Brynäs IF

727419 inlägg · 7961 ämnen

Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15

1658830 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
skulle sitta fint med en riktig sniper för att få fart på målskyttet och även spetsa pp
Kommentera

mattiaskarlgren:
"Skrev iaf att jag från en vän hört ett eventuellt nyförvärv till BIF.
En spelare jag tror vi kan få riktigt stor nytta av. En spelare jag tror folk här inne kommer bli väldigt chockade över att vi kan få till klubben i just detta läge."

Jag letar efter halmstrån för att hoppet ska infinna sig igen...
Mattias: Finns det fortfarande substans i detta rykte eller har spelaren tackat ja till någon annan klubb de senaste dagarna?
Kommentera

bradberry:
2 tränare som stannade 3 år efter gulden, minst 1 år för mkt...
Kommentera

bradberry: Tyvärrlättare att gå den vägen än att stanna på toppen. Jag skulle vilja se och tror att vi får se ett tuffare Brynäs framöver. Kan man inte köpa de största spelarna måste man gå på kraft, spela en hockey som är jobbig att möta, bli lite mer "Bofors" kanske (-:

Vi får värva hårt arbetande spelare som kan spela bulanhockey och visa attityd och kämpaglöd som kan leda till segrar och passion för laget. Vi måste vara jobbiga att möta och vi måste jobba hårdare än motståndarna.

Nu får det vara slut på räkmackor och smörpass!

Kommentera

Pettisbif: Ja, självklart!
Kommentera

Hur är det möjligt för en förening att tappa så mycket på så kort tid?

Sportslig slagstyrka...
Ekonomi...
Attraktionskraft...

Med tanke på var vi befann oss för 3 år sen är det nästan en bedrift. Det sorgliga är att samma fenomen inträffade efter guldet 99 om än något år senare...
Kommentera

Auchinleck: En väsentlig skillnad är att Barcelona aldrig skulle åka ur eller för den delen mata in breddspelare från andraligan eftersom de har mycket mer pengar än alla sina konkurrenter (förutom Real Madrid). Brynäs hade säkerligen varit en dominant faktor i SHL om man hade suttit i samma ekonomiska sits. 

Bengtzén får en del skit för sina värvningar, men faktum är ju att han i princip bara ha haft möjlighet att värva spelare som andra klubbar har sparkat. Det säger sig självt att det spelarutbudet inte ger en sportchef idealiska förutsättningar att lyckas pricka in värvningar.

Den värvningen som Brynäs, med facit i hand, borde ha undvikit att göra var ju Niinimäki. Brynäs sparkade honom på grund av att han var samma spelare som han har varit i sina föregående klubbar. Dålig scouting av Bengtzén.  
Kommentera

Sven Sewage:
Vi är på god väg att bli fenor att jobba med samhället runt omkring oss. Tyvärr matchar det inte riktigt hela profilen för en elitförening i hockey...
Ungefär som att Barca skulle vara på väg att åka ur La Primera Division efter att ha matat in breddspelare från andraligan...
Kommentera

Clarence:
Ang lokala uppbackningen. Plats 11 är inget som lockar Gävlepubliken.
Presterar Brynäs mycket bra över tid blir draget därefter. Det har vi sett i den magiska finalserien 99 och i slutspelet 12.
Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda.
Kommentera

KulaShaker: Fernholm hade inte behövt kommentera händelsen med en barnslig tweet. Forsberg har bett om ursäkt,han har blivit avstängd,utbuad och nu spöad. Jag tror det hade räckt så. Töntigt.
Kommentera

psyko-Bulan 4 raka förluster.

Mannberg, 2 matcher, nollor i alla kolumner förrutom -1 i plusminus, 2 förluster.

Stackars stackars Brynäs, om ni överlever som förening så måste ni bara byta ut er ledning som inte riktigt har kompetensen på den här nivån känns det som.

Kommentera

KulaShaker:
Hade du tyckt samma sak om Andersén hade uttryckt sig på samma sätt, utifall det hade varit Anderséns karriär som Foppa hade förstört??
Kommentera

Omgångens tönt måste ju ändå vara Fernholm!
Kommentera

Rossa: "... Tycker FBK gör helt rätt som tar in spelare som man vet levererar". 

Vi har ju inte EKONOMI till det just nu, kan ju inte ta in bra spelare för pengar man inte har.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kommentar överflödig. Nu ska jag sova och drömma om bättre tider. 😭

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Slovak,Honken och Wallace känns som bra/ok värvningar. Niinimäki en flopp och Mannberg känns..onödig? 

Lite blandat. 

Kommentera

Huss:
Ang Good citizen... det är lättare att visa att man gör nåt på den fronten eftersom man är ensam.
För att prestera på Good champion-fronten behöver vi mer än en vice klubbchef...
Kommentera

Rossa:Så Slovak är ett kapitalt misslyckande?
Kommentera

ClarenceBrynäs har en stor skuld i detta, absolut. Man gjorde precis samma misstag 2012/2013 som man gjorde 1999/2000. Man hade vunnit guld och trodde att nu var det idel räkmackor. Istället för att jobba ännu hårdare att stärka sin position i hockeysverige.

Man vill hela tiden visa sin "enade front" utåt och det är inget fel i det men man får inte göra det för länge. Det misstaget har man åter igen gjort när man väntade för länge med att byta tränare.

Alla dessa 18.30 matcher på lördagarna är ännu en bidragande orsak till publiktappet. Det lgger nära till hands att tro att man begärt detta från Brynäshåll, för nu hade man minsann byggt en skybar.

En tigerbar för barnen hade varit bättre, och givetvis strävat efter fler tidiga matcher på lördagarna

Men nu är vi där vi är. Men det är för tidigt att ge upp. Vi är fem poäng från säker mark, FEM poäng med 36 kvar att spela om och vi möter dessutom Leksand hemma en sista gång så det kan alltså handla om TVÅ poängs diff mellan oss och Leksand.

Det känns inte som en omöjligt uppgift. Absolut inte.

Kommentera

Pettisbif: Vem är du ens? Klart som fan det är lätt att gå och stötta laget i medgång när de går bra och du kan sitta o trumma på dina helt värdelösa och orealistiska laguppställningar men det är ju nu när det går dåligt som laget behöver vårat stöd eller hur? Om det är någon härinne som ska skämmas är det du pajas.
Kommentera

brynäs08: Är Stockholmare själv, hade inte haft något emot det. Skulle bli säsongskort direkt.
Kommentera

Powerfade: Ja, att den lokala uppbackningen inte är vad den borde vara står ju helt klart. Frågan är bara hur pass mycket "skuld" Brynäs självt har i detta?
Kommentera

Clarence:

Är inte helt säker.
Men har för mig att de tappade halva laget efter guldet.
Sen överraskade de och gick till final.
Men sen höll det inte längre säsongen därpå.
Kommentera

Powerfade: kan så vara men man har iallafall misslyckats kapitalt med
Sista 10 värvningarna.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det viktigaste är å slippa kval . Play in skiter jag helt ärligt i .

Starta en ny säsong utan Sundlövs fingrar i laget . Finns dessvärre några som är ett minne från
Sundlöv som måste rensas bort , Vi får hoppas BZ lyckas bygga något som ger oss Brynäsare lite saknad glädje.
Kommentera

Enaranger: Var det så? Tänkte på MIF som vann SM -94 också. Men de var väl kvar in på 00-talet sen i alla fall, väl?
Kommentera

Brynäsgubbe: haha helt klart flytta bif till Sthlm finns fler bif-fans här än det finns hockeysupportrar till sthlmslagen!
Kommentera

Älskar er för att ni är Brynäsare trots allt , godnatt.
Kommentera

Rossa:Hade Brynäs fått 5 mille av Komunen/staden som FBK,  så hade nog värvningarna sett annolrunda ut.
Kommentera

Clarence:

Jag har för mig att Björklöven åkte ut två säsonger efter guldet.
Tror till och med de spelade final säsongen före de åkte ur.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det är inget annat än fruktansvärt det som händer.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Nej, absolut inte...dem klarar vi oss utan..
Kommentera

Enaranger: Helt rätt.

Gävle suger. Flytta skiten till en ort som bryr sig.
Kommentera

Pettisbif:

Det är just den inställning du har som gör att Leksand har råd och inte vi.
Kommentera

munkas: 44 är ju från Hedesunda och familjen känner folk inom föreningen. Klart att det måste primeras och bidra till att 44 spelar både boxplay och powerplay. Vi ger honom ett A också bara för att han har samma dialekt. Så sköter man en förening som skall leda utvecklingen...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tittar på BIF 10 senaste värvningar så är det bara Andersen som kan anses godkänd. Tycker även att Bengtzen misslyckats helt med sina värvningar. Här måste man rannsaka dig själva. Tycker FBK gör helt rätt som tar in spelare som man vet levererar och inte massa chansningar.
Kommentera

Det är ju gävlebornas inställning: "jag ska minsann inte gå på någon match för
de är så dåliga", som gör att vi är en klubb på väg nedåt.

Vissa undrar varför Leksand har råd att förstärka och inte vi.

Ja vi ligger näst sist i publikligan med ett snitt på 4 980 per match.
Leksand ligger fyra med ett snitt på 6 207.
Det är totalt 25 766 åskådare fler. Säg att varje åskådare där är en inkomst
på minst 250 kronor. Då har Leksand dragit in 6,4 miljoner kronor mer än
vad Brynäs gjort, hittills den här säsongen.

Så hade vi haft en publik som stöttat laget i samma utsträckning som
Leksands gjort. Då hade nog 6,4 mkr extra, gett nyförvärv av en annan
kaliber, än vad det gjort nu. Då hade vi till och med haft råd med Pesonen.

En stad som stöttar laget även i motgång, kommer i längden att konkurrera
ut ett lag från en stad där det saknas stöttning.

De flesta i Gävle går ju nästan bara när Leksand är på besök.
Så man kan ju undra om de flesta i Gävle håller på Leksand,
eftersom de tycks intressera dem mer än vad Brynäs gör.

Kommentera

Davey_22: ja man blir mer och mer orolig.
Kommentera

honken21: 

Johan Harju 
Ryan Gunderson 
Sebastian Lauritzen
Dennis Persson 
Robin Jacobsson 
Simon Löf
Andreas Thuresson
Alexander Larsson
Jonathan Granström
Johan Holmqvist

Plus Ollas. Och typ plus Enterfeldt.

Men det borde ändå inte se såhär jävligt ut. Ikväll var lite av en rejäl jävla laddning brandskum över förhoppningarna om en nystart. 

Är det Brynäs sista dagar i SHL vi bevittnar?

Kommentera

munkas: skärpning.
Kommentera

Att inte ett av Sveriges största varumärke ska kunna ställa ett bättre lag på isen, det säger jävligt mycket om lallarna som styr😠😠😠
Kommentera

Powerfade: mån måste ju göra laguppställningarna också.
Kommentera

70 Rodrigues: En förlust borta mot LHC är jäkligt surt, nästan lika jävligt som att se nr 44 åka runt med ett "A" på sin Brynäströja. Det är en skymf, en hädelse mot alla som någonsin engagerat sig i Brynäs, det är tamigfan ett hån mot hela jävla SHL. Ni blåögda jävlar som tror att detta korpgäng ska lyckad knipa en plats till play in tycker jag jävligt synd om. Vakna upp och förbered er på kval, det finns inget annat. Vi får i alla fall 2 kvalmatcher i läkerolen 'a 2300 pers. Det kanske räcker till att värva in Mannbergs syster till nästa års allsvenska Brynästrupp.
Kommentera

Med dessa spelarförluster inför säsongen...
Johan Harju
Ryan Gunderson
Sebastian Lauritzen
Dennis Persson
Robin Jacobsson
Simon Löf
Andreas Thuresson
Alexander Larsson
Jonathan Granström
Johan Holmqvist

... ska det verkligen vara så HÄR stor skillnad? Jag förstår inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

rafalski: Vad hade du väntat dig då? Att Bulans idéer skulle sitta i ryggmärgen på spelarna omedelbart?
Bra analys av Bulan, håller inte med alla onödiga tvåor mot seriens bästa anfallsuppställningar om vi ska ha NÅN som helst möjlighet att rubba dom. Heder åt killarna som ändå jobbar hårt in i det sista och inte lägger ner helt som man gjorde med TJ i såna här lägen.
Kommer ett lägligt uppehåll igen nästa vecka för att jobba och slipa på det som fortfarande trots allt är relativt nytt.
Bra med lite vila också för att ladda batterierna inför de avgörande slutomgångarna.
Finns mao gott hopp om play-in, som jag ser det. Tröst för tigerhjärta att iaf Leksand och DIF förlorar idag, alltid nåt mitt i allt som grinar emot just nu....
Kommentera

😂😂😂😂😂😂
Kommentera

Pettisbif:Nej sitt du hemma och gör laguppställningar istället..
Kommentera

Pettisbif: jag förstår hur du menar och känner som du MEN, Jag åker för att jag älskar mitt lag och de behöver all jävla stöttning de kan få. Om vi skulle fylla hallen med 8000supportrar som sjunger ska du få se att det ser bättre ut på isen. Sen hur vi ska få en fylld hall på lördag är onekligen en svår nöt att knäcka. Jag drar mitt strå, jag åker upp.
Kommentera

Pettisbif: Om det är något som kan hjälpa är det publik. Förstår att det tär på psyket och prestationerna när spelet inte funkar OCH publiken uteblir.
Kommentera

brynäs08: Om, jag skriver o m, det skulle bli Allsvenskan för BIF, det är väl knappast många föreningar som på tre ynka år lyckats med "bedriften" gå från SM-guld till degradering. I fotbollen vet jag  att Blåvitt blev Svenska Mästare -69 för att året efter åka ur Allsvenskan. Men inom hockeyn? Björklöven? Hur många år efter sitt guld var det de föll ur Elitserien? Koll nån?
Kommentera

1658830 · »