1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778929 inlägg · 7967 ämnen

Målvakter


Sv: Målvakter
...blandade ihop Takko och Toskala. Takko värd en ursäkt i den jämförelsen.

Sv: Målvakter
BJ: Javisst, har blivit lite sent; trodde ingen annan var vaken, och att jag skulle hinna in logga in igen och "sudda" mina irrläror.... HV, FBK; inte så lätt att hålla isär de där slätstrukna landsortslagen...;-)

Sv: Målvakter
Lyck:

Takko har inte spelat i FBK, han spelade väl i HV71.

Sv: Målvakter
Lyck:

FBK:s förstamålvakter sedan 70/71:

Lennart "Nenne" Andersson 70/71-79/80
Hannu Lassila 80/81 Guld
Håkan Hermansson 81/82-83/84
Pekka Lindmark 84/85-87/88 2*Guld
Anders Bergman 88/89-92/93 (Delade 92/93 med Eriksson)
Jonas Eriksson 92/93-94/95 (Delade 94/95 med Haltia)
Markus Ketterer 95/96-96/97 Guld
Boris Rousson 97/98 Guld
Sakari Lindfors 98/99 (Delade med Haltia och Lecklin)
Vesa Toskala 99/00
Magnus Eriksson 00/01 (Delade med Gerdén)
Martin Gerber 01/02- Guld

Sv: Målvakter
....felaktigt, bör tilläggas....och Åhlberg fick sparka in avgörandet... Måste vara tungt för knäckebrödsbagarna att veta att man inte vunnit nåt på ärlig väg sen -74.... Gonatt.

Sv: Målvakter
Kimmo Lecklin var namnet!
Rousson, Gerdén, Haltia, Takko, Lindfors, Ketterer, Lecklin, Gerber; sen 97...Så många keepers har inte Brynäs haft totalt sen lillprostens guldmål dömdes bort...

Sv: Målvakter
micke: Nej, tänkte på en annan, Lindfors var rätt hygglig i jämförelse. Inte heller Kari Takko; fasen, när man radar upp dom; de har ju aldrig haft en stabil, långsiktig keeper i FBK - kanske tur det? Gerdén är en annan som kvalar in i Klaufer-facket. Se länktips till den beryktade taxen...

Sv: Målvakter
Lyck: Var inte finnen i FBK Sakari Lindfors? Han blev väl attackerad av en folkilsk tax under joggingrundan och blev aldrig sig själv efter den traumatiska upplevelsen.

Målvakter
Gordo, glöm inte Lassila! Där har du det fjärde guldet. Pekka Lindmark var inte utlänning, men inte direkt värmlänning heller, även om han ståtade med tidernas raggarmusche. FBK har antingen dyrt värvat fullt färdiga målvakter utifrån (Anders Bergman var en annan), eller haft en sopa i målet (typ Hockey Hermansson och Haltia; de har väl även lyckats värva nån riktig klaufer från utlandet, minns finnen för ett par år sen, vahannuhette). Där finns deras tradition! Brynäs har i princip ALDRIG haft målvaktsproblem (förutom 95-96, när Sundlöv inte var sig själv, efter muskelbristningen mot HV i finalen - såg ut som han tappade styrkan på baksidan låren där; blev sittande på isen efter första skottet hela säsongen efteråt. Minns playoff mot SSK med skräck - Sundlöv på isen redan innan Bemström? börjat sina dragningar) Traditionen i Brynäs har varit att hitta guldkorn, som successivt spelat bort föregående generation. Och alla har alltid spelat i Tre Kronor! Ett fantastiskt facit! Klockare och Länsman, sen Wille, Lasse Eriksson petade undan Wille, Lilljebjörn petade Lasse Eriksson, som blommade upp igen när Lilljebjörn försvann till Gnaget (det var på den tiden då Brynäs ALLTID tappade sina två bästa spelare till andra elitserielag inför varje ny säsong, dvs 83-96), sen tog Sundlöv över efter Eriksson, Honken petade sedan Sundlöv. Traditionen att "gamlingen" fasas ut successivt av den nya generationen bröts när Honken försvann så pass ung till NHL; Asplund blev förste Brynäskeeper som kastades in i den djupa delen av poolen utan att få chansen att successivt växa in i kostymen bakom en gammal stormålvakt. En av orsakerna till att Brynäs för första gången någonsin värvar en färdig keeper; när Asplund är flygfärdig, kan förhoppningsvis traditionen rulla vidare; dock mycket svårare idag, då även målvakter numera försvinner både till NHL med bihang.

84282 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)