1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778077 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly Season 2016/2017
Honken: Rautio och Felix är väl ett lågbudget-alternativ som man känner igen.
Överraska med en stjärnmålvakt som Lindbäck

Sv: Play in
{7720}: Tar ju hellre Jocke Eriksson...

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Till alla som spydde galla över laget tidigare.

Brynäs föll med flaggan i topp.
Med ett helt lag hade vi kört över Djurgården.

Tack Brynäs för iår.
Kämpa nu Bz för att behålla Scott och Salmela.

FORZA BRYNÄS !!!!!!!!!

{5915}:
AIK o LIF upp skulle faktiskt vara en riktig vinstlott.

Fyfan vilken tråkig jävla match att det ska avgöras på det här viset.

När Nord tas på bar gärning med den konversationen med Sörensen och sen så är det säsongens mest enögda domarmatch. Det är tragiskt och pinsamt, det ska inte behöva vara såhär i svensk hockey.

{7720}: Beror lite på hur man räknar, i Gavlerinken har det historiskt varit lite dött, dock har en enorm uppryckning gjorts och klacken idag är klasser bättre än för några år sedan. Sen är jag ganska övertygad om att vi är ett av de lag som har mest supportrar på bortaplan, då det finns en stor skara Brynäsare genom detta avlånga land.

Snälla, snälla, ge nu inte bort den här matchen i första perioden. Jag tror att får vi första målet och kan hålla koll på Brodin och norsken, så ska det kunna gå vägen....

Skagge: "Jag har sett ungdomslag med bättre entré i Brynäs". Trist nog måste man hålla med, vad gäller matchintro, arbete med strålkastare, speaker etc. Att rama in en hockeymatch är inte Gavlerinkens starka sida just nu, även om vår kära Tiger gör sitt bästa.

edit: Då jag bara Hovet och den nyligen genomförda bortaresan till Linköping att jämföra med.

Så skönt med vinst ääääntligen! Får må bra ett par dagar iallafall :)

70 Rodrigues: Å herregud vad skönt nu ska jag bli lite salongsberusad!

Hoppas ni kan utjämna till 1-1 i matcher, Lycka till.

pjåtor: Tyvärr inte men mot SAIK

Lördagsmatch 16:00. Play-In mot Djurgården. Kan vara sista hemmamatchen för den här säsongen och 4700 sålda. Något allvarligt fel på den där jävla stan Gävle.

Sv: Nästa säsong
pjåtor: Jag tar också tillbaka allt negativt jag sagt om Blomman och om du skulle läsa här FÖRLÅT!

Chris11: Blomman är en prototyp på hur en Brynäsare ska vara ! Borde vara ! Jag har varit kritisk till honom speciellt förra säsongen tyckte jag han var blek . tar tillbaks allt skit jag sagt om honom . han är en sann hjälte . han e kung

Chris11: Sätt C:ET på Blomman!

Sv: A proposito de nada
KulaShaker:

Jakob Silfverberg-Jan Larsson-Anton Rödin

Drömkedja, guldpuckvinnare, brynäsare.

{6984}: Brynäs låg under med två mål och var fullständigt utspelade efter en period. I säsongens viktigaste match dessutom. Hur bör en Brynässupporter utrycka sig då? "Nedrans vad tråkigt"?

Måste bara säga att jag ÄLSKAR Jacob Blomqvist, han leder laget. Där har vi en kille som aldrig viker ner sig. Kanske han kan lära Scott vad hjärta är? Scott har varit helt under isen den senaste tiden. Han och Johnson var bland de sämsta i laget idag, de som ska leda laget är de som viker ner sig (?)!! Varför är det så?

mattiask: 12-2 i skott till Bif och du rycker DIF var det bättre laget. "Salmela totalt slut"? - Han skapade fyra chanser på egen hand i 5:e. Tyckte han växte mer och mer ju längre matchen led...

{7225}: Synd att domarna avgör det här. Var tydligen helt Ok att göra likadant när Lindblom fick klubban slagen ur händerna tidigare...

riggen: Det kanske är läge att degradera Scott och ge Blomman centerpositionen i första

Brynäsgubbe:
Ja om Leksand byter plats med modo gråter då inte jag nå tårar

70 Rodrigues: "Varför spelar Porseland PP?"
Det var två p'n för mycket... :-)

pjåtor: Bertilsson tränar i svart tröja...

Brynäsgubbe: En back in, en back ut. Det är sen gammalt.

Chris11: Difs fans är redan i kvartsfinal. BIF är bara en formalitet på vägen. Hoppas spelarna resonerar på samma sätt.

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16
Horace76c: Hur kan ett lag haverera så kapitalt?? Fansen borde kräva en förklaring varför och vad Brynäs har tänkt åka göra inför nästa säsong. Är så satans besviken. Känner sig lurad på ett underligt sätt med tanke på hösten. .Hur Brynäs sett på och tillåtit detta ske utan att agitera. Skandalöst och en skymf gentemot alla Brynäs fans över hela landet .

Härligt! Underbart med sent mål

pekka85: Jag har hela tiden sagt att jag tycker det är bra och fint att man vädrar missnöje men om det går ut på att håna spelare, ge dem öknamn och hoppas de blir allvarligt skadade så är det helt åt helvete.

Att du kallar Porse för skitback är ingen stor grej. Att jubla och hoppas att Porse var allvarligt skadad när han fick kliva av under en match, som någon gjorde, är för jävla illa.

SnowKing: Vad är det för fel med att skriva laguppställningar på ett HOCKEYforum? Vad bidrar du med mer än att blanda ihop ända och enda!

Huge: "Sen får du skilja på diskussion och diskussion. När jag hänvisar till kunnigt och erfaret folk så handlar det uteslutande om fall där i sammanhanget okunnigt och oinsatt folk härinne kommer med tvärsäkra påståenden om att ansvariga minsann gjort fel och är inkompetenta?
Hur vet man det om man inte känner till förutsättningarna och själv inte är väldigt kunnig och insatt gällande det som ansvariga sysslar med och ska ta beslut om?"

Det är det som är det fina med ett forum, man behöver inte vara kunnig och insatt för att komma med påståenden. Det finns väl ingen här som är lika insatt som de ansvariga i Brynäs? Sen håller jag med dig om att det kan vara svårt att ta en tydlig ställning i frågor där man är tveksam men i ditt fall verkar det gälla alla frågor.

ellis: Ja det är väl bra och ha en tro på sitt lag! Jag kommer aldrig att sluta tro på mitt lag hur mycket dom än torskar, Hjälper knappast med ironi och hån... Just nu har vi det lag vi har, visar dom bara hjärta för sitt klubbmärke och gör så gott dom kan så kan vi knappast begära mer eller? hoppas det inte stör dej allt för mycket...

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16
Huge: Tror du att Vrana blir erbjuden ett nytt kontrakt? 😂

Förlåt, men det påståendet förtjänar en gråtskratt-smiley.

pjåtor: Märkt av dåligt självförtroende och någon frilägesmiss i matcherna innan så lägger man över ansvaret på någon annan istället. Det är ideliga puckdumpningar och skott från back utan skymning/styrning. Passningarna sitter på hälen. Helt stillastående PP osv osv.
Typiskt för ett lag i motgång. Men det oroande är att även när passningarna satt och det var rörelse så saknade vi målskyttar. Vi har 3 (!!!) spelare som har gjort över 9 mål. Ett genomsnitt SHL ligger på 6 ungefär.
Om det är en kombination med att vi saknar centerplaymakers, bufflar framför mål eller att killarna inte kan skjuta (sämst skotteffektivitet i SHL) vet jag inte.
Vi får vara glada att defensiven och att BP fungerar så bra, annars hade vi varit riktigt illa ute.

Zappaholic: Ja, skotteffektiviteten är en orsak. Det håller jag med om. Sen är det nog så enkelt att vi inte har tillräckligt bra lag och inte klarar av att spela så som det var tänkt, enligt Saik modellen. Vi hade en förstafemma som var grym, vilket säkrade nytt kontrakt ganska tidigt in på säsongen. Nu känns vi mer som KHK, ett lag som har förlorat väldigt många jämna matcher med uddamålet, ett lag som inte riktigt räcker till. sen känns det inte riktigt som Bulan har lyckats tända laget eller har verktygen att kunna matcha motståndet. Han säger ju ofta i intervjuerna att de inte fokuserar på motståndarna utan kör sin game plan. En plan som bevisligen inte har fungerat så bra de sista 25 omgångarna.

Chris11: Broadhurst verkar vara en skitschysst kille men är tyvärr en spelare av god allsvensk klass. Att han saknar tyngd hade varit OK om han hade haft bra spelsinne men det har han inte. En endimensionell spelare.

Färjestad är hockeyns white trash.

Bra salmela, klappa till norskfjollan!

Huge: " En gammal skivas innehåll behöver väl inte vara felaktigt bara för att den spelas om och om igen?"

Nej innehållet kanske inte är felaktigt. Problemet är att den spelas om och om igen ;-)

{5915}: FBK spelar i särklass Sveriges tråkigaste hockey. Nu sträcker man på sig på olika håll och kallar det "effektivt" och hyllar den hockeyn. Men med normalt flyt igår så hade Brynäs vunnit med klara siffror. Att gå in och köra nån slags igelkottsförsvarshockey mot ett lag som är skadeskjutet både fysiskt och psykiskt är inget annat än hockeymord.

Zappaholic: Tajmingen Zappa, Tajmingen.. Att som huge komma in i efterhand utan att ens ha sett den första delen av matchen mot malmö och börja skriva nedvärderande saker om redan förbannade skribenter gör det inte lättare att moderera den här boken.

Som jag ser det så är det ett större "brott" att göra så än att kalla ledare och spelare för en massa saker. Det förekommer inom all sport och är mer eller mindre vedertaget. Om man då som du och huge går in och "försvarar" de påhoppade spelarna med att ge tillbaka med samma mynt mot skribenterna så hamnar det i ett annat läge. Om man då anser sig vara "större" än att sjunka ned till att skriva en massa skit här i boken så är det bättre att visa det genom att INTE sitta och köra något sandlåderace mot ett antal skribenter.

Går de över gränsen så blir det konsekvenser. Vilket en icke nämnd skribent fått känna av nu. Vi får se om han är saknad här ikväll...

Forsberg 1978: Det finn inte någon nedre gräns för hur dåligt det här laget kan spela. TACK för att vi inte behöver genomlida ett kval

Pettisbif: Byt förening, snälla.

Tigerhjärta: Spännande, Vrana är tyvärr tillsammans med Porseland säsongens besvikelse så här långt. Kilas skadad är ju lite trisst annars nu när Salmela kommer tillbaka.

{7225}: Från vänner som följer VIK på nära håll har jag fått följande om Urbas: "stabil spelare, jobbar hårt men saknar spets och sumpar många chanser"
Har vi inte redan ett halvt dussin av den spelartypen?
Mannberg, Olden, Alcén, Enterfelt, Blomqvist, Brodecki, Ölund och numera Ollas också. Varför skall vi ta in en till?
Breddspelare bör väl också plockas från juniorerna, hur skall de annars få plats?

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
Lindström: 18/19 i bästa fall.

Vi saknar spets och då menar jag inte Lars-Erik!

Scott grubblar för mkt om Luleå eller Murmansk är bäst i november

Huge: Du ser alltså en deckare på Netflix när Brynäs spelar match, hmm😂😂😂😂

Sandström står kvar??? Hoppas Bulan inte tränar Brynäs nästa säsong!!!

Forsberg 1978: Bra markering av Porse 😂