1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen
« · 202471 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?
Lilljanne:
Ja, var så god...(se länktips =)

Sv: Heja Brynäs
Huge: United we stand..

oraklet:
Tycks vara en vanlig missuppfattning det där...
Det är bara Mike och Christer som är "officiella språkrör"...;p

Lilljanne: Äh det var säkert Westerlind från HS *asg*

oraklet:
Nja, det skulle iaf se ganska märkligt ut och domarbasen (m.fl.) skulle garanterat gå i taket ifall man lät publiken få vistas där nere...och vojne, vojne vilka rubriker det skulle bli i kvällspressen...;)

LHC-webbteam: Glömde en sak. Läsa på om LHCs historia är väl snabbt gjort.

Lilljanne: I LHC är alla som uttalar sig officiella språkrör med hela klubbens uppfattning bakom sig :=)

LHC-webbteam: Jag ville bara kolla vilken roll du har: språkrör eller frifräsare.

Få se nu......Sylf, Rodrigues, Lilljanne....
Nu fattas det bara några stycken till så är den positiva lilla myshörnan komplett :-)

Lilljanne:
Ja....(antar att du syftar på LHC:s budget) ser ingen som helst anledning till att misstro ordförande Christer Mårds ord på det, då dessutom kassör Kjell Sander aldrig skulle tillåta något sådant (Alla: tro mig på det eller (ifall ni visar misstron) bered er på en uppmaning till att ta och läs på lite om LHC:s historia).

LHC-webbteam: Om Mertzig kostar två miljoner för 50 matcher så innebär det att man på 25 hemmamatcher skall dra in 80 000 per hemmamatch för att finansiera backlöftet. Om vi säger att det kostar 160 spänn att gå på hockey efter att hallhyra är betald så innebär det att 500 personer per match betalar direkt till Merztig. Jag undrar lite nyfiket hur det skulle se ut om publiken skulle passera Mertzig innan varje match och slänga in 50 öringar som betalning i LHC'S omklädningsrum. Det skulle bli 160 000 femtioöringar och eftersom en femtioöring väger 4,50 gram så skulle det innebära att Herr Mertzigs skulle få släpa hem 720 kilo kopparmynt efter varje match.
För att då kunna få med sig denna last av mynt hem skulle förstås Herr Mertzig vara tvungen att köpa sig en släpvagn och kanske också en liten baklastare att lasta mynt med. Å andra sidan kan han säkert dela på inköpet av baklastare för det är väl fler som lär vara i behov av en sådan.

70 Rodrigues: Men det är ju en positiv nyhet! En blivande motståndare i kvalet tappar sin bästa spelare.

Det är nog precis som dom här New Age-grabbarna säger: om alla bara tänker positivt sprider sej vibbarna till spelarna också. Karma, broder, karma!

Huge: Allt är skit,laget är uselt och inget kommer att ordna upp sig.DET är fakta !!

70 Rodrigues: Vad vore guldet -99 utan IK Huge??
Jag säger bara: Meeeeeeeeeelker........

70 Rodrigues:
Jag skrev väl att det blir den sjätte på torsdag men det blir faktiskt den femte. Räknade in en vinstmatch mot SSK som jag nu
kom på, spelades i våras :-)

Alltså: DIF-katastrofen i höstas, SSK borta, Luleå och LHC hemma.

Lilljanne: Färjestad fortsätter att värva nya spelare, idag blev det klart att Calle Steen från Bofors stannar säsongen ut i FBK, han gjorde 29 p på 27 matcher i allsvenskan och hade bäst +/- i laget. När tror du vi får se ett nyförvärv i Brynäs, dom kanske plockar någon kanonlirare från IK Huge eller Strömsbro?

Lilljanne: Du har fått det hela om bakfoten.

1) Jag tycker också det är jobbigt samt kan även konstatera att kvalserien hotar, spelet går tungt, vi har ekonomiska problem etc.
Detta är dock fakta. Pessimism är väl mer en känsla av att allt är skit, inget kommer att ordna upp sig och laget spelar konstant uselt. Detta håller jag och några till inte med om, ngt som tydligen retar en del..

2) Jag efterlyser ju mer försök till analyserande av alla de som spottar ur sig invektiv och diverse andra saker efter varje förlustmatch. Eller du kanske tycker att dessa "analyser" är djuplodande?
Risken finns ju att resonemanget, eller snarare bristen på resonemang, är likadan vad gäller övriga frågor (styrelse etc)

Jag var förresten på Stockholms central i kväll. Såg en kostymklädd snubbe i Brynäshalsduk som klev på Gävletåget. Han var j-vligt lik Bill Gates. Och den 31 är inte förrän på fredag.

Huge: Vilka 6 matcher är det du har sett den här säsongen?

Lunkan: Håller med dej där,torsk imorrn och jag orkar inte sitta i Globen och våndas.sist var det inte så kul 1-7!!!

Men vi hoppas ju på seger mot MODO i morrn,det är ett måste!!!

Mitt tips 4-2

Huge: 1) Du kallar oss som säger att det ser ut som skit för pessimister. Det antyder att du påstår motsatsen, dvs att det ser bra ut.

2)"Snacket vid dessa tillfällen är väl så långt ifrån "Analysera läget" man kan komma. Jag tror att om man inte någorlunda objektivt klarar av att analysera en match, mht motståndarens spel, skador, matchinledning mm mm, så får man det nog ganska svårt med att analysera hur jobbet sköts i övrigt i föreningen."

observant: Förlust i morrn och jag skiter i att gå till Globen på torsdag. Helt enkelt för att jag inte orkar med en match till som den senaste i Globen. Det var förnedring och jag får ont i magen när DIF- förnedrar BIF och ont i magen vem f-n vill ha det? Kalla mig gärna medgångssupporter men det är för min egen hälsas bästa. Lovar dock att gå på nästa match i Globen måtte det inte bli mot Hammarby eller AIK.

En vinst mot mOdO är mer måste än någonsin. Man trodde ärligt på en vinst mot MIF som inte vunnit på 8 matcher och bara hade 1 bortaseger innan BIF matchen. Så lirar man 0-4 sen ser man att man gått 5 mille back och T.S går ut och säger kanske är vi inte bättre än såhär, laget har gått målöst i 9 matcher och hållit nollan i 0 osv osv. Jag avundas dessa optimister hoppas ni får rätt men nu känns mitt BIF liv skit.

Lilljanne: "Eller är din poäng att det ser bra ut?"
Var har jag påstått att det ser bra ut, och var har jag påstått mig ha ensamrätten på analyserandet?

Huge: Kan inte du ge BIF SISUN ett ansikte för det lär väl varenda jävla spelare behöva i BIF RING BRYNÄS KANSLI ATT DU VILL KOMMA DIT IMORGON o sprida din positiva energi på dom att inget är kört för än BUSH har fällt atombomben i BAGDAD!!!GÖR det nu också istället för att sitta här o läsa våra pessimist inlägg vi är ju gnällapor!!!VI löser inga problem men det kan du göra!!!!

Lilljanne: Klockrent inlägg.Allt ÄR skit just nu därför skriver vi om det.Ingen hade väl varit gladare än alla "pessimister" här om vi räknade in 2 trepoängare i veckan och lirade klapp-klapp hockey i varenda match.Nu har vi inte fått sett en enda toppmatch på snart 2 säsonger och det stinker.En av kvartarna hemma mot FBK undantagen,men vann vi den ?? nejdå.

LHC-webbteam: Vet ni att det är så eller upprepar ni bara LHCs officiella hållning?

Sylf skrev "Man har alltså gjort som LHC,använt projekterade pengar till spelarlöner.Det är ju helt sjukt.LHC använder ju sina nya hallsponsorer till dagens löner."

LHC har inte använt några "projekterade pengar" till spelarlöner. LHC har i vanlig ordning budgeterat med endast inkomster (intäkter) och kostnader som har med denna säsong att göra och (tyvärr) varit vänliga nog att ge ut fullständiga (sammanlagda)spelarkostnader till media (då de flesta andra lag endast har uppgivit lönekostnader).

Misstänker alltså att "ni" kan ha fått vissa saker om bakfoten (pga vissa media-aktörer). Bara för att ab (med fler) exempelvis har skrivit att Mertzig kostar LHC 8 mille på 4 år betyder inte att det är precis så.
OM Mertzig och LHC väljer att fullfölja "2+2"-kontraktet (fullt ut) så skulle Mertzigs vistelse i föreningen kosta _uppåt_ 8 mille _i slutänden_ .
Ha det bra och hoppas att ni har starka och friska nagelband nu när elitseriegrundspelet kan få en riktigt "pirrigt" avslut...

Huge: Du missuppfattade helt min poäng. Om nåt är dåligt måste det få sägas. Men du är mer inne på den nordkoreanska modellen. Det jobbiga i vårt läge är inte att tycka att det mesta är skit - det jobbiga är att det mesta ÄR skit. Vi ligger näst sist, kvalspelet är med största sannolikhet att vänta och vi har världens underskott att vänta ekonomiskt. På vilket sätt är det pessimistiskt att säga det? Och, du, är det inte ganska kaxigt att påstå att du har ensamrätten på analyserandet här? Till sist, på vilket sätt vill du bidra till att få ordning på klubben? Eller är din poäng att det ser bra ut?

observant: Paavo Nurmi, mannen som gav Sisun ett ansikte.
I say no more.....

Lilljanne: Titta på vår sida efter en förlustmatch så kanske du förstår vad jag menar. Snacket vid dessa tillfällen är väl så långt ifrån "Analysera läget" man kan komma. Jag tror att om man inte någorlunda objektivt klarar av att analysera en match, mht motståndarens spel, skador, matchinledning mm mm, så får man det nog ganska svårt med att analysera hur jobbet sköts i övrigt i föreningen. Det är allt t-j-a-t-a-n-d-e om det negativa som jag, och glädjande nog några till, hänger upp sig på.
Jag har aldrig förvägrat varken dig eller ngn annan att vara pessimist. Jag tycker bara att det måste vara jobbigt med den inställningen att inget är bra. Dessutom förmodar jag att det hos de flesta anses sprida dålig stämning.

AUDIOSLAVE
ROCKAR FETT JUST NU PÅ ZTV!!!

LotharHsand, Huge: Ni har förväxlat diskussionen/gnället på denna sida med stödet till Brynäs! Tror ni att jag åker upp till Gavlerinken (45 mil t.o.r. (nej, inte du Tor!)), ställer mej på läktaren och sjunger: -Vi har taskig ekonomi tjalalala fem mille back tjalalala ledningen suger tjofadderittanlambo! Självklart stöder jag (och troligtvis alla andra gnällspikar också) Brynäs på läktaren eller när vi träffar fiendesupporters. Brynäs spelare har allt mitt stöd. Vad jag för fram här på GBn har självklart ett helt annat syfte. Hur ska vi som inte är nöjda med en elfteplats och ett 5 miljonersunderskott kunna förändra nåt om vi inte får: 1) analysera läget 2) definiera problemet 3) ta fram alternativen? Är det bara vid årsmötet man får kritisera? Hur tycker ni, LotharHsand och Huge, att vi medlemmar ska diskutera Brynäs? Som i Nordkorea: i slutna rum och sjunga långa hyllningssånger om ära och berömmelse? Eller ska vi göra som i alla kända demokratier: ta diskussionen öppet och utan omskrivningar, hur plågsamt det än är? Och apropå pessimism - tycker du, Huge, att John Pohlman är en pessimistisk tok när han säger att imorron blir det regn eller tycker du att han, med SMHIs samlade resurser bakom sej, kanske har en schysst uppfattning om vad det faktiskt blir för väder? Eller blir du nöjd först när han förutspår sol varje dag, året runt - även om det alltid ösregnar?

Huge: Men hur var PAAVO NURMI???

observant: Under 1:a och 2:a perio...förlåt, Världskriget, låg vi lågt och pejlade in läget, 3:e Världskriget (KS) vet jag inget om...

Huge: Hur kunde jag glömma det o fråga dig "Hur var PAAVO NURMI?" han vann väl allt han ställde upp i dåtidens CARL LEWIS!!!FANTASTISK LÖPARE men berätta mer min gamle man HUGE!!!

Huge: Det är det han har gjort o han har insett att det luktar lut o svavel KVALSERIEN NÄSTA ännu en gång ska du med???

Huge: Faan vad avundsjuk jag blir på dig orättvist att du har fått uppleva allt detta och den fantastiska olympiaden men vad gjorde Brynäsarna under 1.a o 2.a världskriget var dom med o bidrog till freden eller var dom med finnarna o fightades mot rysshelvetet??!!

Clarence: Enligt senaste officiella ES-tabell så ligger vi just nu på 11:e plats i Elitserien. DET om ngt, är glasklart.
Putsa brillorna...

observant: Jo tack, det var bara bra. Sommarolympiad i Stockholm, benämnd "Solskensolympiaden" pga det mycket vackra vädret. Svensken Sigge Jacobsson var storfavorit på Maratondistansen men lurades att springa i nya skor och blev bara 5:a, tror jag, pga skavsår. En av japanerna kom aldrig i mål, Han hade stannat någonstans i Sollentunatrakten och fikat hos en gumma. Han spårades dock upp ngn gång på 70-talet, forslades hit och gick i mål under uppmärksammade former.
Svensken Erik Lemming vann spjuttävlingen i bägge disciplinerna, kast med höger resp. vänster arm. Tji fick finnarna... ;-))
Och så grundades Sveriges populäraste idrottsförening, förstås...

Clarence: Han fick ett glasklart svar sen undra jag om han skulle med till Ängelholm men där fick jag inget svar!!

svedas:
Fira Jul igen, det hjälpte i alla fall förr i tiden!
Om inte det hjälper skicka dit Kjell Enhager för ett rejält peptalk.
Grabbarna kan ju lira, det sitter i skallen!

Huge: Är vi redan i kvalserien? Får jag svara för observant på din tidigare fråga, så är svaret glasklart: Är vi redan i kvalserien? Ja!

Huge:Då var du med 1912 hur var det då?????

Brynäs IF-MoDo Hockey
Enligt hemsidan så ska Brynäs spela lika disciplinerat som mot MIF Redhawks men med högre fart. Där tror vi nyckeln till seger ligger! Inte fan var det dicsiplinerat mot MIF senast och ha högre fart blir inte svårt! Tips 2-1 str

Sylf: Jag har hört att Sjödin blivit erbjuden men tackat nej till landslagsspel, dock ingen säker källa. Någon som vet?

70 Rodrigues: Svar: ja ;-)

Huge: Man räknar med det scenariot,att komma 9-10 är förödande för klubben.istället kommer man att gambla,med oss supprtrar på halstret.

gordo: Helt rätt. Jag tror också att Sjöddas avsikt med uttalandet kan ha varit att sätta ordentlig press på , så att man gör sitt yttersta för att komma upp med ngt.
Kan ju också vara ett sätt att avdramatisera det hela en aning för att få spelarna att försöka slappna av en aning och därmed lösa upp den krampaktighet i spelet som visat sig de senaste matcherna.
Som du vet så är jag inte så där jätteinsatt i arbetet i ledningen men vad jag förstått så beror väl den största delen av underskottet på att budgeterade sponsorsbidrag uteblivit. Jag vet inte om det går att gardera sig mot sådant. Är ett sponsorsåtagande bindande juridiskt sett, eller kan man bara dra in stödet huxflux?
Ett sätt att gardera sig isf är väl att man presterar bra på isen.
För att kunna göra det så krävs det pengar. För att få pengar krävs det bra prestatio..... ja, du vet vad jag menar..
Revisorerna är nog isf inte det man borde oroa sig för mest, utan medlemmarnas reaktion, om det nu blir ngn sådan, med kraft bakom.
Du undrar vem som vågar. Det kanske är så att hela ledningen har beslutat sig för att "gambla" en aning, vem vet...
Ett kvalspel med lyckat resultat skulle nog rädda upp en hel del, man kanske helt kallt räknar med detta scenario.

Huge: Så det är du som vet vad som är riktigt och inte???

Huge: Med det dom presterade då ,som nu,är det lätt att förstå varför dom ligger där dom ligger.Dom har helt saknat eget spel.Om det sen beror på skador,dåliga domare, otur eller taskigt med isso är egentligen ointressant.Det dom ledande borde insett redan då var att laget måste förstärkas,helst med flera spelare av klass.Då kanske inte sponsorerna backat ur heller.Det kostar att förstärka,visst,men det som kan hända fram i maj kan bli dyrare än vad dom räknat med.Snålhet bedrar vishet.

« · 202471 · »