliano: Skickat mail till SHL, tack för länken för jag läser normalt aldrig pregame-artiklarna. Detta är under all jävla kritik. Fy fan vad SHL är usla.